1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480550 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25

« · 2453170 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
SKiLMY: De är bekväma som feta lata katter. Några enstaka försöker men som lag spelar de som ett bottenlag. Näsén och Bernards helt bedrövliga. De har varit uselt i 8 veckor nu. Är det slut på det roliga för säsongen? Jag tror det, Löven, Mora och SSK är klasser bättre. Nu är jag sur igen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Nucky:

Ja absolut han sliter och vill. Men han är inte tillbaka i tajming efter skadan, missar lite enkla passningar kommer lite fel osv. Detta plus att han nog inte är i toppform efter skadan gör han lite ursäktad.

Men han har god tid att komma i form till slutspelet.

Gäller bara att kriga igenom denna tyngre period nu, något annat finns inte.

Är nog många lag som skulle byta deras svackor mot vår svacka. DIF t.ex med sina 6-7 raka förluster.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Hinken: Han siktar nog på att vi ska vara som bäst under slutspelet och inte i Januari.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Rytter: Ja jag tycker Woods är en av dom som sliter mest ikväll. Det märks att han vill göra mål.
Inte ett dugg orolig där, det kommer lossna när tempot är tillbaka.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Hinken: nja det ligger nog bortom karlins kunskaper att förstå en så komplicerad sak....driver du?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Confusius: ja, men det ju inte nu vi skall vara som bäst. När krampen över att inte vinna hela tiden och de nya spelarna hittat sina roller framemot dlutspelsdags kommer det här att bli bra. Det som oroar mig är oviljan att testa nya formationer. Att vila (?) Wahlberg och Ingman var i alla fall något och det ska bli spännande att se var Halloran hamnar och hur han funkar i gruppen. Har en känsla av att det kan bli ganska avgörande…
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Rytter: mcMaster sågad av coach olsson. Räcker inte till och får gå
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Hakning-Henrik: Jag håller med dig även fast jag är en utav gnällspikarna, mer sällan nu dock. Vi har gjort en fantastisk säsong och vår högsta nivå är grym och även har vi höjt vår lägsta nivå mot tidigare säsonger. Nej jag ser positivt mot det som komma skall.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Nucky:

Det kan ju inte vara så enkelt för Woods heller. Tillbaka efter längre skada och kommer in i en period när laget börjar träna hårdare. Han är nog rätt påverkad av detta.

Det positiva är att det är länge kvar till slutspel, hade det sett ut såhär med 1-2 matcher kvar hade jag varit riktigt orolig.

Sedan märks man hur JD saknas, snacka om ledande spelare som gör sin kedja.

Får hoppas att vi kan tagga till mot Mora och att Halloran blir en injektion, ser det ut såhär blir det tvåsiffrigt till Mora.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
modomille: Ja jisses vad negativa alla här är. Helt otroligt. Det har sett ut såhär hela tiden, även när vi spelade "bra" enligt er. Enda skillnaden är att många glorifierar hur vi spelade tidigare på grund av att vi vann en jäkla massa matcher men har helt glömt hur det såg ut...

Tycker att vi om vi tar bort individuella misstag i försvaret spelar jävligt tight och släpper till väldigt lite bra lägen, I princip varje läge som de får är misstag och det är INTE för att vi blir stressade av dem, utan det är korkade passningar etc. Vita Hästen skapar inget på egen hand och klarar inte av att stressa oss nämnvärt. Det finns två sätt att se på saken, antingen att vi gör för mycket enkla misstag, eller att de misstag vi gör syns jävligt tydligt då vi annars ligger jävligt mycket rätt. Jag väljer det senare.

T. Jacobsson gör en bra match, men kom ihåg att det är han gör ett uruselt jobb på deras enda mål. Shit happens men det är något vi får träna på, forwards måste klara av att plocka bort en spelare som störtar på mål med tanke på de offensiva räder våra backar konstant kör med.

Sen har vi 2 ramträffar (minst), vi har frilägen, vi har lägen där de är totalt bortspelade etc... Det finns ungefär 10 situationer MINST där vi lätt borde ha satt en eller flera puckar.

Sen spelar vi utan 2 ordinarie backar, ja jag vill påstå att de båda är våra bästa backar, åtminstone jämnast där de alltid levererar. Har något hänt med Ingman och Wahlberg eller vilar vi dem?

Brickley är bra, ingen tvekan alls om saken. Likaså Vela är en uppgradering. Sen behöver vi få lite medflyt i målgörandet. I den här matchen går det troll i det, precis som många andra matcher på sistonde. Varför? Ingen aning...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Steken84:

Jag såg inte matchen men av alla inlägg från er alla här inne och ugglorna på Allehanda så går det att lista ut att MoDo inte överpresterar för tillfället!

Det kommer att ordna till sig (y)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Gavelo: Mer träning samt en dos underskattning, sneglande på tabellen osv.

Ja, tror framförallt Woods saknar honom oerhört.
Såg förresten ut som han hade kört ett pass benböj innan match, så jävulskt sega ben.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
KB65: Ett helt ok sätt att göra sin första poäng i MoDo-tröjan! Och vi vann vår första straffläggning. Och Guden räddade sina 2 första straffar.
3 positiva saker vi tar med oss.

