1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530887 inlägg · 4122 ämnen

MODO Hockey - Södertälje Swedbank Arena 2009-02-28, kl 18:30

1134001 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Södertälje Swedbank Arena 2009-02-28, kl 18:30
MorganaLefaey:

Det blir 57 minuter. Har Hrabal kostat MODO 200.000 sedan han kom så bräcker han inte Mike, jag vet inte vad han kostar. Men om vi gissar på 200.000 så har Josef har kostat 3500 per minut.

Det är alltså dyrt med hårbollar också.

Hade Hrabal kommit samtidigt som Morrison hade dessa två kostat lika mycket som det kostar att driva MODO:s ungdomsverksamhet under ett år.

hellge: Säger bara oj oj. Det är skrämmande siffror. Men frågan är om det inte är värre med Hrabal lön. Hur många minuter kan han ha spelat så här långt.  Kan det stämma att han varit på isen 3412 sekunder?

Eller förstår jag inte hur TOI fungerar på hockeyligan?

hellge: Wow, själv kostar jag tydligen 112 kr i timmen. Jag vill också tjäna 234.000 i timmen.

MorganaLefaey:

Morrison har kostat 3900 :- per minut, var det någon på officiella som räknat ut

Tycker att man gör lite fel i uppställningen till den här matchen.

Man borde matcha Morrison och Hrabal bara för att de skall dra ner kostnaden per spelad minut lite.
Skulle vilja veta hur högt upp i listan de skulle ligga om man slår ut lön / minut spelad.

Per HApps: Jo det vore en dröm det hoppas att det blir verklighet nån gång.

Nu ser vi till att avsluta den här säsongen med en seger.Och så önskar jag Timrå lycka till i slutspelet.

Modoante:
Drömmen vore ju en finalserie som går till sudden i 7:e matchen, :))

Per HApps: Risken med för många Länsderbyn är ju att det går inflation i derbyna tycker att det märks lite redan nu Det har varit väldigt många länsderbyn dom senaste säsongerna.Ska Modo och Timrå mötas i slutspelet igen så ska det vara i en semi eller helst i en final.

73Sjöbba:

Hade varit skoj med ett nytt länsderby i slutspelet även i år.

MODO Hockey - Södertälje Swedbank Arena 2009-02-28, kl 18:30

Dags alltså för den 55:e och sista grundserieomgången och visst känns mycket som ett litet antiklimax. Efter att vi har upplevt tidernas jämnaste liga och en närmast galen tabell är den sista omgångens sex matcher helt betydelselösa.
- Det jag hoppas på är att vi trots allt kan avsluta på ett värdigt sätt, säger coachen Harri Rindell.

Känslan vid slutsignalen i Scandinavium då slutspelschansen definitivt var borta?
- Bara tomhet och åter tomhet. Att missa slutspelet med den trupp vi haft känns förstås hur bedrövligt som helst.

Några korta orsaker?
- Svårt att summera när inte ens säsongen är riktigt slut, men tyvärr har det mesta gått snett efter novemberuppehållet och sedan har vi inte fått ihop det igen. Detta trots att vi nystartade på nyåret riktigt bra.

Skadorna?
- Klart det inverkade. Det blev ju så många och långvariga till sist, men ändå inget att skylla på. Det här skulle vi ha fixat ändå. Det har inte minst de två senaste matchernas spel visat.

Södertälje SK, elitseriejumbo och kvalserielag i sista matchen hemma i Swedbank Arena.
- Som jag sa, jag hoppas vi kan avsluta värdigt. Inte minst med tanke på att det tydligen kommer mycket folk. Just publiken har stöttat oss fantastiskt hela säsongen, synd bara att vi svikit så många.

Noterbart om laget

Notera att
...Peter Forsberg inte är aktuell för spel.

...MODO efter matchen i Göteborg, man var hemma först på fredag eftermiddag, inte tränade på is utan i stället körde en rehabträning.

...MODO senast vann mot Södertälje med 7-2, då på bortaplan. I höstens hemmapremiär blev det 2-2, sedan 3-0 hemma i december, dessutom seger i sudden death 3-2 (målskytt Victor Hedman) borta.

...gör Skröder en poäng i avslutningsmatchen blir han bäste utländske poänggörare i elitserien genom tiderna. Just nu delar han förstaplatsen (59 poäng) med HV:s Esa Keskinen.

...gör Victor Hedman en poäng till (20 just nu) blir han främste juniorback i klubben poängmässigt genom tiderna i elitserien. Därmed skulle han radera bort Tomas Jonssons notering från 1977-78.

MODO Hockey ställer, som det ser ut, upp med samma lag som i Scandinavium senast förutom att Michal Zajkowski återkommer som målvaktsalternativ.
Här det troliga laget:
Målvakter:
1 Niklas Svedberg,
30 Michal Zajkowski.

Backar:
3 Mattias Timander,
41 Victor Hedman

35 Pierre Hedin,
4 Mikko Kurvinen

5 Hans Jonsson,
18 Per Hållberg.

Kedjor: