1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479659 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Kristianstad 2021-02-12

2147468 · » Till forumet


Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
puffe: Nej, alla har blivit skickade till Ö- vik för att rädda det som kan räddas
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Padrone78: Tror att Zykov kan bli en injektion i laget. En som kommer in med ny energi och en som grabbarna kan ta rygg på.

Zykov for the rescue.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Sven Tuta: Finns det inga bärgare där du bor?
Kommentera


Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Sven Tuta: Då körde MoDo´s bil i diket redan under SCA-cupen
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: Om du kört i diket kan du byta 10000 förare utan att komma upp därför att diket är för djupt. Hoppas att du förstår liknelsen
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Supertrött: Så om jag förstår dig rätt så har dom 3 tränare vi haft den här säsongen alla haft fel spelsystem, och dessutom alla 3 varit usla på att ge direktiv?
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Hörde ni?!?? Snart kommer RYSSEN!!!
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
wolper: Hallå, har du inte sett några av säsongens matcher? Att se talang behöver man inte öppna pillerskåpet
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Gavelo: Ja, hur många gånger åker man mot en stillastående motståndare och petar med klubban? Kör över denne. Behöver ju inte ens göra det stenhårt, bara ta den ur spel.

Varför åka mot sin back som fått pucken och direkt denne släppt den ställa sig fyra meter därifrån så backen blir spelbar igen?

Och det där med att båda backarna tar tio-femton meters säkerhersavstånd. Bara så man backar hem, törs inte stå upp på blå utan står still tre meter innanför linjen.

Det är det sämsta jag sett...
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Finns faktiskt något som är sämre än modo och det är talang^^ haha. Men det är ju tv4/cmore som producerar det så^^ vilket konstgjort fakeprogram såååå pk^^
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: När men ser normalt mycket bra/bra/helt okay spelare på allsvensk nivå stå helt still och stirrar puck är det brist på hur vi ska spela.
Tiden det tar att tänka jämfört att göra saker med ryggmärgen (spelsystem) är jäkligt liten men den skillnaden räcker mot ett lag med "sämre spelare" för att förlora.
Spelrna vi har är inte så dåliga som de ser ut. De är bara en produkt av osäkra/otydliga direktiv på träningar och det skojar man inte bort på en grisblink.

Sen har vi en jävulsk brist på centrar av klass (nämner inte backar när de två bästa på förhand är skadade). Där är Glader skyldig.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Padrone78: Lagom till hockeyettan kvalet.
Vår förmodade motståndare visade det sig vara klasser bättre än oss.
Hoppas ryssen kan vänd skutan
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
puffe: Spelsystemet var och är på vissa håll fortfarande extremt korkat.
Några exempel:
1.Varför stöter vi på motståndare i mittzon, en båge eller fint så är dom förbi, här måste man komma djupt i anfallszonen och samla fart hemåt i deras anfall, annars blir man rundad i mittzonen, dvs Modo har öht inget styrspel alls.
2. Varför dumföljer vi forwards i egen zon ist för att ”lämna över” på deras första mål idag så släpper Enström sin plats för att åka med sin spelare och lämnar hela målet obevakat på bortre, allt detta medans Brendan inte ens har en markering, här måste spelarna göra överlämningar och inte lämna sina positioner för då faller hela kuben/triangeln
3. Varför startar man anfall mitt i egna byten?
4. Varför spelar man inte man man när motståndarna har puck i våran zon, nu står vi 5 meter ifrån, vad gör man för nytta då mer än att skymma sin egen målvakt?
5. Varför spelar man aldrig på kropp?
6. Varför hjälper man inte varandra i defensiven runt mål att screena bort spelare så vi kan behandla pucken

Ja alltså det går att hålla på såhär ett tag till.

