1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482989 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma

« · 2628656 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
SPOODI: Nu är du väl hård. Hon har ju fått Råååma? (I min värld är det ungefär samma sak)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Gavelo: Nyss kommit hem från arenan. bra match av MoDo fram till 3e perioden där vi tappade orken helt o hållet medans motståndarna pushade på det lilla extra. Men vi håller ut och tar 1p. Vilket måste vara ett helt GODKÄNT resultat. Det kändes också att domarna verkligen letade o letade en kompensations utvisning. Och tillslut fick dom det i övertid... Domarna gav iväg hela matchen där i slutet.

jaja nu är det bara o ladda om och satsa för 3 stora fina poäng mot Oskarshamn till helgen!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Trilske: måste säga att jag älskar hur du lever upp till ditt namn
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
puffe: fan bryt kontakten. Skriv testamente bort med henne från framtida arv
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Smurfen: Hade vi fått välja detta tabelläge för ett år sen hade jag sålt mina barn om det hade behövts(speciellt hon som håller på Frölunda)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
J F K: Det finns bara en förklaring till det; MoDo berör.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Gavelo:

Challe höll faktiskt med dig efter två perioder.

”Fy fan så dåliga vi har varit, vi tappar ödmjukheten, inte en utvisning som varit fel, vi sätter oss själva i problem”.

Sen tycker jag leksand tar över rejält i tredje, blir tydligt att poängen är viktigare för oss då vi blir väldigt passiva.

Att dom skulle vara "helt överlägsna" över 60 minuter låter mer som en förutbestämd åsikt från någon som redan hade börjat snickra ihop ett matchreferat efter 2-0.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
BobbyG: Samtidigt så blir man ju inte förvånad över vissa här inne !
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Rödluvan: Lite komiskt hur MoDo-hataren Wikegård satt och nickade som en stolt förälder efter intervjun med Karlin. Han verkade väldigt nöjd över att vi hade skeppat "stjärnan Råååma" och fokuserade på laget istället.

Finns något vackert i det där, när en snubbe som Wikegård, som egentligen har så fundamentalt annorlunda syn på ishockeyn än Karlin och Hinken, ändå hitta någon känsla av samhörighet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
BobbyG: Idag är vi förlorare tyvärr och jag hatar att förlora!
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Det va värst va bittert det va här inne! Jag tycker inte på långa vägar att detta va en dålig insats. Inte perfekt heller. Men stundtals och framför allt i mittperioden när man tar fram pucken bakifrån med fart och inte lägger av att åka skridskor, så lyckas man få med sig utvisningar. Bra PP och lite ettrigare spel! Bra!
Ska man vara ”gnällig” så är det i stort sett alltid så att backarna fortfarande är slöa och inte går på kropp. Det är sällan jag ser en ordentlig tackling. Man tänker också en halv sekund för länge innan man lägger passen och motståndarna kan bryta. Hade gärna sett att de lyfter huvudet lite mer och drar en sarg ut hellre än att slå iväg en i mittzon.

Leksand är det absolut formstarkaste laget och de är faktiskt sjukt bra just nu så jag är glad för en poäng. Hade det blivit två så hade jag hoppat i soffan.
Nu gäller det bara att ta med sig farten och ta med sig tre fina poäng mot Oskarshamn. Vill inte se en sömnig bortamatch där.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Törna: Vi är den klart bästa nykomlingen efter 30 matcher de senaste 8 åren och ändå gnälls det rejält av vissa. Är det inte så att alla andra nykomlingar fått möta lag som gör en sämre match eller underskattar dem? Vad har man för ambitionsnivå om man tycker att det är underkänt???
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Gavelo: Att hitta på ursäkter för att inte ta full pott gör aldrig vinnare.

vi sitter på ett hockeyforum kl 22 och diskuterar. ingen av oss är vinnare
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
NuMo: Positivt: Alla lag nedanför oss förlorade mark mot oss.

Förbättringspotential finns dock: Majoriteten av spelarna borde nu lärt sej inse när man chansar vid blålinjerna eller när man spelar säkert. Allsvenskt drällande straffas hårt i Elitserien
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
duk4S:
?

