1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531683 inlägg · 4125 ämnen

MoDo Hockey - Leksand IF 23-12-26 Borta

Sv: MoDo Hockey - Leksand IF 23-12-26 Borta
Robin Ztorken L: Tyvärr går det ju inte att starta en ny matchtråd för dödliga härinne längre, men Åsa-Nisse har 6-22 på sina 4 senaste bortamatcher.

3-17 mot Färjestad gånger 2 och Leksand är ju inte kul, men den viktigaste matchen kommer på torsdag. Hoppas vi kommer ut som ett LAG då, med fullsatt salong i ryggen.

Förlust där, så kan vi börja gnälla(om man vill)

Confusius: 3 - 17 på tre matcher säger väl det mesta.
Vi är sååååå låååångt ifrån de tippade topplagen.
Målsättningen att överleva kvalet, nu två viktiga hemmafighter för att försöka undvika jut det...

Gavelo: Jo det är väl det jag försöker säga hela tiden, att det finns plats för oss alla 😀

Gavelo: Förlåt, men ditt inlägg är som att vi har sett helt andra matcher med OP. Jag tycker han har misslyckats totalt med att vara en rivig spelare 90% av matcherna, kanske till och med mer. Glidigt i backchecken osv. Jag tyckte han smällde på väldigt sällan. Vilket gjorde mig besviken.

SPOODI:
Har väldigt svårt att känna nåt engagemang för jvm.

{8225}: Det fiffiga med idrott är att man varken behöver excel ark eller ekvationer, det är bara att öppna ögonen och titta på matcherna.
100% felfritt

Bad_Brett: Du har helt rätt, vi spelar väldigt ofysiskt.

Ändå fyllde vi på med killar med storlek i somras, dom spelar dock väldigt ofysiskt.

SPOODI: Magsjuka i laget. Perfekt!

{10015}: missförstå mig rätt jag har inget emot att vi åker på stortorsk ibland i vissa matcher, vi ska klara kontraktet inte ta guld. Men jag blir riktigt förbannad och irriterad när jag ser spelare som inte ger 110% i varje byte. Bernhardt, brickely, Niederbach mfl ser helt obrydda ut idag med 0 vilja att göra något bra av kvällen. Det stör mig nåt ofantligt. Ge allt och förlora är helt okej men nu vill vi inte ens vara där

{10015}: OP är ingen stjärna men han spelade precis på det sättet, att påstå annat är bara okunnigt.
I Den begränsade speltiden han fick så fullföljde han 100% av situationerna och smällde på och försökte vara en nagel i ögat på motståndarna.
Nu tror jag inte 1st halvmedioker spelare hade gjort någon större skillnad men han har som egenskaperna som vi verkar sakna.

Gavelo: Vet man inte om man ska skriva de eller dem, använd alltid dom i stället. Funkar bra.

Hälsningar från grallimmatik-experten.

Sedan vill jag veta vilken ekvation du gör som anser MoDo sämst

För övrigt , en synnerligen god, fortsatt Jul

{9315}: Det vet jag, hade nog samma åsikt som dig, stötte även jag på patrull! 😉

Varnade även tidigt för "nykomlings-syndromet", stötte på patrull även då! 😜

Gavelo: Förlåt, men de egenskaper som Brett radade upp nu var exakt det som OP skulle vara, men det som han aldrig visade, vilket var anledningen till att vi lånade ut honom.

Offside-Lennart: Knappast därför vi förlorade ikväll! Dock jävligt oroande inför kommande matcher om magsjuka börjar härja!!

Vi står inför våra två viktigaste matcher för säsongen!

Confusius: Det är klart vi alla stöttar Modo, lika klart att vi kommer hylla i medgång och klaga i motgång, det är liksom hela idén med idrott.
Sen kommer det alltid finns dem som bara klagar och dem som bara hyllar, det kommer även alltid finns dem som gnäller på dem som klagar.
Jag är övertygad om att alla ingredienser behövs bland fans, skulle det vara enkelriktat på läktaren så skulle det tappa mycket av meningen med vad idrotten betyder för människor.