Men sen är det inte hela sanningen heller för även om spelet helt mirakulöst skulle sitta så har laget en sådan total härdsmälta att bara av den anledningen så blir det kattskit av spelet.
Som Det såg ut idag så tycker jag det faktiskt såg ut som att de flesta inte ens ville spela match, att det inte fanns något att spela för, att det helt enkelt inte är kul längre, ungefär där ser Modo ut att vara mentalt just nu.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Padrone78: Gristermometern står på låga 10 grader..men snart så.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Men vaaaaad ni käbblar. Snart kommer ryssen
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Tyvärr gubbar, tror inte vi kommer se Hägga avgöra i femte..
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
J F K: Förlåt, men du har faktiskt haft en positiv approach till Ville i början(förlåt om jag har fel).

Jag känner även ej att jag hamnar i dispy onödigt ofta.

Men att truppen var hjärntvättad under Styfs styre, har jag hittat på det också?

Borde du inte kunna gå vidare nån gång, du har ju skrivit ner Styf väldigt länge nu.

Spelarna är alltså så indoktrinerade av usel taktik att dom fortsätter bete sej som ett pojklag, på grund av Styf?
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Griffin: Ja det underlättar ju definitivt inte
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: Bra poäng där. touche.

Ja, det borde ha varit klubben och sportchefen. dock tror jag att Glader varit för vek och orutinerad. Det har I praktiken varit Omark och Styf.

men, Hellkvist var den som började. dock var han skickligare på att lyckas trots det oerhört dåligt försvarsspel.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
puffe: Och som vanligt lägger du ord i munnen på andra, men förstår inte varför du så ofta hamnar i dispyter...

Nej, jag gillade verkligen inte Ville. tvärtom tycker jag att han inte alls var bra. (men bättre på försvarsspel)

men, ja. jag anser att Styf och Omark som i praktiken styrt spelsystemet förstört kopiöst mycket. Laget spelar idag som ett pojklag taktiskt. så illa är det faktiskt.

jag hoppas att Sundqvist hinner göra något avtryck, för det är så kopiöst mycket som är fel spelmässigt som måste ändras.

Jag tycker att det spel vi hade under Styf är det sämsta jag någonsin sett Modo ha. Sämre än under Brithen, Huras, AJ, Hardy Nilsson osv. det sämsta.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Griffin: Vem vill vara björklöv?
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
J F K: Jamen om det varit KLUBBEN som ägt spelsystemet, så har ju bara Styf och Omark gjort som dom blivit tillsagda, och Ville, och Sundqvist, eller?
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: Håller med om avsaknad av centrar men just nu är det största problemet självförtroende. De skakar ju som vissna björklöv en kall höstdag varje gång det kommer en motgång.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Rytter: Han har tippat oss i topp sedan 2017.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Smurfen: Säger Harald det är jag beredd att ändra mig direkt.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Supertrött: Då ställer jag samma fråga till dig: Har alla 3 tränarna vi haft den här säsongen alla haft fel spelsystem, har alla 3 totalt missbedömt truppen?
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
J F K: Vi borde starta en Nurnberg-rättegång mot Styf.

Han hjärntvättade truppen ,

men är allt hans fel?

Har vi sådan bra trupp som han förstörde?

Du gillade Ville(tyckte också det var ett spännande namn), men sen förstördes allt?

När får Styf amnesti egentligen?
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: Har du ens följt Modo i vinter??????

det hette att klubben äger spelsystemet. Det har varit Styf och Omark ända fram till en vecka sedan som i praktiken styrt spelsystemet. Ville fick justera litegrann, men precis som klubben kommenterat det HELA TIDEN så är det Hellkvist-hockey som hela tiden spelats.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: Det JFK säger är Det som gäller !!!! Punkt

Det är sen gammalt
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Robin Ztorken L: Nej, jag brukar inte hålla med honom och tycker det är rätt trist att man inte har duktigare experter. Sanny, han och Petter är bara i rutan för de är snyggt klädda, men några experter är de verkligen inte.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
J F K: Så 3(!!!) st tränare har haft fel spelsystem?
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Robin Ztorken L:

Och ändå tippade han modo i toppen av tabellen, det är alltid lätt att ha en åsikt när man har facit.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: snygg?, vet inte, tänkte mest på Benjamin Syrsa när jag såg han :)
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Smurfen: Som Mike Hellber just sade på cmore Det spelar ingen roll vem som tränar, laget är för dåligt. Urusla
Bara att hållas ned honom.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
puffe: Haha ja det är fotboll, något helt annat ;)
Även Hamrén var en otrolig felrekrytering, men han var ju snygg i kostym och sa rätt saker, sånt lurar man många med

Pia Sundhage for president!
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: Men, det beror ju på att tränarna inte låtit dem spela försvarsspel. Wallinder var bra nog för att få speltid ifjol och är klasser sämre i år, Han var uttagen till JVM, men ändå fattar rätt få att det är tränare och idiotiskt spelsystem som är det största problemet och inte spelarna.

Det är i första hand inte spelarnas fel. Det känns väldigt okunnigt att tro något annat än att det överlägset största är problemet är coacherna.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: Mja, håller inte med. Det är kaos i egen zon, ja.
Men där vi förlorar matcherna är i mittzon.
Titta på hur alla andra lag än MoDo försvarar blålinjerna, där är vi överlägset sämst i ligan.
Total avsaknad av spelsystem är problemet.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Från Hörnefors: Det kan man absolut ha åsikter om, där håller jag med dig. Men till syvende och sist utslaget på hela säsongen har truppen varit på tok för svag.

4-5 stycken i backuppsättningen vet ju knappt vad försvarsspel är, än mindre stava till det.

Vi har spelat nästan en hel säsong med 1(!!!!) center!

Inte konstigt att det blivit skit.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: damerna tog iaf revansch mot AIK ikväll !
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: Förutom dom tre vinst matcherna vi har mot Löven och Timrå så är det 18 dec som vi tog en tre poängare sist !!!!

Sug på den gubbar !
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: Hade valt Pia Sundhage framför Erik 'Shining' Hamrén eight days a week. fast då är det ju fotboll då...
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Confusius: Jag börjar tappa förtroendet p.g.a hur han matchar laget (vika som spelar var och när) inte p.g.a hur spelet ser ut.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
mr_brasco: Haha det skulle dock ha varit prio INNAN dom valde Glader!
Ganska sjukt egentligen, vi anställde alltså en GM från SDHL! Det hade ju varit exakt samma om vi hade anställt Björn Edlund som herrarnas GM. Jävlar vilket liv i luckan det hade blivit då, eller Erika Grahm
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Ni kommer så klart klara kval! Väsby och Kristianstad är för dåliga för att ta in så pass många poäng på er.
Utifrån sett är det bara konstatera att ALLT det sportsliga gått åt helvete. Truppbygget kändes aldrig genomtänkt. Kändes mer plocke-pinn med namn som agenter sålt in. Er senaste ”förste-center” hamnade alltså som ytter efter några matcher. Och nu är han bänkad... Sådana misstag har ingen klubb råd med på den här nivån.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Nisse på Mon or: men inga lag åker ur div 1 eftersom div 2 är stoppat för säsongen.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Sven Tuta: vadå kval mot Troja? 2 sista i HA spelar om nedflytt.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Smurfen: Jo helt rätt av dig!
Vi har haft 3 huvudtränare den här säsongen, vi har varit lika usla under alla 3(även om Sundqvist måste få mer tid) Då är det ju lätt att dra slutsatsen att det är materialet som varit för dåligt.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Supertrött: Fast Peters har ju kontrakt nästa säsong, annars hade jag naturligtvis prioriterat målvaktssidan först. Så vi verkar hyffsat överrens ;)
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2021-02-12
Smurfen: jag har skyllt på styrelsen ett tag personligen som rekryterar och tillåter :)
Kommentera

2147468 · »