1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528461 inlägg · 4121 ämnen

Modo Hockey vs. DIF 26/9

755704 · » Till forumet

Sv: Modo Hockey vs. DIF 26/9
Paddan: Det låter inte så positivt. När man talade med folk på kontoret fick man som svar ni kommer att få se och sedan hysh hysh. Detta har byggt upp ett hopp om något mäktigt och läckert. Men hade de bara träffats en gång så har jag full förståelse för att de ser ut som det gör. Men som NSD skrev. Det handlar om underhållning i stor del och då borde man ha personer som kan komma på något mäktigare än nuvarande.

Paddan: Oj. Låter inte alls tokigt. Är alltid bra att bredda truppen.

MorganaLefaey: Nu vet jag i varje fall var Greens gröna klubbor hamnade, tror jag. Svartvadet var ute och skrinnade i arenan med ättelägget idag. Ser man till klubbhantering och skridskoskicklighet så tror jag nog att han går direkt in i laget i matchen mot Brynäs imorgon.

MorganaLefaey: När jag, två veckor innan premiärmatchen, pratade med en av de som satt med i den grupp som skulle ta fram ett förslag på intro så hade de träffats en gång... alltså bara träffats, inte suttit ner och försökt komma fram med några konkreta förslag.

Wayne Gresky: Nu menar jag inte att det skall läggas ut miljoner på ett intro. Men med det hemlighetsmakeri som varit så borde man kunna förvänta sig mer än det vi har nu. Man får lite känsla av att de faktiskt fortfarande håller introt hemligt och kör med något framstressat tills dess det riktiga är klart.

MorganaLefaey: Givetvis vill vi ha ett enormt pulserande självlysande hjärta, med tunga basslag i det obefintliga högtalarsystemet som ackompanjemang, allt intensivare slag och till sist sprängs hjärtat med en enorm splattereffekt varefter modospelarna hoppar ut!

Suttit och funderat en del över modo's intro när man läst om hur NSD och publiken klagat över luleås dito.

Det var en massa snack om att man ville hålla det hemligt och lite hysh hysh så fort det kom på tal. När jag tänker efter så har jag inte sett något intro. Eller jo kanske om det är den där lilla fyrkanten med en tygbit som dras upp samtidigt som lite fyrverkeri tänds. Inte kan det vara detta som allt hemlighetsmakeri skyddade? Nog borde något nytt komma?

Fick ett förslag från en okänd tok som sa att det var tänkt att man skulle skrinna ut ur arslet på en spargris, nu hoppas jag inte riktigt på det men något mer avancerat än det som vi har idag hoppas jag starkt på.

MorganaLefaey: Bra tänkt!
Man kanske kan ordna en "pay as you play"-deal, där han får ut matchersättningen i öl i pauserna? Mer än 5 i varje paus borde han väl inte hinna klämma även om han får förtur i baren?

Wayne Gresky: Är väl bara att värva E Norbäck han är en suverän tekare, och han kan säkert också liva upp fansen genom att dricka bärs med dem i sprotbaren i pausen.

MorganaLefaey: Ge pojken en GPS och problemet är löst!

Wayne Gresky: Det är alltså nån mer än knaskamilla som inte drar sitt strå till stacken...

Undra vad snittet kommer att hamna på den 7:e?

Wayne Gresky: Äh, du glömde Micke P. Han är ju 100%ig i sitt tekande.

Wayne Gresky: Han hade lite jobbigt igår också. Var många gånger på väg åt fel håll eller 2-3 meter från det ställe han borde varit. Om det sedan beror enbart på honom är svårt att säga.

Wayne Gresky: Oscar Steen har ett skott på mål på 4 matcher, tveksamt om det blir något personligt målrekord där i år.

Wayne Gresky: Vi har rätt dåliga tekare, endast Svartvadet ligger över 50% (51).

Deas: Tobias Viklund har för övrigt varit inne på samtliga baklängesmål som inte kommit i box play.

Paddan: Det var ju en lysande siffra, nästan en öl i snitt per åskådare då!

MorganaLefaey: Jag gillar verkligen Sundströms kommentar. Inge vila eller ro här inte!

MorganaLefaey: Jag funderar också på om Enström och Hasse Jonsson, av någon anledning, hade bytt klubbor under de två första perioderna igår, för Hasses slagskott påminde väldigt mycket om Enströms "slagskott".

Hur är det förresten med Pasi, kan han spela på torsdag?

Poffa: Hur mycket dricker ni egentligen där på 401? Enligt uppgift uppgick försäljningen i sportbarerna till ungefär 250.000 kronor under matchen mot Linköping.

scim: En kort kort sammanfattning. Kändes som om det var 1000 personer mindre än förra matchen men publiksiffran imponerar. Skulle väl tro att de räknar alla säsongskort och loger som fulla då de redan fått betalt för dem?

Måste väl hålla med den som sa att domaren flertalet gånger lyckades ställa sig i vägen. Men vill tillägga att modospelarna ibland såg ut att sikta på linjemän, domare, motståndare ibland när de skulle passe, rensa, skjuta.

• att laget var i ledning efter 2 perioder är otroligt.
  • dif's 2-2 mål får väl krizan ta på sig
  • Salle måste ha köpt sin klubba på bluff och båg ab. Var den av gummi?
  • 3e perioden var en riktig bra period.

Avslutar med lite text från AB där sundström säger vad han tycker.

"– Vi gjorde ingen vidare match och har mycket att jobba på, passningsspelet, positionsspelet, det mesta.
  Ändå leder ni serien?
  – Jo, men förr eller senare förlorar vi när vi spelar så här."

scim: Å ändå var jag inte där.

Timmmander. Fan så många timmmar han lagt ner på att göra sig ett namn.

