Jaja vi förlorar idag, men det gör även Malmö och HV. Det viktigaste är att inte släppa poäng nu mot alla bottenkollegor och det gjorde vi inte heller.
Nej och det ska han inte heller, det är inte det han är värvad för, men å andra sidan har vi inte så mycket alternativ i och med att Niderbach är avstängd, Oregan går kant, EJK skadad.
Det är ju inte den position de vill spela honom i men har inte riktigt några alternativ, och värre kan det bli ifall det är allvarligt med AP då är vi ytterligare en center kort.
Vargher85: vinner vi vår match mot HV nästa torsdag känner jag mig ganska lugn. Just nu är det inte helt klart tyvärr. Hoppas det gick bra för Jonte, galen som vänder sådär vid sargen när han ser tikka komma
SPOODI: lustigt läge när jag hoppas rögle tar två raka trepoängare vilket också skulle innebära att dom antagligen nästan grusar modos slutspelsdröm. men det är bara en dröm, undvika kval är viktigast
henkeiskogen: jag förstår inte alla lag spelar så sjukt spelförstörande mot oss utan konsekvenser. Varför gör inte vi samma sak tillbaka? Visst det är pisstråligt att kolla på men det gynnar ju uppenbarligen sig.
SPOODI: jag håller med om att modo behöver bli mer cyniska men jag tror man åker på mer utvisningar som bottenlag/inte spelförande lag (plus att jag tror att modospelarna inte är skickliga nog ännu att ligga precis på vad domarna anser gränsen är) så det är ett högt spel att spela
modomille: dom kommer inte vinna något mer i grundserien. ingen i det laget som offrar något i dessa poänglösa matcher och varenda motstånd dom möter har något att spela för, om det är serieseger eller hamna på rätt sida av ett streck
Bad_Brett: Sätter han 3 på lördag mot HV är svaret enkelt, tr Karlin o Gradin hade detta i bakhuvudet, så jävla smart att skicka en mullvad till Göteborg.
allvarligt, har aldrig varit så glad efter en förlust, som idag
Man valde verkligen fel match att se live. Men vafan gör det! Nya tag på Lördag. SAIK är många nummer större än MoDo. Men Topping, Granen och Ranta kändes jäkligt felkombinerad i min värld.
+ vi jagar mål han har säkert fått instruktioner att bara få ner pucken och byta kontrollerat