1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478054 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Karlskoga 2021-01-13

« · 2126123 Till forumet


Modo - Karlskoga 2021-01-13
Matchdags igen! Hur skall denna batalj avslutas ?
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
wolper:

Blir tufft, BIK var bra mot löven.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
jonsson:
Hoppas Björka håller igen i kväll, Saknar den jävla buffeln! :-)
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Silly: Inte för att jag förstår hur det gått till, men på slutet har vi tagit rätt många poäng på hemmaplan. Det känns som att vi måste ha rätt mycket flyt och återigen en ruskigt bra målvakt om vi ska ha en chans.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
J F K:
Betydelsen av en bra målvakt som med jämna mellanrum nyper 95+ är rätt stor. Utöver det har vi en forward som med jämna mellanrum ger oss 2 mål per match då är mkt vunnet.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
jonsson: Ja, spelar BIK som mot Löven då vill jag påstå att våra poängchanser är mycket små.
Gäller att Peters står på huvudet och gärna lite till.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Det som talar för oss är att det inte kan bli så mycket sämre 🙄 Så jag tror och hoppas på ett trendbrott spelmässigt 🙂 Dags att steppa upp nu och ikväll vänder det ❤️💚❤️
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Werner: Jag tror att det är för tidigt för att man ska kunna se några ändringar i Modos försvarsspel, men jag hoppas att du får rätt.
Vi har en trepoängare under de senaste sju matcherna. En enda och det mot Timrå då...
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Silly: Hoppas han gör 4 mål minst, tycker det är så synd att man släppte honom, han hade absolut skrivit på ifall han fått en plats i 2a linan.
Okej kanske inte 4 mål men jag gillade honom hos modo och tycker det är jättekul att han är i toppen av poängligan och slåss.

Unnar honom verkligen all framgång.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Blake: Får vi 1 poäng med oss i kväll är jag mer än nöjd! 🤔

Det blir tufft!
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
wolper: Senast vi förlorade hemma var en sen oktoberkväll. Står Peters har vi alltid möjligheter att vinna
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
puffe: brukar inte hålla tummarna på Modovinst, men nu är det dags...😉
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
puffe: Styrman saknas ikväll hemma hos familjen får hoppas Corrado är spelduglig , ev fortsatt lån av Styrman från måndag
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Heyerdal: Ja, vi behöver alla backar vi kan få just nu. Måste ge lite cred till Dahlrot. han har känts stabil senaste tiden, bara han inte har för mycket puck-kontakt
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
puffe: Ser Seinfeld och hör George säga.
For I am Costanza. Lord of the idiots.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
J F K: Haha, ett avsnitt jag måste missat.

När Seinfeld började sändas i svensk TV vägrade jag titta, för jag tyckte så illa om den vidriga musik-snutten när man byter scen. Tog flera år innan jag insåg hur lysande den är o främst George då,
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
J F K: Inget som berör dagens match men...

En annan klassisk film-replik 'I kick asses for The Lord' som en präst säger på en kyrkogård´ Vilken film och vilken världsberömd regissör?

Guldstjärna om någon sett denna pärla
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Ingen Corrado med på kvällens uppställning 😨😨
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Smurfen: inte blir det lättare att ta poäng, lät som han gick för fullt på senaste träningen nåt bakslag då, vi har definitivt inget flyt denna säsong
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
J F K:

Världens bästa serie
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Smurfen: Va? hemmasviten känns mindre säker just nu..... Då får vi ringa Tobias Enström då...
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
puffe: Har sett den, men fick googla. Gillade Bad Taste mycket bättre.

En av mina favoriter är: we're on a mission from god.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
J F K: Bad Taste är också fantastisk, men Braindead är ett epos. Fantastiska filmer gjorda på minimal budget
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
mattias - 74: Hockeyallsvenskan är som Seinfeld

SHL är som Hänt på bögda
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Heyerdal: Håller verkligen med ang flytet , så tråkigt att vi hela tiden har ett gäng borta !
Går inte å spela med 5-6 juniorer varje match
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Smurfen: Med tanke på dagens backar så har jag ganska stor förståelse för om Modo förlorar, antingen juniorer eller backar som knappt håller god HA-klass. Inte riktigt såhär det var tänkt att se ut :)
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
BobbyG: Men så var det ju det här med Peters då....Hoppas verkligen han är med åtminstone
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
BobbyG: Ifjol kunde vi spela juniorer som Wallinder och Norlinder samt bröderna Wahlgren spelade mot Löven, men i år använder man det som en ursäkt.
Ja, det är klart att vi är försvagade av skador, men jag tycker att det är dåliga bortförklaringar och ursäkter vi inte borde skylla på.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
puffe: Håll koll på Philip Roos i deras för kvällen 2:a backpar, sjukt spännande spelare.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
J F K: Men där i mot kan vi match efter match skylla å spy galla över Styf å Omark !!!!
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Smurfen: Det har dom väl ändå gjort sig förtjänt av, men ikväll kanske det vänder.
Håll klövarna!
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Vilken fin plus/minus vi har^^ hoppas Modo kan chocka nurå😀 se om man ser någon bättring idag. Blir nog en tuff match dock
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
wolper: Vi får Steen ikväll, känns bättre än Juel.
..ok han höll nollan mot oss första matchen haha.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Smurfen: Är de med för att se och lära? Är de tänkt att avlasta? Har vi inte högre krav på ledarna så är jag orättvis.

Har vi dem däremot för att vara ett topplag tycker jag att de förtjänar kritiken.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Smurfen: Johan Larsson nya backen i Bik visst var han ett spöke för Modo då han lirade i AIK om det är samma kille
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Vem är harschtomten i modobåset? Svettig kille med stora hörlurar.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Heyerdal: tog lång tid ikväll innan vår första utv ...
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Heyerdal: Vem markerar Immo?


Och 0-1 Immo
Rättvist
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Heyerdal: jahopp där kom det. Ja fint han fick gå. Kände lite som att vi gav honom bästa möjliga läge
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Heyerdal:

Bra boxplay när inom kan vandra hur långt som helst.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Heyerdal: Det ska nog väldigt mycket till för att vi ska ha en chans ikväll. När man ser Svenningssom markera egen målvakt inser man att Peter inte hunnit göra så mycket.

Jellvert från ingenstans.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
J F K:
Wahlgren fick lite istid i enstaka matcher, det kan funka. Norlinder var en talang utöver det vanliga, och ett år äldre än Norlinder. Tycker dock Wallinder funkar bra
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
dBrobban: Tänkte samma sak !!
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Smurfen: Pang
1-1 Kalle Kula
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
J F K: KALLE KALLE KALLE KALLE KALLE
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
wolper: oj strongt av jellvert😯
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Såja Jellvert! Killer instinct, älskart ❤️💚❤️
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Werner:

Bra mål av jellvert!
In på mål!
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Får se om powerplay har blivit nå bättre då. Svenningsson spelar svårt
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Steken84: Modo skall verkligen undvika allt vad sargspel innebär. Varenda gång man spelar pucken i rundeln så är det en förlorad puck!
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Steken84: Om PP1 ställer Karlkvist på rätt ställe kanske det kan bli nått, PP2 hade lite snurr i alla fall.
Kommentera

« · 2126123