1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474669 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Kik 2019-11-15

2006111 · » Till forumet


Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Heyerdal:
Tror Norlinder är på en sådan talangnivå att han varit där han varit oavsett backpartner. Det är ju en sannolik Norris-kandidat framöver😉
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Rytter: unga killar ska spela med erfarna kamrater, hur många här såg Norlinders kapacitet innan han fick chansen bredvid Toby, tror inte han varit lika framgångsrik om han inte fått det stödet och förtroendet, sen ang diskussionen som varit om juniorernas chanser så är det ingen som påstått att vi ska slussa in 7-8 under matcherna det handlar om en eller två och där bör ju tränarna för respektive j-lag ha den bäste kollen, j-18 går som tåget med 11 raka vinster, j20 har det lite tyngre och ligger på gränsen till fortsatt slutspel, Åhström som nämnts här snittar en poäng per match i Ais som ligger i botten av tabellen och förmodligen hållit samma nivå hos oss om han fått speltid, han spelade med Mårten första 2-3 matcherna sen i en annan kedja, nu är dET som det är då han är låst där, finns fler killar som knackar på a-lagsporter så viktigt vara rädd om dem
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Ishockey:

Visst det hade han. Men tycker du att han är en spelare för andrakedjan och kan ersätta Rosdahl utan att vi tappar i slagstyrka?

Tror karlström mår bäst av att spela mycket i div 1 för tillfället.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Rytter: Karlström har ju kunnat fått speltid som powerforward.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Amitiel: Finns ju ingen bättre klubb än MoDo. Victor Hedman borde ju veta. Inte helt säker på att Ovechkin och Bäckström skulle få låna pucken om de mötte MoDos backar...
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Riktigt jäkla imponerande att det alltid ska gnällas över något, tycker ju supportrar till ett lag med 12 raka vinster borde vara rätt nöjda, men nejdå inte Modo supportrar, hur bra det än går ska det gnällas över något, hade vi haft 12 egna juniorer i laget och legat 4 eller 5a i ligan så hade folk gnällt över uteblivet resultat.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K: Nu ska jag sova, och när du läst igenom vad du skrivit och fått sova lite, så borde du vara ett uns ödmjuk. Men det finns väl inte i dagens samhälle

Sov gott
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K: Vi håller på samma lag, men tycker olika. Dock borde du stå upp för vad du skriver och tycker....Dock pinsamt att du skriver en massa om Albin, som jag inte alls är inblandad i. Har du nån form av självinsikt så bör du se det
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K: Antingen bedömer du mej som en åsna, eller annars är du åsnan. Vad gör att du inte kan bemöta ett inlägg? Vad skrev jag som var så fel?
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
puffe: Bättre att inte svara dig.

Om andra bemöter mitt inlägg ska jag svara.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
puffe: Jag tycker om dina åsikter och ditt engagemang , faktiskt. men ibland blir du historielös. Återkommer om detta om du vill. Men jag älskar inte heller helt o hållet vår nuvarande tränare, men går vi upp är jag nöjd
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K: För det första : Har jag skrivit något om Albin som motsäger dej?

För det andra: skriv vilka spelare som Bäckman felaktigt ratade.

För det tredje: vad fan har Huselius med detta att göra?

För det fjärde: SHL är ett snäpp högre upp, det bästa vi har i Sverige, vill man vara i topp och tävla om guld kanske man har en annan målbild än att bara utveckla spelare.

AMEN
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
puffe: För det första. Jag har verkligen inget problem med Albin. Vart får du det ifrån? Det jag ifrågasatt är varför vi lånar in en spelare istället för att satsa på en exempelvis Linus, men även Hagelin och From tappar istid till en legoknekt vi inte kommer se framöver.

För det andra. Om du vet alla spelare som Bäckman ratade så är en förstakedja extremt lite jämfört med vad vi hade att tillgå. Alla pratar om 73-75 som den gyllene årgången, men vi hade fler på landslagets breddläger 78. Pierre Hedin och Pelle Hållberg var de enda som fick en riktig chans.

