1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480358 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Malmö 26/12

358868 · » Till forumet


Sv: MoDo - Malmö 26/12
Salle: HÄRLIGT att Hedman får göra debut. Nu är det dags att globen-skräcken släpper och vi tar 3 härliga poäng.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Och här är MoDo (i Swehockeys upp och ner värld):


4th Line
40. GÄSTRIN, Magnus 29. GREEN, Morten 12. ALMTORP, Jonas


--------------------------------------------------------------------------------
3rd Line
18. ÖBERG, Peter 4. ÖBERG, Jan 26. WENNERBERG, Mattias
32. HAAKANA, Kari 8. HEDMAN, Oscar

--------------------------------------------------------------------------------
2nd Line
9. WERNBLOM, Magnus 23. HEDLUND, Magnus 11. PETTERSSON, Tommy
7. DAMGAARD, Jesper 27. JOHANSSON, Martin

--------------------------------------------------------------------------------
1st Line
15. SALOMONSSON, Andreas 39. SVARTVADET, Per 14. HÖGARDH, Peter
5. JONSSON, Hans 44. LEHTINEN, Mika

--------------------------------------------------------------------------------
Goalkeepers
35. VESA, Kimmo
34. RIKSMAN, Juuso
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Djurgårdens ställer upp enligt följande.

Djurgårdens IF

--------------------------------------------------------------------------------
Goalkeepers
39. BJURLING, Björn
32. RÖNNQUIST, Petter

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 15. ODUYA, Johnny 41. LINTNER, Richard
23. BREMBERG, Fredrik 9. OTTOSSON, Kristofer 37. PETTERSSON, Stefan

--------------------------------------------------------------------------------

2nd Line 16. FALK, Nichlas 25. JOHANSSON, Mikael
14. RUDSLÄTT, Daniel 17. HEDSTRÖM, Jonathan 18. KOLLAR, Tomas

--------------------------------------------------------------------------------

3rd Line 33. FERNHOLM, Daniel 6. PETTERSSON, Ronnie
10. THORESEN, Patrick 20. EKLUND, Christian 38. BERGQVIST, Kenneth

--------------------------------------------------------------------------------

4th Line
34. SUNDH, Oscar
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Lumber Jack: Ingen laguppställningar men domartrion är denna.

Referee: Ryhed, Lars Johan
Linesmen: Dolk, Robert
Sabelström, Peter
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Lumber Jack: Fasen om skadan kan läka någon gång så att det blev lite stabilt uppspelsspel någon gång.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Salle:

Har inte sett någon laguppställning, tyvärr.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Lumber Jack: Tala för dig själv... Står det nåt om vem som ersätter. Skall Hedman få debutera eller fegar man och kör J.Öberg.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Salle:

Dessvärre står #43 som skadad i AB, man får aldrig vara glad.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Lumber Jack: Nu har jag ingen aning om Friscos radiokapaciteter men det vore en klar förbättring hur som helst. Go Frisco! Får han Poffa som tung bisittare så kan det bli radiounderhållning av klass. Speciellt när den ena sågar och den andra hyllar nån spelare (läs #43).
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
scim:

Ramsan skapades i en dusch på Odenslingan i Östersund för några dagar sedan. Testades på ett par av nöjesetablissemangen i Sollefteå under juldagskvällen, för att sedan vädras för Gardet och MoDotifo i närheten av en grön Mercedes med taskigt halvljusrelä. Jag vill minnas att även du var med (ja, inte i duschen då dessvärre...).

Kul att den föll i god jord i alla fall, och vi hoppas kunna höra den i morgon på webradion. En utsändning som jag givit Frisco i uppdrag att helt enkelt ta över, för de megasopor som satt bakom mickarna vid den förra mötet DIF - MoDo var det uslaste jag någonsin hört. Då ska det tilläggas att jag hört Kramfors närradio.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla: Ungefär den ramsan, fast med lite annan stavning på några ord och utan Modo körde vi med vårat basketlag tidigare. Tror att våran tränare hade tagit med sig idén från USA.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Salle: Heja Hasse, skjut en kasse.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Salle:

Det var något om att han är snygg.

En annan klassiker (med reservation för felstavningar):
Hej viva, hej vava
hej viva, vava, voff, voff
efti, tefti, vodo, vodo defti
tjing bala, bing bala, voff, voff, voff
when we yell we yell like hell
- MoDo, MoDo, MoDo!
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla: Ramsan om Hasse hörde jag inte så tydligt då några gamlingar körde en annan gamling (Sassa Brassa MoDomassa...) strax bakom mig. Hur gick den?
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Paddan:

Ordet bäst har ju en rätt komplicerad betydelse då det används av en supporter, något för Värsta språket att reda ut?
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
scim: Tja, jag uppfattade då inte den där ramsan som något annat än en riktigt kul ramsa med en stor portion glimt i ögat.

