puffe: Det som stannar på.min näthinna efter den här matchen är följande 3 puckar; 🌑 Lassis alla monster-räddningar. 🌑 Lassis billiga tavla där han släppte växjös 3: e. 🌑 Den pinsamma utvisningen som domaren tar på Ranta där Växjö får kvittera till 1 - 1.
Tarasov: Ja, hur mäter man tråkighet? Dom har gjort drygt 30 mål mer än oss, så vi ska nog inte gnälla innan nästa säsong , i alla fall. men vi gör det jävligt bra, att hämta in en poäng mot Växjö i sista perioden är mer värt, än en simpel poäng vi fick
Monno: Jag tycker Berg har varit bra, men håller med... Där var han upp och köpte korv. Han måste ju gå på kropp där om han ska göra så där, ovanligt o se för han är ju inte rädd för att tacklas
Hade varit underbart om det hade visat sig att vi har fått en till vass straffläggare i Topping. Men det sket sig, Hade varit roligt om han hade blivit hjälte!
{7639}: Växjö har gjort 147 mål, klart näst mest i SHL, tyvärr måste jag tillstå att dom kan spela anfallshockey, som få lag. Därav så imponerande att vi tar en poäng.
Vet inte vad som krävs för att Växjö ska få respekt, men dom är just nu, ett väldigt bra hockeybockey-lag.
Känns jättebra att vi fick med en poäng, även om 2 kom nära
puffe: "Säkert en jätte underhållande match, men jag letar slutspelsform" säger Jörgen i presskonferensen.
Herregud det kommer tråka hockeysverige till döds i år. Schemaläggarna måste tajma in det bra, blir katastrof för publiksnittet om slutspelet krockar med en innebandy match.
Robin Ztorken L: dom måste nästan ta tre poäng också, en poäng extra jämfört med modo gör inte så mycket tror jag.
dom kan absolut ta alla tre, ser dom som pyttelite favoriter med tanke på att dom är bra hemma och lär kasta precis allt dom kan för att vinna, men kan modo åka därifrån med minst en poäng... då ser det lovande ut
10 poäng är kombinationen av poäng som modo behöver vinna och hv behöver förlora för att modo ska matematiskt säkra kontraktet och det kan se ut hur som helst. förlorar hv nio poäng behöver modo bara ta en. tar modo tre poäng på torsdag så går det från 10 till 4 poäng
otroligt stark poäng idag och vi skickar en tacksam tanke till rögle också.
Jag tror vi kan få se betydligt mer av Topping när Niderbach är tillbaka. Känns som kedjan Ranta-Nider-Topping kan hitta nått. Den har fart i ranta och kreativitet i Niderb och nu har vi fått in en spelare som vill gå in hettan framför mål också.
Bössa 68: såg matchen på play precis. Vilken jävla skalp och vilket rån om vi hade vispat in den i förlängningen/straffar. Sjukt kul att det finns en sista push i laget precis som förra säsongen. Ge aldrig upp!!
Gusse: Mer erkännande, bytte till Rögle-matchen en stund, oerhört stark poäng mot en av ligans, klart bästa lag. Lite stolt över en poäng ändå. Men nästa säsong ska vi inte vara rädda för några
grimiss: Det absolut tråkigaste i allt detta är det faktum att Växjö är ett topplag och en maktfaktor i svensk högsta liga, det är ett fruktansvärt underbetyg till svensk hockey.
Om 10 år spelas hockey på halvfart, tacklingar är inte tillåtet men screening och interference på icke puckförande spelare belönas. Trots bra juniorverksamheter så är det bara legoknektar som tar platserna och underhållningsvärdet är så dåligt att Anna Book får underhålla i periodpausen för att publiken skall stanna kvar och inte gå på innebandy ist.
Bra med 1 poäng men fruktansvärt tragiskt varje gång man tappar poäng till ett så själlöst hockeylag
Tar vi poäng på torsdag så vågar jag nästan slappna av inför de sista omgångarna.