1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481717 inlägg · 4079 ämnen

Modo - Kik 2019-11-15

« · 2005651 · » Till forumet


Sv: Modo - Kik 2019-11-15
mr_brasco: samtidigt är det kanske ett tecken på att AS topplagen är mycket bättre i år när de närmast div1 är totalt avhängda. Det känns mer sannolikt att topp 4 är i en klass för sig än att resterande 10 lag är ovanligt dåliga.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Nucky: Karlskoga är ett bra mått på statusen av ligan. Så den är lite sämre än normalt.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
jonsson: Det är lite av medaljens baksida när ett allsvenskt lag satsar allt o misslyckas. AIK Solna- Kramfors alliansen snart en verklighet! Jag hoppas och tror inte att samma öde väntar MoDo. Det känns som att vi satsat rätt sunt ändå.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
wolper:

Instämmer, blir 5-0 nu och löven har tagit över serieledningen oxå, attans hade hoppats på poängtapp där😬
Undrar hur länge AIK har tålamod med Jussi Salo?
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K: aik ser sjukt bleka ut och med noll självförtroende och sedan åka på ett sådant mål. Får tufft å hålla sig kvar om de fortsätter såhär
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
bisterfinnen: Haha, ”Crazy” Joe Davola hette Seinfeld-karaktären 😂😁
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
bisterfinnen: Cant-stand-ya!
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K: Låter inte ”Crazy” Joe Cannata som en karaktär ur Seinfeld?
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Nucky: Serien är helt klart ojämnare än vad allsvenskan brukar vara. Jag tror inte Timrå har så mycket färre poäng nu än när de vann serien för två år sedan, men ändå är flera lag före dem. Vårt poängsnitt är verkligen imponerande.

Ser lite av Leksands match och den ser tempofattig och blek ut. Nu kanske Leksand inte på allvar trodde att man skulle kunna vända 0-3 i tredje, men det ser inte så roligt ut för dem.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
jonsson: Spontant känns HA ruggigt ojämn i år. Bottenlagen slår väldigt sällan topplagen likt det varit tidigare år.
Det gör det ju också lite svårare att säga hur bra vi egentligen är.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
jonsson:

Som leksing så blir man orolig att Mora skall vinna mot oss efter våran första period idag.

Melin bad om ursäkt att han stod i båset idag efter första perioden ” man skäms att stå i båset och jag ber om ursäkt till alla som är här ”
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Nucky:

Tittar på Mora-BIK och Mora är inte bra hittills, 4 skott på mål efter 1:a.
BIK har skjutit 12 och leder med 3-0
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Rytter: Såsom lagen spelar nu tror jag bara Modo och Löven kan utmana ett SHL-lag.
BIK är starka, men tycker dom ändå saknar de sista procenten. När vi mötte dom hemma hade vi bra koll trots underläge ett par gånger.
Timrå är för inkonsekventa och otydlig gameplan. Dom påminner om oss för något år sedan, när det inte finns någon trygghet i grundspelet.
Såklart kan det vara helt annorlunda i Mars, men om kvalet skulle spelas idag tror jag det är så.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Från Hörnefors: JA, det ser ut att gå fantastiskt för både Leksand och Oskarshamn...
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Roligt citat från gatt i Kristianstad. Påstod att modo fick 3:e målet pga det som stod på tröjan.
Konstigt resonemang när Kristianstad fick en hel del powerplay under matchen
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Rytter: Jag håller med, förutom att jag vill att vi ska en gång för alla slå ut Leksand från SHL .
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Rytter:

Jo, så är det
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Ser ut som att fyra lag börjar bryta sig ut i toppen. Västerås är lite för ojämna och ligger redan 11p bakom oss med 2 matcher mer spelade.

Tror inget lag underifrån kommer orka utmana modo, löven, bik och Timrå och slå sig in i topp 4. Bland dessa kommer de bli tight in i slutet, men oavsett placering tror jag alla har chans på kval mot shl lag. Visst är det en fördel att sluta etta pga hemmaplan i allsvensk final osv, men lagen är så pass bra så alla kan vinna sin serie trots en mindre hemmamatch.

Kul att norrlandshockeyn går så bra i år, bara synd att vi alla tre inte kan gå upp i år. Skulle vara många intressanta matcher i shl ifall vi tre gör Luleå, saik, Brynäs och Leksand sällskap. Alla dessa brukar ju locka bra publik.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Rytter: Tror alla har haft jobbigt mot dem. Ser man till deras förluster så verkar det ha varit en jämn tillställning resultatmässigt med undantag av en match där Västerås vann stort 6-1.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
jonsson:

Har väl redan gjort det, har inte löven, Timrå och Västerås haft jobbigt mot dem också?
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Heyerdal:

En reflektion från igår.

