1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479816 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Loob 2013-12-07

1602855 · » Till forumet


Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Berka: Jag köpte det igår ett par gånger, men när samma sak återupprepas hela tiden blir det bara tråkigt. Jag har mer tålamod matchdag, men när man dagen efter går in och skriver precis samma saker tycker jag att det gått lite långt...
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
J F K: lugna ner dig några hekto, vad ska jag skriva för att det "ska bidra till hockeysnack" tycker du?
Ska jag skriva att allt ser bra ut eller att det i te ser bra ut, vad tycker du bidrar mest?

Sen hade jag hoppats att man skulle förstå att mitt inlägg var skrivet med lagom dos ironi.
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07

Berka: Vem skriver du för? Du är ju gnälligare än en treåring i trots. Du får givetvis gnälla ett par gånger, men att älta samma sak, samma sak, samma sak, samma sak hela tiden är varken intressant, konstruktivt eller bidrar på något sätt till hockeysnack.

Kom fasen inte och gnäll på Brynäs-supportrarna...

Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
ULTIMAVICI: Riktigt bra match igår, vi får räkna med att spelet kräver sin tid att sätta sig, tror oxå att spelarna är lite trötta och nertränade efter nowemberuppehållet så ge det 7-8 matcher så bör man komma in i rätt tempo.
Hensick är så skicklig, kommer bli viktig för Modo när han kommer igång framåt sent slutspel och lehtuvori som man inte får gnälla på kommer bli viktig en viktig kugge för modos framtid. Tycker även att tambo verkligen får ut sitt register som center och med hensick på kanten blir det inte annat än succé.
Skröder har hittat målformen igen, fast det viste ju alla att han inte var beroende av Sundström för att göra så mycket mål så det är ju skönt.

Nä nu tar vi och titta på dagens Modo julkalenderklipp för det har dom lyckats bra med får man erkänna.
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Sawchuk: Har jag iof inte påstått, men man blir ju smått hysterisk när vi inte bara spelar skit utan dessutom hålls tillbaka av de som dömmer..
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Bad_Brett: Ja han var lite ursäktad när hon kom tillbaka från skadan men det blir liksom ingen bättring.

Dessutom anser jag att otyget 7st backar förstör harmonin som vi faktiskt hade tidigare i höstas.

Men jag tror det är taktikern Anders Forsbergs fel detta.
Han kör ju samma race med Nordgren mfl som hänger på gärdsgården för han vet att laget kommer han spelare borta över JVM.

Men dom 3 matcherna det faktiskt gäller borde man klara utan att sosse-spela hela laget redan nu.

Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07

NuMo:

Lehtivouri är -6 på 13 matcher. Hade inte blivt ledsen om man hade tradat bort honom.

Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07

ULTIMAVICI:

Jo, det var domarnas fel att vi förlorade.....

Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07

J F K: Jag har ju några Färjestadskompisar, men tyvärr har det blivit så att jag vägrar att åka på matcher till Lyan bara pga,. vilka släta figurer Modo alltid är mot FBK.  Jag orkar inte utsätta mig för det gång på gång på gång på gång på gång.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Berka: Hensick tog iaf ett halvt steg framåt idag! Men det var det enda positiva! 50 steg till och han blir giftig!
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
J F K: Håller med och när domarna inte vågar blunda längre och tar ut en FBKare, så åker direkt en modoit om man råkar andas på en FBKare.. Då tycker domarna att de gjort ett bra jobb för att utvisningarna är någorlunda jämnt fördelade..
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
J F K: heja Modo. Grattis , en bra match. Nästa match vinner vi, alla var faktiskt bra idag, jag tycker alla blir bättre och bättre, hensick riktigt stark idag och spelet är riktigt bra, nä detta var ett fall framåt och nu vinner vi alla resterande matcher och vinner enkelt guld när Anders har vaknat och i för sin saik hockey
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Nylander är tyvärr bara en börda för laget för stunden.. Han utvecklas mer i Rögle och kommer behöva spela AS för att utvecklas! När skickas han tillbaka?
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
NuMo: Jag hatar verkligen FBK. Det huggs konstant och fribrottas efter sargerna. Det är så uselt av domarna att man efter ett tag inte vågar ta för alla utvisningar som är givna. Hilding ska givetvis ut, ruskigt farligt att skicka in tambellini sådär.
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Orka ta lagstraff med 12 sek kvar en sån här match... Börja ta hakningar medans det fortfarande är match och utvisningen faktiskt är ett straff
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07

Monno:

Jag börjar fundera på om vi inte får betala det sanningsenliga priset för antalet juniorer vi har i laget.

Även om det ser ut som att våra rutinerade gör misstag kan det nog ha att göra med den typen av prioriteringar man tvingas göra.

Det finns kanske en anledninge för att lagen genom åren lotsat in så få juniorer.

Nu kan jag såklart ha helt fel.

Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Patrik Källstr: Såg att killen la ut den på blocket för 5:- nyss
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Jo det är alldeles för många sådana också och sammantaget blir det jävligt många 2/1 lägen då båda exemplen dyker upp varje match på slutet..
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Såg en kille med modomössa på ICA i Skövde idag. Det var mycket trevligare än dagens match.
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07

ULTIMAVICI:

2-1 situationerna kommer nästan hela tiden när backar trycker upp och försöker vinna kvar chanspuckar i zonen ofta trots att det är väldigt liten chans att hinna först.

I NHL får man som back knappt pincha om det är 70/30 chans att hinna först.

