10 poäng är kombinationen av poäng som modo behöver vinna och hv behöver förlora för att modo ska matematiskt säkra kontraktet och det kan se ut hur som helst. förlorar hv nio poäng behöver modo bara ta en. tar modo tre poäng på torsdag så går det från 10 till 4 poäng
otroligt stark poäng idag och vi skickar en tacksam tanke till rögle också.
Jag tror vi kan få se betydligt mer av Topping när Niderbach är tillbaka. Känns som kedjan Ranta-Nider-Topping kan hitta nått. Den har fart i ranta och kreativitet i Niderb och nu har vi fått in en spelare som vill gå in hettan framför mål också.
Bössa 68: såg matchen på play precis. Vilken jävla skalp och vilket rån om vi hade vispat in den i förlängningen/straffar. Sjukt kul att det finns en sista push i laget precis som förra säsongen. Ge aldrig upp!!
Gusse: Mer erkännande, bytte till Rögle-matchen en stund, oerhört stark poäng mot en av ligans, klart bästa lag. Lite stolt över en poäng ändå. Men nästa säsong ska vi inte vara rädda för några
grimiss: Det absolut tråkigaste i allt detta är det faktum att Växjö är ett topplag och en maktfaktor i svensk högsta liga, det är ett fruktansvärt underbetyg till svensk hockey.
Om 10 år spelas hockey på halvfart, tacklingar är inte tillåtet men screening och interference på icke puckförande spelare belönas. Trots bra juniorverksamheter så är det bara legoknektar som tar platserna och underhållningsvärdet är så dåligt att Anna Book får underhålla i periodpausen för att publiken skall stanna kvar och inte gå på innebandy ist.
Bra med 1 poäng men fruktansvärt tragiskt varje gång man tappar poäng till ett så själlöst hockeylag
Brander: Man blir väldigt stolt över grabbarna idag. Känner att jag är rätt nöjd med en sjupoängsvecka också. Erkänner att jag inte trodde på poäng när 1-3 kom.
Bössa 68: Mirakel kan ske!! Synd med straffarna men man satt där i arenan o tänkte det var över vid 1-3... sen skedde det!! Bra kämpat! Hoppas de kan ta med sig att de kan vända underlägen! :D
grimiss: Jag brukar alltid ha fel när jag tippar. Mitt anti-jinx fungerade när MoDo tog sig upp så här kommer det: Allt avgörs sista omgången, MoDo får kvala. Resten tar vi senare.
grimiss: Han passerade Hutsko i interna poängligan, bara en sån sak, målskytte är bra, och han visade efter målet, hur viktigt det var för han. Mera sånt
grimiss: Bra/helt okej. Ingen förstecenter direkt, men över mina förväntningar. Gör ju ett mål och fina intentioner framåt, står på rätt ställe framför målvakten och ganska rivig. En fin straff som tyvärr Larmi lyckas ta. Känslan är att han är en nyttig spelare för oss och gör laget bättre iaf. Sen svårt att säga i vilken utsträckning än så länge.
Detaljstuderade inte honom i försvarsarbetet, då man mest ville blunda när laget var i egen zon emellanåt. Var väl inne på ett mål bakåt där hemjobbet inte blev helt rätt, men hade att göra med fler delar av laget också.
Tarasov: Om man tittar till idag, hur många allsvenska lag med världens sämsta BP har gjort 2 mål till 3-3 mot världens tråkigaste lag som hade tanke på att parkera bussen?
Bössa 68: Topping hade ju en riktigt fin straff i grunden, men Larmi är övermänsklig. Ranta och Aagaard har bra facit sen tidigare. Tycker det var ganska klockrena straffskyttar även om det hade kunnat utförts bättre.