1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483640 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma

« · 2611302 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
Majbrasan: Firandet i all ära men hade förväntat mig intervjuer i MC.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
Dundee: Kul match att se om man inte har tränarögon. Alla våra schabbel spelade inte så stor roll, när Lassi växte ut till Giganten. Så sjukt bra att vi fick han. Vet inte hur hans kontrakt ser ut, men lås upp han så länge det går.

Fanns ett barnprogram förr som hette 'En Lassi är fler än 5 Karlkvist'
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
På Modo-channel nu: "Firandet efter segern mot Timrå!"
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
Dundee: 4p efter Wikegårds guldfavoriter i tabellen utan O'Regan, Hutsko, Folin och en framtida backvärvning (det finns nog pengar kvar). En bra kväll...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
J F K: Ja precis, var den jag syftade på. Och jag hävdar att vi skapade chanser. Men var för dåliga på att trycka dit dom. Därav vann Brödernas.

Du tycker att vi saknade chanser och det är helt okej för dig att anse det
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
EArk: Fast nu fokuserar vi på kvällens match där ni saknade chanser
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
Otroligt skön seger, och viktiga poäng in på kontot. Spelmässigt sett över matchen så för och har ju Timrå klart mer farliga lägen, men som alltid utan en bra målvakt vinner man inga matcher. Idag hade vi en målvakt i storform som vann denna match åt oss. Vi ska vara ett sämre lag en Timrå spelare för spelare inge konstigt I sig, och vi ska väl ej köra över Timrå spelmässigt heller. Vi måste spela efter våra resurser och ha en bra målvakt. Vi är nykomlingar då gäller det bara att samla poäng sedan hur spelet ser ut är en annan sak. Men hockey handlar om att göra mål det laget som gör flest vinner och idag gjorde vi det och jäkligt glad är jag för det.

Nu är det bara ladda om för en svår bortamatch mot Fbk. Men ikväll kan man njuta av 3 poäng 👍.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
puffe: Det var nog långt före min tid.
Undra om det går att hitta tillbaka till anledningen - nu ska undersökas!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
vonDöbeln: ähhh lite koks har ingen dött av ;)


Sov på saken. Är du lika irriterad imorgon låt blocken va kvar. Vet inte va han har skrivit dock
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
J F K: en hel del chanser skapades allt från Timrå, men det handlar ju om att trycka dit dom. Idag vann Brödernas tyvärr, förstår att du är uppspelt över det
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
vonDöbeln: Gäller inte mej dock, snyft. Livstid för att stått upp för en Timråit, men sånt är livet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
Ingen toppen match av oss men det räckte ikväll. Timrå måste vara sämsta laget som besökt Hägglunds den här säsongen tillsammans med HV?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
J F K: Med en målvakt som Lehtinen är det tur att ens bara göra ett. Men kul att Kung Harald messade kommentatorerna i slutet av matchen o frågade om Krizan stod
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
J F K: Beklagligt att det inte går att få ett enda seriöst svar ifrån dig.

Att ha en ordentlig diskussion om hockey är verkligen det njutbaraste man kan ägna sig åt - varför envisas med att trolla? Särskilt till användare som inte ens tar betet..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
Törna: Så var är grejen? Vi vinner enkelt mot Timrå, då några av deras fans skäms till den grad att de låtsas de skapade chanser och var nära att vinna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
modomille:

Hockaykväll verkar helt koncentrera sig på Timrås förlust ikväll. Visar deras misslyckande och gottar sig i det. MoDo får vänta till man förlorar nästa match antar jag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
SPOODI: SÅ! FBK på lördag, på papperet mycket svårare match än timrå. Förväntar mig bättre defensiv - en sak jag glömde under matchen men tänker på såhär i efterhand. Visst var det ändrat i backparen igen? Eller drömmer jag nu bara?

- Torsdagsnöjet avklarat.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
vonDöbeln: Skönt att vi vann enkelt och att Karlin också anser anser att Timrå saknade målchanser för att vinna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
Nja vi var för ineffektiva och för dåliga i de avlutslägen vi skapade, därför vann Brödernas.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
Sputnik: Dåliga loosers på det sättet att ni stänger ner eran bok vid en förlust men stormar in här vid minsta motgång för oss :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
J F K: JFK jag är stolt som fan över dig ikväll. Smäller små dumma timjååiter på fingrarna!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
vad otroligt menlöst det måste vara att sitta och försöka provocera fram någonting från motståndarsupportrar på ett gästbok efter en match.

kul med seger, tack och gonatt säger vi på det
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
EArk: ähh sluta älta nu. Släpp sargen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
J F K: Av rent intresse.. skriver du troll-inlägg i din egen bok också eller vad är det som pågår egentligen?

Det är verkligen otroligt spännande att det i två inlägg direkt efter varandra kommer fram att:
"Karlin tycker att sin målvakt var enda anledningen att man fick med sig poäng."
"Karlin tycker att Timrå har tur som har två mål."

Anse mig förvirrad så in i helvete.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
EArk: Skönt att du också verkar anse att vi vann enkelt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
J F K: Yes, precis så tolkade jag Karlins uttalande med. 👍
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
Matchen var otroligt snäll och det var väldigt lite känslor, skönt då att kunna komma hit till Hockeysnack - här råder det då inga tvivel om att det varit derby ikväll. Haha!

