Costanza: Plussa på lyckan för att ännu en gång få uppleva slutspel. Är man inte på plats köper jag en massa krimskrams från MoDo. Blir tusenlappar, lätt, det också
{10015}: Nej, givetvis borde vi ha en rak serie, som i fotboll, eller ännu bättre. En nämnd som utser vilka lag som verkligen har kapacitet att vinna. Vad förordar Du?
snowden: Så länge HV inte tar 8 poäng mer än oss, får dom gärna vinna. MEN, vinner dom 2 kommande matcher och vi förlorar ikväll, är det inte kul. Så, nej tack till HV-poäng i kväll, men gärna MoDo mot Timrå några gånger till denna säsong
{9315}: Haha visste inte ens att man fick/kunde göra det, men man kan väl spela på exakt allt idag. Får se det som ett sundhetstecken att jag inte spelar så ofta😁
1.74 gånger pengarna om Växjö vinner på fulltid är ganska bra odds. MoDos chans till seger ligger i att inte släppa in ett turmål tidigt i matchen så att växjö ej kan spela på ledning. Det är dock inte i dessa matcher MoDo ska ta poäng, så det är bara att be till gudarna att HV71 och Malmö torskar och att Sylvegård & CO inte slaktar vår målskillnad.
puffe: Är det bara jag som hoppas på HV vinst ikväll?
Jag räknar kallt med att HV inte kommer ta ikapp oss. Bättre dom får sno poäng av rögle som vi fightas om play-in. Tycker vi har väldigt stora chanser att undvika plats 13. Vi har HV plus 3!!! andra lag som kan vara sämre än oss när vi summerar. Malmö är verkligen en räddningsplanka likt HV.
Nä, nu siktar vi uppåt och hoppas på norrlandmöte mot Tik lr Luleå :)
Costanza: Den drömmen går inte av för hackor, men bara så jag inte står i snömodden på Europavägen utanför Kristinehamn och väntar ännu en gång. Är det match 7 Ni kommer? Annan intressant sak. Alla har räknat ut OINK, men dom har forfarande teoretisk chans att undvika kval, men lätt blir det inte
puffe: Huvudet säger förlust. Hjärtat tror och hoppas dock att vi kan skrälla till oss nån poäng ikväll. Därför än viktigare att övriga lag runtomkring oss torskar.
grimiss: Håller med, skyfflar man in HV:s pengar i en säsong vill man nog fortfarande tro på slutspel, ibland kommer verkligheten som en käftsmäll. Gillar också att Lindbom tycker HV är värda vinst, även i förlustmatcherna.
{9315}: Har satsat allt jag äger och har på Växjö-vinst efter ordinarie speltid ikväll. Så ni kan därmed räkna helt och hållet med att Växjö vinner efter förlängning, bara för att jävlas. Brukar aldrig slå fel👍
KB: Japp och tror egentligen Malmö är bättre rustade att hantera pressen när det är på väg åt helvete mest pga att det inte är oväntat. Får känslan av att hv71 hade stora förhoppningar om att deras megadyra satsning minimum skulle inneböra häng på slutspelsplats. Börjar det verkligen verkligen lukta bränt tror jag paniken blir total
Min dröm är play-in mot Timrå plus att HV eller Malmö åker ur . Gärna ersatta av Almtuna eller Nybro, men känns inte helt realistiskt dock.
Mardrömmen behöver inte ens nämnas, men för hälsans skull, håll distans till plats 13, tack. Vill inte att HV ska ha knaprat in 6 poäng på torsdag kväll.
En vinst ikväll vore lite oväntat men oerhört uppskattat