1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478936 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25

2453554 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Hinken: hur menar du nu?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Gavelo: 30% i tekningscirkeln. Måste vara något slags rekord för en center.

Aagaard har visserligen bara tagit nio tekningar men vunnit åtta av dem.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
modomille:
Precis helt rätt man ska inte alltid stirra sig blind. Men kan tycka att dessa siffror är ändå ok från två backar som är extremt offensiva! Dom är inte i MoDo för att stänga ner motståndarna, utan dom har de offensiva som spel! Då är det ännu viktigare att backarna där efter steppar upp!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Modohockey2121: Man ska vara försiktig med att dra för stora slutsatser av +/- men i det här fallet så får man ett bra hum om hur backarna presterade.

Bernhardt +11 -7 (+4)
Näsen +10 -8 (+3)
Wahlberg +5 -6 (-1)
Folin +5 -6 (-1)
Ingman +10 -15 (-5)
Hasa +7 -14 (-7)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Modohockey2121: Låter bra. Karlin vet bäst. Blir ett spännande slutspel. Kommer att bli ös i vilket fall.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Tarasov:
Och ja det är en sjukt bra siffra från backarna. Alla kan se att dom gör misstag ibland, men ingen kan förneka att all snurr som MoDo oftast får i anfallszon är på grund av dom två! tycker det är helt rätt att ha dom i samma par, det är ju inte så att dom har SÄMST +/-
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
J F K: "Alla vill till Örnsköldsvik, men få vill ju dö"
Såg annars Liemannen på Teg idag. Skulle hämta nån...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Modohockey2121:
12 respektive 10 p
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Icing-Ove: Slutspel blir nästan som en egen sport. Hockey 2.0. Delar också farhågan med för mjukt backspel. Hoppas Karlin har en bra plan för det hele.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Icing-Ove:
Har du koll och statistik från förra slutspelet? poäng samt +/- på dom två?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Icing-Ove: Själv går jag runt och nynnar på Timabktus låt.
"Alla vill till MoDo, å vem fan vill till Löven"
Eller något liknande.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
erjo: Firma Persson och Ljunggren lär ju tacka och ta emot när dem får möta Nieder, Svenne och Halloran i offensiv zon. Gäller att hålla nere siffrorna på fredag
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
J F K: Vi har väl samma uppfattning sen tidigare vad gäller att ha två mjuka offensiva backar tillsammans. Kul att det funkar i serielunk, men jag fattar inte hur det ska funka i ett slutspel. Överbevisa mig gärna, forumet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Icing-Ove: Ja, det där är lite besvärligt. Samtidigt så blir det lite upp till dem att lösa ungefär som Näsén och Bernhardt. Man får helt enkelt se till att man klarar det.

Samtidigt är det nog inte så roligt att ha press på den kedjan heller, för det lär gå oerhört fort vid spelvändningar. Halloran är ruskigt snabb, så deras backar kan bli lite rädda för att fylla på.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
erjo: Theo N är betydligt mycket bättre defensivt som center så min förhoppning är att han kan sköta den uppgiften hyfsat bra nu när han får 2 yrväder på sidorna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
erjo: MoDo ska aldrig vara i försvarszon. Det är planen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Gavelo: Kommer vara katastrof defensivt med dom tre i försvarszon mot Mora som är on fire just nu..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
TickledDonkey: Jag och Karlin är noga med att inte använda ordet "Nedtränad".
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Icing-Ove: Litar på Karlin och tolkar det som att dippen just nu kan ha att göra med träningsmängd/långsiktiga planeringen då han säger såhär:

”Men vad beror det på? Det ser ut att saknas fart i benen och huvudena verkar trötta?”
– Det är väl inget jag vill gå ut med, men jag kan säga att vi har koll på läget.

Så låter ju som att de räknar med denna dipp just nu.
Så är väl precis som med skidlandslag, skidskyttar och alla övriga som resonerar så under VM-år t ex.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Saleva: Niederbach går alltså tillbaka som Center, det gillar jag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
modomille: Hans andra mål i öppen kasse efter ett heroiskt defensivt arbete där han avvärjer inte mindre än tre klara målchanser för Mora.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Andraassist: Två i öppen kasse då eller hehe
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
modomille: Jag spår att Mannberg blir matchhjälte imorgon. 2+1 på honom imorgon.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
malkin: Personligen så ser jag hellre att Halloran gör en bra debut imorgon med allt vad det innebär än att vi gör en femstjärnig insats.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
pean: Då har Foppa alltså dragit fram kreditkortet? Gradin, Widebro, Tarasov and I like it!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
pean: Man älskar ju redan karln😆
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
pean: välkommen till Foppaland Nick! ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
modomille: Haha!
- What did you know about MoDo before signing?
- Not a whole lot, just that it?s a bit north of Timrå and that Peter Forsberg is running the town and the whole team
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
modomille: Betydligt, betydligt viktigare att MODO som lag visar bra signaler efter senaste matchernas mediokra insatser. Vad Halloran gör, eller inte gör, känns sekundärt för morgondagen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Kort intervju med Halloran, kommer spela med Niederbach och Sveningsson imorrn.

