jonsson: Modo släpper bara 20 skott mot ett offensivt lag. Skjuter själv 45 st! Känns riktigt bra. Kul att vi har två pp enheter som kan producera. Viktigt!
NuMo: Jag har kritiserat Modos målvakt sida mycket i år och speciellt Hanses men måste säga att han sett stabil ut senaste 3-4 matcherna och idag är han faktiskt riktigt bra. Det behöver Modo
Det hör inte till vanligheten att jag berömmer Häggström men ikväll kommer det. Det som imponerat mest på mig ikväll är när han dödar 30 sek på egen hand i boxplay. Säkert någon som nämnt det redan men det är värt att nämna igen.
Gavelo: Ja nog för att JJ alltid ser lite tafatt ut i hemjobb etc. så är det ju inte arbetsmoral som spökar för honom nu utan man ser att timingen inte riktigt sitter där på samma sätt. Och då ser det sjukt nonchalant ut.
Håller med. Ta ner tiden lite och ge mer till andra som belöning för det fina spelet, speciellt i PP. Men att sätta på bänken finns inte, han måste få spela sig igång.
Dundee: Vad skulle det bli för bättre att bänka honom? En sådan toppspelare som levererat långt över förväntan behöver inte en bänkning så fort poängen och spelet hackar för för första gången på hela säsong, han behöver få fortsatt förtroende och arbetsro så kommer spelt lossna.
Spelare som Pavel Brendl kan man behöva bänka eftersom han inte brydde sig om att jobba hemåt vissa matcher men JJ gör ändå jobbet och därför skall han få fortsatt förtroende anser jag.
JoseGonzales Jag tänker mest på hur jag ska ta mig till Karlstad i oktober. Tåg till mitt gamla Gävle. Sen skjutsar Ove Molin mig och Bisterfinnen till Loob som har förfest med snittar.
Han ser trygg ut. Vi får tänka på att han inte ens tränat med laget och bara värmt. Så han får nog mest ut för att spela enkelt och lära sig av vårt spelsätt. Men det han visat ser väldigt lovande ut, förutom hans assist har han väl 2-3 långa uppspel från egen zon på forwards med fart.
Är det något vi saknat är det ju detta, våra backar vill ju i regel transportera upp pucken väldigt mycket. Bra med en dimension till i spelet så vi kan göra snabbt på djupet också.
Rosdahl värvningen var ju rejält ifrågasatt som poängspelare innan säsongen. Kul att han bevisar att det var fel.
Vår ledning känns trygg med värvningar och har en plan och idé med värvningarna som vi inte sett tidigare. Visst att det misslyckas ibland, men tycker ändå dom har bra track record.
NuMo: Fan vad jag gillar Rosdahl vilken bomb, rosdahl-Olofsson kombon är riktigt het igen. Plus för Öhman också som varit grym offensivt med flera assist
Kul att vi har två pp enheter som kan producera. Viktigt!