{5647}: Modo åker på utvisningar men LIF:arna åker inte ut fast de gör samma saker. Tyckte det var så förra matchen också. De vill att matchserien ska bli så lång som möjligt så att de får mer i plånboken.
Nej det sa jag inte, menade bara inte att jag kunde komma på någon. Lite klumpigt skrivet av mig där, menade inte att du hade fel och att det inte fanns någon.
Men skulle vara intressant att veta vilken spelare du tänker på.
Sawchuk: Jo, men de vore trevligt om domarna dömde åt bägge håll. Nu kastar sig Leksand i massor av närkamper och får väldigt tveksamma utvisning med sig också.
Sawchuk: Inte nära samma spel i tredje som perioderna innan. Helt stillastående... Hoppas vi kan växla upp under förlängningen. Förjäkla onödigt måste jag säga.
Dundee: Det är 1 lag på isen just nu pga vi står still som nå jävla konor och tittar på. Skulle vi börja åka skridskor kanske vi skulle få med oss nån utvisning vi med.
Dundee: Nu jävlar blir jag less! Varför i helvete ska man eventuellt bjuda bort en hemmamatch. Torsk idag och ett potentiellt giftigare lif i nästa match.
{5647}: Jäklars vad Filtsulan har vuxit in i laget. Han har verkligen blick för spelet ( vill inte kalla det för spelsinne för då har vi en treveckors diskussion) ;-)
Nej inte någon som är lika vass målskytt och i samma ålder som jag kan komma på.
VO får all cred, men Filppula då? Det är ju han om sätter upp varje läge, hittar vi en sniper som får spela med honom kommer även denna att göra en hel del mål.
{5647}: Jag håller med om att vi måste sluta fjanta runt och öka tempot och domar nivån har väl varit si och så med vi borde absolut haft nån mer utvisning med oss.
Dundee: Men vad ser du för match? Leksand har haft kanske 3 bra minuter förutom sitt PP. I övrigt har vi dominerat. Vi har bara förtvivlat svårt att få in pucken. Skönt att Victor satte en till slut. Var ju helt sjukt byte innan med två stolpskott å jävla massa lägen.
Dundee: Ja, det var märkligt nog ritchies kedja som drog igång det.
Jag vore dock ohyggligt förvånad om det inte rinner ifrån nästa period. Leksand ser väldigt trötta ut och vi kan inte fjanta på en period till. Dags att vrida upp tempot, inte bara göra det någon gång då och då.
{5647}: Jag blir grymt imponerad om vi lyckas vinna idag. Tycker faktiskt inte det är mycket som talar för oss mer en att det är bara 1 måls övertag. Leksand har bättre tempo i både åkning och powerplay.
Nu fick vi äntligen tryck och då går Leksand bort sig och vi får 1-1. Nu måste vi fortsätta så här och inte drälla med pucken hela tiden.
Dundee: Nä det känns som att vi totalt tappat fokus vi gör allt som vi inte ska göra. Leksand har fått matchen precis dit dom vill. Sedan har dom en riktigt bra målvakt idag med.
Även om vi inte spela nå super bra sist kämpade vi betydligt hårdare. Tycker vi inte alls är med idag kommer bli tufft detta men det har jag sagt hela tiden.
Dundee: För att leksand ska kunna vinna måste de skapa chanser. Det har de i princip inte alls. Jag tycker att vi kan bättre, men nog ser det ändå bättre ut förra matchen. Vi har en i ribban och ett antal riktigt bra chanser där Ottosson, Possler och Filppula alla missat öppet mål...
Visst kan Modo bättre, men Leksand kan inte vinna om de inte förbättrar sig remarkabelt mycket.