Det tycker jag iofs också att ramsan "MoDo Hockey är Sveriges bästa lag" är, fast den kanske inte är menad att vara en lite smått ironisk ramsa utan är istället den rådande uppfattningen hos ramsihopknåparen...
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
kärran:

Skamkänslor? Pinsamt?
Med det värdelösa tryck som ett trots allt fullsatt Kempis åstadkom igår så ska du nog se att inte någon på rätt sida sargen hörde vad som skreks. Dessutom så verkar du helt ha missförstått Gardet och deras ramsor. Allt som sjungs ska givetvis ses med glimten i ögat och den dag som man börjar ta innehållet i ramsorna bokstavligt så ska man nog ta en paus från allt vad idrott heter.
Skulle innehållet i ramsorna dessutom tvunget följa matchbilden så skulle det enda som skrikits från läktarplats den här säsongen vara några enstaka spelarhyllningar vid de sällsynta Modo-målen samt de otroligt träliga ramsorna i stil med "Jobba, jobba, jobba".
Nej, tack vare Gardet och deras innovativa tillskott till den annars så stereotypa rams-kompotten så har iallafall jag haft en anledning att dra på smilbanden de få gånger jag gästat Kempehallen i år.
Tack!
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Poffa:
Jag sa inte att ramsan var dålig, och det mest positiva var väl att den var ny. Men varför kom den i det läget, kändes fel. För visst måste man ha menat att publik och även spelare skulle höra vad man "sjöng", annars kunde ju den innehålla vilka ord som helst.

Jobba, jobba är det som jag har mest minnen av från den gräsliga matchen från Gävle -99, därför tycker jag att den är ruggig att höra.

Att få till något som klacken orkar sjunga länge och högt skulle kanske vara bra.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
NuMo:

Jasså, ja det var nära slagsmål ett par gånger, var det alldeles i slutet av matchen eller var det tidigt i tredje perioden?
Vakten var faktiskt upp till oss och surrade med Hamberg som dock lugnade ner sig.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
kärran:

Du behöver nog inte oroa dig för att laget fick skamkänslor, för chansen att de hörde vad som sjöngs är lika stor som att Molin spelar för MoDo nästa år.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
kärran:

Ramsan pinsam i det läget? Hellre en ramsa som inte är helt sann än ingen ramsa alls. Dessutom är den innovativ och rolig. Inte ett plagiat av någon annan gammal ramsa eller en klapp-klapp-ramsa.

Nä, fram med fler ramsor (sånger) av den typen. Årets bästa ramsa i konkurrens med "Vad, vad, vad va det? Svart, Svart, Svartvadet!"
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
scim:
Ramsan med "Vi dominerar Sverige, Kanada och USA" användes under en match där MODO inte alls var dominant, spelade långa stunder dåligt. Tror inte ramsan lyfter laget just då. Möjligen så fick man skamkänslor. Fingertoppskänsla är bra även från läktarfolket. Tyckte själv att ramsan var pinsam i det läget.

Vart besviken på att vi inte kunde få till ett bättre tryck från publiken, kan det bero på att det var en hel del folk som är ovan att gå på hockey, semesterfolk som kanske såg laget första gången i år. Trist att de behövde se en så dålig tillställning. Dessutom måste en del nere vid sargen ha sett väldigt dåligt.

Naturligtvis skulle hela hallen hejat om MODO öst in en massa mål och fått alla passningar att hitta rätt, så visst är vi ganska mycket beroende av vad som händer på isen för att få fart på Kempis.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
scim:

Jag tycker inte heller om rivaliteten mellan de två, och jag gör mitt bästa för att motverka den, t.ex. försöker jag att inte "dra igång" någonting om jag hör att Gardet skriker någonting.

Ett samarbete är helt klart på sin plats. Jag tycker att om någon startar någonting, så kan övriga följa med.
Sen att man inte alltid hör vad Gardet skriker är en helt annan sak...:)
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
scim: Mina borttappade elever kom på att det var mycket roligare att stå mer mot mitten, till deras förvåning var det mer plats där. En av dem knuffade dessvärre en av gardets medlemmar i ryggen så att han ramlade över en massa andra och ett slagsmål höll så när på att bryta ut. Ja, vad säger man. De har det i blodet de små liven.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
DB:

Jasså, jag tyckte det lät lovande när du började, dessutom är jag rätt säker på att jag hört det förr. Jaja, det var hursomhelst inte den isolerade incidenten som retade mig mest, det är det faktum att det råder rivalitet mellan Gardet och The Reds. Ett samarbete skulle definitivt resultera i hög stämning vid varje match.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
DB:

Nåväl. Du trummar i alla fall bra mycket bättre än vad den/de som trummade när du hade ledigt gjorde! Fy fan, vad det lät illa...
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
scim:

Angående "Krossa - MIF Redhawks", så går den helt inte att trumma till. Jag försökte, det såg du, men det gick inte. Om det beror på att jag är dålig, eller något annat, det ska vara osakt...

