1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480552 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma

2568829 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Werner: två dåliga insatser i bagaget, hemmamatch mot rivalerna, lördag, fullsatt förutsätter jag. jag förväntar mig att timrå kommer ut och gör en riktigt bra match.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
hk: Om de ändå vägde 3 ton, hade varit något. Då hade motståndarna varit mosade :)
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Werner: Nu tänker jag slå ett slag för Olsson den lilla giganten och hans team, jag kunde aldrig i min vildaste fantasi tro att han med Ejk och OP skulle sätta en sådan respekt i Shl motståndarna som dom gjort nu i 2 matcher. OP går ju inte att känna igen på ett mycket positivt sätt, EJK är precis lika smart och säker som han visat under lång tid i en sämre liga och Olsson är en liten gigant med sin energi och skridskoåkning, blir kul att se Shl’s hittills snabbaste spelare Joakim Nygårds få riktigt tuff konkurrens om den titeln.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Brander: Om man går in i timråboken och läser kan man lätt tro att det är omgång 49 och dansar mellan playout och ingenmansplats 😅
Förmodligen vaknar dom till liv på lördag igen efter 2 lite sämre insatser.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Dexter : Ja….det är oroväckande att Wennerholm redan jinxar. Hoppas ingen av spelarna läser.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
mattias - 74: Spelar de som igår vinner ni, men gissar att de kommer vara revanschsugna. De såg rätt loja ut minst sagt. Ni kan också hoppas på att Högberg inte spelar.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Robin Ztorken L: Absolut! Dock borde Myrenberg ha tagit mål två å tre. Fan klubban i Isen
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Silly: Södergran var en av våra absolut bästa under senare delen av förra säsongen.
Kurvan verkar fotrsätta i den riktningen, spikrakt uppåt!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Rödluvan: Tycker Woods såg lite rappare ut på skridskorna igår än innan. Kanske är han riktigt på gång nu. Skönt att få han som målskytt redan i andra omgången
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Vi fick många viktiga målskyttar i går.

* Södegran kan/ kommer förmodligen få den utväxling spm vi/Hinken hoppats på!

* Att Rundblad kommer igång med sina poäng.
Känns tryggt. Nu väntar vi bara på Bernhardt?

* Ruohomaa är jag igentligen inte orolig över.
Men viktigtigt för hans EGO/HUMÖR att han får leverera.
Han får inte komma in i någon måltorka.

* Woods: Viktigt för 2: a/3: e kedjan att den kommer igång Det där målet kan ha haft stor betydelse. Var nära att hänga något till direkt efter.
Som någon skrev här tidigare. Viktigt att han får igång skottet! Då kan det rulla på för honom.

* Aagaard: kommer alltid att peta in puckar.
Men bra att få igång honom också.
Han kommer förmodligen få flytta omkring lite känns det som. Och det spelar nog ingen roll heller. Vi har ett antal armeknivar i vårat lag i
Aagaard, E.J.K, A.P och Ohlsson som kan spela överallt och ändå peta in puckar och jobba hårt.

* Hoppas på mål eller poäng på Lördag från.
Bernardt. Ranta och J.D.
Men eftersom släkten är värst i år i SHL så kommer väl E.J.K och Sebbe sätta några?

* Brickley: När skall det lossna för hans skott.
Fan vad jag hoppas på att det kommer fram?
Då får vi ett antal hiot där på blå!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Rödluvan:

Hur var LHC igår? Vad kan vi Leksingar förvänta oss imorgon av det ni såg av LHC?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
hk: Woods måste lyftas lite också. Tycker han börjar komma igång lite nu. Viktigt att han får igång skottet mer dock.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Dexter : Kappvändaren hinner snurra tio varv innan lördag, inget att oroa sig för.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
hk: Lite synd bara att Wennerholm skrev att det var det bästa han sett sedan bröderna Sedins dagar. Fattar att han är smyg-MoDoit, att han liksom inte kan hålla sig, men han borde ju förstå att detta kommer innebära förlust med 8-0 mot Timrå på lördag.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
hk: Tackar!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
JoJo2613: Södergran sa att vi gör det lätta sakerna men är också kreativa, plus att det snackas hockey i övik och fansen har längtat.

