Paddan: Känner också till den typen, passa dej för det kan gå illa om man håller på med såna grejer.. En icke namngiven Timråkändis har åkt ut och in på behandlingshem för att försöka få bukt med sina problem..hua!
Ambroo: Ibland måste man helt enkelt få se livet genom de rosa glasögonen för att orka att ta sig igenom motgångarna. Fast ibland funkar rosa piller lika bra också...
Ambroo: Nepp, äntligen har du fattat ;) MoDo är ju superfenomenaljättebästigast även om de inofficiellt råkar vara raka motsatsen. Hmm, märkligt nu när jag tänker efter att man inte tvångsansluter folk till MoDo. Tänk vad glada och trevliga alla människor skulle vara...
Ambroo: Har aldrig sagt att inte andra lag kan vara heta och bättre. MODO är däremot HETAST, så nåt måste ju vi modoiter vara glada över en sån här dag.
Icing-Ove: Jaså? Här följer ett citat av Tommy Engström (Klubbdirektör Djurgården) saxat från hockeyligan.se:
"Vad tror du gårdagens låga publiksiffra beror på? - Det är svårt att säga, men utan att mena något illa så är inte Malmö ett lag som drar mycket publik till Globen. Vi ser redan nu att det kommer bli väldigt mycket folk på matcherna mot lag som MODO, Färjestad och Timrå."
Se länken nedan för hela intervjun..
Sen tycker väl jag personligen att Frölunda är det klart hetaste laget för tillfället..
Salle: Det är ju det som är så svårt när man laddar för en riktigt stor fest som man sett fram emot länge. Övertändning kan göra att man somnar klockan nio eller så håller man natten ut. Oavsett vilket så blir man bakfull dagen efter.
mok: Elitidrott handlar om att vinna. Inte vara rädd för att vinna för att fallet kan bli stort. Ingen skulle byta bort framgång för att inte riskera ett fall efteråt. I vårat fall så kommer säkert vinsterna, det hoppas vi på, men underhållningen i matcherna är så pass högt att man ändå njuter. Att inte vinna SM-guld är inte att falla, så ser inte jag det. Men däremot så blir fallet tungt om vi inte ens lyckas göra oss gällande till åtminstone semifinal. Risken för det finns, men direkt troligt är det ju inte.
mok: Det är ju en egendomlig lokal effekt av Jantelagen som gör att vi inte riktigt än känner oss mogna att köra över motståndarlagen, utan vi vill istället se till att det blir spännande som möjligt så länge som det går, för annars så kanske C+ och PPV överger oss pga överlägsenhet. Det har vi ju en bitter erfarenhet av från en match i Hockeykväll 1993.
NuMo: Som sagt bara å passa på o njuta så länge det går. Men ju större det är ju tyngre blir fallet :) Även om Foppa snurrat på o Sedinarna snirklat omkring har ju inte resultaten imponerat direkt.
Vägen är viktigare än målet. Vi Modoiter njuter nu, varenda jäkla match. När slutsignalen gått står man där och är besviken över att det redan är slut. Nu har vi ju turen att kunna åka hem och se många matcher igen på video. Läsa spaltmeter i tidningar osv. Detta underlättar när man tvingas vänta till nästa match. All spilltid sitter man på olika forum, framförallt hockeysnack. Jag är glad över att övriga Sverige får provsmaka vad Modo egentligen innebär.
Klart det hade varit bättre. Det bästa hade varit om alla MODO:s bortamatcher sändes medans ingen hemmamatch gick på TV. Då skulle man ju var jättenöjd. Men med tanke på att vi fram till novembers slut fått se mer MODO-matcher än vi gjort på de tre tidigare säsongerna sammanlagt så gråter jag inte.
Har de visat det på Mittnytt redan?