Ändra spelsystem är INTE att lära om spelarna, spelsystemet är alltid desamma i grunden, DÄREMOT anpassar man spelsystemet inför för varje individuellt motstånd.
Karlins spelsystem från As bygger på att hålla boxen tät och låta motståndarna ta skott utifrån, detta funkade sådär i allsvenskan men uppenbarligen inte i Shl och DET är något jag önskar att man förändrar, speciellt ikväll när vi möter leksand som överbelastar rejält i sitt spelsystem mot oss.

Att hitta på ursäkter för att inte ta full pott gör aldrig vinnare.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Bad_Brett: SHL tabellen är svårtippad. Man har ingen aning förrän framåt omgång 35-40 kring hur en säsong. Det man kan se nu är en tendens. Lag 1-5 blir svåra att nå för lag 7-10. Likaså oförutsägbart gällande plats 8-13. Tror vi har säsongens facit i omgång 45.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
BobbyG: Det är inget ovanligt, det är såhär det låter från Confusius och Front varenda förlust. Vi gjorde en bra arbetsinsats idag mot ett lag som är bättre än oss på precis varenda position. Säger man något annat så kan man inte hockey.

Defensivt såg det ut som det gjort hela säsongen. Vi har klara svagheter där, men så brukar det vara för nykomlingen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Smurfen: 100% procent säker på att det är ironi
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
grimiss: Du måste skämta va ???
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Törna:

Vi tog en viktig poäng.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Bössa 68: Snarare Leksand som vek ner sig i andra perioden!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
duk4S: lite konstigt att man ibland måste välja tycker jag. inte menat till dig

rent speltekniskt så är modo ganska dåliga men det är å andra sidan inget vi inte har sett i bortåt 30 omgångar heller. inget som är nytt idag som inte funnits där sen innan. vi var alla överens om att modo inte hade en chans idag, vi sa att det enda som talade för modo var att inget talade för modo. och det visade sig stämma, leksand var överlägsna igen. så jag vet inte varför det är sån panik just idag

men jag tycker iallafall man såg en tydlig skillnad i arbetsinsats, att jobba för varandra som mikkel sa och det är det modo behöver hitta tillbaka till för det är enda chansen för modo att hålla sig kvar i ligan. modo kommer inte spela skjortan av något lag, allra minst leksand som har lekt med modo tre gånger om nu. det kommer inte bli nån fri offensiv som har lekstuga och gör 5 mål per match och modos backar kommer helt plötsligt inte bli scott stevens hur irriterande det än är att se rundblad hamna på mellanhand igen. går man och förväntar sig det så är man antingen en dåre och har en dåres hopp eller så har man inte hängt med under säsongen

det kan inte skada att göra en sån insats och ta en poäng, trots att det "bara" blev en poäng. jag tror denna match stärker gruppen, nu hoppas vi att den tas med framåt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Nu kramas vi och tänker glada tankar. Vi är halvvägs in i säsongen, vi ligger inte sist och vi inkasserade 1p till kontot. Jag vill bli påmind efter varje match - Det är inte i år vi ska vara bäst. Vi ska hålla oss kvar.

Men under matcherna är de precis som att allt vett försvinner ur kroppen och Modo-hjärtat pratar. Jag hatar när vi förlorar, oavsett vilka vi spelar mot, i vilken serie eller vad det än kan vara. Att se laget jag älskar allra mest tar fram dom mest oresonliga sidorna hos mig.

Men - VI ÄR INTE SIST! 1 månad tills fönstret stänger. Spännande tid framöver.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Frontschwein: frågan är ju om vi ens skulle hålla oss kvar i HA med det här gänget? Uppenbart också att hinken inte håller för SHL.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
SPOODI: Men nyp igen kakhålet ärthjärna!

Jag har aldrig sagt att vi är topp 4 eller ska vara, däremot ska vi kunna spela mot alla motstånd.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Gavelo: Jag tror inte jag någonsin sett dig konstatera att andra laget är bra; bara att MoDo är dåliga.

Att ändra vårt spelsystem nu, i slutet på säsongen, och försöka lära om spelare vore nog det mest förödande vi kan göra.