Den andra ramsan däremot var faktiskt riktigt bra.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla:

Jo, den är riktigt bra faktiskt, Gardet kan hitta på både det ena och andra när de kopplar på kreativiteten. Bättre det än Reds som i princip går runt på samma trista ramsor hela tiden.

"Jobba jobba jobba"
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
scim:

Jo, nog var det bra melodi på ramsan, men själva texten kan man ju ha sina åsikter om... ;)

Jag tycker nog att ramsan om Hasse är bäst. Den stämmer ju, menar jag.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla:

Och jag bekräftar det.
Vill föresten fortsätta berömma Gardet som gjorde ett bra jobb igår, den nya ramsan (som följer) var suverän, fast den kanske var gammal, jag har ju inte varit i Kempis så mkt den här säsongen...
Ett intressant inslag från matchen var i tredje perioden då vi försökte dra igång "Krossa - MIF Redhawks" men trumslagaren vägra följa upp vilket gjorde oss tvugna att själva agera trummor. Återigen, + Gardet, - Reds.

"Vi är Modo
Fy fan vad vi är bra
Vi dominerar Sverige, Kanada och USA"
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
scim:

Det var ju det jag skrev, att det var gott om plats i mitten!
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
NuMo:

Du skulle sökt dig till mitten, där var det gott om plats. Hittade du de borttappade eleverna föresten?
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
NuMo:

Ja, dela stol tycker jag lät som en utmärkt idé. Alla barn längst ner på läktaren kan väl sätta sig i knäet på någon vuxen, så ordnar det sig.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
NuMo: Ju trängre desto bättre, vill man ha plats kan man gå ut i Ö-vik valfri dag.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Hawerchuk: Ja, det är skit! Jag håller med den som sa att det var skit. Ja, det var ju jag det.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
NuMo: Nog fanns det väl det, även om han bara gjorde en eller två försök. Nu vet inte jag om det var mycket folk bakom stora stå som inte såg ett skvatt, man hade som förutsett att det skulle vara fullproppat och kom dit en trekvart i förväg. Det såg likadant ut när det var fullsatt när hallen tog in 6500, nån större skillnad märkte jag inte.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla: Igår fanns det inte ens en speakerröst som bad oss gå ett steg hit och ett steg dit tills alla fått rum, man sket i det helt enkelt. Jag tror man såg att det inte rymdes fler. Men varför inte säga att "Finns det hjärterum, så finns det stjärterum"? Gå och sätt er på sittplats, dela stol med någon, det här går bra.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
NuMo:

Det eviga problemet. Det är väl så att man måste ha folk som jobbar aktivt för att få in folk på läktarna, och inte komma på en kvart före matchstart att folk ska tränga ihop sig. Det här vet vi ju dock sedan tidigare att det inte fungerar, och då folk är envisa och vägrar flytta på sig som det ser ut idag så är nog problemet olösligt. Om vi låter bli att släppa in motståndarklackar så har vi iofs helt plötsligt en massa mer plats att trycka in folk på...
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Glömde: Varför skall betalande mäniskor betala priset att inte få se, eller inte få stå på stå när de har betalt för det, bara för att köttpackarna inte gör sitt jobb?
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla: Hur hade du tänkt att inpackningen av människokött skulle ske? Och varför gör man i sådana fall inte så?
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Poffa:

Justfan, det var ju dig jag skulle svara också. Hur stor är chansen att det kom exakt 5200 personer till matchen igår? De kan ju ha låtit bli att släppa in folk som kom efter de 5200 första också iofs, men har någon hört talas om att de gjorde det? Nä, jag tror på de inofficiella siffrorna, jag.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Salle:

De gula? Publikvärdarna som inte finns i Kempis längre, är det dem du syftar på?

NuMo:

Som poffa skrev så hade det gått att få in folk på vissa ställen av läktaren, även om det var proppfullt just där du stod. I och runt The REDS brukar det väl för det mesta finnas ganska gott om plats, har jag för mig... En annan sak, men det är ju som det är med det, är att de förmodligen inte hade det alltför trångt på bortastå.