Sen sa Sanny att det var bra drag i arenan, att MoDo ställde om snabbt och gnuggade hårt.

Wikegård gillade hur stora tredjekedjan var (så klart han gjorde).

Rundblad tycker det var onödigt att vi släppte in dem i matchen, men inte förvånad av våran offensiv - fart, rörlighet och press på backarna i fokus. Laddad inför tikarna.

Sen var det mest bara snack om färjestad, och att frölunda förlorade? tappade fokus.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
hk: Har inte tv4play, kör via teliaplay fortfarande och först var det hela sändningen men sen klippte dom ner det av någon anledning, så det tog slut mitt i snacket med Linköpingtränaren...
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
JoJo2613: Finns på tv4 play om du väljer hockey torsdag och spolar framåt?
Var väl inte så mycket eftersnack, Rundblad sa att vi är bäst och det vet vi redan :)
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
hk: Någon som vet vart man kan hitta eftersnacket och intervjuer? Dom klippte ner matchen så det tar slut när dom pratar med Linköpings tränare.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Hinken: Absolut!! Sitter precis och kollar på highlights, Walli som fixar första utvisningen som slutar i 5mot3 målet.

På tal om att vara huvudperson så var det Södergran som blev trippad i 5mot4.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
hk: Glöm inte Walli med 2 ass, fysiskt spel och en riktig retsticka för motståndarna!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
hk: känns xtra trevligt att slå på löven och vad dom nu möter imorrn och veta att vi slipper dom där skitlagen
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Vilken otrolig match av 3TONS.

Big Sam är 71% i cirkeln, 15-6.
Lyfter från egen zon och trycker ner motståndarna varenda gång.
Fyra mål framåt och noll bakåt.
Hattrick av Granen.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Fyfan, tänk att hålla på hv ikväll, väntat en hel vecka på match och se sitt lag tappa en tre måls ledning med fem puckar.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Bad_Brett: han lyckades klanta till det bakom mål. Är värd max en 2a.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Bad_Brett: Ja jag hade folin med på topp 5 efter första matchen trots lite speltid, man får fan se prestation efter förtroende också. Men ikväll... Neeeeeej
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Gäsp: Allehanda ger alltså Folin, som spelade 6 minuter i dagens match, 4 ugglor.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Gäsp: Jupp, av de som startar är Berg och Bernhardt de som är närmast att hamna utanför laget.

Nu är jag dock övertygad om att Bernhardt kommer komma in i det hela.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Spanade in LHC:s matchtråd på hockeybulletin.se och hittade ett antal VÄLDIGT självsäkra inlägg inför matchen. Här är en favorit:

” Jag tycker det är en perfekt match för laget i det här läget. Ska vi ställa högre krav iår och vara ett jävla gäng som Östman sa ska bara tre poäng in här. Det är inga 0-5 vi ska vinna med och samma inställning som i lördags krävs men Modo har en helt bedrövlig trupp. Backsidan är ett rent skämt och kedja tre och fyra platsar knappt i hockeyallsvenskan. Det ska bara vara tre poäng och jag har en bra känsla men som sagt ett perfekt test nu för laget. Visa att det byggs något annat, framförallt att alla är påkopplade då slår man detta lag. Helt ärligt skulle jag inte vilja ha en enda av Modos spelare i LHC och det tycker jag säger allt. Upp till bevis nu för laget att följa Östmans ord.”

