1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483660 inlägg · 4079 ämnen

Modo - Mora 170227

« · 1804502 · » Till forumet


Sv: Modo - Mora 170227
Monno: Haha stod precis i duschen å tänkte att ni gör osynliga Molin 2, skröder 1 och smotherman 1 så är vi klara för AS nästa säsong å kan lämna WO de sista 2 omgångarna å göra nått annat som är kul
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Woody: Är det något man lärt sig om Modo efter fjolåret så är det att det är aldrig aldrig någonsin lugnt förän hesa Fredrik sjungit för sista gången!

Nu gör vi som vanligt och börjar spela ut när matchen är körd. Detta lags största svaghet just nu är nog varken träning eller taktik. Det är mentalt.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Carl Lejonkräk: Samtidigt är det ganska trist att ett Norrlandslag ska behöva kvala. Jag hade hellre sett Pantern eller AIK i den sitsen, eller varför inte Västervik. De får gärna börja kräftgången i kväll.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Woody: Löven är nog räddningsplankan.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Carl Lejonkräk: Vidare får man väl de domare och kommentatorer man förtjänar. Lirar man i HA får man väl finna sig i det då laget spelade sig ur SHL. Skulle man ha det top notch bör man nog prestera därefter också.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Carl Lejonkräk: Men Björklöven möter ju Mora i nästa match och MoDo möter Timrå, så det ser väldigt lugnt ut för MoDo ändå.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Carl Lejonkräk:

Jag har nog lite högre krav på kommentatorerna med tanke på vad abonnemanget kostar. Det är ett skämt att man inte kan ha mer kunniga kommentatorer som faktiskt läser på.

Det var bättre på webradions tid, dom var ju partiska som fan, men dom hade iaf koll på hockey och serien dom bevakade.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
J F K: Jag tycker att kommentatorn gör det riktigt bra trots allt även om han rör ihop det ibland.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Monno: jo, men sellgren är verkligen inte en defensiv back. Man kan säga tvåvägsback eller ännu hellre offensiv, men någon defensiv back är han verkligen inte.
(Även om han tyvärr är bäst defensivt idag också).
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Eller: Klockrent! Väldigt mkt alibispel från många spelare emellanåt. Gäller även framför motståndarmålet när man kommer in när situationen är död.
Man knuffas och puffar likt de tre små grisarna istället för att gå in och ta stryk när pucken lever.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Rytter: Han är ju typ överlägset bäst defensivt just nu i laget så på så vis är det väl inte fel... Inte så hård konkurens dock.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Tack pantern 3-2 nu i den matchen.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
J F K: det behövs mer än att bara alibimarkera, man måste vara som en finne i röven på motståndarna.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
J F K: Gulligt att man missar en hög klubba i ansiktet på en puckförande spelare, en bragd bara de
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
J F K:

1.79 och 77kg, skrämmer slag på motståndarnas forwards med sin defensiva styrka.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Carl Lejonkräk: det har funnits massor av chanser att markera även om du har rätt i att man ofta är en bra bit ifrån.

Kommentatorn brillierar. Sellgren är en defensiv back alltså. Är det inte bättre man håller käften än att man uttalar sig om saker man inte begriper när man kommenterar för tv?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
J F K: Modospelarna har för lågt tempo för att kunna spela tufft och tacklas, de hinner helt enkelt inte komma nära moraspelarna...(4-1).
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Mora IK - MODO Hockey 4-1
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Domsjö: trodde allmänhetens åkning var på helgerna mitt på dagen.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Rytter: Bad feelings? Dom finns i oss alla. ;) Tyvärr ser det ut att bli verklighet igen.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Domsjö: Kommer ni ihåg foppas avskedstal då han med gråten i halsen sa
"Jag hoppas att de som tittat på mig tycker att jag jobbat hårt och gjort rätt för mig".
Den inställningen har blivit fantastiskt kontrasterande till modos senaste säsonger.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Rogersson:

Snälla prata inte om kval och Leksand.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Rogersson: Denna match ser ju ut som när vi spelar DM. Fast vi är då det lägre rankade laget.
Helt håglöst och utan energi. Var det firmafest igår eller?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Rytter: Fy fan vilken pers detta kan bli. Modo har fått härdsmälta vilket ger Löven och Vik blodad tand. Vik har SSk hemma i nästa dessutom, hua
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Mora IK - MODO Hockey 4-0
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Ja jag hoppas folk ställer in sig på kval, det gör jag. Jag tror vi inte vinner de sista 2 matcherna.

Kval är snarare bättre för oss ekonomiskt sett OM vi håller oss kvar. Jag tror den enda chansen för ett Div 1 lag är om dom har samma flyt som LIF hade..

Confusius: Jag har sagt att materialet har varit åt helvete för dåligt hela säsongen, fan AJ gjorde allt han kunnat med skitlaget vi har, o vad ska Bäckman göra trodde man? Polera skit till guld?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Carl Lejonkräk: japp. Backarna är för långsamma med att passa. Liksom naiva och korkade.

