1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532189 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
modomille: jag har inte så mycket problem med att det inte blir mål än, men att släppa till farliga lägen för motståndarna i var och varannat pp funkar inte.

{8225}: Vi borde även bli bättre framöver när alla våra allsvenskar lärt sig SHL.

{9315}: Ingen ide att bedöma PP innan Ruohomaa och O'Regan har fått spela lite ihop.

Monno: återigen en bra match från modo, så starkt att vinna igen! och man behöver verkligen inte be om ursäkt för det. tycker detta var tuffaste motståndet för säsongen hittills

men jag vill ändå klaga lite :) verkligen pinsamt uselt power play, inte bara idag utan hela säsongen egentligen, rögle skapar bästa lägena i alla pp och timrå hade också flera lägen i bp mot oss, och wallis utvisning i slutet är katastrof och kunde ha tappat matchen.

men det är väl skönt att ha saker att jobba med? :)

{8225}: Haha så sant 😅 Han gör allt rätt tycker jag. Kommer sannolikt tyngre perioder men det finns en styrka och mognad som jag inte riktigt trodde på 🤍💚❤️

Dundee: Precis, just nu saknar vi en förstafemma som även ska dominera i PP, Under tiden krigar Sam o hans grabbar på superbt. Men när förstafemman är på plats blir vi inte sämre

Costanza: Trevlig kvartsfinal om vi fryser serien nu

Greenwolper:
Myser då jag upptäcker vart MoDo-pucken är på väg, haha!

Costanza: Många som får beröm, med all rätt. Men måste nämna Ohlsson!
Han är nutidens duracell. Jäklar vad han trampar och kämpar!
Haft en tendens att ramla ibland (övertygad?) Men han kämpar så förbannat så han hamnar inte på efterkälken ändå...

Fantastiskt seger. Hoppas vi kan knäppa Malmö borta nu också! Sen lite sund vi har Leksand hemma redan på tisdag, har vi bränsle kvar i tanken då så förtjänar Bäckström en liten staty på torget.

Costanza:

Exakt, syns verkligen att vi är hungriga och tar uppgiften på största allvar.

Gäller bara att fortsätta trumma på, med denna arbetsinsats blir vi svårslagna på hemmaplan.

Costanza: Gillar fjärdekedjan. Krigar och åker skridskor nonstop.

Costanza:

Absolut. Nu måste vi bevisa oss i bortaspelet också. jag är fortfarande otroligt nervös över hur vi skall stå oss när det blir riktigt hett. Vi måste fortsätta att jobba på det jag vet Karlin vill. Att bli stabila i egen zon, med och framförallt utan puck. Kommer vi att kunna fortsätta hitta bra kreativa lösningar ur zon? Då löser vi de flesta knutarna.

Costanza: två i kryllan å😉 matchavgörande kryllkanoner😉

Sigge: Kan nog bli en avstängning på Walli för den där, inte vacker någonstans, vad sysslar han med?

Dundee: Gillar att grabbarna lirar final i varje byte. Kommer att behövas framöver också.

Hakning-Henrik:

Nu tror då åtminstone jag att de 4 förmodade bottenlagen i SHL har parkerat där de ska vara,
Vi lär se tillfälliga uppryckningar såklart men tabellen ser riktigt trevlig ut just nu!

Hakning-Henrik: Krävdes 63 för att undvika kval förra året. Brukar historiskt ha legat omkring 60+.

Ja vad säger man, vi fortsätter att överraska i positiv bemärkelse. Men det märks vi saknar Ruohmaa speciellt i pp. Där finns det att jobba på. Hur som sjukt stolt över grabbarna dom visar verkligen ett hjärta och krigar hejdlöst varje centimeter på isen.

Statler: En Statler berättar bara sanningar från logen ovanför. Rundblad är kanske bäste kaptenen sedan Svarten

{8225}: Hur många poäng för att slippa kvalet?

Våra målvakter är grymma. Inget ont om Tex eller Guden, men det är många gånger Ek räddar oss idag och det är inga slarvpuckar som smiter in!

