1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482700 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma

« · 2567708 Till forumet


MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Hemmapremiär, förhoppningsvis 6000+

Trevlig intervju med Oscar Pettersson, som sagt få förunnat. Hoppas du lyckas kämpa till dig en ordinarie plats för många år framöver Oscar!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Tarasov: ÄNTLIGEN MATCHDAG IGEN!!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
hk: känns bra att Högberg inte är med. Tror på 4-3 vinst för Modo
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
SPOODI: Ja eftersom Högberg står för ca 75% av den totala kvaliteten som LHC besitter så bör ni ha god chans ikväll. Taggade av hemmapremiär och fullsatt. Inte ofta jag håller på Modo men mot Sveriges mest osympatiska lag samt mot IKO är det så. Ja kanske mot Malmö också
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
mikenomad: vet att många inte håller med mig nu men det gynnar både Modo och Timrå om vi är i samma serie. Oavsett om det är HA eller SHL. Helst SHL då såklart
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
SPOODI: Självklart gynnar det bägge klubbarna, men alla verkar inte inse det.😁
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
hk: Känns surrealistiskt att återigen gå på SHL hockey i vår arena, ska bli mäktigt insupa atmosfären och förhoppningsvis 3 poäng!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Keriksson: vet någon om de kommer köra viljans vackra namn? Tycker den alltid borde köras om det är 5000+ på plats
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
SPOODI: Känns som att det är Högberg som hållit LHC kvar i SHL!
Nu har jag inte koll på hans ålder, men han är alltid välkommen hit!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
SPOODI:
MoDotifo har tydligen jobbat rätt hårt inför matchen iaf..
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
SPOODI: den kommer köras, uppmaning att stå upp med halsduk samtidigt
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
SPOODI: I dagens MoDo info så uppmanar Lumberjacks att halsdukar upp under Viljans Vackra Namn
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Keriksson: This is a very special day for me and obviously for all MoDo fans. I asked for a free day at work so i could watch the game the way it deserves. Hopefully, i will be able to travel to Sweden for the first time in my life and watch a game in the arena, that's at the top of my bucket list!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Modohfan: where are you from ?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Smurfen: Viljans vackra namn känns lite väl uttjatad nu. Visst att man körde den under finalserien men nu är det dags att skrota den. Kanske någon musikkunnig här inne kan göra en ny hymn?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
snowden:
Varför skriver du på engelska när han uppenbarligen kan svenska? Får lite samma vibbar som personen som är inne och skriver i allehandas kommentarsfält under synonymen Krizan och Döme mfl..
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Saleva: han svarade för några dagar sedan att han kopierar in och översätter allt i Google translate.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Modo-Målet:
Roger that
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Saleva: Translate?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Ska bli riktigt gött med hockey idag, kul att Ö-vik är tillbaka!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Första gången jag går på hemmamatch med mycket folk. Hur brukar parkeringarna vara utanför arenan vid 6000+ pers? Fullt? Kaos? Är parkeringshus bättre?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Gurkan: Parkeringsgaraget på Viktoriaesplanaden brukar alltid vara ett säkert kort. Stadshusgaraget. Men det stänger 22.00 så man kan inte söla på allt för mycket efter matchen.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Gurkan: Hägglunds har riktigt dålig parkering faktiskt. Klass med Gavlerinken och Scaniarinken. Uruselt att ta sig därifrån efter match
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
SPOODI: Japp, kan tänka mig det. Ser jäkligt trångt ut även när det är tomt där. Blir nog garage.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Gurkan: En riktiig flaskhals att komma ut därifrån, man borde åka dit med bilen kl 2 och ta den bästa parkeringen, annars får man räkna med 20-30 min väntan tyvärr.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Keriksson: Det finns parkering vid sjögatan som alternativ eller nära resecentrum. Är man beredd att promenera en bit underlättar det rejält.
Även om det är lite trångt så är det ändå milsvidd skillnad mot Kempis. Där var det kaos...
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Keriksson: var på saik-Modo förra veckan
Då är Hägglunds arena rena drömmen, där var det sämst
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Gurkan: Brukar ställa mig i stan och promenera ner bara.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Tarasov: Verkar vara en grym kille, hoppas också han kan fortsätta utvecklas och ta en plats framöver. Nu kör vi, optimist som man är så blir det seger. Blev imponerad av premiären.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
SPOODI: Brukar ställa mig vid kranarna. Funkar hur bra som helst.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
J F K: kempis, det var tider det... Man sprang järnet till bilen 15sek innan matchen slutade😅

