1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478921 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Hv71 2022-01-21

2279910 · » Till forumet


Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Grattis MoDo!
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Sputnik: åker Dif ner ska du se att pamparna kommer ändra reglerna fort. Minst 2 lag till i SHL
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Snipan:
Jag vet men känner för att försvara domaren 😃
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Tarasov: Jag tycker att det ser ut som han stirrar på situationen, så det känns långsökt att han sneglar på den andre domaren, men jag kan naturligtvis inte veta
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Silly:
Tackar. Vi fick ju utvisningen med oss här, vilket jag tycker är lite synd hade varit en större KRIGARSEGER om vi inte fått det.

Btw gillar Tommy S det verkar vara en reko kille, men han menade att det missgynnades lite av alla utvisningar efter som de hade ett större djup laget. Men antar att det var ett diskret sätt att vara förbannad på.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Nucky: Huvudet på spiken: Karlin och Gradin är fantastiska för Modo, för mig och alla mina 'nära' relationer. Den här konstellationen, tränarna och spelarna, är riktigt bra. Det är vi och KIK som har en bra chans mot Hv i en ev final.

Efter gårdagens match vill jag egentligen inte lyfta fram någon särskilt men kan inte låta bli att nämna Ingman, som gjorde mig rörd. Det är jävligt skönt att han är hemma igen.

P.S
Med nuvarande pandemi (och för att försvåra för framtida pandemier) för miljön och framtida generationers skull samt begränsa den allt ökande psykiska ohälsan i samhället, borde SHL omgående göras om. En uppdelning i Norr och Söder adresserar alla dessa problem på ett ansvarsfullt sätt. Jag förväntar mig att SHL redan nu arbetar med denna fråga och kan presentera ett upplägg inför nästa säsong. SHL verkar OCH tar ansvar för 'Minskad smittspridning, framtida generationer och sinnesfrid´.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Rockson: Extremt onödigt, undrar om han inte redan hade täckt ett skott i dessa regioner också och därflr gjorde det antagligen ännu mer ont.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Tarasov: Om en domare har en avvaktande utvisning så skall den andra domaren också ha en avvaktande arn. Fast ibland kan man missa sin kollegas avvaktande p.g.a av att man inte kan släppa spelet med blicken.
Men här sker händelsen i hans synfält / område så den här förseelsen släpper han medvetet. Medan den andra tycker att det är en utvisning.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Tarasov:
Då har den närmaste domaren världens bästa split vision.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Snipan:
Vet inte hur det funkar men kan vara möjligt att den andre domaren tar och då höjer inte denna armen.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Silly: Video från bra vinkel. Det blir väldigt tydligt hur André Hiljanen ignorerar att ta utvisning på Emil Andrae. Anmärkningsvärt.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Sputnik:
Korta resor för alla inblandade 😀😀
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Janne Magnusson: Ja Storpamparna i SHL kanske önskar upp AIK för derbyn i Stockholm igen. Vi kickar ner DIF och Modo ser till att ta sig upp. Så kan AIK och DIF stångas i HA och så får SHL ett derby värt namnet istället. 😎
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Honken72:
Det var en tuffmatch... För Ingman.
Domarna tittade bara på ... ?
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
puffe: Grattis till en välförtjänt seger. Det bådar gott inför en ev final mot Hv.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Grattis Modorövar till segern igår, jag tror ni har stor chans att ta Hv i en final. Och vi slår ut Djurgården. Ordningen är återställd.!
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
dempa: Ja, jag är också orolig för det. jag tänker att hans knän borde gilla om de inte blir så belastade framåt i livet. Det hade nog räckt med att försöka sova mer/bättre och ta mötena med Hinken och Holmström ute under en promenad (med fördelen att man tänker klarare om man gör det) Men vad vet jag? Det kanske inte går? Han kanske inte vill? Jag ska inte lägga mig i.
Kommentera


Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
dempa: I en intervju innan säsongen sa han att han och hinken siktar på att ta sig in i gymmet lite oftare. Hoppas verkligen det blir av, även om målet borde sättas lägre, lite trevliga promenader att börja med.
Det är nog lite svårt att amatör motionera när man har proffs atleter runt omkring.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Nucky:
Dem har absolut ingen svag backsida med allsvenska mått, men värva gör dem väll. Tror dock det är problemet att bara värva toppspelare hela tiden. I Modo känns det som alla accepterar sina roller och gör sitt bästa utifrån den istid man får.
Sen har vi en bättre tränare;)
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Vilken match, så många man vill hylla en sån här kväll. Men Tex i målet gav oss verkligen chansen att vinna, sen att vi har en 1:a kedja som håller ruggigt hög nivå. Nu längtar vi till nästa match
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
puffe:
Kanske kör klassikern. Gillar också lakrits mest saltlakrits
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
J F K: Tycker dom har rätt svag backsida. Varken Andrae, Torp eller Ytterell imponerar.
Men dom lär tömma lädret efter denna match
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
dempa: Så länge Leif GW är aktiv , är man inte så orolig över Karlin
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Tarasov: finns med lakrits numer? Älskar lakrits, men inte i Ballerina
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Nucky: så sjukt med att han går in och sätter vårt försvarspel främst, något som vi verkligen efterfrågat så länge. Otroligt nöjd och imponerad av Karlin, det enda som gör mig (och min fru som är sjuksköterska haha) oroliga är att han inte direkt ser ut att vara sundheten och friskheten själv, han är 1 år äldre än mig men på riktigt blir man lite orolig.. utan att gå in på detaljer, ja.. hoppas han tar hand om sig! 🖤
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Nucky: Håller med, han är bara genuin och Karlin. Det bästa som hänt MoDo på många många år
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Nucky:
Ätit upp ett helt paket ballerina för att fira segern
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
puffe: Jag menar att han inte faller in i ramen för hur en hockeytränare ska vara 2022, där kostymen och skägget verkar lika viktigt, eller det faktum att att många har en svada som en försäljare.
Och det är precis det jag gillar. Karlin gör sig inte till, försöker inte vara någon han inte är.
Han är en grymt kompetent hockeytränare, nog så.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Nucky: Efter att ha sett vära två senaste matcher mot Hv är det en ännu större gåta hur Monten kak välja Andrae före Wallinder. Fullständigt obegripligt när man ser hur fruktansvärt ur balans och stressad han blir under hård fysisk press.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Nucky: Håller med om nästan allt, men Karlin är tillräckligt verbal. Han behöver inte säga så många ord utan säger vad han tycker. Meddelandet går fram utan omskrivningar. Älskar även hans blängande blick. Den blicken är inte nöjd förrän vi
är i SHL
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Icing-Ove: Skåååååååål!!
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
dempa: Finns väldigt mycket positivt med kvällens match men det överlägset roligaste är att vi för första gången på många, många år har ett lag som utvecklats under säsongen. Kommer ni ihåg hur man TJATADE om det tidigare år: ”lugn bara, när spelet satt sig för vår nya trupp kommer det bli bättre” så lät det ibland långt in i Februari.

