Costanza: Somliga fans är inte mycket bättre, finns ju många som fortfarande försvarar Brickley fast halva Hockeysverige ser att han är för dålig för Shl. Minst 1 fatalt misstag som det blir mål på i varje match, ibland 2.
Bad_Brett: Börjar betvivla det här träningsupplägget som tydligen går ut på att man är slutkörda efter jul för att sedan vara fräscha vid slutspel, vad fan är det egentligen?
Det vore väldigt sköt om vi hellre åkte ut med pucken ur försvarszonen när vi är under tryck, eller spelade säkert sarg ut, i stället för att ständigt försöka göra en duttpassning mot någon annan just innan man fört ut den.
Det verkar som att det händer oftare än vad som är nödvändigt. Vi får ofta onödigt långa anfall emot oss då de får chansen att börja om med en ny våg gång på gång.
{7639}: Börjar seriöst tvivla på det här laget och tränarna i båset. Så jävla dumma beslut och taktik. Måste för fan kunna spela smart när du har 2-0 borta.
Tarasov: Att bedöma varelsig någon bryr sig eller inte och att ta i hänger ihop väldigt, väldigt mycket. Bryr man sig = tar man i. Det är därför jag vill ta in dessa yngre spelare som ger allt för att visa upp sig. De har verkligen något att spela för. Förstår inte hur det ska missgynna oss att spela dem.
{10015}: Att tror kunna bedöma det fattar jag, men det är oerhört svårt att avgöra huruvida folk kämpar eller ej. Många faktorer spelar roll för hur det ser ut på isen. Men visst kan du avgöra att Theo J kämpar hårdast så är jag imponerad. Men det är mest gissningar vilket är helt ok man får gissa oavsett man skriver på forum eller är x-pert
Framnäs: Fram till deras första mål imponerade dom inte direkt! Sedan bestämmer sig OEE och försvaret för att kollapsa deluxe!! Inte helt oväntat dock!
Jag hade i alla fall förväntat mig en timeout när Modo var totalt översköljda gång på gång och vi inte kom ut ur försvarszonen på lång tid. När avblåsningen slutligen kom så verkar de ju hellre chansa och vänta på powerbreak, vilket låg flera minuter bort som det blev.
modoitmagnus: Vilken blunder av Karlin att sätta Olle i målet. Jag säger inte att han har allt ansvar för målen men det märks att laget inte litar på honom
När jag tänker efter har ju Hinken bara hittat ett rätt när det kommer till nyförvärv inför denna säsong, i Lehtinen. Oerhört tufft att vinna matcher när all tilltänkt spets inte levererar. Var såklart ett tufft utgångsläge för honom att hitta spelare den tiden på året dock. Men ändå.
Får för mig att några i det här laget är lite bekväma av sig och i ledning så har man sänkt garden och börjat ta saker för givet. När det då plötsligt blir lite felstudsar så saknas plötsligen uppbackningen eftersom de spelarna glider omkring och tar allt för givet utan att förstå att de kanske är den direkta orsaken till det.
Kan inte direkt peka ut spelare men två av dem stod och glodde på varandra ute vid sargen när Luleå erövrade pucken av av Modo i vår zon, i stället för att ta något initiativ att gå in i sitt ansvar. Det såg helgalet ut.
Antagligen är det en kollektiv känsla att glömma bort att hela tiden spela som det vore 0-0.
Framnäs: brickley bjuder på två...han är så jävla kass och jag kan inte förstå att vi förlängde med han när vi gick upp.. Sen en mental härdsmälta och ett såll i mål. Och ingen coach gör nånting 😡😡😡 Jag är så förbannad så jag får fan snart hjärtinfarkt
Tarasov: Haha, sånt gör vi ju hela tiden på det här forumet. Har du missar det? Det är experter på TV som säger att Ruohooma inte bryr sig, hur kan de avgöra de tror du?
Sigge: Ingen trodde på en lika bra period som i första givetvis, men sett till chanser mellan lagen i period två kan man fråga sig: Hur vinner Luleå den med 3-0? Vad gör de såpass mycket bättre än oss i avgörande momentet?
Så här får det inte se ut! Så fruktansvärt dåligt! Luleå gör ju bara en lite bättre period i andra kontra första! Almtuna (no offence) hade vunnit denna med 3-0 också! Nä bottenbetyg på denna perioden verkligen! Blir jätteviktigt att få med sig iaf 1 poäng från denna match! Så uppryckning deluxe nu!
Confusius: Svandyket där framför mål när Big D trycker till i ryggslutet är ju nästan disciplinnämnd på. Vad får inte våra spelare stå ut med framför deras mål liksom.
Nu ska jag vara lite onödigt positiv: Hade jag fått veta att det skulle stå 3-2 till Luleå efter 2 spelade INFÖR ikväll så hade jag varit supernöjd. Bra PP. Vi har fortfarande chans!
Minst 1 fatalt misstag som det blir mål på i varje match, ibland 2.