Deas:

En sak är säker, det var inte bara 200 pers mindre idag jämfört med förra matchen. En imponerande siffra hursomhelst.

Nyss kommit hem från Ö-vik, givetvis riktigt roligt att Modo vann. Speciellt eftersom jag åkte med 2 Djurgårdare + att dom betalade inträde åt mig :). Även fast man är riktigt nöjd med segern så kan jag inte låta bli att såga försvarsspelet som var bedrövöligt långa stunder. När ska Ecke och Co förstå att ska vi lyckas riktigt bra så behövs det en riktigt klass back. Timmander och Hasse slet på bra men går ju inte att spela dom hela tiden.

Poffa: Äh jag är rätt korthårig ju. "Alla vi" hör inte ett piss ur ljudanläggningen iaf.

knaskamilla: De får väl montera hörslingor i hela arenan.

shinzawai: 6400!? Oj, jag trodde han som hoppades på ett snitt över 6000 drömde. Den centrala läger gör nog större skillnad än jag väntat mig. Eller ja, vi får se då vi kommit in i den riktiga lunken.

shinzawai:

Och ändå har de varit där och dragit om ljudet. Ett tips är att kontakta kansl...förlåt, kontoret. Men det har du kanske redan gjort?

shinzawai: Det hörs jättebra där vi sitter. Klipp dig så du inte har hår ivägen för öronen. :-)

Paddan: På den övre 4/5 av ståplats hörs det varken musik eller intervjuer. Jag kan inte nog understryka hur lågt det hörs.

shinzawai: Du har inte provat att skölja dina öron? Tycker ljudnivån var riktigt bra där jag satt.

Vad fan gjorde de med introt? Och VARFÖR kan de inte spela musik som hörs? Skruva upp eller köp fler högtalare Modo!!

Lika virrigt och sönderstressat spel i andra perioden som man tyvärr såg några gånger ifjol, fan vad Krizan blev förbannad, med all rätt. Kan vi SNÄLLA köpa en ny back?

~6400 helt OK publiksiffra, blev panikslagen när jag köpte biljetten i luckan och det stod 4930 sålda på en skärm som inte var menad för mina ögon bara en kvart innan nedsläpp.

Kvällens behållning var Hellge på ståplats. Där har vi THE HEART OF HOCKEY.

Poffa: Show i arenan? Då kan du gå dit den 25:e november. Jag vill se härlig serielunk i hockey. Man ska väl inte trötta ut sig med förspel. Förresten så är röda mattan imponerande lång.

Frisco: Men din betongröv. Klart det ska vara show innan, vad ska man annars glädjas åt då spelet såg ut som idag?

Poffa: Intro? Äh, jag hörde nationalsången. Visserligen kunde inte killen texten men det lät bra. Det som utspelas före har jag aldrig brytt mig i. Förr kom de ut ur en stubbe som någon stod och låtsasslog på. Jag tycker det är bättre nu när det inte är nånting alls. Personligen tycker jag att de kan strunta i allting där i början. Nationalsång och line up räcker bra.

Paddan: Åhja, med en riktigt vid forehandsving så kan nog även en sån slå dig med häpnad.

Salle: Nejdå, en 33:a Zeunerts Werde får man inte huvudvärk av.

Paddan: Är det inte läge för ett kokt stryk till de som håller i introt också? Ingenting fungerade idag, pompom-töserna hann ju inte ut på sina platser innan lager gjorde entré. Dessutom strul när det skulle överlämnas tröja till matchens företag. Skärpning till på måndag, tack.

Paddan: Är du säker på att det inte var besöken bland ölångorna i Westwing som gav dig huvudvärken.

Wayne Gresky: Äh, vadå, Adam fick ju minsann vara inne några sekunder i 5-3 och tog inte vara på chansen. Att sedan Salle och Sundström hade en intern uppgörelse under detta PP om vem som kunde ge bort pucken flest gånger till motståndaren var väl synd för Adam...

Sett över hela matchen tycker jag att Sundström och Oscar Steen förtjänar beröm i MoDo. Hela backbesättningen... eller förresten hela laget... förtjänar ett kokstryk för inställning och spel i försvarszon i de två första perioderna. Salle verkar exempelvis göra sitt bästa för att överarbeta varenda puck och arbeta sig ut i lägen där det absolut inte finns läge att passa en medspelare, men slår passningen ändå på vinst och förlust.

Usch, spelet idag var så bedrövligt att jag fick huvudvärk. 

scim: Ivägen, men ändå rätt okej. Vimmelkant har spelkänsla och jag tycker att han visar det rätt tydligt. Inte tokpetig, men tar för spelförstörande. Mer sånt.

Poffa:

Två eländiga perioder...följt av en ok tredje, men vi är tydligen oslagbara i templet!
Domartrion var f.ö. otroligt ivägen idag, rätt man på rätt plats för böfelen!

Frisco: Ja, tänk om man vetat det. Då hade man hunnit med fler än två öl. :-)

Härlig match. I alla fall sista minuten:-)

Hawerchuk: Susse, Döme, Skröder och Horava, det är rätt killar som gör målen. Kan det bara lossna för Adam så har vi alla de tilltänkta poängfixarna i fint slag.

Bra start på säsongen, viktigt!

Wayne Gresky: Fast ändå roligare i topp:
1 Modo

Hawerchuk: Lysande!

Rolig botten av tabellen:
9 Linköping
10 HV 71
11 Frölunda

Mats Edström: Susse spottar in poäng.

6412 ikväll. Förbannat bra publiksiffra.

Wayne Gresky: Och för säkerhets skull så dubblar karln!!!

Wayne Gresky: Frågan är nu med Sundström besvarad...Puh det var i grevens tid!

755704 · »