Tittar på repris och KIK störde oss väldigt mycket i deras försvarszon, kommer att ställa till det för kommande lag framöver.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
jonsson: knappast vi ligger förmodligen trea ikväll, LP målade nyss i j20 mot Leksand men underläge 1-2 efter första
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
hockey_21:

Dagens önskemål är att BIK och löven tappar poäng.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
hanzon: Hoppas den bara är ur led
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
hockey_21: Ser ut som nåt i axeln, är det nu skadorna kommer först Rosdahl och nu Olofsson, vi har varit förskonade från skador hittills.
Kommentera


Sv: Modo - Kik 2019-11-15
NuMo: Är det bara jag som redan går runt och nynnar

K-r-o s-s-a
K-r-o s-s-a
K-r-o s-s-a
Vi ska krossa Timrå!
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Hakning-Henrik:

Kvalitet. Vi har äntligen kvalitet och en riktigt bra tränare.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
wolper: ingen perfelt genomförd match, vad som dock är tydligt)(enligt en lekman som mig) är att vårt försvarsspel ser 200x säkrare ut än tidigare under säsongen.

Det är inte perfekt, men vårt självförtroende gör att vi vågar spela konstruktivt direkt från att vi erövrat puck i egen zon. Ibland blir det fel, men då är vi oftast rätt vända och tar bort chansen. Några mindre bra beslut och någon träff på en slridsko som höll på att ställa till det idag, men vi löser det och vi har en trygghet längst bak i banan med båda målvakterna.

Hanses är grym idag, men har god hjälp av hela laget trots att vi inte är taggade till tänderna.

Helt ärligt, 11 segrar på raken, det är inte konstigt att det går lite segt emellanåt. När vi väl blixtrar till för att matchen börjar rinna iväg, ja då har vi flera chanser, stolpträffar, Karlqvists chans som skulle gett mål, Tambellini ordnar magi och CSK (jag är skåning, kristianstad är synonymt med deras sjukhus) är totalt utspelade en period när vi spelar ut fullt.

Sen vår checkingline, de lyckas alltid få fast pucken i anfallszon. Den stressen de sätter är ju helt otrolig!


Jag får känslan att det kan vara något stort på gång. Nu måste Hellqvist bara få upp vår lägstanivå ännu mer så blir det här helt fantastiskt.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Heyerdal: trist om han blir borta. Tunga tapp nu då. Vem kan täcka upp honom?
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Heyerdal: bra kväll Modos j20 slog serieledarna Leksand med 3-2 !
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Gusse: trist, två tunga skador på kort tid nu, Glader får börja jobba nu tungt bli av med Olofsson också
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Gusse: En axel ur led skulle det också kunna vara, såg ut som armen bara hängde.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
hockey_21: Går rykten om nyckelbenet
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Hoppas verkligen inte det blir en till armfraktur

" Olofsson åkte på en tung tackling mot sargen och åkte direkt ut till båset, med uppenbar smärta i högerarmen. Efter en stund på bänken klev han av. "
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Dundee: de hade ju dömt bort två mål så tyckte lite synd om Modo ...-;)
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Axle San: Ja då gjorde väl domaren den bedömningen helt enkelt :).
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Heyerdal:

Ja, dom ville nog rädda den pinne dom hade och som bonus få en till.
Men icke
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Dundee: Det är BÅDE 1 och 2 som skall vara uppfyllda
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Heyerdal: Tycker Jellvert steppat upp ett par steg till i år. Fin spelförståelse och skridskoåkning, jobbar som ett svin i båda riktningar. Påminner litegrann om Erik Forsell.
FRUKTANSVÄRT viktigt med killar som honom i 3-4:e.
Jävlar vilken bredd vi har.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Rytter:
😂😂😂
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
KB65: Tror faktiskt att Kri gjorde ett misstag som gick ned på försvar i tredje per, var inte bara Modos styrka som gjorde att vi fick ett spelövertag, Modo hade en riktigt dålig dag idag men starkt vinna ändå, bakåt ok o Hanses bäste modoit !
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
TimraStockholm: Regel 98 – MÅL VID FLYTTAD MÅLBUR
Om en anfallande spelare är på väg att skjuta in pucken i mål (påbörjat skott) och en försvarande
spelare flyttar på målburen, ska målet ändå godkännas under förutsättning att:
1) anfallaren var på väg att skjuta innan målburen flyttades, och
2) huvuddomaren bedömer att pucken skulle ha gått i mål på ett korrekt sätt om målburen hade
stått kvar på rätt plats.


Antar domaren valde alternativ 2.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Tarasov:

Vi betalar inget. Externa finansiärer!
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
KB65: Kik gör det jäkligt bra👍
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Gusse: stämmer nog som Jonsson nämner här att möjligheten att göra mål försvinner trots tappad puck i spelet, men visst blev man förvånad, Hanses i form så hade blivit vinst ändå -;)
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
KB65: Serieledning igen då!
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
2 urusla perioder och en helt okej. Hanses spelar bra tycker jag. KIK spelar i överlag bra.

Härligt med ännu en seger ändå!
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Heyerdal: Forsberg försökte inte ens avsluta mot mål. Ändå så får han ett mål. Konstigaste jag sett.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Hakning-Henrik:

KIKspelaren avsiktligen flyttade målburen så inte Modo kunde göra mål.
Därmed dömt mål
Kommentera

« · 2005651 · »