I övrigt inte mycket som stämmer just nu, defensiven fortsatt bedrövlig, vi släpper dessutom många spelvändningar.

Kan ju bero på en jäkla massa saker, formsvacka, nedträning, skador, många som slitit ont pga skador, ett gäng nya spelare som ska anpassas in.

Löven åt in ytterligare en poäng.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Bad_Brett: Alltid dessa överbetyg, så trött på det
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Gavelo: fullständigt rimligt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Bad_Brett: Rimligt på något sätt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Hinken: Bernhardt, Näsén och Woods fick alla 1:or i Allehanda.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Nucky: Hän säger ju samtidigt att det är så lite extra så det skall absolut inte synas i prestationerna, men man kan ju börja undra?!

Man börjar förstå hur viktig JD är för detta lag, inget ont om Vela men det är stor skillnad på dessa centrar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Nucky: Ska bli intressant om Karlin kan förstå att för mycket träning innebär mindre fart. Något som vi saknade totalt idag
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Rytter: Tycker han är oerhört stabil och kommer bara bli bättre i takt med att övriga steppar upp.

Intressant att Karlin bekräftar att man tränar hårdare just nu.
Tycker det syns på skridskoåkningen hos de flesta.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Rytter: Jupp, Brickley är en av de bättre.

Vilket iofs inte säger mycket just nu.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Gavelo: Inte så oväntat efter säsongens sämsta insats.
Undrar om alla nya spelare rör om I grytan på ett negativt sätt ??,
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Majbrasan: Hoppas Halloran gör skillnad.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
NuMo: Att vi vann straffar utan Nordin-delikatess är kvällens glädjeämne :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
modomille: Brickley har inte varit bra, det behöver man inta ha något speciellt hockeykunnande för att se, men han är inte sämre än någon annan så i slutändan kanske han ändå är godkänd med tanke på att alla andra inprincip underpresterar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
bollan123:

Vad man kan se det olika. Visst han har inte gjort poäng men jag tycker hn varit en av de jämnaste av våra backar under de senaste matcherna, har överglänst Bernhardt och Näsen.

Tycker ofta han hittar bra lösningar och sätter ofta passningarna, kan både lugna ner och sätta fart på spelet. Tror han lider rejält av att forwards åker och gömmer sig, han är inte som näsen och Bernhardt som letar svåra chanspass utan håller det relativt enkelt när han måste. Visar sig inte forwards och gör sig spelbara kommer han inte chansa.

Tycker han är en riktigt bra tvåvägsback med bra avvägningar trots att det finns mycket mer att hämta.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
bollan123: Om man bara kollade poäng och +/- så hade scouter aldrig funnits. Nog så.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
KB65: Karlin åter igen uppgiven efter matchen!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Stå och gnälla på domarna i denna match?? Driver du??
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
KB65: Pyspunka deluxe.

Kommer stå nakna på Fredag om det ska vara på den här inslagna vägen. Hallonet får visa vägen, till kryllan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
modomille: Skrev "hittills" och ja det har han varit. Eller menar du att 0p och -2 är godkänt?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
bollan123: Det håller jag inte med om. Tycker Brickley gör det bra i en omgivning som inte alls kommer upp i nivå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
bollan123: Stor besvikelse? Njaa. Han växer.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Haha va? Lät han Wahlberg vila?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
NuMo: Vi kommer bli äckligt straffade av Mora om vi fortsätter med detta bedrövliga spel, den saken är säker!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
KB65: Brickley har ju varit en stor besvikelse hittills. Känns som att hans passar väldigt sällan hittar rätt tyvärr. Hoppas Halloran visar upp sig på fredag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Keriksson: Sjukt smutsigt gjort av Guden.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Rödluvan:

Bäst idag att vi bara tappade 1p. Sämst idag alla typ.

Nej men Theo, Södergran, Norén, Guden kan väl vara de som får bäst betyg.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Vet inte om det ens känns bra att vi vann, man har någon självstraffningsådra som regerar i sig.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Rödluvan: Genidrag av Karlin där att låta Brickley ta en och potentiellt göra sitt första mål och poäng.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
JoakimE: Guden var riktigt riktigt bra idag. I övrigt, vilken besvikelse.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
S-vikaren: Niederbach som matchvinnare men kul att Brickley fick göra mål. Tyvärr en match man vill glömma, blir svårt på fredag...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Brickley ger oss 2 p
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Hinken: kul jag hade helt fel ;-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Nucky: Ja när han fällde straffskytten tog han den. :-D
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
modomille: Snyggt av Brickley men vad i helvete. Taggar inte laget till på fredag mot Mora blir jag ruskigt orolig
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Nucky: Knappast troligt. Jag tror att jag skulle göra mål t.o.m.

Men det blev ju en bragdräddning, kanske olaglig på första.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Theodor Nordinbach
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
modomille: Kung guden, tvivlade inte en sekund
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
JoakimE: Kolla han tog en haha!
Kommentera

« · 2453170 · »