1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484544 inlägg · 4079 ämnen

MODO Hockey - Luleå 2011-03-03

« · 1355994 Till forumet


Sv: MODO Hockey - Luleå 2011-03-03
Frisco: En gnagare! å lite till som han har på sitt samvete.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2011-03-03
Referees:    
Rådbjer, Ulf    
Edqvist, Wolmer    
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2011-03-03
Berka: Med tanke på hur matcherna sett ut mot Luleå denna säsong så tror jag inte att "alla i Övik förväntar sig 3 poäng". Snarare lär det bli en känslomässig kamp matchen igenom, där MoDo sin vana trogen börjar med gåhockey i första halvan av matchen, för att sedan tappa i tempo andra halvan av matchen...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2011-03-03
Paddan: Frölunda satsade på rabatterade platser och fyllde hallen, SSK gör likadand ikväll. Allt annat lika kul att lagen satsar. Såna här matcher ska gå inför utsålda läktare.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2011-03-03
Bittesehr: Jag tror nog alla i Övik förväntar sig 3 poäng ikväll,lär bli mycket folk och bra stämning, ska man våga gissa på 6-2 till luleå?!

luleå tar snabbt ledningen med 0-2, modo trummar på men kommer inte ikapp, i 3:e viker modo ner sig, krafterna är slut och luleå kan enkelt spela bort modo och vinna med 2-6

Eller så gör Kfop hat-trick
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2011-03-03
Paddan: Bra att de gör detta, men det känns som att det är lite sent påtänkt för att informationen ska hinna nå ut. Men jag hoppas verkligen att vi blir ännu fler i FC ikväll.
3 poäng ikväll - finns inget annat.
Skröder och Madsen hänger varsin.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2011-03-03

Snipan: Från MoDos Facebooktjänst

"Vi siktar på fullsatt ikväll! DU är den ”sjätte spelaren” som lyfter laget mot slutspel!

Vi säljer platserna närmast isen, närmast spelarna, där det händer, för endast 50kr/stk.

Biljetterna köper du i MODO Hockey shop på Fjällräven Center mellan 11-14 samt i biljettluckan mellan 16-19
...
Först till kvarn!"

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2011-03-03
3 poäng ikväll är ett måste.
1 poäng ikväll och vi kan fortfarande slippa kvala utan att behöva lita på andra lag.
0 poäng ikväll och det är godnatt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2011-03-03
Snipan:
Södertälje kör med 50 kr biljetter för att fylla upp i tälje t.ex
Självklart borde klubbarna göra så när de är sista (kanske) matche för säsongen, publiktrycket kan hjälpa laget enormt
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2011-03-03
Sawchuk: Håller med dig 100 %. Jag tror att ytterligare ett missat slutspel kan få väldigt tråkiga konsekvenser. Jag tycker det är konstigt att man inte gjort någon aktivitet för att fylla FC. Nu ligger jag nerbäddad i feber, så det kanske bara är jag som inte hänger med, men om jag har rätt, så är det beklämmande.
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Luleå 2011-03-03
Jag finns tyvärr inte med i FC i kväll men kommer att hålla ställningarna i TV soffan och framför datorn.

De två återstående matcherna känns som några av de viktigaste Modo spelat i modern tid.

Blir en lång dags färd mot matchstart, tagga nu så hörs vi ikväll!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2011-03-03
McFire: THE WAR OF HOCKEY!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2011-03-03
Scenarierna för slutet på serien är många, imorgon får vi släppa det för en stund, sluta upp i FC och kriga 200% med grabbarna för en 3a imorgon. All-in, we can do it.
Kommentera

MODO Hockey - Luleå 2011-03-03

Kommentar

Challe: Det här är matcher som alla borde älska

Det blev förlust i Scandinavium mot Frölunda för MODO Hockey och läget i botten av Elitserien spetsades till ytterligare. MODO-coachen Charles Berglund var förstås besviken efter 2-3 i tisdags, men menar annars att alla borde älska den här typen av matcher.
- Visst är det så, säger Challe. I varje fall gör jag det. Men det duger förstås inte att som vi i tisdags gå ut och inte vara beredda på match. Vi gör en fantastisk slutperiod, men det var så dags då.

MODO Hockey tränade i Göteborg på morgonen dagen efter förlusten.
- Innan träningen pratade jag till spelarna och upprepade att slutspel varit vårt mål hela säsongen. Det är fortfarande målet, men då krävs det att alla är med på den resan och har samma mål. De som eventuellt inte har det kan kliva av. Jag vill inte ha med spelare som funderar på kvalserie eller annat.

Två omgångar återstår nu, först Luleå hemma torsdag, sedan AIK på Hovet på lördag.
- Det som är synd är att vi slarvade bort läget vi hade att ha avgörandet i egna händer. Men det är som det är, det är bara att gå ut och gilla läget och vinna de matcher som är kvar. Något annat får det inte handla om.

Närmast väntar Luleå i Fjällräven Center, ett av de lag som MODO haft det svårast mot den här säsongen. Senast vann man dock på bortaplan.
- Det får vi ta med oss plus sista perioden mot Frölunda. Förhoppningsvis kan spelare som Bartecko och Nagy visa vägen från start, de var ju galet bra i slutronden senast.

Noterbart om laget

Noterbart är
A t t truppen som sådan är helt skade- och sjukdomsfri.
A t t det definitiva laget inte tas ut förrän efter matchträningen lunchtid matchdagen.
A t t det, förstås, handlar om sista och femte grundseriemötet den här säsongen med Luleå. Tidigare resultat med MODO Hockeys siffror först: 2-5 och 2-4 (Fjällräven Center), 0-1, 3-2 (COOP Arena).
A t t trion Anders Eriksson, Anton Hedman och Lubos Bartecko gjorde målen när MODO vann senaste mötet.
A t t Luleå gav MODO Hockey lagets första förlust den här säsongen i den tredje omgången, detta sedan man startat med två raka trepoängare.
Kommentera

« · 1355994