1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532360 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
HalvHund:

Samtidigt går det inte att jämföra en modoprodukt med en legoknekt som förväntas leverera poäng, kravbilden är som natt och dag.

Känns som en riktig icke-diskussion.

En sak som slagit mig, tycker Timrås mållåt är rätt bra jämfört med vår dala-dans låt.. Betydligt bättre mållåt för dom, dock är ju smaken som baken, delad

{5647}: Nej det tror inte jag heller och även fast Theo bara gjort 2 games so far så är jag hemskt nöjd med vad han gör. Råma är jag knappt nöjd med någon match, bara glimtvis här och där...

Bössa 68: haha gillar ju råmis egentligen men med tanke på hur allt gått för honom hos oss så tycker jag de pengarna kan läggas på smartare deals

{5647}: Försöker att elda på TIK ikväll! Sällan jag gör nåt liknande med Stråhle och Kentää. TIK har ju riktigt bra spelare som inte är idioter. De får gärna vinna mot andra bottenlag.

{5647}: blir nog många matcher för Emil....

{5647}: Hinken är lika uppmärksam som Timrås forwards. Den här gången kör Emil Pettersson över en stillastående linjedomare långt ifrån spelet. Långt ifrån samma spelsinne och split vision som brorsan.

Sigge: Han har fått sjuklön i vinter och innan skadan i inledningen var han helt ok.

Sigge: du har betett dig uselt! Rouhmaa är bättre än dig jävla looser!

{5647}: Svårt att tro att sjuklönen kickar in direkt, är väl som på vanliga arbeten, 14 dagar innan läkarintyg behövs, så tror inte MoDo sparar många kronor där då han bara går skadad och tickar pengar..

{5647}: Råma har spelat uselt även när han inte var skadad. Dessutom börjar sjuklönen inte gälla dag 1 så där är du ute och cyklar återigen

Åh där var det kört igen då !!

Wennerholm hyllar MoDo 😡

hompa90: Vi skuggar ändå multimiljonbygget från Sundsvall där hängskalle på Bite Line är den nya trenden.

hompa90: Man har väl försäkringar och sjuklön så det är absolut inte samma pengar.
Sedan blir det löjligt att gnälla så mycket om han spelat halvskadad.

hockey_21: Sjukt bara att han kostar MoDo en jäkla massa dollares, ligger säkert på en 200-250 brutto / månad. Medan en som Jakobsson i princip kommer in och spelar för korvören och bidrar mer.. MoDo betalar väl lön trots att Ruohomaa rehabar?

Costanza: tragigst å se timrå ikväll. Så jävla sämst dom är....

eltifoso: Men vinn nu då era jävla rika Hillbillys!

Costanza: Såg precis klart matchen, var ju tvungen att prioritera adventskalendern , men älskar MoDo och denna Petra från Kramfors som intervjuades . Hoppas dom får en underbar resa hem, dom älskade supportrarna

Bara Dryg-Karlstad gör sin plikt, så är helgen räddad,

Timrå får givetvis gärna vinna idag också, men på torsdag får dom åka hem med gamnackar

Tarasov: han har börjat hitta rätt, han är ingen målskytt men fina aktioner idag, bra fart. hjälper när hans kedja inte är inne på ett baklängesmål per match också

Robin Ztorken L: nu är det bevisat att rouhmaa ville hjälpa laget i förtid alltså spelade han skadad tills karlin sa ifrån. Nu återkommer han skadefri efter juluppehållet i full spelglädje!

Gavelo:
Vad hade ranta sina första 10 matcher? 2p? Uppe på 10 nu iaf

Robin Ztorken L: Klart bevisat att VI VANN! Dansar runt vid Dyngdiket.

Bössa 68: Luleås första skott på mål fick publikens ovationer, lite roligt!

Det liknar ett bottenmöte i allsvenskan fast med sämre fart, gud förbannat vad trist om man höll på något av dessa 2 lag.

