1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481254 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02

« · 1565933 Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Rittola har slagit bort en jävla massa puckar i anfallzonen!!

Hellvetes vad vi har problem med målskyttet
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02

J F K:

Tre stycken 0-0-matcher. Jag tittar på AIK-Brynäs, men MoDo tycks ha slutat göra mål. Nåväl, kanske Starkbaum kan tangera klubbrekordet.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
NuMo: Han kände väl sig skyldig då hela upprinnelsen var hans fel.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
NuMo: dock sämre avslut av han strax efter ;-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Berka: Spina rår för ett två mot ett-läge. Helvete vad dåligt spelsinne killen har. Annars ser det bättre ut än på länge.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Berka: Superbra hemjobb av Spina.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Monno: Regehr är så bra
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Monno: När Starkbaum hållit nollan ikväll. Hur många nollor har han under säsongen då?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
J F K: Dom får se det positivt. Dom slipper Cmore helvetet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
NuMo: Än så länge kan du se dem, men om ett par veckor finns Timrå på viasat hockey...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
J F K: Började bläddra runt bland c-morekanalerna för att se hur det gick för Timrå, men kunde inte hitta dem, vilket var lite konfunderande. Men så kom jag på...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Berka: Mot Brynäs började man uselt, men spelade upp sig under första perioden. Tyvärr var den andra halvan av första den bästa på hela matchen då.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02

Berka: Jo, men det tilhör väl nedtränandet till.

Vi saknar en Werna. Så är det bara.

JFK: Spina vet jag inte vart jag skall placera. Det är vissa saker med honom som jag gillar helt och hållet. När han åker grillor så sätter han griller i huvudet på motståndarna. Men det är ju inte så mycket att göra något åt nu. Vi har ju de vi har.

Rätt vare är så avgör han SM-finalen.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
NuMo: Är det bara jag eller är det så att i de senaste matcherna har Modo startat i ett rasande tempo men allt eftersom perioden gått så har man tappat mer å mer?!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
NuMo: Det måste vara jobbigt att spela med Spina. Han åker överallt och ingenstans. Sanslöst dåligt spelsinne.
Madsens kedja ser lite bättre ut och givetvis är den med Kempe samt Ritola bäst.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02

Berka: Nu var timrå nära att göra mål. Vi har problem med positionsspelet när motståndarna kontrar.

När det gäller det offensiva spelet så tycker jag att det är bra att vi är överkonstruktiva. När formen kommer igen, vilken timme, eller dag som helst, så kommer vi att ha nytta av  ett fantasifullt självförtoendespel.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Det känns fortfarande som att Modo har rasande svårt att få in pucken, nagy överarbetar situationerna han får och så blir det sällan som han vill, och laget i allmänhet söker gärna ett extra pass ist för att ta skott.
Trots att matchen knappt betyder något för våran del mer än att skapa en positiv trend i lager så har jag lite hög puls.

Kul med derby
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Berka: Timrå tokanfaller i alla fall inte. Man får vara glad för det lilla.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
NuMo: Matchen har iaf inte börjat än, 16.10
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Monno: Nu är skröder med å tillför lite "Jaam"
;-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Monno: Jag antar att omgången börjar 16:15.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
NuMo: Imponerande hur dom lyckats anställa Sveriges sämsta datatekniker.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02

J F K:

Skillnaden är väl att i Spinas fall handlar det huvudsakligen om dåligt spelsinne, medan det i Müllers fall snarare handlar om nonchalans. Hellre än dålig spelare som kämpar som ett djur än en kompetent spelare som ständigt spelar med för små marginaler.

Det kanske var därför han och Nagy passade så bra ihop med Steen. Båda kunde acceptera att Steen var stjärnan i kedjan och då kunde de fokusera mer på att ta avslut, istället för att åka i åttor och leta bakomryggenpassningar.

Inget snack om att Müller är en liten joker dock. Både han och Nagy är spelare som nog skulle kunna ösa in poäng i ett slutspel om det väl lossnade.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Icing-Ove: Inga utsändningar på c-more. Idiotkanal.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
J F K: Müller är kung. Han är en stridsvagn. Använd honom rätt i slutspelet!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Salle: Ok att Müller är bänkad, men Spina istället? Jag tycker att Müller är en mycket bättre spelare, även om han - som många andra - visat obefintlig form på slutet. Kanske är det ett drag att visa att ingen är "untouchable" som man bänkar den gode tysken. Lite sent i sådana fall...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Icing-Ove: Avstår alkoholen ;-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Salle: Jag brottade ner Uffe och Snus-Peter i pausen. Jag menade bara att man måste skjuta för att göra mål...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Berka: Ta en grogg och slappna av. Guldet är nära.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Dexter : Härligt, de tog bara 53 omgångar att ;-)

