Suttit och funderat en del över modo's intro när man läst om hur NSD och publiken klagat över luleås dito.
Det var en massa snack om att man ville hålla det hemligt och lite hysh hysh så fort det kom på tal. När jag tänker efter så har jag inte sett något intro. Eller jo kanske om det är den där lilla fyrkanten med en tygbit som dras upp samtidigt som lite fyrverkeri tänds. Inte kan det vara detta som allt hemlighetsmakeri skyddade? Nog borde något nytt komma?
Fick ett förslag från en okänd tok som sa att det var tänkt att man skulle skrinna ut ur arslet på en spargris, nu hoppas jag inte riktigt på det men något mer avancerat än det som vi har idag hoppas jag starkt på.
MorganaLefaey: Jag funderar också på om Enström och Hasse Jonsson, av någon anledning, hade bytt klubbor under de två första perioderna igår, för Hasses slagskott påminde väldigt mycket om Enströms "slagskott".
Hur är det förresten med Pasi, kan han spela på torsdag?
scim: En kort kort sammanfattning. Kändes som om det var 1000 personer mindre än förra matchen men publiksiffran imponerar. Skulle väl tro att de räknar alla säsongskort och loger som fulla då de redan fått betalt för dem?
Måste väl hålla med den som sa att domaren flertalet gånger lyckades ställa sig i vägen. Men vill tillägga att modospelarna ibland såg ut att sikta på linjemän, domare, motståndare ibland när de skulle passe, rensa, skjuta.
Avslutar med lite text från AB där sundström säger vad han tycker.
"– Vi gjorde ingen vidare match och har mycket att jobba på, passningsspelet, positionsspelet, det mesta.
Ändå leder ni serien?
– Jo, men förr eller senare förlorar vi när vi spelar så här."
Wayne Gresky: Äh, vadå, Adam fick ju minsann vara inne några sekunder i 5-3 och tog inte vara på chansen. Att sedan Salle och Sundström hade en intern uppgörelse under detta PP om vem som kunde ge bort pucken flest gånger till motståndaren var väl synd för Adam...
Sett över hela matchen tycker jag att Sundström och Oscar Steen förtjänar beröm i MoDo. Hela backbesättningen... eller förresten hela laget... förtjänar ett kokstryk för inställning och spel i försvarszon i de två första perioderna. Salle verkar exempelvis göra sitt bästa för att överarbeta varenda puck och arbeta sig ut i lägen där det absolut inte finns läge att passa en medspelare, men slår passningen ändå på vinst och förlust.
Usch, spelet idag var så bedrövligt att jag fick huvudvärk.