1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484128 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17

« · 2655014 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
J F K: spännande att vi får hårdast straff av de tre anmälningarna. Divingen räknar jag ej in
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
J F K: jag kan köpa att tackling i huvudet resulterar i en 5a varje gång bara för att få alla spelare att tänka en gång extra. Det jag har problem med gällande niederbach dom är att det inte ens nämns att Timråspelaren sätter sig i en sårbar situation. För att domen ska kännas nyanserad så måste bägge sidor belysas.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
Padrone78: Sedan kan jag reagera på att K-G Stoppel uttalar sig och dömer ut disciplinnämnden för att de inte har erfarenhet och det vore väl ok, om det inte vore för att K-G själv var målvakt på lägre nivå och själv aldrig varit i den typen av närkampssituation han kommenterar tvärsäkert.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
Konstaterar för mig själv här att HV behöver ha 0,89 högre poängsnitt resterande 9 matcher än MoDo för att komma ikapp. Kunde vart värre läge inför avslutningen. :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
kulltorp: Jag tycker att ditt resonemang är grovt generaliserande och därmed snudd på korkat. Det finns tränare och sportchefer som är sakliga och absolut är värda att lyssna på även vid den typen av incidenter. Har du följt MoDo så brukar både Gradin och Karlin acceptera straff. De är dock långt ifrån ensamma om det.

Skulle man ta random sportchef/tränare absolut, men jag tycker inte man ska vara så inskränkt att man generaliserar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
J F K: Det är regelboken som styr.
Nu är jag ju generell, jag menar alla tränare.
Djurgården försvarar ju tex Grewe oavsett hur många avstängningar han drar på sig.
Det är tränarens jobb och man ska ta höjd för det i diskussionen. Det är ingen tyngd att ha med den drabbades tränare som argument, anser jag, oavsett lag.
Men nog om det. Tufft straff, olycklig situation, Rindell har en stor del i det.

Grattis till segern!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
kulltorp: Då kan vi lyssna på er tränare som tycker att Rindell måste skydda sig bättre. Han och Hinken har rätt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
J F K: Hinken är väl ganska mycket part i målet kan jag tycka. Lyssna aldrig på den drabbade spelarens tränare är mitt tips.
Det är deras jobb att säga att det är fel.
Det vet ju alla!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
Rip Kirby: Det blir ju lite att resultatet är det enda som spelar någon roll. Finns många tacklingar varje match som slutat illa ifall mottagande spelare hade böjt ner huvudet.
Vårdslöshet vs olycka, nämnden behöver se på det mer än faktiskt resultat.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
Rödluvan: Tack för lektionen, hoppas vi lärde oss nåt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
J F K: Har det som rutin varje måndag. Uppskattar podden mycket.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
J F K: Själv ska jag för omväxlings skulle lyssna på Sannys och Svenssons podd på måndag. Möjligtvis barnsligt, men jag ska njuta. Är också intresserad då Sanny brukar lägga mycket tid på att snacka om huvudtacklingar och ansvar.

För övrigt hoppas jag att Rindell mår bra och snart kan vara tillbaka på isen igen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
J F K: Att straffet blir såpass hårt förklarar man ju genom att det är upprepade förseelser. Nej, tacklingarna är inte likadana, men båda resulterar ju i att drabbade spelare tvingas lämna matchen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
J F K: När ska Danny åka tillbaka till USA? Vill helst inte stå mot HV utan tre forwards. Plus möjligtvis en back.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
J F K: Hinken tycker väl som alla andra. Fyra matcher är galet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
BobbyG: Jag har hellre O'Regan som center än Topping. Troligen spelar ingen av dem center dock
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
Ranta - EJK - Topping, så får Ejk städa defensivt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
BobbyG: tror inte heller karlin ändrar men har de inte sagt toppings defensiv är ett frågetecken? Vem kommer ta det defensiva ansvaret i förstakedjan, känns som det kan bli riskabelt...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
Paninaro: suck…brukar aldrig kommentera dessa domar men denna är bara fel.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
Silly: tror inte karlin ändrar mer än vad han måste

ranta-topping-södergran
josh kedja
walli-sam-oregan
sebbe-ap-op
ejk
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
SPOODI:
Ingen fara med att Niederbach borta 4 matcher.

Nu är Topping här så jag är inte så säker på att han hade fått så mycket mer speltid.

Topping- J.D - Ranta ( Tyngd )
Woods- Big Sam- Aagaard ( kontinitet & Skills)
Södergran - EJK- Walli ( Tyngd och Fart)
Olsson - A.P- O.P ( Griskedjan)
O Reagan
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
duk4S:
Lovande junisar? Hah!
Vi har ett historiskt piss-uselt både J20 och J18 i år.