Hoppas nu att finnarna fått en rejäl utskällning och börjar spela rejält i egen zon
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Icing-Ove: Sa han som försvann efter 1:a perioden. ;-)



Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Salle: Du måste börja varva upp nu. Jag såg inga känslor i hemmamatchen mot HV, bara en massa pillrande på mobilen ;-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Salle: Cumiskey med Regher. Ojoj, vilken bomb!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Skröder och Regehr tebax men Ahnelöv saknas (stort)

           
Head Coach:  Samuelsson, Ulf Assistant Coach:  Andersson, Peter

 
29. Starkbaum, Bernhard
30. Ullmark, Linus

 
49. Regehr, Richie
15. Cumiskey, Kyle
 
12. Spina, Dave
24. Sundström, Niklas
10. Skröder, Per-Åge

 
88. Kousa, Mikko
3. Lehtivuori, Joonas
 
70. Kempe, Mario
26. Påhlsson, Samuel
18. Ritola, Mattias

 
7. Hägg, Robert
38. Torp, Nichlas
 
17. Madsen, Morten
28. Forsberg, Kristian
27. Öberg, Peter

       
23. Svensson, Björn
35. Gunnarsson, David
22. Nagy, Ladislav

25. Müller, Marcel  (LW)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02

Åke:

Referee(s) Morgan Johansson, Pehr Claesson
Linesmen Tomas Ahlström, Anders Ahlström
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
nectis: Jag har ingen aning, men vill ändå passa på att hälsa Er välkomna!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02
Jag och tre till tänkte ta bilen till Örnsköldsvik. Hur gör vi om vi vill stå på bortastå? Kan man lösa in sig i kassorna eller måste man kontakta Modo på något vis innan?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02

Salle:

Samuelssons bedömning att Modo gav 95%  jämfört med Brynäs ger mig inget övertygande besked. Men Ulf är Coach, vilket ger mig en mer betryggande känsla.

Tre matcher kvar. Ulf släpper upp träningen med fullt manskap. Vi kommer iåg hur det såg ut när det var som bäst.Det var ingen slump.

Inte vet jag. Men teoretiskt ser det bra ut.

Reservation om hur många matcher det är kvar. Jag håller ju på med XII också.

Redigerad kommentar

Kommentera

MoDo Hockey - Timrå IK 2013-03-02

I morgon är det dags för MODO Hockeys sista hemmamatch i grundserien.

Det handlar om länsderby mot Timrå IK och MODO Hockeys headcoach Ulf Samuelsson har full trupp att tillgå.

– Om ingenting oförutsett inträffar så kommer både Richie Regehr och Per-Åge Skröder att göra comeback, säger Samuelsson.

MODO Hockey förlorade igår i Läkerol Arena, Gävle mot Brynäs med 1-3 – och headcoach Ulf Samuelsson var inte nöjd med vad han fick se:

– Tyvärr var det en aning tam inställning från vår sida. Vi kom kanske bara upp i 95 procent av vår arbetskapacitet – samtidigt som Brynäs hade 100 procent. De här fem procentens skillnad blir avgörande.

Nu återstår det två matcher i grundserien. För MODO Hockey innebär det match mot Timrå i morgon och Skellefteå borta på tisdag.

– Det här är två bra matcher att ta med sig in mot slutspelet – matcher som kommer att bli heta och fartfyllda, säger Samuelsson och fortsätter så här kring matchen i morgon:

– Timrå kommer att kliva in till matchen med full laddning – de kommer att kämpa stenhårt för att ta chansen i streckdramatiken. Sedan är det alltid lite extra i luften när det handlar om länsderby. Det blir mer puls både på och utanför isen.


 

Headcoach Samuelsson kan räkna in två comebackande spelare i morgon. Richie Regehr och Per-Åge Skröder är båda två fit for fight.

– Händer det inte någonting oförutsett så kommer de till spel. Känns självklart riktigt bra att ha tillgång till hela truppen i det här läget på säsongen, säger Samuelsson.

När det gäller inbördes möten den här säsongen mellan MODO Hockey och Timrå har man vunnit två matcher vardera – MODO Hockey de två senaste och dessutom genom att nolla medelpadingarna.

– Vi har siktet inställt på en tredje raka seger över Timrå, avslutar Samuelsson.

Kommentera

« · 1565933