Idag gör Modo en pinsamt usel match igen, nästan ingenting fungerar ens litegrann, defensiven är så svag att det tyvärr blir lite pinsamt att titta på, offensivt är det ostrukturerat och för mycket tankar i det man vill göra samt att markeringen i mittzonen och desperationen i man man är i det närmaste helt obefintlig.
Just nu är vi nog Shl’s sämsta hockeylag formmässigt med råge

Monno: Om du räknar bort 3-4 bra perioder, hur många återstår då, ca. 20-23???

Jag tror att du förstod vad jag ville säga, att viss statistik inte alltid säger allt??!!

Det är ju inte så att jag är direkt ensam om åsikten heller.

Dundee: Tror att vi ALLA stöttar grabbarna!!!

Men man måste väl få kritisera, och framförallt ställa krav?

Sigge: köper det om det går magsjuka i truppen. blir spännande att se hur många som är på is imorgon

Bad_Brett: Vi hade OP som den spelaren men honom skickade vi till Östersund.

Offside-Lennart: Lagom roligt att köra bil
i 5 timmar eller vad det tar om man är dålig i magen. Hoppas inga fler blir sjuka innan torsdag. Vi har ju Wahlberg att använda..

Bad_Brett: Energin från början av säsongen är helt bortblåst. Karlin måste verkligen få igång laget nu. Vi kan inte förlita oss på att HV ska torska varje match. Rätt va det är så är vi där nere på kvalplats

Confusius: det var inte du :)

{9315}: Vem kan det ha varit??? 😜

SPOODI: Äsch, jobba med dig. Jag har semester till 8 Januari, likt förbannat måste man rensa huvudet ibland :D

Confusius: Undrar varför vi inte visar några känslor. Inga handsktvättar, inget trashtalk, inget issprutande på målvakten. Vi åker mest... runt. Planlöst. Ser ut som trasiga GPS:er. Man åker där det inte råkar finnas några motståndare och motståndarna tenderar att befinna sig där man kan göra mål.

Confusius: Haha ja räknar man bort våra bra 2a perioder så har vi bara gjort dåliga 2a perioder. Det har du ju faktiskt helt rätt i. :-)

Offside-Lennart:

Sjuka x2 mot Leksand?

Vi kör på det... ;-)

{7426}: övervägde att starta datorn och jobba lite jag å men ska fan ha semester imorgon med så kändes dumt

{7426}: tragisk match idag,syntes från första sekunden att Leksand ville mer .vi stod på hälarna å blev överskjölda anfall efter anfall. MoDo kan ju bättre än detta så varför blev det så dåligt idag?

Greenwolper: ovanligt stel lassi idag. Hoppas inte landslagsspelet stukat hans självförtroende. Nu har han inget med förlusten att göra. Idag har vi både dålig defensiv och offensiv. Idag känns det som det är tunga skallar och klubbor på alla. Såklart är det fuskland och vi får dubbelmöte mot Färjestad borta med långa uppehåll. Ett tv4 som gullar med leksand hela sändningen för att skära djupare i såren. Går ju bara att hata fuskland. En sådan falsk fuskande klubb. Men men som vissa säger vi skall kriga i botten och viktigaste är att vi håller oss från kval neråt. Vi är sent ute och värva. Jag tror på våran trupp om de tror på sig själva. Vi hade en jäkla offensiv i början. Jag skall och hoppas på fler, upp och heja på Modo på torsdag. Ett lag som troligtvis har psykologiskt jobbigare än oss i hv. Vi spara oss för hemmamatcherna. Bara skita i fuskland. Är bara att töm å glöm. Nu hejar vi på Modo som fan på torsdag! Då jävlar skall hv få betala. Krossa hv och heja Modo!💪

{7426}: Karlin besviken efter matchen!
Tycker vi förlorar alldeles för många närkamper och tävlar ingenting, dessutom saknades det humör (läs förbannad)

Som sagt, vi är mjuka, mesiga och saknar attityden.

