1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536858 inlägg · 4132 ämnen

MoDo Hockey - Vimmerby HC 25-10-03 Hemma

Sv: MoDo Hockey - Vimmerby HC 25-10-03 Hemma
puffe2:

Matchen blev precis som jag förutsade. Jag menar inte att jag har någon spåkula, utan att det var den känsla jag hade. Kvaliteten på lagen var för stora.

Jag ville att vi skulle få bra motstånd som ifrågasatte vår kompetens i utsträckning att vi var tvungna att verkligen kämpa för vinsten hela vägen in i kaklet.

Det fick vi, det var viktigt anser jag.

Framförallt fick vi en jämn smet av bra och dåligt. Vi gjorde inget överilat utan litade på vår kapacitet. Vi gjorde inget superfel utan visade att vi kan vara stabila.

Så inte mycket att tala om. Om det inte vore för det faktum att det är detta som varit vårat orosmoment.

Nu gäller det att fortsätta och förfina grundspelet, hålla misstagen så lågt som möjligt, samtidigt som vi förbättrar självförtroendet att spela ett provocerande omställningsspel. Det är ju det som kommer att ställa våra motståndare på hälarna.

Jag tror inte att den här matchen är någon frälsarinsats. Det kommer fortfarande att ta flera matcher och vi kommer att möta svårare motstånd.

Men jag tror att vi är på rätt väg.

NuMo: Jag skrev något inför säsongen att jag tyckte många hade övertro, eller snarare satte väk högt hopp, till att Gästrin skulle vara en ledande spelare under säsongen och given center i toppkedjorna.

Men får nog konstatera att jag verkar haft fel. Poängen är en sak. Men fokuset och mogenheten han spelar med ger verkligen intrycket av att det inte handlar om 10-15matcher med poäng för att sen försvinna.
Han spelar med en fantastisk glöd och fokus. Lite Gabbe Landeskog aura tycker jag nästan.
Washington har nog gjort ett kap dom.

NuMo: Håller med, 'Den rätta vägen' låter dessutom bättre än 'Heart of Hockey'.

Jag tror den värsta motståndaren är oss själva(laget då) i slutändan , men vi får väl hoppas Karlin har ett sammansvetsat lag i april.

NuMo: Det som oroar är att vi börjar matcherna lite segt. Första tio minuterna av matcherna har vi knappt nått skott på mål. Däremot gör vi ofta bra andra perioder

Monno: Bra spaning, såklart var det många som hade samma förhoppningar. Skönt att du verkar få rätt.

ledningen har gjort något riktigt bra. De vet att de har en bra forwardsuppsättning, i alla fall på pappret och enligt scouting och resultat. Ändå har man valt att ge Gästrin massor av tid, såklart bra tidigt på säsongen. Snart vet man vad han är och det ser ut att han tagit chansen.

Hermanson var nog en överraskning för oss alla. Plötsligt öppnades en chans för honom och han fick den. Och han har tagit den. Men han är väldigt ung och som Karlin säger. Jättebra, men vi måste skynda långsamt med honom. Hans egna resultat kommer att avgöra det. För är han som Foppa så kommer man inte att bromsa honom.

Hallin hade man redan innan säsongen bra koll på. Men han har ju uppenbarligen överpresterat utefter förväntning. Som det ser ut nu har han goda chanser att bli årets utropstecken bland backarna. Superbra i så fall.

Vidare förväntningar. Realistiskt så kommer det svårare motstånd, högre krav från speciellt supporterled. Men det kommer antagligen dalar här. Hur står vi ut med det? I den här gästboken så är tålamodet ungefär 65 minuter. (överdriver) Sen så är det soptippen som väntar (överdriver.) Kanske att de är juniorer ger dem ett andrum.

När det gäller de ordinarie spelarna så är tålamodet verkligen lågt. I alla fall för de som vill ha omedelbara resultat. En hel hög här verkar dock ha en mer sansad inställning.

Spelet då? Ja, en del ser förbättringarna och accepterar det som inte fungerar, de tänker på bättre tider.

En del är redan hel-less och börjar köra samma mantra som förra säsongen. Värdelös byt, köp, sparka, bänka osv. Det krävdes inte många minuer innan det började.

NuMo: Ja sen även Falkehäll som gjort det bra det korta stunder han fått. Hade varit kul att se honom få chansen med bättre medspelare också.

Hallin är ju fantastisk. Ikväll spelade han fast sig nån gång igen men hur han rör sig och spelsinne är poesi.
Tror dock han kan få det svårare när det drar ihop sig och det blir mer fysiskt etc. Tänker väl mest att han inte lärt sig hantera att han inte har tyngden som många andra.

Stor dock fast vid att jag tror han kommer spela i NHL i framtiden. Spelsinnet förtjänar det.

NuMo:

Vill tillägga. Vi har en troligen svag backuppsättning. Man har i klubben tagit höjd för senare förstärkningar så backuppsättningen är nog prioriterad.

Nu utnyttjar man inledningen av säsongen för att se vilka som duger och vilka som inte duger. Med en helstark backuppsättning från början så kanske inte ens Hallin fått den här chansen i form av minuter.

Monno: I eftersnacksintervjun med Persson noterade jag en sak; är inte Andersson lite lik Ranta i fejset?

NuMo:
Inte så mkt att hänga här för tillfället men V Persson gillar jag!

Tarasov: Om du inte har sett det ännu. Ta o kika på hans intervju efter matchen idag. Finns på MoDos youtube. Med mycket annat snack också!

MoDo har verkligen steppat upp deras youtube och allt detta!

JoJo2613: Kanske har nämnts tidigare, har inte skrollat igenom flödet, men nästan femtusen på plats mot Vimmerby tycker jag är en fantastisk publiksiffra👏👏👏

Sköna dagar, vinster, bankarn bakom lås o bom som den peddo han är. Det firar man framförallt det sistnämnda! Skål

« · 2914176