1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474643 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08

2492398 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Goalies
50. Nygren, Marcus
45. Hjälm, William

1st Line
42. Åström, Viktor
40. Claesson, Anton
64. Umegård, Karl
10. Jacobsson, Theo
17. Styf, Helmer

2nd Line
51. Norèn, Jakob
23. Jonsson, Ville
29. Schill, Marcus
47. Pettersson, Lucas
33. Sundell, Filip

3rd Line
65. Kihl, David
41. Lindgren, Linus
34. Hallin, Elias
18. Hoglert, Julius
38. Bergström, Tim

4th Line
12. Andersson, Vigor
32. Green, Love
14. Blixt, Vidar
15. Sjöqvist, Linus
11. Oskarsson, Tobias
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Bad_Brett:
Så är det ingen har exv hyllat mig för hur förutseende jag var ang Rysslands förmåga att genomföra specialoperationer men det får man ta 😉
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
J F K: Det må så vara. Jag medger att Big Dick var extremt mycket bättre än jag trodde och det är klart att han är den överlägset bäste spelaren av de fyra.

Likväl är ett tips ett tips. Jag kan ju inte komma och ogiltigförklara vinnaren av ditt allsvenska tips bara för att de lagen denne tippade högt hade tur med skadorna.

Vidare blir det ytterst spekulativt. Var det Dickinsons skada som ledde till MoDos formsvacka? Eller hade MoDos formsvacka påverkat Dickinsons poängsnitt? Även Modigs har haft skadebekymmer. Och gissningsvis har hans produktion påverkats av att Karlskoga haft enormt oflyt med skador. Och så vidare.

Folk är väldigt duktiga på att påpeka alla gånger jag gissar fel, så jag kan väl få credd när jag faktiskt gissar rätt...? ;-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Bad_Brett: Sparken? Han var trots allt den allsvenska spelaren efter Brickley som gav mest utdelning.
Både Rockwood och Modigs har ifrågasatts rejält. Misstänker att båda sänkt sitt värde inför nästa säsong och att Dickinson är den enda som ökat i värde.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
MoDoNörden: Vadå? Allt jag sa inför säsongen var att jag var övertygad om att Rockwood och Modigs skulle göra fler poäng än Big Dick och Marenis.

Att Marenis sedan var så kass att han mer eller mindre fick sparken gör ju inte direkt att jag fick mindre rätt...
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Bad_Brett: Hahaha värsta jag hört. För det är en rimlig jämförelse? Börjar bli löjligt hur du trollar. Är MoDo förresten laget du hejar på, om man får fråga?

Dick+Marenis = 48 matcher
Rockwood+Modigs = 87 matcher
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Bad_Brett: Jo hade Dicken spelat hela säsongen så hade han nog klassat ut båda poängmässigt, men ändå
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Rödluvan: Med en match kvar är resultatet som följer:

Rockwood + Modigs: 60 poäng
Big Dick + Marenis: 36 poäng

Inte ens jag hade förväntat mig en sådan slakt faktiskt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Modigs är i stan nu och äter på Mamma Mia med några i laget. Tror Brett på återkomst?!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Icing-Ove: Fyra hemmamatcher kvar nu för J20. Vinner man mot antingen Södertälje eller Färjestad så är man väl nästintill klar skulle jag säga, då det är en del inbördes möten mellan bottenlagen under oss också.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Rödluvan:
Jo läste den och tycker det verkar som han är långt fram i sin kull. Men nyckelår nästa år för honom.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
KB65: Vore bra om J20 kunde bli klara så de kan vara resurs under slutspelet. Trodde vi skulle slippa denna situation. Det finns ändå kvalitet vi kan täcka upp med därifrån. De kan spelsystemet. Bra investering under hösten då vi vann allt och hade råd att testa lite.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Tydligen så fick Tobias Oskarsson målet som Blixt ”gjorde”
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Rödluvan: Väldigt bra spelsinne på den pojken. Tror han hade varit än mer tongivande med andra kedjekamrater i J20.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Tarasov: Det är ju en av de större talangerna vi har förutom Gästrin. Är oroad att vi tappar honom om vi inte går upp i SHL inom snar framtid. Var loket i J18 i höstas och nu väldigt etablerad i J20, förmodad att gå i draften 2024. Finns spelarbeskrivning på EP
Blivit uttagen till flera landslagsläger i år.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Tarasov: Trots att vi hade en tung period så blir jag alltid imponerad av att se många i J20, märks att det är hög nivå. Tycker iaf Blixt har ett väldigt bra driv och sånt är alltid nyttigt att ha, ta Södergran som ett exempel. Bidrar varje match trots att han haft problem med produktionen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
S-vikaren: OJ, mitt minne sviker mej, men jag har ju VHS-kassetten nånstans.

Borde varit typ 1992/1993 kanske eller 1994.