Vi kommer nog att köra:
Strömberg - Melander
Eronen - Edfelt
Erixon - Erik Andersson/Jeremy Boyce

Sen kallar vi förmodligen hem Dennis Värmhed från Tingsryd för att fylla hålet av att våra forwards får vikariera på backen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
duk4S: Melander är den enda som jag vet som har erfarenhet av SHL, men där är problemet att han är utlånad till Sundsvall och får inte lånas ut igen om han spelar i TIK. Några andra juniorer tror jag inte finns som kan gå in och täcka upp på den nivån. Igår spelade Erik Andersson back tror jag (stängde av efter andra perioden) så det lär nog bli något åt det hållet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
Helvete Bachen tar inga fångar haha
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
duk4S: Niederbach är ju också låg i tacklingen och ingen uppåtgående rörelse heller. Köper matchstraff alla dagar i veckan men blir löjligt han kan inte göra något annorlunda. Tråkigt om nån blir skadad
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
JonathanF: Ja det enda liknande är ju att det resulterade i skada. Finns noll likheter i övrigt, ärligt talat.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
MoDoNörden: Så då är alla tacklingar liknande förseelse?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
Rico01: Det är nästan otroligt hur oflyt ni har med skador på backar. Har du någon aning om hur ni löser det nu? Har ni några junisar som är lovande och kan gå in i truppen?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
BobbyG: De värsta är väl ändå att man sett Theo sätta en tackling, 4(?) gånger. Avstängning på 2. Han lär inte spela mer fysiskt härefter.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
BobbyG: disciplinnämnden är ju bara jurister så det får man ju verkligen hoppas!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
Törna: Haha ska hålla tyst från och med nu =P
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
duk4S: Klok inställning =P Jag kan nog inte göra så mycket mer än be till hockeygudarna och då lär det bli att vi måste vinna för att kunna behålla 6e platsen... Vår backsida är däremot ett sorgebarn så jag tror vi kommer ge er den ändå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
duk4S: exakt, kan inte regelboken eller disciplinnämndens regler utantill men jag gissar att det finns stöd för allt detta, så det är bara att gilla läget

tur i oturen att det är niederbach, han var väl en kandidat att vara extrafw ändå när laget ska Toppas
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
Rico01: Tackar ödmjukast, men ber gärna om en anti-jinx från nägo än nu!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
J F K: Men ”måste stoppa killen”är väl inget argument att framföra?
I övrigt håller jag med.
Som att säga att Rahimi måste stoppa killen när han bentacklar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
Rico01: Vi hoppas på det men tar inte ut något i förskott. Kan du fixa så att ni vinner er nästa? Den är rätt viktig för oss ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
Paninaro: Tur vi fick Toppingen som kan ersätta
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
Törna: Ni kommer klara er, t o m gissar jag på play in för er del. Ni gör som förra året och är bäst i slutet vilket är beundransvärt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
Sigge: Klart att han KAN undvika tacklingen, men enbart genom att istället släppa till ett sjukt farligt läge. Allt spelsinne i världen säger att han självklart måste fullfölja och att Rindell självklart måste vara beredd på detta och försvara sig. Tyvärr har vår nuvarande regelbok noll utrymme för tolkning.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
duk4S: Otroligt ändå att tacklingsmottagare har absolut noll ansvar i situationen enlig lotterinämden. Och Niederbach ska tydligen kunna undvika tacklingen enligt dom. Jag skulle gärna vilja veta hur det ska gå till, så jäkla trött på denna bandyfiering av hockeyn
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
KB65: Inte bara Rundblad. Hela laget har kollektivt steppat upp framför allt defensivt. Vi fastnar inte alls på samma sätt i egen zon senaste matcherna, vi dödar BP's och vi har energi med oss i kontringar. Resultaten är en direkt spegling av detta! Skitkul att se, bara att hoppas att det håller i sig.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
duk4S:
- Theodor Niederbach stängdes av för en Boarding den 17 februari 2023 (ärende nr D-SIF-016353) och det rör sig alltså nu om återfall i en liknande förseelse.

Liknande förseelse????
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
Törna: Sjukt märkligt även om det räknas som återfall. Som Wikegård eller hans kollega säger så måste han stoppa killen och kan inte träffa något annat då Rindell är så sjukt låg med huvudet framåt.

Skitsamma. Den tar väl i huvudet och vi får acceptera att disciplinnämnden bara går efter reglerna helt utan spelsinne.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
Det är ju inte det minsta förvånande, men det är tråkigt för alla inblandade. Tråkigt för Rindell som jag hoppas repar sig snabbt, tråkigt för Bachen som klassas som ful trots att han verkligen inte är det, och tråkigt för svensk hockey som verkligen har problem med såväl huvudskador som hanteringen av dessa.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
BobbyG: Ja jävlar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
Törna: räknas som återfallsförbrytare efter videll
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
Skojigaste ändå är att Timrå åker omkull lassi utan konsekvens strax innan deras enda mål. Njuter denna dag med. Sedan blir det spännande hur vi kommer ta oss an saik och hur disciplinnämnden bedömer nidederbach utv. Oj 4 matcher var tufft…
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
Törna: Tygla den :-) Fullt fokus nu.
Kommentera


« · 2655014 · »