För det tredje. Va fan har Zlatan med det här att göra?

För det fjärde: Vad har SHL med detta att göra?

Jag jämför med hur Modo gjort de senaste 40 åren och då är det bara Bäckman som står ut som den som verkligen inte velat ge egna talanger chansen. Nummer två på den listan ser Hellkvist ut att bli.

Om man kör ett räkneexempel. Varje spelare i en trupp av 20 spelare utgör 5%. Marginalspelare är mindre viktiga än exempelvis Hedberg och J Johnsson. Nu kommer Albin in och förpassar Linus till bänken som vanligt. Skulle Linus bara vara 80% så bra som Albin så är det 20% av 5% som vi tappar. Vi tappar en enda sketen procent i vinstchans på att plocka in en spelare som får vårt juniorprojekt att se ut som ett skämt. Vi har 1% mindre chans att vinna matcher.

Fast än värre. När Albin lämnat så har vi missat chansen att utveckla våra egna spelare. Vi har återigen berättat för Linus att vi faktiskt skiter i hans utveckling. Vi sätter honom på bänken för att det ser bra ut på papperet, men egentligen är vi inte intresserade av att ge honom en riktig chans att utvecklas till en fantastiskt hockeyspelare. Inte för att det viktigaste är att vinna varje match, då vi kommer att träna ned laget i vår inför kvalspelet, utan för att vi helt enkelt har ett år då vi kan gå upp och då är det värt 10 års hårt arbete med goodwill och juniorutveckling.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
7r1l5k3: AJ var ju bara en pajas, men Albin hade väl minst 12-14 lagkamrater till som såg loja ut mot Kristianstad? Ge honom några matcher till
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K: För att göra en liknelse, dock ingen junior. Men tycker du Janne Andersson gör fel som inte fjäskar för en icke talanglös Zlatan?
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Hade denna diskussion ens existerat om Wernblom visat lite bättre inställning och stannat kvar? Alternativt om vi hade kunnat plocka hem Åhström? Får hoppas att Albin köper in sig i systemet, såg lite loj ut mot KIK.

Och ja - balans är viktigt (remenissar till första året i HA med AJ) tror vi hade tolv juniorer nån bortamatch.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K: Kollar du på de flesta topplag i shl så märker man de nästan inte spelar någon junior.
Frölunda spelar två stycken där 1 nästan inte får någon speltid.
Luleå spelar två stycken där en av dom gick i första rundan i draften ifjol och den andra rankas ganska tidigt i första rundan i draften till sommaren.
Örebro har lyft upp tre spelare som spelar väldigt sporadiskt.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K: Huselius är ju svärmorsdrömmen va? Bäckman var lagbyggare, Huselius är ju för fan värre än Dick Axelsson och Ritola tillsammans(som person)

Bäckman spelade en juniorkedja som förstakedja, vilka MoDo-fostrade spelare fick ingen ärlig chans under hans ledning?

Det är inte bara på isen man ska visa upp sej, man ska vara en god människa med, väldigt bra faktiskt.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K: Nu får Öhman chansen imorron, hoppas han tar den. (Toby magsjuk)
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
puffe: Rätt många under Bäckmantiden fick några chanser, men ofta inte förtroendet att kunna växa. Det var väldigt få som passerade nålsögat när Bäckman var coach, men han var bra på att utveckla äldre spelare som Tommy Pettersson, typ. Det fanns många talanger på den tiden. Man vann pojk-sm med både 78 och 79. (något man inte gjorde med 73, 74 el 75). 78orna specikt kan ha varit Sveriges genom tiderna bästa pojklag...

Det fanns också en anledning till varför Huselius flydde FBK till Frölunda under Bäckmans regi. Få kan hävda att Husse var talanglös direkt, men under Bäckman fick han aldrig chansen på allvar att blomma ut.