Jag tycker det ser ut som om att ranta spelar med fusk när han vrider och vänder på små ytor anfallszon, ser ut att kunna vända på en femöring. En riktig attraktion. Dessutom en sjukt quick release, han gillar att nypa dit pucken.

Para ihop honom med ruohomaa/oregan så blir detta bra.

{8225}:
58 p kvar

10 p på första femman
Nu tar vi oss an nästa

{7426}: Håller man på Modo så är det vi mot världen som gäller, stolt o enögd

{7426}: låt de fortsätta tänka så. Det sätter bara press på motståndarna 👌🏼

Olli Nomadinen : Japp tack för att ni körde över Oink. Nu är vi 8 p före dom. 😀

NuMoSåg precis klart matchen. Detta lag är värt full salong! Sjukt bra att ett allsvenskt lag levererar...igen. Åsså Sam the Man då. Vill se hans belackare pudla, men lär aldrig ske. Kul o vara MoDoit dessa dagar

Glömde en viktig sak. Vi har 2 bra målvakter, känns fint

Trilske: Alla lag är topplag innan man möter MoDo.

Trilske:

Vi får leva på att vi är i ett rus ett bra tag till. Men kom ihåg. Poängen vi tar nu är lika viktiga som vilka andra poäng vi tar sen.

Positionsspelet, disciplinen och potentialen framåt talar för att det inte BARA är ett rus. Vi förväntar oss att bli bättre och bättre, inte tvärtom.

Silly: Jag är så sjukt imponerad och närmast chockad över hur bra MoDo är. Finns många att berömma men fy fan va bra Rundblad är. Så nu har jag jinxat sönder allt 😅

Det blev aldrig ens spännande.

Vad ska experterna ta till nu när vi även vunnit mot en potentiell förstekeeper? Även om lhc inte hade högberg så var ju myrenberg deras bästa spelare.

Bara nykomlings-argumentet kvar nu.

Olli Nomadinen :
Skönt att Dahlen vakna just idag. Grattis

JonathanF:

Vad var de många pratade om ?
Att de skulle vara mycket spel i våran egen zon?

Vilka är det som står för tempot i matcherna?

Härligt att vinna utan att ha en ren förstalina👍

Har ni noterat att efter varje match vi vunnit har de låtit som ”varför var ni så dåliga mot modo? Kom ni upp i er standard. Är de frustrerande i en SÅN HÄR match?” Men alltså för helvete. Kamma er tv4 - Vi är MODO!

JonathanF: Grattis Modo och grattis oss. Det här är säsongen när Västernorrland pissar på Småland

Grattis till alla som hjälpte MoDo ikväll.
Uppladdat:

500x0-festivus.jpeg

Nu mår man

Bad_Brett:

Kände samma, mer effektivt sätt att döda tid på när man kan dumpa utan att riskera icing ;-)

Vikingen: Rätt lag vann och rätt lag förlorade ikväll. Nästa.

Greenwolper: de sista sekunderna var plågsamma värre. Nu åker vi ner till Skåne och hämtar hem 3 till!

{10015}: Det kommer ju vara så här i vinter, vi måste kunna stänga ned. Jag tycker det såg hur bra ut som helst. Var oroligare i matcher mot Mora etc ifjol

{7426}: En riktig kämpaseger

Bad_Brett:

JAAAAAAA!!!!!

Fy fan vilken bra match!

Rundblads räddning på mållinjen efter Eks riktigt bra reflexräddning som ändå gick över honom och in mot mål...... TACK!

Ingen utvisning på trippingen på Rundblad. Den måste jag bara se igen.

Vinsten är välförtjänt. Helt rättvist. 4-1, eller 4-2, kanske hade varit ännu mer rättvist.

Sigge: Smart. Walli tröttnade på icing-avblåsningar och tog en för laget.

Jaaaaaa så jävla underbart ❤️🤍💚

Greenwolper: Fyfan vad underbart😍

Fy fan vad jag älskar det här laget!

Hakning-Henrik:
KRIGARSEGER

modoitmagnus: SÅ JÄVLA BRA GUBBAR!

« · 2572952 · »