Du kan din hockey! AJ inne precis på det du snackade om i förra matchen, att man måste utnyttja det höga skottet och backarna mer i anfallen, man kan inte gå in för mycket framför mål och dribbla för där är Leksand täta och effektiva. Intressant och se ifall denna taktik slår väl ut.
Ja då är vi där vi inte vill vara. Vad ska vi nu göra? De är ju bara att släppa på hämningarna och gasa. Givetvis med förstånd, vi får ju inte blotta om för mycket bakåt. Jag vet inte man kan vända och vrida på allt och alla. De viktigaste just nu är att vi forcerar in puckarna i mål. Och de behöver inte vara snygga mål de är antalet som räknas.
- Det är i motvind en drake lyfter.
Jag hoppas att motvinden är tillräcklig för oss i kväll, så att vi lyfter
Jag vågar inte lägga något i potten nu. Det här laget har verkligen förmågan att prestera sämre än vad man förväntar sig gång på gång. Det känns som sista chansen ikväll. Frågan är vad Modo skall bekräfta ikväll. Sin förmåga eller sin oförmåga? Jag kan inte ens gissa.
NoMercy: Ja torsk i afton och god by SHL. Leksand har gjort 3 mål under ordinarie tid på 4 matcher. Säger en del om hur dåliga vi är , katastrof! Man måste förstå att LIF var ett botten/mittenlag i allsvenskan.
Men allsvenskan har aldrig varit sämre, som någon sa...
Nu måste fler spelar kliva fram, annars är det got natt. Vår stora stjärna Butler får gärna visa vad han har betalt för...
Sven Tuta: Klyschigt. Men första målet blir extremt viktigt. De matcher vi gjort det har vi ju vunnit lätt. De matcher Leksand gjort det har vi fått slita som djur för att göra mål vilket givit missar bakåt. Än om båda mål sist var rena personliga misstag mer än nån strategisk lucka. Fortfarande förvånad vad Djuse tänkte på vid 1-0.
Nucky: Det mentala spelet. Lovar AJ att köpa biljetterna själva om det inte blir utsålt så kommer det såklart att tjatas om detta och ta energi från det sportsliga. Därför är biljettläget inför kvällen såklart intressant.
Nucky: Visst har de medvind, men hur klarar dom av att kryssa i motvinden OM Modo gör första. Om LIF gör första då blir nog matchbilden lik förra. Men jag är säker på vinst. Ödmjukhet och tålamodo får bli ledorden ikväll😁
Sawchuk: Om vi ska vinna idag beror på om dom yngre producerar. Dom äldre producerar inte ett skit i stort sätt. Jag säger fördel Leksand 55/45.
Angående framtiden så ser det inte alls bra ut enligt mig. Alldeles för många bra yngre som lämnar. Vi har ju bara pettersson kvar, plus några junisar som kommer upp. Lägg sedan till några floppvärvningar på det.
Nä modo kommer vara strykarlag nästa år om dom är kvar.
Sawchuk: jag är skitnervös inför ikväll men har ändå känslan att matchbilden blir likadan som förra matchen, men med skillnaden att vi gör några mål fler än leksand. tror på 4-1. snälla modo kämpa!
Modo vinner idag. Vi kommer att göra första målet och då måste Leksand ändra sin gameplan. Filppula blir segerorganisatör.
Med 3-2 i matcher till vår fördel då vi sedan flyttar över till Leksands hemmaplan så ligger pressen för första gången i den här matchserien på dem, vinna eller försvinna, dur eller moll.
Modo fixar det här och kommer förhoppningsvis inte sätta sig i samma situation de närmaste tio åren. För att detta ska hända måste man träna bättre och ha mycket mer ödmjukhet inför uppgiften. Inställningen man gick in i den här kvalserien med visar att man har en hel del att jobba med angående sin egen självbild.
Sven Tuta: ett lag med sånt flow som Leksand har just nu, så lommer dom aldrig vika ner sig rent fysiskt. Kom bara ihåg när Modo tog SM-guld 06/07, blev konstant utdömda av experter att orken till slut skulle tryta efter hårda serier mot Timrå och HV samt Linköping i finalen, men icke. Vill man, så orkar man!
{7225}: klart som fan detta måste dras upp nu också. Kan vi inte diskutera löftet om 10.000:- en sväng till, när vi ändå fokuserar på vad som är viktigt?