Undrar om skribenten tänker likadant efter matchen? 😄
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
puffe: Näsén har inlett riktigt bra.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Chamez: Haha jag har hört det mesta om Brickley under försäsongen från de så kallade medgångssuportrar jag känner = platsar inte ens i div 1 mm mm. Nu har de gått över till Nässén. Jag var personligen supernöjd över Brickleys försäsong och Nässén har börjar rätt bra ändå. Jävla medgångspajasre!!!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Smurfen: Känns som en betydligt roligare serie i år när ni kör ert offensiva spel jämfört med Brynäs styrspele man fått bevittna
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
gokar: Helgjuten insats av ett allsvenskt lag i fel serie, dock nervös över Nässén ibland
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Jag hade så fel om Brickley. Vilken majestät han är i spelet. Tittar alltid var alla är och spelar med pondus. Är faktiskt imponerad!
Men Rouhomaa va osynlig och slarvig. Eller va det bara att alla andra va bättre? Hoppas han kommer igång nu med Ranta och Danny framöver.

Södergran är KUNG! Och hela hans kedja är grym.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
OP måste tränat järnet i sommar, hans slow motion åkning från ifjol var som bortblåst idag😀

Walli tycker jag gör en bra match idag... Många som klagar... Big Sam är ju kung!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Modohfan: Säger du det så, Edwin Hedbergs födelseort gjorde dej till MoDoit, Detta
borde publiceras på vår hemsida . En vacker saga minsann
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Kvällens bästa publiksiffra : Hägglunds Arena !
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Gäsp: Glömde bubblaren= det är lusfritt ikväll 🍹🍹🍹🍹🍹🍹🍹🍹🍹🍹
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Gäsp: Södergran goes 👑👑👑
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
puffe:

Om Danny O Regan har fått en länk och inlogg av Hinken för att kunna se matcher med sitt nya lag, Så tror jag att han gillade det han såg i kvällens match..
Full offensiv med mycket tempo och en lekfullhet i passningsspelet.

Välkommen Danny till världens bästa lag!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Gäspens topp 5

Södergran 🍹🍹🍹🍹🍹
Rundblad 🍹🍹🍹🍹
Ohlsson 🍹🍹🍹
Vignault 🍹🍹
Niederbach 🍹
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
snowden: Born and raised in Santander (Spain), i grew up going to the soccer games and Olof Mellberg (great swedish player) was a key player for the team, also i have lived in Medellin (Colombia) a few years, thats the hometown of Edwin Hedberg, former Modo Player.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
hk: Big Sam visar klass, finns flera härinne som inte förstått det :)
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Trilske: Aagaard nämndes av Karlin efter matchen mot SAIK som en av de bästa för dagen, så han sitter garanterat säkert.
Följer man honom på isen är det svårt att inte imponeras över det kopiösa jobb han gör, dessutom målfarlig när han får chansen.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
eltifoso: Timrå blir nog ingen lätt match. Dom har gjort två rätt släta insatser. Och får möta oss på hemmaplan med fullsatt. Är dom inte taggade på Lördag kan dom lika gärna lägga ned sin säsong...
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Trilske: Har pratat med många "kunniga" inom hockey som inte riktigt köper Aagards spindel. Men det är väl som med en målvakt som ständigt har hög räddningsprocent - sker det över tid kan det inte vara en slump.

Måste ändå älska den norrländska ödmjukheten på Rundblad. "Ibland har man tur". Förstår att han vill spela i Skellefteå men hoppas han kan förälska sig i staden och vill stanna ifall vi håller oss kvar.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
eltifoso:
Det är moraliskt derby i allsvenkan imorgon 😀
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Bad_Brett:

Rubins hade högst "game score" mot skellefteå (vilket alla kunde se med blotta ögat med tanke på hur han förde sig under matchen) men att dansken var tvåa var nog svårare att lista ut, men inte helt oväntat.

Han syns inte så mycket men hans underliggande statistik tyder på att han gör mycket rätt.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Bad_Brett: Haha, sista meningen. Hoppas verkligen att du får kapitulera :)

Gött med lite poäng såhär i början av säsongen! Bäst att smida medan järnet är varmt. Vore en dröm att ta hem pinne/pinnar på lördag!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Bad_Brett: Grattis till första segern i högsta serien på en lång tid.
Lycka till i helgen, ska man gå på förhandstipsen och uttalanden från tikare så är ni ju chanslösa, men jag tror det blir mkt jämnare än de tror
Låst ämne

2568829 · »