Varför går ingen in och spelar tufft? De har små snabba spelare och ändå är det mora som tacklar fulare och närmare gränsen. Vi bara petar.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Robin Ztorken L: 33 jobbade inte
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Carl Lejonkräk: Västerås leder med 2-0 .
Trevlig afton 😡
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Rytter:

Bytte och såg precis löven göra 1-2 och nu kvittera pantern till 2-2. Bra det.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Domsjö: Och nu återigen helt rent framför egen kasse, för 10000:e gången.
Är det något medvetet man dagligen tränar på, att släppa rent i mitten framför mål?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Löven leder 2-1
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Rytter: Löven leder
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
J F K: vi hade 3 backar som skulle vara stabila och sådana att luta sig mot. Hedman, Eidstedt och Paris. En är borta och en har sämst plus minus och de två kvarvarande kämpar på för att inte vara bänkade. Jobbigt läge.
Modo skulle nog tjäna på att köpa ut Hedman om inte kontraktet var 1+1.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Domsjö:

Nej nu byter jag till VIK och Löven matcherna.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Domsjö: Mora åker sannerligen mycket skridskor, modern hockey.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Gavelo: Det är tragiskt att man alltid ska se modo säsong efter säsong överraska negativt. Och när det går som tyngst ser man sällan jävlar anamma utan hängskallar som gråter ut efter säsongen att det var jobbigt/tungt.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
dempa: Vet inte om man törs heja på något annat lag, dom lagen man hejar på (Modo, Detroit) går ju så förbannat piss så det är sjukt.

Skulle Modo gå i konkurs så är det nog Brynäs man tittar lite extra på.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
1-0 Västerås
1-1 Björklöven

Dom kommer närmre
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Gavelo: mora går för fullt och det finns en poäng i det. Att slå av tempot i slutet av säsongen brukar faktiskt vara en dålig idé.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Rytter: Ja förra säsongen var höjden av bottennapp men då hängde vi iaf på i matcherna även om vi ofta förlorade.
Denna säsong förlorar vi lika mycket men är ofta fullständigt avhängda i matcherna.

0-3 mot ett ganska lamt Mora i en hall där döden hade varit en kul prick, säger en hel del om Modo som ändå är det enda laget som har något att spela för ikväll.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
WarEvryPractice:

Rätt inställning, det är ljuset i tunneln så här i dystra tider.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
OBS!!!
Modos ledning vill degradera till div 1.
Man vill börja om med enbart juniorspelare för ekonomin tillåter inte allsvenskt spel.

Synd att man inte har en till hemmamatch.
Kul om dom skulle spela inför tomma läktare med en banderoll som lyder " inget hjärta inget lag"
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Monno: Jag tycker att det blivit lite bättre, men mora är riktigt jävla rappa på skridskorna. Vi har flera backar som inte hinner med. Hade bäckman fått jobba längre tror jag att det kunnat bli klart bättre än under aj även om han inte är en tränare för nästa säsong.

Jag tror att AJ snabbt tappade omklädningsrummet. Det blev ohållbart med spelare som inte trodde på honom längre
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
MorganaLefaey: Alla i Modo är lika fantastiskt bra, dom tacklas, grym speed och en helt perfekt spelidé!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Monno: Kan inte säga att man ser någon effekt av att Bäckman styr upp defensiven. Alla ser totalt vilsna ut och tafattare än någonsin.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
dempa: Så kan du ju inte säga. Klubbar kommer konka, dra till KHL, högstaligan kommer utökas och minskas. Ingenting är statiskt, och sköter MoDo bara ekonomin så kommer man givetvis gå upp igen. Men det kan ta en stund...
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
Domsjö: Kallas för siljanssväng och brukar utövas av LIF.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
dempa: Man börjar inte få sympatier för någon annan klubb, lägga ner hokeyintresset går före.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 170227
MorganaLefaey: vilken hakning på Eriksson. Killen drar upp klubban i maghöjd och surfar med.

Kommentatorn är som vanligt en morasupporter.

Vi har nog lika många hyggliga chanser, men där mora utnyttjar sina lägen så blir vi impotenta. Vi är åt helvete för dåliga på de avgörande detaljerna.

Eidstedt hade lätt stoppat friläget, men istället för att följa med så stöter han och blir lätt rundad. Sedan får de en chans när backen vår åker fram och gör någon halvpiruett istället för att gå på kropp.

Sedan har vi tre backar som är för långsamma för det här tempot. Mora är riktigt bra på skridskorna och de tre jag tänker på är inte smarta nog att hantera farten...

Mora lär ändå bli en munsbit för ett shl-lag. För klena i egen zon. Mot ett bättre lag än modo hade det kunnat bli jobbigt för dem.
Kommentera

« · 1804502 · »