1p mot Leksand - dvs seriens formstarkaste lag - som nykomling i SHL är inte bara godkänt; det är BRA.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
BobbyG: Ja alltså du har tyvärr rätt där ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Gavelo: kan vända på det också, säsongens bästa insats mot leksand :)

(ja, jag vet att den ribban ligger under marken)
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Gavelo: men lägg av du tror att MoDo ska vara ett topp 4 lag. Fan använd hjärnan din
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
BobbyG: Leksand är inte speciellt bra utan det är mest Modo som är usla. Igen!
Vi har för få spelare som kan agera ist för att reagera, vi ser inte situationerna förens dom inträffat, forwards som ligger flera meter ifrån motståndarna, addera då även backar som Brickely, Näsen, Berna, Rundblad som alla är livrädda för alla närkamper och gärna spelar hockey med raka ben stirrande på en puck.

Karlin måste svälja stoltheten och ändra om i spelsystemet, det går inte att spela hockey genom att avvakta i egen zon när man möter som spelare som Hrivik, Celarik etc.

Leksand läste Modo och överbelastade i våran zon med 3 gubbar, våra backar på raka ben hade ingenting att sätta emot och att Leksand inte avgör långt innan är enbart Lassis förtjänst.

1poäng är 1 poäng men ändå inte godkänt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
sim0nster: behöver vara i Sthlm igen på söndagsmorgon?. Men går ju att åka efter matchen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Bad_Brett: Vi var nog ännu mer värdelösa i tredje än i första!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Frontschwein: Vilka ska värvas då?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Bad_Brett: spännande spelschema för våra konkurrenter nu

lördag: örebro-malmö, luleå-hv, och så oskarshamn-modo
torsdag: örebro-oskarshamn, hv-malmö, rögle-luleå (växjö-modo)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Dundee: så här uselt har modo inte spelat i shl sedan bjurö var målvakt i modo. En bedrift av Hinken att missa varenda SHLvärvning . Lika grym som han var i byggandet av HAmodo , nästan lika uselt har han träffat i SHL. Bara lehtinen är en lyckad värvning.
Resten är ärligt talat floppar. Vissa rent katastrofalt usla.
Vi håller oss vid ytan bara med allsvenska lirarna.

Ta ett jävla smslån om hela budgeten är bränd.
Kostar så sjukt mycket om vi ryker igen.
Vi klarar INTE ett kval med detta lag.
Skulle inte vinna HA heller med dessa
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
SPOODI: 3h här. Bokat hotell, kostar nada i hålan. 👍
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
modomille: Domherrarna har varit alldeles utmärkta ikväll!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Hakning-Henrik: Rögle var väl tippade topp-4 av de flesta experter, medan alla tippade MoDo 14. Timrå någonstans mitt emellan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Bössa 68: Du är en bitter gammal man. Det var betydligt hårdare arbetsinsats idag än på länge.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
sim0nster: funderar på att åka ner men har 4h enkel väg? hmmm
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Steg framåt hur som. Tror ingen saknar finnen. EJK gör det minst lika bra. På lördag är jag på plats i Oskarshamn, hoppas vi har ett gäng där som hejar fram vårt lag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
BobbyG: självklart skruvar de på kranen lite igen. Så som bra lag gör när de hamnar i underläge. Men tror det inte hjälote att modo blev rädda att tappa poäng.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Gavelo:

Det visar i alla fall (eftersom jag inte vet regeln) hur jäkla viktig den tekningen är.

Spontant så var det första gången jag tyckte att Lehtinen var svag i det avgörande avslutet. Tyckte han var sen och för illa placerad. När jag såg reprisen så kanske det egentligen bara var otur av när det halvhårda slagskottet hamnade. Han kunde lika gärna ha räddat och då hade jag inte gnällt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
BobbyG: tycker tvärtom jag Leksand stal 2 pinnar av MoDo,vi hade 3-2 å sen falerade laget. så jävla dåligt vi vek ner oss,ni tycker 1 pinne är Great när vi kunde haft 3 med skärpa!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
MorganaLefaey: jag vet inte om jag lägger modos geleben så mycket på modo, det är mer leksand som vrider igång kranen igen. fick lite känslan som jag fick av modo i början av säsongen, dom snurrar och tröttar ut motståndarna, skillnaden att leksand har hög kvalitet i åtminstone tre kedjor så dom kan göra något av det också
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Greenwolper: Timrå är vi ikapp snart!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
MorganaLefaey: håller helt med. Tycker modo ska vara bättre på att ta chansen när dom väl får den
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
HalvHund: Du funderar inte åt det hållet att Leksand var och är riktigt bra !!!
Vi möter ett riktigt bra motstånd
Kommentera

« · 2628656 · »