Minns att Foppa gjorde ett av de sju målen och mitt starkaste minne förutom att Stats-TV bytte huvudmatch i Hockeykväll eftersom MoDo krossade Brynäs, var att Tommy Sandlin fick frågan om varför han inte tog time-out. Svaret var, när skulle jag hunnit ta den? Tror det var 7 olika målskyttar också, men ska verkligen försöka få fram bandet.

Slutresultatet blev 10-3 till laget från norr
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
M Horava: Josh kan ju ha kört med skridskor utanför lagets träningar den här veckan. Vi vet ju inte allt som händer utanför officiella träningar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Rödluvan:
Är det någon du fastnat för lite extra i vårt j20?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
KB65: Hoppas vi prövar honom i A-laget snart så att det finns större möjlighet att behålla, vi tappar alltid flera varje sommar
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
KB65: Vidar Blixt, otroligt coolt namn, inget man glömmer i första taget, Åsså emma Goding i damlaget som spelar tufft. Finns en stor framtid i den här klubben
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
puffe: Justerat detta nu. Ove är fortfarande trött. Foppa gjorde 10p mot Japan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Icing-Ove: tror bara det var sju mål faktiskt(vill inte vara negativ, men är trött, måste djupsova lite, vi har ju viktig match i morgon)

Fast lite kult att det var 7 raka byten som gav mål
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
KB65: Sen åker Vidar Blixt ett ärevarv runt hela offensiv zon och slänger upp den i kryllan. 4-1.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
S-vikaren: Ska väl vara att göra 7 mål på 5 minuter och 27 sekunder borta mot Brynäs då ;-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
KB65: Vidar Blixt mål igen också. Kommit igång han med
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Icing-Ove: Finns inget större än att göra hattrick i MoDo-tröjan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Mangeboii: personligen tycker jag att det är roligare att vara modoit nu än under våra mörka år i SHL.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
puffe: Hattrick av Helmer nu. Ruggigt fint 3-1 mål.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Mangeboii: Helmer Styf 3 mål nu!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
puffe: Hattrick-Helmer!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
ToddW: vilka vill man hellre vara i nuläget, MoDo eller Brynäs?

Misskött förening, svikande engagemang, riskerar nedflyttning. Samtidigt är man är i SHL och har en bra chans att hålla sig kvar. Kontra välskött förening, ökande engagemang, chans på att gå upp. Dock är man i Hockeyallsvenskan med hård konkurrens om uppflyttningsplatsen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
KB65: tror jag läst att det skurit sig mellan kamratkompaniet och Brynäs IF för någon säsong sedan. Antar att det fortfarande inte är löst med tanke på hur blek klack de har nu jämfört med tidigare.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
S-vikaren: Har kollat på en del Brynäs-matcher nu på sistone. Börjar förstå varför de hamnade tvåa på listan över sämsta supportrarna i SHL. Tragisk syn.

Vill minnas att de hade en engagerad klack när vi fortfarande spelade där uppe?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Brynäs riskerar åka ur SHL och j20 superelit. Kan bli jävligt jobbigt för dom.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
J F K: Helmer Styf vs Filip Ekberg 2-0
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Rödluvan:
Oskar Asplund är nog lite kämpigare
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Rödluvan: Han har 13 poäng i fortsättningsserien där Umegård har 20. Förvisso har Umegård två fler matcher, men det är ingen som dominerar på J20-nivå direkt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
KRB: Filip Ekberg spelar när J20 möter Almtuna nu, hur många mål från killen undrar jag nu.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Nucky: känns ju lite som att man räknar med att komma till semi och det är först då (1/4) som Josh ska ha kommit in i matchform. Vela räknar man nog med att han går in och kör för fullt redan i kvarten. Jag skulle säga att det är orealistiskt att tro att Josh på åtta dar ska vara helt tillbaka men att matcha in honom med lagom förväntningar i kvarten funkar nog.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Nucky: ja vela i all ära men Josh är livsviktig i laget, utan honom så blir det så j...a svårt å nå shl
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Rytter: Nöjda grabbar, kul å se deras glädje med barnen !!

Skulle med ett foto också !
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Nucky:

Som sagt han kan träna hårt off ice också för att jobba upp flåset och styrka.

Är det värt att vara med på en 30min träning för honom eller bättre att köra länge i gymmet och träningscykeln?

Tror han är tillbaka på is senast nästa vecka och får en vecka med isträningar innan kvartsfinalerna drar igång. Eller jag hoppas det iaf.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Gavelo: Lyssnade på Allehandas podd igår och där säger Pelle att både Vela och Dickie med största sannolikhet är tillbaka till kvartsfinalerna, detta är alltså nåt han fått höra från MoDo.
Blir då lite märkligt att Dickie inte ens kan träna med skridskor denna vecka, men ska alltså vara redo för slutspelshockey om 8 dagar..?

Men jag antar att man slaviskt följer vad läkarna säger och att de gett ok för skridskoträning från ett visst datum, och att man därefter ska kunna köra fullt.
Jaja..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
J F K: ja vi vet ju hur satans dålig August är å sikta så här såg vi konsekvensen av det.
Kommentera

2492398 · »