Bra omgång! Oskarshamn tappade sin 3 poängare. Slutade endast med 1 pinne. Malmö gick bet igen på poäng.👍 Rögle vart utan poäng.👍 Örebro vart utan poäng.👍 Nu jobbar vi in en 3: a hemma på Lördag. Malmö har Fölunda HV 71 har ett stark LHC i form Örebro har ett revanshsuget Färjestad
{9315}: What?!😆 Ännu en 6-poängmatch vi är piskade att vinna för att hänga kvar alltså. Det har du sagt sedan serien startade i princip. Vi har 7p till kvalplats samt 4 lag under oss i tabellen.
henkeiskogen: jag ska erkänna att jag har skrivit att jag tror (viktigt ord, påstår inte att veta nåt) att dickinson är klar ,så klar man är i januari, för färjestad. har dock inget att göra med någon dålig insats för jag tycker han är modos bästa forward, utan det är mer magkänsla än något annat :)
Monno: Sannolikt oraklet Rödluvan. Vid minsta motgång hugger han i vilket påstående/rykte alternativt skapar han ett nytt rykte (idag var det att vi var nedtränade efter jul för slutspel????) och vänder det till något negativt. (Vårt mål är att hålla oss kvar, inte slutspel, det är uppenbart att vår "trojka" har det i siktet och inget annat.) Sen har han magisk förmåga att avgöra vem som kämpar och inte.
Tarasov: Lyssnade podden med Hinken. Jag tror Dickinsson är en fråga om pengar. Vi vill ha kvar honom och han vill stanna. Men han vill få "rätt betalt". Hinken pratade mycket om att toppspelare kommer alltid kosta men att den måste finnas en hierarki. Och det är nog kanske där det klämmer. Hinken vill få in en 1a center av rang. Och vill betala Dicken 2a center lön. Medans Dickinsson kanske tycker sig förtjäna "toppstjärna" lön? Nu spekulerar jag en del men. Fortsätter han som på slutet kan han bli dyr dock...
{9315}: Han blir kanske bäste back när han förstår när han ska spela enkelt, typ skjuta(eftersom han har ett bra skott) i stället för att spela snålpass så vi får giftiga kontringar på oss. Känns som att vi har flera spelare som fortfarande tror att småduttandet från Allsvenskan håller. Höll på att kosta tre poäng idag,
men underbart att komma tillbaka efter Luleås vändning. Lassi var inte urkass idag
Tycker Ruhomaas PP-mål säger mycket. Inget jävla småduttande i 1.30, utan skjut o gå på retur
Bad_Brett: Ja det är mycket snack om HV vs MoDo, men Malmö och Örebro har ju sakga men säker arbetat sig nedåt och är nu bakom oss? Eller Örebro har en match mindre spelad. Men Malmö har en mer.
Bad_Brett: Haha det ryktet är väl för nån gringubbe (ja gubbe) tyckte han var dålig efter vi gjort en skitmatch (mot fbk tro ja). Och då var han såklart dålig för han var klar för FBK...
Ska man gå på alla spelare som är klar för andra klubbar så fort vi gjort en dålig match så hade vi inte haft en enda spelare till nästa säsong. :
Bad_Brett: Tror inte på det "ryktet". Han kommer knappast få så mycket bättre betalt där än hos oss. Dom har många dyra spelare på kontrakt och ska också försöka förlänga med Ejdsell.
Tarasov: HV verkar ha haft en osannolik utdelning också. 6 skott första 2 perioderna och 3 mål. Örebro 22 skott. Blir intressant att se nu i slutet av matchen vad allt landade på.
Vi var vår största fiende i den här matchen. Egentligen skulle vi ha kunnat klara av den här matchen ändå med tanke på spelövertaget. Luleå var inte att känna igen, men vår kollektiva kalops var helt obefogad.
För hysterisk. Och för att jag läser twitter.