1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530289 inlägg · 4121 ämnen

MoDo - Leksand, bäst av 7

Sv: MoDo - Leksand, bäst av 7
Bad_Brett:
Leksand har haft 1 skott i tredje......

{5647}: Haukeland har varit bra då har man tur också

Bad_Brett: skickligt av Leksand att släppa till ribbskott och stolpskott enligt matchplanen. Klarar sig Leksand har man gjort det bra, men det är riktigt mycket tur också.

Sawchuk:

Nja, vi brukar aldrig komma ikapp hela vägen. Gissar på 3-1.

Nieminen:

Nästa mål gör Thomas!

Allsvenskan har aldrig varit sämre...

Steken84:

Varför i helvete måste vi hamna i underläge men ett par mål innan vi kan börja spela ett vinnande spel

Steken84: skrev att Skröder skulle göra målet...

Monno: Skröder jag älskar dig!!

bisterfinnen:
JFKs första rätt för säsongen! Skröder målar:)

Monno: JFK fick fan rätt i vem som gjorde mål.
Hoppas nån fler vill göra mål också...

Dundee: Tålamod ;-)

Modo är helt jävla under isen. Vinner inga närkamper och skapar ingenting i Leksands zon.
Detta lag visar ingenting!!!!!!!!

Sawchuk: URUSELT!

bisterfinnen:

IK Pantern, Västervik, Vita Hästen m.f.l.

Blir det så nästa säsong så tror jag fan man lägger ner.

bisterfinnen: Nu är det solokörning för hela slanten. Ska mycket till å vända den här matchen.
Perra vinner coach matchen med råge. Vi kommer inte in på mål.

Sawchuk: Precis. Fantastiskt att bli taktiskt utmanövrerade av ett skadeskjutet lif.

bisterfinnen: Jag säger i alla fall inte att folk är jubelidioter. Så djävla lågt och så korkad är jag inte.

Svartvadets viktigare uppgift blir att få riktiga domare till nästa match.

{5647}: du har ju alltid fel så nu är jag än säkrare på att dom blir kvar, hehehe 😄

Monno: Helt rätt 2 till för lif så är det definitivt 😉

hockey_21:

Djävulskt vad bra Modo är. Dom är så mycket bättre än de Allsvenska lagen..

Det roliga är att Leksand som kommer från Allsvenskan spelar otroligt mer disciplinerat och följer sin spelide mycket bättre än Modo som kommer från SHL.

Monno: Man pratar om "den sjätte" spelaren, men det är fan mig inte lätt när motståndarna har sju spelare. För fasiken vad vad de randiga är enögda.
Men visst vi är jävligt ineffektiva

Man hinner bara slå på tv helvete så åker dom ifrån oss och gör 2-0 hur enkelt som helst. Ja det här tror jag fan inte vi klarar av att vända det kommer ta för myckwt på psyket hos våra spelare.

Och det var det här jag sa inför kvalet det kommer blir ett krig. Men nej nej vi skulle vinna så enkelt Leksand är så dåliga. Det första man inte får göra är underskatta motståndarna men det verkar tyvärr majoriteten av våra supporters gjort och tyvärr laget.

{7633}:
Detta är helt fantastiskt otroligt
Frågar mig igen. Hur kan så många kompetenta hockeyspelare få blackout och bli så tafatta?

Dexter : även om man skulle ha fel är man bara en jubelidiot om man kallar andra det.

Dexter : Nej inte så säker längre. Vi är tillbaka till samma skit.

{7633}: Är alla jubelidioter fortfarande lika säkra på att vi klarar det här?

Vi är ju så "överlägsna".

{7633}: Är det inte först till 4a?

allsvenskan nästa

Monno: 2-0 allsvenskan nästa?

Kom precis hem suttit och lyssnat på webbradio i bilen känns som det blir som man trott hela tiden 7 matcher. Enligt dom på radion så har vi haft mer puck utan skapa klara målchanser Leksand spelar ett bra försvarsspel och läser av oss fullständigt.

Ben Perrault: Ja jag vette fan. På något vis känns det som att Perra ligger bättre till i coach matchen än så länge.
Oerhört frustrerande.
Spelare för spelare är vi ju mkt bättre i typ alla situationer. Till och med Ottosson som TIKarna tyckte var så dålig.

Missade för övrigt första perioden. Men såg målet ny. Vad tusan gör Djuse på första målet? Ville han lämna handikapp?

Monno:
Känns som Modo gör sitt bästa för att hamna i allsvenskan. Jag ser ett Modo som ligger på och ligger på men oförmågan att sätta dit den är monumental
Hur kan ett lag lyckas med detta???

Sawchuk: Jag tror att Skröder kvitterar. Verkligen inte för att han varit bra, utan för att han ställer sig iaf där.

Tarasov:

Dom använde V-spel i andra perioden sen så var ju vändningarna lite snabbare, men man måste komma ihåg att leksand hade långt till båset den här perioden vilket passar deras taktik betydligt sämre.

Dom klarade den svåraste perioden och är nöjd. Modo kommer att ha svårt att få samma tryck i tredje även om dom säkert kommer att ha stort innehav.

Jag hoppas att Modo släpper upp Leksand lite för att kunna få lite mer flygande anfall. Ca 90 procent av målen i hockey görs inom fem sekunder efter puckvinst.

foppamodo: Överlägsna men uddlösa. Tröttsamt

Steken84: Vi är inte riktigt taggade framför mål. Mer puckar och mer folk in på mål. Vi vinner ju typ varje närkamp. Då är det ju bara försöka göra det framför mål!

Ben Perrault: tittar man på utvisningarna kan man ju tro att det är tvärtom. Leksand som pressar och Modo som tar till fulspel för att klara sig.

Modo får delvis skylla sig själva som inte är vassare, men med domare från det mörka 90-talet som inte plockar bort spelförstörande spel blir det också svårt.

Modo kommer ingenvart i anfallszonen. Leksand lyckas fånga in Modospelarna på ett enkelt sett.

foppamodo:
Man har bosatt sig i Leksands zon men maken till ineffektivitet är helt ofattbar

Helt ootroligt detta

Tarasov:
Modo har bra tryck nu. Alltså hänger ett Leksand mål i luften..

leo:
Tycker vi ska ta fler avslut från blå

leo:
Själv pallar jag inte kolla😱

leo:
överlägsna? alltså helt ärligt tycker jag att vi inte skapar något nämvärt. så tama avslut

Helt sjukt överlägsna.. in med pucken nu!

Dexter : Tålamod ;-)

Sven Tuta: Lugnt? Skämtar du!?

Leksand har erövrat denna serie. Blir det inget mål snart kommer panik råda i Modo.

Sven Tuta: som Unger konstaterar. Det är vedhuggning av Leksand nu. Konstigt att domarna är de enda i hela arenan som inte ser något.

Sven Tuta:
Spelar fan ingen roll, vi har ju gummiklubbor, kommer inte bli mål. ...

Tarasov: Det är lugnt det här, vi maler ner dom
Leksand kommer ha syrgastuber i båset i tredje

« · 1738804 · »