Att tredje man dessutom står och sover gör det ju inte bättre.

Bastiansen sa ju till och med i paus att dom visste att Modo gör så, alla lag utom Modo själva verkar ha listat ut detta.

Hilding åker storslalom runt Modospelarna...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
ULTIMAVICI: FBK har ju nå jävla frikort när det gäller hakningar. Tyvärr kan man gnälls på dommarna bäst man vill idag. Inte p.g.a dom vi förlorar direkt.
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Tambo flyger in i mål med en klubba i armhålan som dessutom hänger kvar när han ligger mörbultad bakom mål... Hakning? Svår matematik för domarna idag..
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Känslan blir ofta att vi är 5 grabbar på isen som kör sitt eget race och att det är mycket kvar innan det blir ett kollektivt lag.. 2/1 lägena kommer ofta när en back kliver fram och forwards inte har en tanke på att ta backens plats vid spelvändning..
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Cumiskey som brukar va först åt alla håll höger inte alls med hemåt nu.

Tambo skadad vore ju toppen på kronan det...
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07

Monno:

Nja, han spelar ju hockey med en snöskyffel. 

Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Sawchuk: Hedman har ju faktiskt var jävligt stabil tidigare.
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07

J F K:

Visst men släpper man till numerära underlägen i spelvändningarna flera gånger per byte så blir det för eller senare en touch här och där och ett par skitmål

Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
J F K: Nu åker dom ju inte ens skridskor...
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07

ULTIMAVICI:

Varför är Lethi och Hedman med?

Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Sawchuk: Det vet jag, men Ulömark hade tagit pucken lätt om det inte kommit en touch menade jag var otur. Att ingen forward täcker upp när cumiskey kliver fram är givetvis dåligt och inte otur.
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Sawchuk: ingen som säger annat, men vi straffas oerhört hårt av misstagen! Kanske är positivt så detta blir en läxa
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07

J F K:

Turmål?

Att vi släpper till 1-2 situationer har inget med tur/otur att göra det handlar om för djävligt dåliga avvägningar av försvarare och tredje man. Vi snackar korpenklass på allvar.

Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
J F K: Hämtar vi upp detta springer jag naken runt kvarteret ikväll och lägger upp bildbevis!
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
NuMo: Det är ju sån jävla oflyt. Ullmark följer ju pucken men då tar den såklart på Joonas ben och ändrar riktning rakt mellan benen på Ullmark...

Men hem jobbet av laget är ju bedrövlig vid målet.
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Sawchuk: Ja, eller får en forward ta Cumiskeys plats. Varken Hebsick eller Tambellini verkade hänga med.
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
ULTIMAVICI: Djävla turmål igen. Dåligt hemjobb och här kan man inte skylla på Lehtivouri heller.
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
ULTIMAVICI: Fan., Iofs,. så räddar inte vår målvakt puckar mot mål längre, men jag tror fan vi vinenr det här . Ett par tre PP  pch några oväntade avslut så vinner vi.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Vad ska man säga? Vi sätter oss i skitsituationer men FBK har maximalt flyt när det kommer
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07

J F K:

Var det tionde 2-1 situationen???

Dom måste sluta pincha som nåt jävla division 6 lag i Turkiet :P

Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
3 till av Oscar Hedman ikväll och han får precis godkänt

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Fortsätt nu grabbar!
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Första är sargstuds som hoppar över Modoklubba och landar perfekt för FBK-spelaren, andra är slarv av Cumiskey men samtidigt får han inte träff på pucken och att markeringen missas är givetvis illa, sista är väl total otur när backen snubblar
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
NuMo: Nästan snuskigt Hur mkt FBK får hålla i och haka..
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
ULTIMAVICI: Det går knappt att göra tre mål på en halvminut om det inte finns några motståndare. I alla fall inte på uterinken i Forsmo utanför Sollefteå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Ser man på de tre målen är det givetvis slarv men helt otrolig otur med studsarna
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07

J F K:

 Hmm?


 Jag är inte nöjd med resultatet de senaste sex matcherna. Jag har dessutom sett hur målen i PP gått till och jag vet inte om jag tyckert att jag blivit övertygad. Men vi hade ett bra PP idag.

Är du nöjd, eller missnöjd?

Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Ähh det enda rätta nu är att vi ser positivt på att det återstår många omgångar fortfarande och att svackan snart är över! Det viktiga i tredje nu blir att vi kämpar och blir det förlust ska vi ändå gett Färjestad en match!! Det som varit har varit!
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Cyklob: Sämste man på plan är ju Tollefsen.

Tycker ändå Hensick varit helt ok idag. Tycker överlag vi gjort en ok match. Förutom för dom där 34 sekunderna då... Efter det gick luften ur också såklart.

Och ska vi nu snacka dyra värvningar som spelar dom en påse bajs så är Cumiskey just överste skitspelare. Han får inte spela såhär bedrövligt dåligt i egen zon. Framförallt inte då han inte har ett rätt framåt. Sätt han med Kempe i nått självförtroende lägger lr nått. Ingen av dom har tyvärr många rätt just nu.
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
NuMo: Kolla statistiken de senaste fem matcherna. Det har inte alltid sett bra ut, men jag tror man gjort sex mål de senaste fem. Det är väl fortfarande uselt i dina ögon, men det räcker för mig.
Kommentera

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Cyklob: ähh laget är det inget fel på om man börjar spela i 60 minuter! Tänk dig Leksands poängskörd om de spelat med Modos inställning...
Kommentera

1602855 · »