1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481744 inlägg · 4079 ämnen

MoDo - Malmö 26/12

« · 357003 Till forumet


MoDo - Malmö 26/12
MoDos laguppställning mot Malmö 26/12 17:00

Målvakt:
34 Juuso Riksman
(35 Kimmo Vesa).

Backpar:
5 Hans Jonsson,
7 Jesper Damgaard -

43 Lars Jansson,
32 Kari Haakana -
[bild]www.modohockey.se/images/spelare/2003/27.jpg[/bild]
27 Martin Johansson,
44 Mika Lehtinen.

Kedjor
10 Anders Söderberg,
39 Per Svartvadet,
15 Andreas Salomonsson -

9 Magnus Wernblom,
23 Magnus Hedlund,
11 Tommy Pettersson -

18 Peter Öberg,
4 Jan Öberg,
26 Mattias Wennerberg -

14 Peter Högardh,
29 Morten Green,
40 Magnus Gästrin.

Extraspelare:
8 Oscar Hedman,
12 Jonas Almtorp.

Pirro inför matchen:

Uppehåll i drygt en vecka efter 2-0 hemma mot Brynäs. Träningsläger i Kempehallen har det handlat om med alla spelare på plats utom JVM-uttagne Tobias Enström. Två dagar julledigt blir det för spelarna innan det är dags igen. Nystart i serien med Mif Redhawks hemma på Annandag jul.

-Vi har tränat mycket bra, säger Pirro Alexandersson, coachen. Det har varit bra fart och dessutom har vi fått igång långtidskadade Lars Jansson och Peter Högardh.

- Vi har länge spelat s k "måste-matcher" så därför känns de två hemmamatcher som återstår innan nyåret, Mif och Södertälje, inte som några speciella historier. Vi har visat att vi klarat av det här ganska bra.

- Hur det verkligen ser ut när det väl blir matcher återstår, men känslan vi har i truppen är bra. Det känns som om vi ska kunna göra en bra fortsättning av säsongen.

Skadeläget?
- Fredrik Warg är borta efter tacklingen han åkte på mot Brynäs. Blir borta ett par veckor och har ont i höftbenet. Jocke Lindström, (axel) är borta resten av säsongen.

Under uppehållet har MODO Hockey även avslutat kontraktet med slovakiske världsmästarbacken Dusan Milo. Ett antal juniorer, målvakten Mikael Zajkowski (Piteå) och Jonas Almtorp (i Sundsvall Hockey i höst) har varit med och tränat. Den sistnämnde har MODO skrivit över från Sundsvall igen.

- Det har varit bra träningar överhuvudtaget, säger Pirro. Tidigare skadade Jansson och Högardh har inte tränat dubbla pass, liksom även Kari Haakana.

- Om vi spelar med tre eller fyra kedjor mot Mif är avhängigt om just Jansson och Högardh är klara för spel. Definitivt beslut vid träningen torsdag kväll.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Frisco:

Träningsläger i Kempehallen - sover de på luftmadrass och i sovsäck på omklädningsrumsgolven då?
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla: Troligen sover de hemma men är i Kempis en stor del av det vakna dygnet. Men man vet aldrig.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Frisco:

Tråkigt med läger om det inte är med sovsäcksövernattning... =(
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla: Jag tror att det är nästan bara är du på dina scoutläger som sysslar med såna saker nu förtiden.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Frisco:

Ojoj. Sist jag var på scoutläger var...nä, jag har aldrig varit på något. Fast en gång övernattade vi i scoutstugan en natt, räknas det? Däremot har jag varit på träningsläger några gånger. Då sov jag i sovsäck på luftmadrass i skolsalar.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla: Äh du bara svamlar. Du är ju på scoutliknande läger 7-8 dar i veckan på somrarna.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Frisco:

Jag ljög, kom jag på. Jag var ju på Scout 2001, fast det räknas inte, för jag var inte där som scout. Scoutläger innebär oftast sovande i tält eller vindskydd eller utomhus. Under mina läger på somrarna sover jag i mitt egna rum på en lägergård, så det så.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla:

Nu vet vi det! Var det föresten inte du som klagade på MIG att hålla mig i rätt tråd?
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
scim:
Bra scim läxa upp damen.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
scim:

Det var han som började (typ)...

kärran:

Klarar du inte uppfostran själv? ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla:

Nej, det är just därför det känns så skönt att någon hjälper till här, med den svåra uppgiften.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
kärran:

Och då tycker du att scim är rätt person för det? Lite oroande...
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla:

Varför inte? Jag har livserfarenhet av att uppfostra småsyskon enligt eget tycke och smak, jag har visserligen inte lyckats speciellt bra men övning ger ju som vi alla vet färdighet.
Vad som däremot är oroande är att du fortfarande inte befinner dig i rätt tråd då detta egentligen hör hemma i den icke-existerande icke-tråden.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
scim:

Men har du uppfostrat någon som är äldre än dig någon gång? Det är svårt att lära gamla hundar sitta, vettu... Förresten så finns det väl MoDoratorer som kan ta bort inlägg som hamnat i fel tråd?
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
modoante

Sriver i rätt tråd nu.
Du hade ganska rätt, kollade statistiken på hemsidan. De har förlorat 2 st sedan 1998-99.
Den 17/9-98 förlorade de med 2-4, då stod Andrew Werner i MIF-målet och räddade laget. Det var massor med utv. närmare bestämt 56 min. Värst var Kim Johnsson 4x2, Tornberg 3x2 och MP och Påhlsson för MODO satt ute två gånger. Det var då MODO hade en skottstatistik på 15-9 i 2:a per. men det var MIF som gjorde ett mål. Mål 4 var i tom bur och ett annat MIF mål var ett sjålvmål.

