1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480262 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Karlskoga 2021-11-21

« · 2257277 · » Till forumet


Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Tarasov: enström ovän med modo? Har jag missat något
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
AddMan:

Håller med, var på väg att skriva något i tredje om att man vet att Modo gör en bra match när Dahlroth och Styf gör en riktigt bra match.

Utvisningarna tycker jag är ett skämt och inget han ska lastas för.

Spelar Dahlroth som idag är han en tillgång och inte en belastning för laget.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
KB65:
Ja som sagt och Enström verkar vara ovän med MoDo
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Tarasov: Han var på fiskeresa med bland annat Glader och Tobbe Enström i somras.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Robin Ztorken L: Han tillhör truppen och man hoppas på en comeback enligt Hinken, så länge han inte är avskriven/pensionerad officiellt så tillhör han Modo hockey och spelartruppen.

Men ja såklart känns det långt borta, men eftersom han själv tränar superseriöst och kör sin rehab minutiöst så bör han själv ha en tro på detta fortfarande.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Gavelo:
Sen slänger han in de jag jobbade närmast med och det kan ju lika gärna betyda att han och Styf fortfarande smsar varandra eller att han har lite kontakt med vissa spelare
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Gavelo: Viklund ???
Räknar inte honom längre
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
KarateKing700:
Tycker du är helt fel ute här.
Dahlroth gör en stark insats ikväll, precis som hela laget.
Tycker absolut ingen skugga ska falla över honom.
Tvärtom
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Gavelo

Såg precis det där
Han har tydligen många vänner kvar i övik
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
ToddW: Såg ett inslag när Wikegård träffade Åsnebrottaren, där han berättar att han brände många broar när han lämnade sitt kära Rögle för värsta rivalen Malmö, som han beskriver det- ”Man skulle kunna tro att jag brände flest broar i Modo, men när jag lämnade Rögle för Malmö så var det värre, än idag är vi ovänner jag och Rögle!
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Saleva: Samma här !!!!
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Gavelo: haha, real FBK är ett skämt i år. Tror de kan värva 7 förstafemmor men torskar varje match. Årets version av flopphv månntro?
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Bad_Brett: Tittar på Luleås match mot Färjestad, det märks att Karlskoga är ”farmarlaget” för dom spelar precis lika jävla fult och lika respektlöst!
Lepistö åker på en våldsam knätackling.
Tyrväinen får en ryggsäck och blir neddragen och som håller på att knäcka hans knä.
Samma Tyrväinen får en fullt medvetet upprappad klubba i skrevet bakifrån.
Åslin står och fular mot bulan framför Luleås bås
Osv osv osv.

Sen har FBK i allmänhet kanske visat upp det fulaste och mest oärliga spel jag sett ett hockeylag prestera på mycket mycket länge.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Bad_Brett: Jag tycker han visar upp ett bättre spelsinne i år, men det beror med största sannolikhet på Karlins uppstramning eftersom det gäller verkligen alla från fjolårets trupp.
Han må vara speciell att spela med, men när det väl klickar.. kolla bara början på säsongen.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
KarateKing700:
Fan vad jag avskyr när man dissar våra egna spelare.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Nucky: Jag ...vet inte riktigt var jag står där. Jag tycker han känns som en spelare som glänser mer ju mindre struktur det är på spelet. Åtminstone ska han inte ha så mycket puck, men det blir väl förhoppningsvis bättre när Sveningsson kommer tillbaka (eller om vi värvar någon ny sniper).

Aagaard är ju som bäst när han får stå och lurpassa framför mål och fånga upp returer.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
KarateKing700: Du har bestämt dig att än hur han spelar som och som idag gör en riktigt bra match så är han helt jävla världelös ändå i din skalle !!

Så less på alla som verkligen år efter år hittar nån hackkyckling i laget att spy galla över !
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Tarasov:

Försvarsspelet är nått helt annat i år än det vi upplevt tidigare år i ha. Detta kan vi helt klart tillskriva Karlin.

Tycker även vår PP form kommer smygande, vi spelar bra och kommer till bra avslut, borde gjort ett till med tanke på våra lägen. Gilla verkligen vårt nya första PP med Bernhardt, Pontus och Woods som avslutare och speluppläggare, känns väldigt starkt och kommer bli bra.

Tycker också Mac var riktigt bra idag, får vi igång honom har vi tre starka kedjor som kan stå för offensiven.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
J F K: Så är det!
Karlin och Hinken har implementerat en stolthet och en kravbild som inte tillåter annat än att man skall vilja spela i Modo och man skall bära tröjan med stolthet, dessutom skall alla förtjäna sin speltid oavsett lönekuvertet!

Inget ont om Per Styf och Fredrik Glader, men herregud vilket uppköp med Karlin och Hinken!
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Bad_Brett:
Ja sjukligt ;) är imponerad av poängtempot trots våra skador med tillskriver vår kompetenta ledning 10-15p hittills.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Bad_Brett: Tycker vi har en hel del sparkapital i Aagard. Han har spelat med en helt annan energi de senaste matcherna, är på gång
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Tarasov: Jag tror du håller på att bli fixerad. ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Bad_Brett:
8 matcher och 14p kvar för att vi skall kunna nå 50p i halvtid. Vi bör kunna fixa det.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
J F K: Det som saknas är en riktig måltjuv. En sådan där som dyker upp som gubben ur lådan och avgör de här tajta matcherna.

