1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532390 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Leksands IF 231003 Hemma

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 231003 Hemma
jhnd91: Du som är läskunnig ser att det handlar om lokalhyror, som exempelvis konferenser, mässor och andra evenemang där kommunen hör hela eller delar av arenan. Att räkna in sådana pengar som kommundoping är bara djupt okunnigt.

Sedan har jag bara tagit upp företagssponsring, men jag förstår att timråiterna alltid vill vända det till offentliga medel.

modomille: Det går att sitta och kasta paj på varandra hela dan om vi vill.
Vet det florerade nån lista med allt ni fått i bidrag av er kommun genom åren. Det var rätt många miljoners på det handlade om med. Men det är lätt att sitta med pekpinne på andra, när man pekar på en annan så pekar alltid 3 fingrar tillbaks på en själv..

Sputnik: Känns lite surrealistiskt att du kommer med ett sådant inlägg när 90% av allt Timråsupportrar skriver här handlar om att kasta paj och provocera. Nu förstår jag att du kanske är den som är mest skyldig, men...

{5647}: Självfallet är det ju inte "här får ni 16 millar att leka med, gör vad ni vill!" men det finns ju sätt att bespara klubbarna från kostnader som renderar i en bättre ekonomisk situation. Det är ju ingen slump direkt...

Det står lika diffust på egentligen alla lag som inkasserar något pga/från kommunerna.

Jag läser det Aftonbladet skriver och utgår från det, vidare har jag ingen djupare ekonomisk kunskap.

{5647}: Haha, jag är inte den som sitter mest härinne och kastar paj. Men kan hända att jag nämnt dig både 1 och 2 ggr i Timråboken. Det skulle nog inte skada att kolla sig i spegeln varför..

Sputnik: Friska Viljor kan ev spela i samma serie som GIF nästa säsong..

Heyerdal: Haha, det finns inget tröttare än Giffarna, eller ja Svensk fotboll för den delen heller. Giffarna får gärna gå i graven. Mer sponsorer till oss. 🥳😅

Sputnik: 4 om dom hejar på Skaik

Sputnik: Ärligt talat rör det mig inte ryggen vad du tycker. Och ingenting du skriver kommer få mig att titta mig i spegeln direkt. Folk jag har respekt för är en annan sak, men du måste skämta om du tycker dig vara så viktig eller relevant.

Det är snarare som en full tiggare svär åt mig för att jag inte har en cigarett. Något som inte får mig att titta "mig i spegeln" heller.

{5647}: Nej men det finns ju rätt många här inne i Modoboken som har svårt för just den översittartonen du just drog till med. Men jag lämnar er bok nu. Du får rätt som vanligt. 👍

Sputnik: ”Får rätt som vanligt” 😂😂

men i övrigt är allting lugnt i boken? :)

Sputnik:

Ja det är nog inte alls omöjligt att han har snackat med dalle om hur lugnt och tryggt det är i timrå framför kravbilden borta i nhl och kommit fram till att timrå är en bra plats för oss nhl-rejects ;-)

Trilske: Joulevi blev lovad Mamma Dahléns hembakta bullar, det var det som vägde över till att Joulevi skrev på kontraktet. 😉

Trilske: Du får ett halvt rätt. 😉

"Däremot lyfter han fram en annan faktor i det hela – nämligen att Jonathan Dahlén och Juolevi spelade tillsammans i Vancouver Canucks farmarlag Utica Comets.

– Jag vet att de har pratat med varandra. Det gör att han har full koll på var vi ligger och vilket spel vi spelar. Det hjälper också oss ganska mycket, säger Kapanen."

Sputnik: hörde även ett rykte på stan att Dahlen lovat Olli en all you can eat på bastard burgers. Svårt att tacka nej till det erbjudandet. 😉

{9233}: Haha, med tanke på att Dahlén gått ner 10 kg och tappat formen lite, så börjar jag fundera på om det inte är dags att köra burgardieten igen. 😅👍

Sputnik: vore nog en bra idé. Likt vattnet i övik är det nog något magiskt med burgarna från norr. ;)

Costanza: Ja, oj, oj, oj. Bra scoutat. Du kan hockey!

« · 2576248