Man kunde sitta fast i en timme lätt i kö annars
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
gokar: Härliga tider !!
Vi hade bilen ståendes hos en kompis som bodde i ett hus ovanför Kempis, bara att ta sig upp för slänten var ju ett helt företag 🤣🤣 sen när man äntligen tog sig upp till bilen så var det nästa problem , vilken väg skulle man ta ??🤣🤣

Jobbar på en skola och så kul å höra hur det snackas inför matchen ikväll bland både elever och personal !!

Hockeyfeber de lux !
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Gurkan: Jag har gjort en halvt vetenskaplig undersökning var det går snabbast att ta sig från arenan. Det är att parkera ungefär vid Hemmakväll långt ner på Nygatan med nosen upp mot stan. Sedan bara köra rakt fram till E4. Ingen kö över huvud taget, än fast det är fullsatt.

Parkerar man närmare arenan, dvs söder om Strandgatan fastnar man i princip alltid i kö.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
FRANS-MICHAEL: så farligt brukar det inte vara. Aldrig haft några större problem att komma ut från arenan.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
JoJo2613: Pantern eller Västervik hemma, med 1810 åskådare :)
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
gokar: Nä det är lätt att klaga när man måste vänta 15-20min. Men det var inte bättre förr 😅

Står man på hamnplan (kranarna) går det relativt smärtfritt att komma ut. Men har man barnen med sig och det är kallt ute så är det kanske inte superkul.
Inte hela världen att sitta 15min vid hägglunds och lyssna på radio heller. Så länge ingen är kissnödig...
Tycker främsta problemet är ju att den mest gångtrafiken går över utfarten från parkeringen, så det tar en jäkla tid att ta sig ut på vägen bara för det. Är man väl på vägen går det ju fort.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Monno: 15 minuter är inte så kul om man har förlorat… då vill man bara hem till gravölen
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
FRANS-MICHAEL: åh, man saknar ju inte tiden när vi hade Pantern borta. Snacka om att vara på hockeyns bakgård.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
SPOODI: Nån som har koll på biljettläget? 6.200 sålda i morse, men bör väl dugga in en del under dagen, speciellt om vi slutar fokusera på hur svårt det är med bil :)
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
gokar:

Varför inte gå 3 min från slutet :-)
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Silly: aldrig. Inte ens om vi torskar med 10-0 skulle jag gå tidigt
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
gokar: Lyssnandes till klassiska Sportradion, det var kultur det!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
dempa: Pantern borta, förlust 3-2 borta i medioker ishall, det var en dyster historia, usch
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
puffe: Innan vi åkte ur så brukade det nästan alltid säljas runt 700-800 biljetter matchdagen!

Så håller den trenden i sig, blir det i princip lapp på luckan! 👍
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Smurfen: Är på skola i hbg och där snackas bara fotboll. Inte många som känner till RBK. Många barn som aldrig varit i en hockey rink, tyvärr.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Confusius: Saknar tiden när hemsidan visade en termometer som visade mer o mer feber när ladan var på väg att fyllas. Förstår att det inte funkar mot Almtuna hemma i allsvenskan en tidit novemberdag, men en dag som denna kunde det vara en trigger....fan , man måste köpa biljett nu, snart är det fullt......
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Charliejfz: Tyvärr slutar dom kanske snart prata fotboll också, de stackars Helsingborgarna. Vore trist , men vad är så fel i den klubben?

Men åker dom ner i Ettan kanske några börjar följa Bandyklubben ändå
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
puffe: ja, undrar vad som pågår. Fattar inget... Baxter har inte fått rätt på det. Känns som stora problem på organisationsnivå.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
SPOODI:
Der är bara hockey.. 😉
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
exakt samma lineup som senast
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
dempa: Haha, har varit i rinken i Kirseberg i samband med att grabben lirat. Otroligt att de huserade i andraligan
Låst ämne

« · 2567708