Att så mycket av vårt offensiva spel kretsar kring Bernhardt och Näsén är både en styrka och en svaghet. Förhoppningsvis finns det bra med pengar att hämta in en riktig toppspelare så att EJK kan få lite roligare omgivning.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Gavelo: När vann vi en sådan här match senast där vi inte fick inte chanserna och domarna blivit helt dumma i huvudet? Vilket år som helst skulle vi hittat en anledning att vika ned oss, men inte nu. Det finns ett go i detta laget som imponerar ruskigt mycket, även om jag tycker att vi varit lite dåligt fokuserade på slutet.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
KB65: Ja just, han räddade en puckjävel på linjen också haha,
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Bad_Brett: Say what??🤠
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Nucky: Vem i hela friden är Tjernberg?
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Heyerdal: Det måste få konsekvenser för domarna, helt ofattbart uselt.

Något roligare: Vigne är SJUKT bra återigen, tror inte jag sett en mer dominant center i MoDo under HA-tiden.
Ett annat utropstecken är Tjernström, helt galet vad viktig killen är!! Vinner tekningar i defensiven, sliter, bökar och river samt låter benen gå som Ulrich trumpinnar på 80-talet. Han visar dessutom fint spelsinne som man aldrig sett skymten av tidigare. Frispelade Lindewall(?) med en lång pass tvärs igenom deras zon i första perioden bl.a.
Fruktansvärt viktig för det här laget, dessutom en av våra egna. Hatten av för honom.
Tex som vanligt grym, Bernie likaså.
Lindewall ett ständigt hot med sina rusher, lite förvånad att han inte får spela mer.

Vi hade rätt många i virket idag va? Minst 2 vad jag räknade till.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
KarateKing700: Dahlroth var riktigt bra ikväll. Den som konstant har problem är Hasa, som gång på gång går på puck istället för spelare, och som slår till synes enkla passningar 2-3 meter fel vilket leder till att vi blir fastcheckade i egen zon.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
hk: Tycker han va värdelös, seg som tugummi i spelet.
Urvisningen han tar visar på hur tvärefter han ligger i skridskoåkningen när han ska "bromsa" en BIK spelare genom att sätta klubban i magen på honom.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
hk: Verkligen. Både han och Styf var riktigt bra.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
KarateKing700: Tycker Dallas var bra i kväll, hade blivit 3 poäng om hans klubba inte gick av.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Gavelo: Detta var bland det sämsta jag sett från domarna gav verkligen Bik chans på chans i slutet solklar filmning o tidigare dubbla utvisningar för närkampsspel vid sargen båda mot MoDo hua, men grymt starkt o rättvist med seger!
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Gavelo: Dallas slog väl bort en tidig puck som var på väg in i mål. Sen är hans utvisning i slutet ett skämt.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Nu får man tamejfan arbetsbefria Dallas, värdelös i alla lägen.
Gör EN enda bra grej när han räddar pucken i luften. Men nu får det fan räcka... man kan inte ha en sån säkerhetsrisk i laget... jag ger mig fan på att alla spelare är så in i helvete nervösa när han är på banan... är ingen slumpn att det är baklängesmål VARJE gång han är på isen...
Tack å hej dahlroth!
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Bad_Brett:

Svettig match att titta på, slängs mellan hopp o förtvivlan, skönt att sätta dit bikarna.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
KB65: The man of the match!
DALLAS!!

2 dåliga utvisningar i kritiska lägen, en avslagen klubba i boxplay som ledde fram till Biks kvittering, fenomenalt nonstop spel i boxplay genom hela matchen, dessutom hade han ett skott på mål som grädden på moset!
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Bad_Brett:
Känslan är att man spelar riktigt bra 5vs5 med såpass många ordinarie borta är det väldigt bra.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Polisen är just nu på plats i Hägglund arena och enligt källa befinner dom sig i domarrummet efter flertalet inkomna samtal om poängstöld.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
wolper: Man följer gameplan och Tex är fenomenal.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
wolper: shit vad vigge är stark med pucken!!
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
wolper: Grymt viktigt att vinna den här typen av matcher. Stärker moralen.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
wolper:

Skönt med två poäng, men det skulle varit tre. Viss del för vi skylla oss själva då vi inte gör mål på chanserna i första och andra.

Men det är en bitter eftersmak med tanke på att dommarna vill stå i centrum.

Överlag en stark insats av oss. Kul att se hur Mac jobbar på, hoppas det kan lossna för honom, tycker han var värd att få poäng idag med tanke på vad den kedjan skapade.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
KB65: sjukt jäkla starkt av MoDo! Sjukt imponerad!! Riktigt bra match av MoDo!! Trots kort manskap med
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Tycker dom ska ta och officiellt skriva in en assist poäng på domarna, det har dom väl förtjänat.
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
wolper: Ruggigt stark att spela 5 mot 7 i en hel match och tar poäng 🥃
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Rytter: MODIGS!
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
jonsson: Jaaaaa så rättvist
Kommentera

Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
wolper: FYFAN vad skönt med vinst iaf. Men det måste kännas ännu skönare för domarjävlarna att bjuda bort 1 poäng till grisarna. Herregud vad less man är.

Starkt av laget iaf!
Kommentera

« · 2257277 · »