{7639}: Ibland undrar jag om våra spelare är förståndshandikappade. Hur kan man återigen göra exakt samma onödiga misstag och ge motståndarna gratislägen?
{7426}: Detta såg man komma på långa vägar. Vi har två vinster på Rögle sen innan så alla spelare känner sig sköna och tror att vi ska vinna av bara farten
Silly: Visst vet folk att Rögle är ett svårt lag att sticka hål på? Ingen i vår forwardsuppställning har lyckats efter 120 min mot varandra... Berg klev oväntat fram och räddade oss i första mötet, i det andra så fick Brickley in ett flytmål typ minuten efter att Rubins spräckt nollan i period 2. Sen försvarade vi hem poängen.
Men antar att folk som följer laget har såpass bra minne att man inte räknar med någon klang-och-jubel-föreställning.
Spännande i kväll, Rögle är som lag lite bättre nu än tidigare, nu nämnde deras svagare bortamatcher…till vår fördel?! Är MoDos form på lite uppåtgående? Vissa av spelarna som varit blyga innan var duktiga senast, vår danske kung har haft det motigt ett tag, jag går och väntar på att han ska explodera igen, bara en fråga om tid! Brickley lär vara revanschsugen! Bernhardt har skärpt till sig också på slutet, han behöver det för att om möjligt ska få spela i SHL någonstans nästa år… Woods var också rappare senast mot Luleå…
Jag tror vi vinner ikväll, hoppas publiken i Övik trotsar kylan och ser till så att det blir en ny kväll med tre nya sköna poäng!
Det ser förbaskat bra ut inför i vår iallafall (y)
Costanza: jepp, ruskigt viktiga poäng på spel idag vilket alla utom en förstår.
har en bra känsla, rögle är ett av dom sämsta bortalagen och ett av dom formsvagaste lagen, och jag har dessutom spelat på både rögle och hv-seger. modo är förvisso inte så formstarka heller men är ett bra hemmalag. rögle är dock lite förvånande favoriter enligt odds
snowden: Man gömmer sig på toan under lunchen och sitter sen och kollar på rysk fulstream. Man får dock höra stämningen i byggnaden på avstånd. De under 15 år väljer nog de där ståbiljetterna.
Greenwolper: Produktion från alla fyra femmor vore gött. Hoppas på islossning och 5-6 mål framåt i eftermiddag, Blir rätt jobbigt om vi förlorar, så lite nervös är man.
Costanza: ja det skulle sitta fint med ett större avstånd mot Rögle!😊 för mig får de gärna sätta någon i kryllan idag men även gärna Aagaard med. Vill se Aagaards målfirande idag😁
Greenwolper: Varje poäng känns viktig nu i den täta serien. Gillar att det finns sparkapital i laget med Stor-Finnen, O'Regan och Hutsko. Sen kommer nog Lehtinen stå majoriteten av matcherna framöver.