Det är verkligen ngen katastrof ännu, men exakt samma argument och tendenser fanns på den tiden.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K: Vilka andra än LP och Wallinder ska få chansen, och varför? Vilka femmor skall vi ändra på isf.? Motivera gärna och jämför med andra lag etc., annars blir det mest luddigt. Jag tror att innan säsongen är slut kommer flera juniorer ha luftats och LP kommer att ha spelat kontinuerligt om han visat sig hålla över tid. Själv tycker jag att Modo är bra på att ta upp juniorer, och som sagts tidigare så behöver de under ett sådant här år där man satsar vara väldigt färdiga för att platsa. Så var sak har sin tid, det finns tillväxtår och säsonger då det är svårare att knipa en plats. Men vi kanske ska fokusera på morgondagens match nu istället.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K: MoDo har förhoppningsvis ambitioner att komma tillbaka, så det är alltid en balans mellan utveckling av spelare och/eller ställa upp ett så slagkraftigt lag som möjligt. Givetvis är vi oerhört beroende av att utveckla egna spelare(vilket vi är världsbäst på) men det måste alltid finnas en mix där vi plockar in guldkorn(Tambellini) som visar våra unga vägen. Sedan ser du(likssm många andra) Bäckman som en som inte ville släppa fram juniorerna. Jag måste börja rota i detta faktiskt, vi hade några fantastiska år(förutom när Brynäs stal guldet) men var Bäckman alltså nån som dödade vår juniorverksamhet.....Återkommer, den legenden måste få ett korrekt svar. Men minns dock Bäckis i intervjuer ibland. Är en junior tillräckligt bra, får han spela. Betänk att vi var ett topplag i Elitserien
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Rytter: Jag håller med i det mesta, men min poäng är att det var i dåtid. Att berätta om Wahlgren, Wernblom och flera andra fått chansen bevisar ju bara min tes. Vi har ändrat riktning från att vilja utveckla unga spelare, till att köpa in spelarna utifrån istället.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Foppatofflan: Öhman ersätter Enström rakt av, så det blir morgondagens backpar.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Foppatofflan: Wallinder troligtvis sjunde back.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
wolper: Norlinder tränade med Öhman idag.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K:

Direkt när Albin blev klar så skrev jag nått om att jag tyckte det var onödigt och att jag inte förstod lånet och att Linus, Wahlgrens, Karlström hade kunnat gå in istället.

Nu när man reflekterat lite så ändrar jag mig en aning. Kan förstå lånet av Albin då det är en powerforward som gått sönder och Hellkvist jobbar rätt hård med tydliga roller i sina lag.

Så jag kan förstå att LP inte är tänkt som ersättare i detta läge och kan gå in och ta Rosdahls roll i laget, det är trots allt en etablerad SHL forward som visat att han kan skapa poäng på denna nivå och står för hård jobb och stabilt spel över hela banan. Verkar inte heller som man vill flytta på Björka, Hägga, Forsberg, Sylwander då alla redan har roller i enheter som fungerar.

Så med det sagt är det fel spelare som är borta ifall man ser det med LP:s ögon, hade varit enklare för honom att ersätta någon som From eller liknande.

Därför är lånet av Albin rätt logiskt då man söker en spelare med samma attribut som gör att man inte behöver ändra om i resten av laget på samma sätt som om man skulle ersätta honom internt. Albin borde kunna bidra med poäng och liknande spel som Rosdahl och låta oss fortsätta ha en slagkraftig andrakedja medan han är borta.

I övrigt så anser jag att Modo gör det man kan för sina unga spelare och är på rätt väg, hur många chanser fick inte Wernblom eller Wahlgren innan de lämnade. Så att kritisera Modo i detta läge tycker jag är orättvist, vi är väl faktiskt en av de klubbar som ger flest juniorer chansen och flest matcher i seniorsammanhang.

Kolla också hur Frölunda som får mycket cred jobbar med sina lovande juniorer, supertalangen Raymond ligger på ca 10 minuter per match och får spela i J20 till och från, så dom har en plan för hans utveckling verkar det som, och tror inte det ger negativ publicitet för dem.