Sedan kan man förstås diskutera hur trångt man ska måsta stå för att det ska kunna vara fullsatt i en hall, men där är det ingen skillnad i Kempis nu motför vad det var förr, eller jämfört med andra hallar heller. När jag var i Timrå sist kunde jag t.ex. inte röra armarna heller (fast det berodde kanske på den snålt tilltagna avdelningen av platser för oss MoDosupporters snarare än på fullsatt?).
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Poffa: Självklart är det så, men jag är ändå emot att man bygger och organiserar en arena efter det medelbeståndet av människor i stället för efter det antal som faktiskt kommer när det gäller något och vid storhelger. Att packa folk som sillar med hjälp av packmänniskor är inte rätt väg att bli packad på. Speciellt inte av de nitiska vakterna som tror att det är kravallerna i Göteborg så fort de stiger in i det fredliga Kempis.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Poffa: Att det är trångt på stora stå beror till 100% på folket där. Till och med på matcher med under 4000 på är det svårt att ta sig ner på ståplats pga att de som står på de översta raderna vägrar flytta sig och ge plats när man ska gå ner. Kommentaren varje gång man ska gå förbi är -DET ÄR FULLT!!



Bilderna om nån missat dem: www.frisco.se/031226/
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
NuMo:

Det stora problemet var att det mycket väl hade gått in ett antal hundra personer till om det packats på ett riktigt sätt av vakterna där nere. I mitten av stora stå, på den nedre delen fanns det väldigt gott om plats, men tyvärr var det inga som insåg det. Hade man bara haft ditt mod i att tränga sig in så hade alla de som stod nedanför stora stå också fått plats på själva läktaren.

För övrigt så säger inofficiella siffror att det var mer än 5200 i Kempis igår. En mer rättvis siffra lär ligga på 5500 om man skall tro de som sägs veta. Men vad gör man inte för att glädja brandförsvaret.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla:

5200 är 200 för många än det borde få vara. Peter Blomqvist som klippt och klistrat pappfigurer vid sitt skrivbord, för att ge rum för fler sittande till ståplatsares förtret, verkar bara ha hällt ut de sista tvåhundra pappersfigurståare han ville få rum med över spillran till ståplatssektion på sin arenamodell, på skrivbordet.

- Ja, se där ja! De rymdes visst! Synd att jag inte hade klippt till fler figurer till mitt förfogande, för då hade det rymts ännu fler. Bra många fler faktiskt. Man kanske tom. kunde ha fått plats med tretusen till på stå om man bara - Argghh! KLAPPar! ihop dem så här. Så nu blev de platta...

Om sanningen skall fram så var det många som inte fick se så mycket match, det var många som fick stå nere vid sargen (Men inte för nära, för då jävlar kommer vakten!) Själv trängde jag mig nog fram, scim hjälpte tom. mig att vänd mig mot planen för att jag hamnat med ryggen emot och hade svårt att se något över axeln. Där stod man med många andra, med händerna utefter sidorna oförmögen att få upp armarna för att man var så hårt packad. Inte för att jag tillhör de som höjer stämningen med frenetiskt klappande i vanliga fall, men jag tycker nog att jag har betalt för att få göra det om jag skulle vilja.

På det här sättet tjänar klubben tiotusentals kronor extra. Låt folk betala, men skit i om de kan se matchen. Pengarna sägs gå oavkortat till spelarna och ledarnas årliga julfest, som den här julen bestått av alldeles för mycket gåslever, Cognac och feta cigarrer. Inte undra på att gumpen hängde på pojkarna den här matchen.

Egentligen borde det polisanmälas.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Kickan: Oj, eeh...wow...eeh...pinsamt! Hmm, tydligen finns det något sånt där som att vara för glad. Märks klart och tydligt att bilden var tagen innan matchens början, för så där glad kan man bara inte vara när man var tvungen att beskåda det där bedrövliga skeendet på isen som tydligen skall föreställa någon form av grundspel av MoDo Hockey.

Det som ju tyvärr inte framgår av bilden är den fina autografen av Macke som finns någonstans i ytterkant av klubbloggan.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Äsch. Synd att det ska gå såhär när man kommer hem för att se ynka två matcher. En avverkad, one to go.

Plus till Ö-vikspubliken vid några tillfällen, finns inga som lever om så bra vid vissa situationer! Jansson, Högardh och Werner får dela på ett plus. Wennerberg - Öberg bra från början, sen inget. Hakaana, han är stor, men syns inte. Förutom bakifrån då. =P Annars var väl förstakedjan bra som vanligt nu och då, kul att dom verkar ha hittat en fungerande tredjelänk, kanske, i Högardh.
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Frisco: Vart i klån stod du då? Har du förfallit till medgångssupporter?
En fråga ang bild 14: Är det nån/några spec person/er som man ser dunkla silhuetter av?
Kommentera

Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla: Det hade varit svårt att trycka upp mer folk på stå, åtminstone en bit upp. Vart var "de gula" om det fanns plats nånannanstans som inte packada in folk där då. Sen om det gått att, á la Timrå, skärma av bortastå så hade nog de som stod rinkside kunna fått plats också.
Kommentera

358868 · »