Noterbart är att Isac Hedkvist får speltid, det hör inte till vanligheterna att Luleå spelar juniorer i A laget på

Robin Ztorken L: problemet med "sälj!!" är givetvis vem vill köpa en halvskadad 35-åring som inte har färgat öht denna säsong? jag kan inte tänka mig att klubbarna står på rad

då bättre att låta honom rehabba tills han är helt frisk, om det går, och sen långsamt spela in honom i laget igen.

Bössa 68: Klart bevisat att vi klarar oss utmärkt utan Rouhma, sälj!!
Han har inte varit bra och kommer inte heller bli bättre.
Sälj till bättre behövande lag och leta en ny förstacenter.
Det är närmast pinsamt att se att laget bara blir bättre utan Ruohma.

Kul däremot att se Sampo, han kommer bli en stor succe

Gavelo: efter en period ja!

SPOODI: Lasse Lindberg messade studion, Luleå 0 skott på mål

hockey_21: Skönt att de får åka hem med 3p. Tror detta var en väldigt viktig vinst. Både spelare och fans kan andas ut lite och vi är ju med i tabellen.

HalvHund: du dissar rouhmaa som spelar skadad,?taskigt

Gavelo: allvarligt? ?

Gavelo: Haha två lag som vill parkera bussen. Blir nog inga mål i den matchen tills det blir straffläggning.

{5647}: Låt han vila tills han är helt frisk

Mötet Luleå - Växjö
Efter period 1.

”Vi har faktiskt inga highlights att visa efter första perioden, inte en enda målchans faktiskt så vi går direkt till intervjuer ist”

2:an och 3:an i SHL tabellen!!

SPOODI: Men, Rouhomaa kan och ska inte spela halvskadad. Då tillför han inget.

eltifoso: Ni är bra! Hinken, jag och Karlin gillar Färjestad. Det finns på papper..

{5647}:

Jacobsson har bra självförtroende och går på ångor just nu, ganska säker på att det kommer avta.

Men tycker man att det saknas spets är han kanske inte den pusselbiten vi behöver få in. Men naturligtvis bra att kunna plocka hem honom vid skador.

Han passar in bra i MoDos system om inte annat.

{5647}: blir nog EJK och AP som får flytta sig när Ruohomaa och Oregan är tillbaka. Eller Niederbach och EJK

eltifoso:

Ni verkar ha annan jämnhet än många andra "topplag" (som slåss om sm-titeln) sen vilket lag som besitter den bästa högstanivån är väl inte riktigt klarlagt ännu.

Gäller att pricka formen när det skall avgöras också, blir intressant att se lindbom i slutspelet.

HalvHund: Tror intr TJ konkurrerar med en frisk Rouhomaa, utan han kan nog ta någon annans plats.

{10015}: senast jag var där avgjorde skröder i o.t
Har bra känsla i Karlstad

{10015}: Nja så bra är vi inte , Timrå lekte med oss sist

Costanza: Constanza blir inte rånad, han ger gåvor till främlingar

SPOODI: Blev rånad på StureP sist. Tror det var någon från Rumänien. Kan du råna tilllbaka?

Så JÄVLA sköööönt!
Å fan å jävlar om inte TJ får spela resten av året! Filurig offensivt och känns väldigt riskminimerande i sin defensiv!!! Råma då frågar alla?... varsegod Frölunda säger jag👍

Sigge: Man är nervös över att spela i den arenan. Färjestad har jäkla bra flow där

SPOODI: HV har det tungt mot fenomenala Färjestad. 3-0 nu så vi ser ut att rycka ifrån kvalplatsen!

Costanza: Snackade med ett gäng GrönGula vid bardisken på Olles i Umeå när vi spelade match 4 mot Djuuu i våras. De mumlade något om Kenttä, publiksnitt och allsvenskan nästa säsong medans jag gick bort med ölen till bordet. Slängde ett brett MoDo-flin mot dem på Vasaplan senare på kvällen. :)

Costanza: jag ska till StureP och veva med gårdare ikväll tänkte jag. Ska fråga om de tänder bengaler på klubben med

Costanza: HV blir överkörda.

Costanza: 3-0 färjestad, dom håller på att stänga matchen direkt

« · 2608764 · »