Samtidigt hade vi bara för någon säsong typ 7-8 juniorer i laget och gav fler än så chansen under en säsong, och då var vi fans inte nöjda heller då det var för många så vi inte kunde kriga i toppen, så det är svårt för klubben att göra alla nöjda. Det vi bock borde vara nöjda med är 12 raka segrar, det skojar man inte bort så lätt.

Och ja jag vill också se LP få fler chanser i laget, detta är en spännande spelare som är riktigt rolig att se på och som kan bryta mönster i matcher det är också en spelare vi kan ha nytta av rätt länge, tror inte han är AHL/NHL material, men kan säkert bli nyttig på SHL nivå i framtiden om vi går upp dit.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
jonsson: Ja men det kanske ändå passar bra då, för nu får ju Öhman visa vad han kan, en hel match dessutom.
Jag hoppas att han, som tilltänkt toppback, nu får visa vad han går för.
Hoppas verkligen att han gör en bra match imorgon
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
jonsson: synd. Tror ni att det blir för backpar då? Se hur det går för norlinder denna gång då. Hoppas inte fler smittas av det. Speciellt nu när vi har många matcher
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
jonsson: Läste att hans fru är förkyld också
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K:

Tobbe.E missar möte med hästen, magsjuka.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
KB65: Ja, jag har propagerat för att ge Linus mer förtroende och inte ta in en spelare utifrån, som kortsiktigt hjälper oss men som i längden hämmar våra egna spelare. Det innebär att vi lägger ner alla aspirationer på att gå upp.

Sedan har jag också framfört att nästan all framgång för Modo har varit tack vare tålamod med våra ungdomar/yngre spelare. Om det sedan är finalerna -94 med valpiga spelare. Finalen -99 med många andra spelare som fått chans att växa in eller om det är guldet -97 med 17 spelare som gått hockeygym spelar ingen roll. Det har alltid föregåtts av att vi låtit våra spelare få lite extra chanser och växa in.

Det största tappet vi haft på juniorsidan någonsin var Pelle Bäckman som mycket hellre tog in etablerade spelare. Jag ser samma tendenser idag. Jag tycker att Bäckman var en lysande tränare, men det är skitlätt att bli förblindad av resultaten på isen utan att se helheten.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K: Han har ett options år nästa säsong.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K:
Du pratar om att utveckla spelare men säger att tex Linus spelas för lite, men tänk om att det är så att hans extra gympass och försiktiga matchning ingår i utvecklingen, för att bygga upp rätt muskler och ge han erfarenhet finns något som kallas skynda långsamt, ska något göras rätt så tar det tid, nu vet jag inte hans vikt nu men när han börja i A-laget låg han på runt 60kg för jämföra så låg Norlinder på 80kg det är inte mycket för en forward på senior nivå.

Sen är det ju faktiskt så att vill vi ha chans att behålla juniorer en längre tid behöver vi spela i SHL, hur bra vi än är på utveckla dom och ta upp juniorer så kommer dom dra tillslut så länge vi spelar i HA.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K: Börjar bli en ganska tröttsam diskussion som uppenbarligen inte leder nån vart? Men okej, om man nu ska se på allt lika svart/vitt som dig så tolkar jag det som att du fullkomligt skiter i att avancera till SHL. Hellre HockeyEttan, så länge vi trycker in så många juniorer som möjligt i laget. Garantiplats för alla till a-laget! Härligt!
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Fiddepuck: Du ser ju att ingen annan än du. jag, Bad_Brett eller Gavleo bryr sig om att utveckla spelare. Vi satsar allt på den här säsongen och om alla juniorer lämnar och ingen talang vill söka hockeygym så är det skitsamma. Vi brännar alla broar och tar inga fångar, för vi lever i nuet!!! 12 raka!!!
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
MorganaLefaey: Hellkvist är bara kontrakterad för den här säsongen och han mäts endast av kortsiktiga resultat. Därför brukar man säga att sportchefen (den sportsliga ledningen) ska ha ansvaret för att även utveckla spelare.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K: Skulle inte säga att det handlar om att Kissa på sig när man fryser.
Vi kissar ju på oss i vetskapen att det finns någon annan som har kunskap och sikte nog för att fortsätta hålla oss varm när vår blåsa är tom.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
mrpm:

tycker vi glömmer Skager som är mer förtjänad av chansen att få träna med A-laget och spel före Wahlgrens och Gradin! Han var överlägset bäst tsm med Wallinder i Ryssland i de andras frånvaro. Utlåningen till div 1 har verkligen visat att han håller hög klass. en poäng per match i ett bottenlag där de mött topplag. Måste våga ge andra chansen som ej kommer från ö-vik trakten! Annars tror jag han lämnar snart...

Hans skridskoåkning är grym och bland de snabbaste jag sett i division 1!
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
atomragnar: Nej, man får ju göra ett vägval här, endera så satsar man på ren utveckling av talanger och nöjer sig med det.
Alternativt en toppklubb med ambitioner att nå till toppen, då måste det till spelare utifrån som lyfter nivån.
Därmed inte sagt att de som bedöms kunna ta det sista klivet ska få chansen att utvecklas i sådan miljö, bara man är tillräckligt bra.

Självklart är det så att man på vägen då kan tappa bort en del juveler, så är det ju.
Late bloomers kommer alltid att finnas, så är det ju men samtidigt kan man inte ha hur lång tålamod som helst med spelare, som heller aldrig kanske blir riktigt bra.

Personligen tror jag Wernblom tillhör den kategorin, kommer aldrig ta det där sista klivet.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Tarasov: Det tror jag inte längre, för exakt ingenting pekar på det. På träningarna så är det ofta han som står på sidan eller alternerar. Hur utvecklande är det att se andra åka i bågar under spelvängningar? På matcherna så får han ett eller ett par byten innan det blir bänken och hur många som kommit fram de senaste åren har sagt att "att sitta på bänken större delarna av matcherna är det som utvecklade mig mest". Möjligen att han får speltid i slutet av matchen, men då är det oftast avslaget i och med att det redan är avgjort.
Det är ett spel för galleriet.
Nej, spelar du i Modos juniorlag och inte är en jättetalang. Då gör du bäst i att sticka så fort du bara kan.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K:
Jag tror att Hellkvist har en plan för Linus P, han får trots allt speltid och får lov att träna i en utmanande miljö. Albins nivå är sannolikt rätt hög sett till allsvenskskan.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K:
Missförstår du medvetet? Om jag inte minns fel är du själv rätt känslig om man övertolkar det du skriver.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Tarasov: Och om målet är att gå så bra som möjligt under serien. Vinna till varje pris i varje match.
Menar du att man inte ska formtoppa inför kvalspelet då?
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Tarasov: Men, om valet står mellan att utveckla en junior som mycket väl kan vara tungan på vågen i ett slutspel om han får förtroende och utvecklas, mot att under en månad ta in en legoknekt som inte hjälper oss i ett kval?

Hut många procent kan en marginalspelare göra i en grupp på tjugo spelare? en till två procents förbättring? kanske bara promille...
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K:
Så du drar slutsatsen att man tänker kortsiktigt pga oenighet kring hur en spelare behandlas eller ett beslut?

Sen vill jag nog påstå att vi har en rejäl chans att ta steget upp iår, och tabellplacering kan vara till god hjälp där så man bör göra allt i sin makt för att behålla greppet om den. Om vi går upp så har vi dessutom goda möjligheter att överleva första året om vi får de 3 backar och några till, det är inte säkert att det går ändå. Man bör göra allt i sin makt för det scenariot.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Tarasov: Ok, det är bara att inse. Flera här är sådana som hellre kissar på sig när de fryser än att tänka lite mer långsiktigt. Nu var mitt främsta argument mot att ta in en Albin Eriksson som - om man faktiskt ska vara realist - inte har det minst drivet att stanna här längre än nödvändigt, istället för att ge Linus Pettersson en ordentlig chans.

