Trilske: hedberg är en grym tränare som bör ha koll på modo, men modo bör ha lika bra koll på hedberg. gissar att han inte bytt spelsystem totalt i örebro, men har nu bättre spelare iställte för vilket hopkok mora sätter ihop år efter år
Hedberg om någon bör ha hyfsat bra koll på oss, trots att vi svepte dom i slutspelet har han ju alltid känts som en liten bogeytränare. Känns som vi hade rätt svårt för mora borta under grundserien.
Men vi bör ändå ha relativt goda chanser att studsa tillbaka på hemmaplan, fullsatt och kanske vigneault tillbaka?
Sigge: Ny har han en center och är speluppläggare då tänker jag mig att den primära uppgiften inte är att ta avslut framför Mål. Skulle vara desto intressant att se hans passningskarta.
I det här fallet vill jag även se en kontext, varifrån skjuter MoDo generellt och vilka tar avsluten framför mål.
Då hade det inte spelat någon roll om han hade varit rightare eller leftare.
Tror skott kartan var lika dan hos Karla, Till och med längre ut när han dundra in kanonerna där utifrån.
Det är sällan man får skott chans mitt i slottet. Och den där kartan stämmer inte heller, Den röda pricken som skall vara målet. var mycket mer längre fram strax utanför Målvaktsområdet lite lägre än det nedersta blå punkten och ca 15 mm snett in.
Sigge: problemet för oregano är att han verkar ganska vek. Han vinner inte många närkamper. Vid två tillfällen igår såg jag Luleåspelare som bara flyttade på honom som ingenting vid sargen. Så det är troligen orsaken till att skotten kommer från sidan lite utifrån.
Sigge: han hade inte ens gått på is när han kom till oss? Helt nytt land och spelsystem. Ge honom Oktober ut sen kommer han, Ranta och Ruohomaaa leverera