1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478713 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Kristianstad 2021-02-12

« · 2147246 · » Till forumet


Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Supertrött: Haha, här pratar vi total makeover. Det är några backuslingar du vill ha kvar ändå :)
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: Ja vi har inte en 1:e eller 2:e center men skulle hellre spela Niederbach, Rockwood eller Åhström (i den rangordningen) än Jellvert i första .
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
BobbyG: Har det inte varit lite lätt att vi under hela säsongen ha skyllt på spelsystemet och Styf å Omark sen dom tog över !

Det kan inte ha bara varit det !
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
puffe: Håller med!
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
mr_brasco: styrelsen i första hand :)
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Supertrött: Fan vad jag räknar bra när jag är förbannad....
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
BobbyG: och vems uppgift är det att säkerställa att vi får det?
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
mr_brasco: vi skiter i alla chefer, in med Harald , han sköter själv 3-4 mans jobb för en lön.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: Prio 1. Målvaktssidan
Prio 2. 1 och 2 Center.
Prio 3 Backar. 3 rejäla, defensiva och inga myggviktare.
Prio 4 3 yttrar till 1:a och 2: kedjan.
Prio 5 3-4 centrar
Prio 6. resterande yttrar.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
mr_brasco: prio nummer ett är inte en rutinerad GM det är en väl fungerande grupp av personer som kan hjälpas åt med flera ögon och olika kvalitéer... modo har resurserna för att ha det.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
puffe: prio 0.01 en Rutinerad GM kanske?
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: Jo, det har han nog, men vi behöver ha en som är minst lika bra.

Peters måste få vila ibland o känns inte som att vi har råd att låta han göra det
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius:Han har kontrakt
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
puffe: Trodde Peters hade kontrakt nästa säsong, men det kanske han inte har?
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: Eftersom du mutat in prio 1-5 får jag sätta 2 högre prion

Prio 0.1 En riktigt bra tränare, gärna från Övik

Prio 0.2 En förstemålvakt eller åtminstone någon i Peters-klass som backup
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Från Hörnefors: Jellvert i första är väl inte så märkligt när han typ är den ende center vi har och haft den här säsongen! Gagnon höll inte måttet, Rockwood håller inte måttet(som center) Aagaard håller inte måttet(som center) Niederbach är ett lån och junior.

I ett lag med SHL ambitioner ska Jellvert vara 4:e center, på sin höjd 3:e.
Vi har saknat 1:e och 2:e center hela säsongen, hela jävla säsongen!

Om vi är kvar i Allsvenskan nästa säsong ska prio 1, 2, och 3 vara centersidan, se för fan till att ha 4 starka centrar värdigt en klubb med SHL ambitioner!

Prio 4 se till att ha en stark backsida, inte en uppsättning där 3-4 av backarna är offensiva backar med en helt obefintlig defensiv.

Prio 5 En stark yttersida
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
wolper: haha försökte intala mig själv att vi skulle vinna men innerst inne förstod man att vi skulle förlora så besvikelsen gick över fort^^
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Gavelo: Synd att du inte är här hade vi kunnat ta några drams i mancaven ( har lite att välja på👍) och tittat på några filmer från -2007 när det gick lite bättre
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
DrCox: Som vi spelar/spelat sedan december kommer vi torska alla.
Möjligen att vi kommer få med oss hem nån pinne här och där men inte mer.
Max fem poäng på återseende matcher.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
puffe: Jag blir mer provocerad av att spelarna inte är mogna nog att ta direktiv. Aagaard är ju ett fint exempel på hur man inte ska agera i en lagsport. Är nog den spelaren jag retar mig på mest konstigt nog.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
JoseGonzales: Nonchalans borde försvinna efter en hårtork. Semester-attityden i laget känns inte bra alls. Men nu måste vi väl ändå gått förbi er i utvisningar med för många spelare? Vi är stabila över tid där nu
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
JoseGonzales: säg att vi torskar mot BIK, Timrå x2, er, AIK och "bara" vinner 2 av 3 matcher mot Mora så är det 6 förluster, ser det inte som omöjligt om det ser ut såhär
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Bad_Brett:

Finns väl inga på marknaden helt enkelt. Dom är väl mest attraktiva.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Messias : Haha, du måste skoja. Når inte CMore sändning ut till andra sidan dyngdiket eller sitter du och fablar någonting.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
JoseGonzales: Men vi kommer att förlora 7-8 matcher på slutet helt garanterat.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
wolper: hur kan modo med all möjligheter vara så kass i hockeyallsvenskan de flesta åren. Bristande Ödmjukhet och felrekryteringar som är svaret? Sjukt fattar nada. Hade haft mer förståelse om vi varit ett mittenlag. Men rent bottenlag 3 av 5 säsonger
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
puffe: Ni måste nog ge Sundquist mer än 1 vecka på sig att ändra invanda dåliga mönster. Ni har 9p ner till Kristianstad och så länge ni inte förlorar 7-8 matcher nu på slutet ska ni klara negativt kval.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Slår man inte Kristianstad hemma med det som står på spel då är det bara att inse att det har varit en alldeles för turbulent säsong.

2-2 målet som blir symboliserar modos säsong, vi hittar oftast ett sett att förlora matcher. Känns som det är en förbannelse som vilar över föreningen denna säsong. Allt vi rör vid går sönder..
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Randy Marsh: Rockwood var dock inte bänkad i pp. Han spelade i andra uppställningen. Den med Boivin och Niederbach som gjorde 1-0.
faktum är att svenningsson inte gjorde bort sig med Öhman och Karla.