Den andra som de förlorat var den 12/10-00. 2-3 på straffar, det var Staal som slog in straffen på Hirsch, som byttes in när straffarna skulle läggas. Det var bara 2 425 som publik då, kanske matchen sändes på canal+...!

Roligare statistik var när MODO vann borta mot Luleå med 0-9 den 6/3-99 Då sköt laget 30 skott. Mål gjordes av spelare som finns i laget nu också, 2 mål av Werner och TP, 1 mål av Salle och Svarten.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla:

Åldern är irrelevant, det är storleken som räknas (Poffa är dock undantaget som bekräftar regeln).
Hursomhelst, nu ska jag iväg och julfika med delar av släkten, nån ny tradition som jag vet inte vem har hittat på.
GOD JUL på er alla!
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
scim:

Alltid lika trevligt med traditioner! Här har de visst gjort om traditionerna lite också, så jag har just klätt granen. Varför ha en lång jul när man kan göra den så kort som möjligt? Blir intressant att se när de tänkt att klä av granen. Jag gissar på i övermorgon.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla: ja och svartvadet ligger med sin snuttefilt och trynar!!:P god jul!
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
timråfan:

Det får han gärna göra, huvudsaken att han fortsätter vara elitseriens bästa spelare även efter julfirandet.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Ledsen, pojkar och flickor. Arbete hindrar mig från att se matchen i Kempis imorgon. Ni får skrika för mig med. (jag skulle ha skrikit som faan, så ni får allt ligga i lite...) :)
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Vallin: Ligger redan.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Vallin:

Mot en del av den lön du får in imorgon kan jag tänka mig att skrika lite åt dig.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Vallin: Till matchen imorgon kommer det upp ca 60 Malmöfans.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla:

Du kan få den delen som blir över sen jag betalt räkningarna och det är inte plussaldo på mitt konto efter de är betalda den här månaden, kan jag säga... :)
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Frisco:

Jaså? Såpass? Inte illa...
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Vallin:

Nejtack, jag vill inte betala ditt underskott.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
NuMo:

Varför vill inte du bli min polare då? :´(
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla:

Du slipper. Skrik åt mig imorgon så är vi... kvitt? :)
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Vallin: Därför att jag redan ligger..En liggande polare är inget att ha.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Vallin:

Nejdu. Det blir inget skrikande i sådana fall, kan jag tala om för dig! Möjligtvis kan jag tänka mig att ta på mig ditt lidande om det blir en gräslig match, men det ska det ju inte bli...
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Vallin: Nej verkligen inte illa. Tur att de lämnar sånt som löner och ekonomi därhän och ger sig av till en hockeyfest trots det långa avståndet.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Frisco:

Fast de kommer ju att få åka hem med en förlust i bagaget, förstås...
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla: lugnt...vi ska ha 3p imorn...de e ett måste
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla:

Precis, men det har de nog kalkylerat med, skånepågarna! `

Då är vi överrens. Du tar på dig ev. lidande och NuMo skriker åt mig, fast vi inte är polare, ok? ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Funderar på om det här citatet betyder att Janne Öberg just skaffat sig en permanent plats på bänken: Dusan Milo har lösts från sitt kontrakt men i hans ställe har vi Janne Öberg som "back up", säger "Pirro".
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Paddan: ja men Tobias Enström är ju borta som är back.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
"Pirro" skriver - Ja, det har gått bra för oss under en längre tid, understryker "Pirro" Alexandersson. Av de senaste 13 matcherna har vi bara förlorat tre under ordinarie matchtid.
- Ändå verkar det som om folk inte riktigt är nöjda med oss. Kraven har varit alldeles för högt ställda, tycker "Pirro".
Har vi de?....kanske....alla måste börja producera poäng inte bara "Salle" o "Svarten"...men de har ju blivit bättre på senaste tiden...
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Paddan:

Jag tycker Snygg-J kan skaffa sig en permanent plats på H Höger, jag... ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla: Tja, jag antar att de måste väl offra några personer till såna högriskområden. Men det sista jag hörde var att #43 ville skaffa sig en plats i omedelbar närhet till Poffa, så tyvärr verkar H Höger-kvoten vara fylld.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Paddan:

Äh. Skit i poffa. Han kan sitta på O Vänster, eller nå't.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla: Nog för att han är krullhårig men inte har han väl permanentat sig?
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Frisco:

Nej, det tror jag inte att han har. Fast helt säker är jag förstås inte... Det var förresten Paddan som pratade om permanent!
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla: Tomtenissaklänningar, Redogörelser och permanent. Jag vill inte veta mer om Paddan nu.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla: Oj fel av mig. Men jag är ju man.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Kickan: Hörröduru, det var minsann Albert som stod för Redogörelsen och inte jag. Permanent, hmm det kanske man skulle prova...nej för sjutton, vill inte orsaka total evakuering av områden inom en radie av 30 mil från Bjästa.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Frisco:

Jo, det är ju sant. Själv har jag aldrig permanentat mig, så jag har inga kunskaper i ämnet. (Det går dåligt i Alfapet också, till på köpet.)
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Paddan: Som står för Redogörelsen ja, men det är du som tjatat mest för att få honom att berätta. Du har ju till och med tagit till så fula knep som att påstå att det är jag som vill höra den, trots att det är du som letar redogörelseinfo på nätet. Hemska Bäpapadda ; )
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Kickan:
Du vet ju att "sånna dära" är rätt konstiga
;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Kickan:
är det förresten sånt här som kallas urspårning i tråden?
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
matsby: Hrmpf, som att det skulle vara något fel på Bjästabor nu också? :)
Kommentera

« · 357003