Skön seger!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
Sputnik: Någon med trovärdighet skulle skrivit loser, för looser handlar om storleken på bältet och midjemåttet.

Men, kul att du inser att vi var överlägsna ikväll och att ni saknade målchanser.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
Smurfen:

Rånade vi Timrå? Skit man väl i
Vi gjorde 4 mål och dom 2
3 p tack
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
Zource: Dåliga loosers för att vi säger att vi hade fler A-lägen men var otroligt veka i avsluten ikväll?

"Hade inte Lassi stått på huvudet i dag hade vi inte haft det här slutresultatet", sade Modotränaren Mattias Karlin på presskonferensen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
puffe: Karlin verkar anse att Timrå hade tur att göra så mycket som två mål ens
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
Och ingen sändning på Modo chanel, vad händer?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
Rytter: Du kan hockey tror jag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
puffe: tur att MoDoiter är bra på allt ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
vonDöbeln: Dåliga förlorare är en sak, Dåliga vinnare är snäppet värre
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
BobbyG:

Känndes inte Rååma lite rakare i spelet och att han inte drog ner tempot och sög på pucken lika länge.

Han är ju äckligt skicklig med puck, passen i ett trängt läge som friställde Niederbach var ju riktig hockeyporr. Visst han hade några sämre ingripanden och inte alls uppe på den nivå man hoppats vår förstacenter ska hålla.

Men han måste ju få cred när han tar steg i rätt riktning och detta var ett fall framåt tycker jag.

Funderar på Logan värvningen Karlin pratade om att de ville ha någon med fart och någon som vågar driva på mål och spela offensivt mm, kändes som han pratade om det man hoppats O'REgan skulle bidra med.

Jag tror att det kan vara så att han är på väg bort och Hutsko är ersättaren som man haft möjlighet att studera i SHL och där man vet vad man får.

För någon vecka sedan fanns ju inga pengar, men om man kommer överrrens att bryta med O'regan som får åka hem till sin gravida fru så kan man ha täckning för hans kontrakt.

Bara en spekulation men känns som att ifall man skulle adderat något och haft kvar O'regan så skulle det vara något mer spetsigt och namnkunnigt.

Eller så är det så enkelt att O'regan är borta i 6-8v så man måste in med en till kropp och är tvingad till att värva.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
puffe: Hahaha ähhh
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
SPOODI: Har man haft en bil med Choke blir ditt inlägg oförståeligt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
Gusse:
Just det….KRIGARSEGER
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
hk: Jäkligt stolt över grabbarna idag. Bara hoppas man inte tömde sig helt och har batteritorsk på lördag
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
puffe: Lassi var en jäkla magnet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
Vill bara säga att Röda ulven smakar bra medans Oscars surströmming smakar skit.,, MoDo rules…
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
BobbyG:
Håller med dig, mycket slarv i både passningspelet och agerande i egen zon, inte heller farten på rören som Modo brukar vara vassa på, men, tjofadderittan vilka sköna 3 p, Lassi matchens lirare i mina papper 😅🤘
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
Smurfen: Sebbe är ju Modoit sen barn så ens chokad att han ville dit
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
Sebbes kommentar i intervjun 😅😅

"Ja, tyvärr har jag spelat där' ang att ha spelat i Timrå"
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
Såg precis klart matchen.

Ska göra en önskelista för MoDo-spelarna, men redan nu står det klart att alla spelare bör skänka typ 5 procent av lönen till Lehtinen.

Underbart när fjärdekedjan går in och dödar en minut i anfallszon i slutet av matchen vid 3-2.


Brukar aldrig klaga på domarna, men ingen kan beskylla dom för att varit enögda hemmadomare.

Kul med derbyn minsann och 10 poäng tillgodo till nedre strecket nu
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
Gavelo: vet inte riktigt vad man ska säga om matchen, tycker den håller dålig kvalitet, säkert kul för utomstående att titta på men som supporter satt jag med andan i halsgropen över allt slarv. tycker modo är svaga och tycker timrå är svaga, kändes lite mer hockeyallsvenskan än shl på nåt sätt

roma syntes mer på ett positivt sätt, kan jag inte undgå ifrån att påpeka.

lassi är bäst.

viktigt att plocka poäng så länge det går, tio till hv nu. kan snabbt vara fyra efter färjestadsmatcherna så viktigt viktigt att ta tre idag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
J F K: Tycker många har god ton och går att resonera med, det är väl främst bara Olle, Kerstin mfl som lider lite mentalt och just nu agerar helt tragiskt dåliga förlorare.

För övrigt såg jag ditt inlägg om Petterssons mustasch, tycker den är stencool 😁
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
J F K: Vet inte vem som stängde av dig, men gissar att det är en kombination av besvikelse och din svaga verklighetsuppfattning.

Sen, rent generellt, så är du välkommen att kommentera hur mycket du vill om du försöker skapa diskussion och inte ENBART skriver tok bara för att skapa konflikt.

Kollade din avstängning, den upphör om 50 minuter.
Kommentera


« · 2611302 · »