Ska bli intressant att se Hallorans debut, väldigt viktigt för han att han sänder bra signaler på en gång till lagkamraterna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
J F K: Köper det. Men 2.75 på Mora och 2.20 på Modo, känns som det kan bli ett bet på Mora där.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Nucky: siktar MoDo mot serieseger vilket borde vara givet så gäller det ta i mer i matcherna, 9 p och färre matcher kan verka tryggt men andra lag kan snabbt vara ikapp, dubbla förluster i helgen så kanske det skiljer bara 3 o då blir det genast mer nerver, så hoppas Karlin kan få bättre fart på grabbarna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
erjo: Stora favoriter är konstigt, men att man ändå håller oss som (små) favoriter är väl inte konstigt sett till tabellen och vilken kapacitet vi har när vi spelar bra.

Jag vet att spelbolag ofta ger lägre ods till "storlag" då man vet att fler spelar på dem. Ska man tjäna pengar ska man spela emot Man United, Barcelona, City osv. Det får i regel ett lite lägre odds än de borde ha just för att man vet att en stor del av spelarna kommer spela dem... (Snackade med en professionell spelare som vet vad han pratar om. I hans fall handlade det om att han var med i ett gäng och hans enda uppgift var att spela spread på amerikansk fotboll, medan andra tog exempelvis engelsk fotboll osv).
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Nucky: spelbolagen håller modo som ganska stora favoriter vilket känns riktigt konstigt!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
KB65: Känns nästan som vi går in i mötet med Mora som underdogs.

Med tanke på skaderisken hoppas jag fan man vilar Woods även på Söndag..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Saleva: Karlin kan hockey...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
MoDoNörden:
Mer från öa

Nu har du sett Nick Halloran i en träning, vad fick du se?

– Han är oerhört snabb och har ett jäkla klipp i steget och han kommer att kunna dra isär motståndarna med sin speed, säger Mattias Karlin som avslutar med att berätta att Halloran kommer att spela med Theodor Niederbach och Filip Sveningsson.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
J F K: Bred trupp är kanon. Dags för VooDoo! Sven och laget behöver stöd i dessa bistra tider. Blåser annars kallt när man är längst upp.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
J F K: Ser att Löven har dragit på sig en till skada apropå det. Förvisso en breddspelare, Ekefjärd.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
KB65: Det är klart att det är en väldigt stor fördel att kunna rotera lite i truppen och hålla alla friska. Se på Löven som spelar oerhört hårt på sina bästa spelare, med risken att de drar på sig skador. Bättre då att låta Woods vila en match och köra fys, än att spela honom när han så uppenbart inte är i full fysisk form för tillfället.

Verkligen upp till bevis för Sveningsson nu.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
MoDoNörden: Får väl ses som en ganska stor lyx att kunna vila spelare på det här sättet. Blir bra att få in Ingman och Wahlberg iaf.
Antar att Riley spelar och får bygga upp självförtroendet mot Västerås på söndag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Modohockey2121: I ÖA nu:

Nu väntar ett toppmöte med Mora, ett bra prov för Modo som vacklat på slutet.

Mora är bäst i serien här och nu och det blir en härlig utmaning, säger Mattias Karlin som den här gången lämnar backarna Niklas Folin och Jakob Norén hemma vilket innebär att Josef Ingman och Emil Wahlberg spelar mot Mora.

Inte heller Riley Woods kommer att följa med till Mora.

Det är inget bakslag för Riley men han behöver fortsätta att bygga upp sig och vi tycker inte att tre matcher på fem dagar är rätt för honom.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Woods stannar hemma från spel imorgon mot Mora. Det gör även Folin och Norén. Ingman och Wahlberg följer med
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Nucky:
Oj inte bra, hoppas att han bara står över för att få lite vila
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
J F K: Precis så kan det vara och går man ner sig några procent så är man inte lika bra. Men som sagt jag vet inte, menar bara att ingen av oss som sitter här inne har spelat på den nivån eller vet vad som görs och sägs i omklädningsrummet. Trött bara på att hela havet stormar hela tiden så fort man förlorar osv, man glömmer snabbt det som varit bra innan! eller hur det sett ut tidigare år! Det är nu vi ska njuta av att vi har ett bra lag som verkligen kan vinna över alla, speciellt när alla har rätt inställning :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Modohockey2121: Vet ej om det nämnts tidigare men Woods stod tydligen över dagens träning
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Modohockey2121: Det är möjligt att man inte har 100% rätt inställning, men att det skulle vara för att spara sig inför slutspelet hoppas jag verkligen inte.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
J F K:
Jag förstår absolut hur du menar, men jag tror inte spelarna just nu skulle gå över lik för att vinna en match som man garanterat skulle göra längre fram eller om det va jämnare i toppen! Men självklart vill man att spelarna ska träna och spela på topp varje match för att gå in med en skön känsla! Men slutet av dagen är spelarna precis som dig och mig vanliga människor :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
KB65: Gick nyss förbi GröntGult.nu. Någon hade lyckats öppna källarfönstret. De måste vädra morgonluft. Skyll inte på mig. Jag tippade dem som 1:a.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Vita Hästen 2023-01-25
Modohockey2121: Börjar man spela som att man är rädd för att bli skadad tror jag det ofta får motsatt effekt. Går du inte in fullt i dueller är det lättare att bli skadad.
Dessutom vill man verkligen inte ha ett lag som går på halvfart heller. Det heter som man tränar, spelar man. Det vore rent kontraproduktivt.
Kommentera

2453554 · »