SPOODI: Tappat sugen för hockey, sätter mig och jobbar några timmar iställer. För själen skull. ;)

{9887}: Dra inte alla MoDoiter över en kam, bara för att vi har 1-2 domarhatare 😜

{7426}: så är det. Nu blir det en gravbira och kolla JVM

På Sollerön bor Leif Boork, tveksamt om de sänkt oss om han tränat det laget

SPOODI: Får hoppas på det. Sprit kan också göra att man kör Gustavsbergs bussen dagen efter. Har jag hört.

{7639}: Det var tammefan det sämsta Modo jag sett på flera år ! Chartrat plan t.or Borlänge, Det minsta man kan begära av spelarna, är att dom betalar flygresan hem själva. Jag skäms att vara Modoit, efter en sådan här match !! Fy fan!

{9315}: Vi har gjort 3-4 helt suveräna andra perioder den här säsongen, resten har varit skräp!! Och det är väl dom 3-4 perioderna som "räddar" statistiken??!!

Och att statistiken är så dålig i tredje perioderna är väl inte märkligt, när vi ofta går in i dom med 2-3 måls underläge???

Men du har helt rätt, statistiskt sett har jag helt fel!

Saltmasen: Har Sollerön något hockeylag? För dom hade sänkt oss ikväll också. Det säger en del om både er och vår insats.

{7426}: magsjuka enligt hinken. Väljer att tro att vi är så proffsig att vi inte har spelare som medvetet sabbar sina förutsättningar (läs typ Dahlrot och Ingman)

{9315}: kommentarer som alltid ska hänvisa till 'vad var det jag sa.....' är ganska trista, eller hur?

Lider med Lassi som måste försvara sej själv, framför ett lag som vägrar vinna närkamper, eller t.o.m lämnar W.O. till närkampen.

Kollektiv kollaps, hoppas Lassi får stå framför ett lag på torsdag, motorsågarna behöver inte startas innan dess.

att Leksand inte gjorde mål i PP är det enda positiva, men hoppas på att få se ett påkopplat MoDo på torsdag

Andra raka mötet mot Leksand där vi ser impotenta, även om vissa försökte få det till att vi hade sjukdom i laget men det är bara ge leksand att dom är svårspelade.

Dessutom första laget som bröt våran fina hemmasvit.

Tror förövrigt leksand blev av med björn under perfekta omständigheter, nu har han varit med och satt upp ramarna för hur man ska spela men spelarna slapp ledsna på honom.

Så perfekt för andra tränare att ta vid och bygga vidare på hans system.

Tack för match!

Dalelven sänker er ikväll, sista 15 minuterna kan man bara glömma bort. Annars saknar ni eran vanliga starka offensiv vi är vana vid att se.

Lycka till i nästa match och god fortsättning

SPOODI: Sjuka eller bakis?

{7639}: måste varit fler än Folin & Södergran som va sjuka kan man ju hoppas. Sjukt energilöst på vissa håll

Bad_Brett: det såg ut såhär mot leksand hemma också, då trodde jag det berodde på sjukan som gick i laget men det ser likadant ut idag, passar dom dåligt?

Marrdin: Ett skadedrabbat Malmö slår Luleå på bortaplan. Kan inte se Modo göra det med fullt lag. Dom andra bottenlagen har nog högre kvalite än vad Modo får svårt att undvika trettonde platsen

Gavelo: Otroligt dålig insats, tur att det bara var Malmö som tar poäng ikväll.

Marrdin: Ja precis. Vi jobbar på 50% och har sämre lag på pappret. Svårt att ta poäng då.

« · 2619052 · »