Argument som Viktor Berglund är ju bara korkade. Han är etablerad och en sådan skulle fått chansen hos Bäckman också likt Weinhandl eller tvillingarna. Norlinder är faktiskt den enda som kommit fram under Hellkvist.

Det är de på gränsen som Bäckman och Hellkvist helt enkelt inte vill utveckla. Hade vi haft samma resonemang innan Bäckman, så skulle vi inte haft det laget Bäckman hade -99. Sådana som Salomonsson, Hasse J och många andra skulle under Bäckman och Hellkvist skickats iväg och vi hade istället plockat in etablerade elitseriespelare utan samma utvecklingsmöjligheter. Snacka om en fantastisk talangbas i all ära, men den där talangbasen fanns ju där för att vi vågade utveckla gränsspelare själva istället för att skicka iväg dem.

Men som sagt. Jag kan köpa det mesta av vad som gjorts, förutom att ta in Albin Eriksson.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Robin Ztorken L: Angående den här diskussionen, jag tror man måste satsa så här om vi inte vill harva i allsvenskan för evigt. Verkligheten är den modo är ett allsvenskt hockeylag och även om vi skulle satsa allt på juniorer skulle vi troligen harva som mittenlag i allsvenskan för jämnan. Juniorer sticker innan de är redo att bära modo hela vägen (iaf 50% av dem). Så igen tror jag bara man måste inse modo spelar i hockeyallsvenskan och har de senaste åren varit ett mittenlag. Diskussionen skulle vara av en helt annan relevans om modo spelat i SHL men de är inte ens nära att spela i SHL och har inte varit på många år nu. Modo är nu i läget att det är i år det gäller och misslyckas det iår är de säkert många år av återbyggnad. Men vågar man aldrig satsa blir de än svårare. Och jag orkar inte en gång till höra nån dum naiv ursäkt om hur Leksand helt oförklarligt 2 ggr lyckats gå upp. Det är undantaget och hoppas man på det är man väldigt naiv och de är bara tur och inget man bygger upp. Men visst ska modo bara satsa på juniorer framåt och utveckla dem, blir vi ju åtminstone en utvecklingsklubb till SHL mest troligen fortfarande i allsvenskan med minskade publikintäkter år efter år. Det blir ett oerhört svårt finansieringsproblem tillslut. Modo behöver öka intresset och för det krävs det bra hockey och många vinster, inte ens 12 raka verkar ju direkt öka publikintäkterna. Ett lag fullt med juniorer som harvar kring 6-10 plats hade knappast heller gjort det.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Robin Ztorken L: En sak till som tillkommer är ju vilket spelsysytem som diverse talanger skall anpassas till, hur bra man än må vara kanske men inte passar in där, om man har olika synsätt på hur hockey skall spelas.
Att anpassa sig till Hellkvists system kräver en form av hjärntvätt som han uttrycker det och där kanske en del faller ur ramen.
Jag upplever det som Björn väljer de spelare som enklast kan anpassas till det spel han vill att vi ska genomföra och han har ju varit ganska framgångsrik där genom åren, får man ju ändå säga.

Det jag menar med det är att det är många bitar som skall falla på plats, det är inte bara att ha alla verktyg i lådan, kan krävas annat också.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Axle San: Håller helt med, dom som är bäst ska spela i ett, så kallat, elitlag.
Junior, eller senior, är av underordnad betydelse bäst spelar!
Wernblom som exempel fick alla chanser i tre säsonger men han tog inte det där jätteklivet i mina ögon.
Var en ganska medioker allsvensk spelare som åkte omkring och gjorde sig dum, mycket mer blev det aldrig.
Verkar ju inte tokdominera i Västervik heller för den delen.

Vi har ju faktiskt en ledarstab som skall utvärdera vilka som håller måttet, eller inte.
Juniorer som är med och tränar måste ju visa vad dom går för och därefter är det ju upp till tränarna att bedöma kvaliteterna på de olika individerna.
Tror vi får lita på att dom gör rätt avvägningar.
Kommentera

2006111 · »