Nu har vi en coach som varken är speciellt verbal eller vinner några modevisningar, men jävlar vilken respekt jag har för hans förmåga att bygga lag, hamra in en tydlig spelidé och få alla i laget att köpa den.
Han är också skicklig på att scouta och manövrera ut sina motståndare. Se bara hur vi mött HV de två senaste matcherna: man har hittat en öm punkt och nu trycker vi där gång på gång med hårt- och på gränsen till fult spel. Det gillar inte deras backar.

Man blir också genuint lycklig att se Kingman gå in och ta smällar för laget. Han var riktigt stabil idag. Syns ändå att han håller igen vad gäller offensiva utflykter. Han kommer bara bli bättre.

Känns som jag tjatat om vår tränare alldeles för mycket, men faktum kvarstår:
Karlin och Hinken är det bästa som hänt MoDo på evigheter.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Ingen ärorik milstolpe, men idag passerade vi poängen så årets upplaga är fjärde bästa av de 6 år vi spelat i allsvenskan denna sejouren. Vi lär avancera ett par platser till inom kort
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Gäsp: KINGMAN!
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Rytter: Jag såg matchen. och tycker inte man kan prata om köpta domare, även om vi inte fick med oss alla domslut.

Är bara glad över en vinst, och eftersom det är ett fritt forum(där moderatorer avgör) så lägger jag ut låtar o kommenterar korkade kommentarer så länge jag inte går över anständighetens gräns. Gillar du inte musik, så låt det bara bero.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
puffe:

Såg du matchen? Var det en bra insats tycker du?

Om du inte såg den så snälla bara va tyst och ägna dig till låtar eller annan "humor" istället!
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Rytter: Grattis Modo!
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Rytter: Med folk som dej skulle domar-bristen vara total. Ser inte kopplingen till Nordkorea. Men domarna i allmänhet har nog inget speciellt avogt mot MoDo, eller?
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
MorganaLefaey: Hoppas vi kan behålla Nordin, han är ju Sollefteå grabb dessutom!
Han kan bli hur bra som helst..
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
puffe:

Du verka ha extremt svårt att läsa och tolka inlägg. Du predikar själv att det är humor och att man inte ska tolka dina inlägg med referenser till Nordkorea ordagrant. Försök att läsa andras inlägg inte så ordagrant.

Vi som såg matchen och situationerna förstår vad jag menar.

Nej jag skulle inte klara att dömma en match den självinsikten har jag, vissa av våra allsvenska domare borde komma till samma insikt och antingen göra något åt det eller sluta dömma.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
puffe: en annan sak, alltid kul när man zoomar in våra gamla hjältar på läktaren.

Idag var det Mor o Far Forsberg.

Älskar att Modo är en stor Familj
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Rytter:

Skönaste segern denna säsong ❤️💚🤍 Så många bra signaler mentalt. De tappade aldrig huvudet (lite Woods då men förstår honom) Vi vet hur vi ska slå HV mentalt, taktiskt, fysiskt och i spelskicklighet.

Domarinsatsen är den sämsta jag sett denna säsong men det jag varit i princip lika i alla matcher på HV. Jag är lika arg som dig och förstår inte hur nivån kan vara så dålig 🤡
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Rytter: Ja, vem var den köpte domaren? Kan du inte bara lägga ner sånt skitsnack. Var glad att vi vann. Vi har inte förlorat 2 matcher i rad, oerhört starkt, men detta prat om köpta domare...tror du verkligen på det du skriver? Om så är fallet, avslöja komplotten som gör att domarna går emot MoDo. Har du inga belägg för dina påhopp, så borde du ta dej i kragen och gå ut o döma en match själv.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
DrCox: härlig seger o att vi kämpade till sista sekunderna hoppas de har krafter kvar till matchen mot Ssk så vi slipper en Trojarepris.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
puffe: Nu blir det en whisky att fira med och njuta av tre poäng och att vi ännu inte har förlorat två matcher i rad.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Tarasov: 100-åringen tog i lite och bara blåste förbi, mitt emellan sina före detta anställda och personliga assistenter, Torp och Ytterell, som brukade ta hand om det där där bak ...
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Yesssssssssss🍾🥂
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
BobbyG: Håller med. publiken var riktigt bra, trots 'bara' sittplats
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2022-01-21
Bad_Brett:
6 p 5 matcher. Tror vi landar på 80-82. Kan se att vi avslutar brutalt och landar på 110+
Kommentera

2279910 · »