Men, hur man kan spela Karla hela matchen med en horribelt oduglig Jellvert förstår jag inte. Låt Harju ta defensiven och sätt Rockwood där.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Messias : EXAKT sådär lät det när vi åkte ur SHL!
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Monno: Är du från Gotland :)

Man blir smått provocerad av att Sundkvist predikar om enkelhet att spela sej ur egen zon. Sen går man ut i andra och krånglar till varenda möjlighet att enkelt spela ut. O förra matchen fick ju juniorerna höra hur kassa dom var, men Mikkelson bara för att ta ett exempel. Hur många gånger gav han bort pucken helt i onödan.

Att inte ta in Sylwander för att vinna viktiga tekningar med PP i slutet av matchen är närmast tjänstefel.

Såja, nu har jag gnällt av mej lite.

Sedan för er med svaga nerver, blunda när lill-Styf bara har 10 meters försprång att jaga hem efter förlupen puck, i sådana situationer ser det ut som om han glömt ta av skydden på grillorna.

Men till det positiva: Vi fick väl bara en tvåa för 6 man på isen idag, bra det.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
J F K: Frågan är då varför man inte värvar back och center, utan fortsätter plocka in yttrar.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
J F K: Nu ska jag se talang med hustrun, och det är inte Modomatchen jag menar. Ztorken, som info 2 burkar med piller gick åt.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
jonsson: Det är skillnad på att förlora och förlora, idag förlorar Modo för att man inte orkar spela ishockey, man har ingen gnista, ingen glädje, det är bara ren misär i föreningen och i laget.

22 spelare väljer att inte göra jobbet i en av säsongens viktigaste matcher!
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Sven Tuta:

Modo kommer ej hamna i negativt kval.

Men om det skulle bli så då är det Väsby just nu i bäst av 7.

Förloraren åker ur.

Men Modo har för bra lag för att hamna där. Visst torsk ikväll men KRI saknar spets.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
AddMan: Jag börjar tappa förtroendet för Sundqvist. Tycker det är djävligt konstig matchning. Jällvert i första ??
Enström och Mikkelson inne i tre mot tre, hål i huvet.
Jällvert och Sveningsson i första pp, in med Sylvander och Rockwood där, funkar mycket bättre.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Basti: håller med.

Men vafan är det när spelarna inte kan sätta en pass och inte kan vinna en kampsituation ens. Men sjukt viktigt att det gick till övertid. Men hela denna säsong är fan kaos. En jävla massa chansningar bara. Vem är ansvarig för alla misslyckade chansingar?
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Sven Tuta: Förlust i nedflyttningsmatcherna betyder väl div. 1 direkt ?
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
jonsson: Just nu har man två backar. Den så bespottsde Mikkelson och Boivin. inte ett beslut Wallinder tar blir rätt. Enström tar femton meters säkerhersavstånd. Styf, nej. Öhman, tyvärr räcker det inte att vara bra i pp.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Gavelo:

Helt obegripligt vilket jävla stolpskott till tränare. Rockwood har varit grym hela matchen och är den enda som kan lägga mackor i det här laget. Då bänkar man honom i en måstematch med 2 minuter kvar och pp. Nä nu orkar inte jag med det här nå mer. Bara att hoppas kik och väsby förlorar resten.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
jonsson: Bara att inse fakta. Vilka tror ni att vi får möta i kval? Troja, vilka fler?
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
wolper:
Tråkigt o ledsamt att se denna Modo upplagan. Lagbygget är misslyckat. Tränarcirkusen misslyckad. Bara Peters o Karla som bidrar med nåt som sticker ut. Nästan hela laget uppträder som 3-4 femmor. Ska ju va ett ok spelarmaterial men jag har ej blivit övertygad. Energi o idéfattigt, ingen kemi alls. Finns ingen tyngd i spelet utan det väger så lätt. Drömmer om nästa säsong med ny tränare, en riktigt vass leading line och gärna annan sportchef även om det ej lär hända.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
AddMan: Får hoppas en helt rabiat ryss och en Div 1 sniper kan väcka det här gänget.

Man får ju gå i terapi när man håller på Modo :)
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Bäst att inte störa Glader i sitt arbete, han är i full färd med att skriva kontrakt/förlängningar med laget just nu.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
J F K: Förvånad?
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Riktigt risig match, allt ser ut att gå i slowmotion och känns inte som att viljan är där? Inget tryck i nånting..

Ikväll känns allt piss!
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Gavelo: Varför spelad inte rockwood, en av få som kan åka skridskor?
Jag blir bara förbannad.
Sparka Sunken, han blev ingen injektion han heller.
Bättre att spela utan tränare och låta spelarna prata sig samman.
Ska man vara helt ärlig så var KIK det bättre laget under 60 minuter det säger allt, var befann sig Modo??,
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
jonsson: KIK kan ha varit det näst sämsta laget man sett i år. vad i helvete har Styf gjort med spelarna i vinter?
men, man tänkte att när man släpper in Jellvert och Enström samtidigt i tre mot tre att det här blir mål bakåt.

varför inte spela spelare som kan åka skridskor?
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Bad_Brett: Hur svårt skall det vara att hitta en tränare som använder insidan av huvudet?
Bänka våran för kvällen bästa spelare?!
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: Man är ju helt under isen.
Tror inte man inte vill eller orkar. Men när man har en 2-1 ledning inför 3e skiter man på sig.
Kommentera

« · 2147246 · »