1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 390231 inlägg · 4145 ämnen

MoDo-Mora 251116

Sv: MoDo-Mora 251116
Greg P: classy du var då. Ta och kom tillbaka med lite mer respekt imorgon

Greg P: Vad har han skrivit?

Från Hörnefors:
Klicka på länken.

Greg P: fylle jon. Det där var fan under bältet. Han hade ju iaf ryggrad att gå ut med sina problem, har han tagit återfall en söndag på sociala medier så har han nog jobbigare med återfallet än vad den han ev kränkt i skrift har med orden han kan ha skrivit.

Törs lova att du garanterat hyllar poeter , musiker, sportfolk eller skådisar som också är missbrukare som genier för deras "fyllegrejer" , törs även påstå att du garanterat drogat dig mer än jon gjort senaste åren . Men att sparka på någon som försökt göra nåt åt sina problem som du din äckliga lappdyrkare gör i någon annans bok bara för att provocera är årets lågvattenmärke. Håll dig till er egen bok men där är du osynlig , för du vill bara som sagt provocera och inte diskutera eran eget jävla plastlag. Bara kasta skit på andra.

Har han kränkt eran lappjävel med läppglans på fyllan ska jag swisha jon till en bakismacka och en kaffe.
Återfall tillhör sjukdomen men jag tvivlar på att han sprider journalistisk dynga och lögner på fyllan. Han sa kanske sanningen

Från Hörnefors: MoDo’s press- och kommunikationsansvarige har kablat ut några bilder som inte visades i tv-sändningen och rätat ut några frågetecken (väldigt uppskattat, f.ö.) vilket tydligen har provocerat lövenfansen något oerhört.

Trilske: fö helt rätt skrivit och inte ett dugg kränkande eller personangrepp i texten.

Hägglundsmaffian: Hmm, blir intressant att se disciplinnämndens beslut. Kärnfrågan ligger väl i man uppfattar att han vinklar skridskon, det påverkar skaderisken oerhört mycket. Med risk för att glömma något borde det resultera i säsongens längsta avstängning hittills i HA och SHL, det där hör verkligen inte till spelet och det finns egentligen inga ursäkter.

Tv4 missade mycket i förlängningen, kommentatorn var inte alls med på vad som hände när Topping tog ut pucken ur offensiv zon och det blev tek i egen zon - nya regeln gäller även i 4 mot 4 då Swet kom in från utv-båset.

Skönt vända 1-3, bra coachat av Karlin att plocka bort fjärdekedjan i tredje. Viktor P gör mål i forwardposition återigen och kunde hängt en fri i boxplay också. Emil L visade äntligen att han inte har stelopererade handleder och höll på köra in avgörande redan innan förlängning.

Här är Smeds och Hallins kommentarer om det.

Frontschwein:

Oj! Det var visst en ömtå. Jag är inte här för att provocera hyllade er för en vecka sen om du kollar historik bland mina inlägg.

Ställde en högst rimlig fråga om en anställd ska hålla på så? Hade en lövensnställd uppfört sig så hade jag skämts ihjäl, men det kanske är rimligt enligt dig vad vet jag.

Har ingen aning om vad Jon sagt om vår sportchef på fyllan och kunde inte bry mig mindre vad han gör i ett privat sammanhang tycker.

Det är också lite kul att du blir kränkt av vad jag kallar Jon men du hånar även vår sportchef själv dom lappdjävel?…

JoJo2613: Ingen Berg till oss den här säsongen, enligt Höken. Vilket ändå var rätt väntat.

Vargen: We are FUCKED!

Ny vinkel på sparken. Bland det fulaste jag sett på länge.

SpecterV2: vilket hjärnsläpp! Såklart ännu värre när han gör det mot en 18 åring.

Hägglundsmaffian: Man ser redan innan att han är helt ur balans.

Bad_Brett: Men visst måste väl Hallin sagt något olämpligt?. alternativt visat någon min. Annars hade väl inte Smed vänt tillbaka sådär.

Paninaro: Gissar att han passade på att jubla som tusan när han var lämpligt långt ifrån =)
Sen kan det ju vara så att han jublade ned mot Kelleher men skulle väl inte förvåna om han passade på när han var på lämpligt avstånd från Smed.

Paninaro: målvakten ser ju skogstokig ut redan när han lämnar målet.

Kan Hallin ha sagt något? Ja inte omöjligt. Men som professionell spelare måste man kunna hantera det, särskilt när det kommer till en junior. Låt det rinna av dig eller svara med ett jämbördigt hån tillbaka.

Paninaro:

Jag är ganska säker på att Hallin satte tummarna i sina öron viftade med fingrarna och räckte ut tungan åt Smeds samtidigt som han ropade, NANANAAANANAAANAAA!

I alla fall vad jag har hört, från säkra källor som jag tyvärr inte kan avslöja.

Greg P: Greg jag håller med dig. Det är ingen bra ambassadör för klubben. Vi är överlägset bäst på sociala medier av alla klubbar i Sverige och så har vi Jon som gång på gång vevar med supportrar?

SPOODI:

Tycker ni gör det väldigt bra på er YouTube-kanal med intervjuer och liknande. Mycket bättre än Löven som kör allt via nån flummig Wimp app nu till betalning dessutom. Det är ett jävla snedsteg och rent pinsamt faktiskt av oss.

Bengtsson kör för fullt i en vit tröja på dagens träning så det är ju kul att se.

Greg P: Youtube började dom med när vi gick upp i SHL. Innan det var det också nån flummig app med betalvägg som dessutom var uselt innehåll.

2 matcher för Hellgren-Smed. Han kom undan billigt.

NuMo: Ååkeej ?

Sigge: Vi hade MoDo-channel med helt ok innehåll. Det var väl först när Jon tog över som kanalen dog.

JoJo2613: endast två matcher för att sparka ned en motståndare efter slutsignal, totalt respektlöst. Hade varit intressant att höra hur diskussionerna gått till..

Samma antal matcher Sverre fick för sin "kollision" mot Östersund.

SpecterV2: Jag vet inte om skaderisken är så hög. Rakt framifrån så har Hallin bra skydd och sparken sker med ett ben som är vadderat med benskyddet.
Jag går inte igång på det där, även om norskens avstängning kändes oerhört tveksam när man såg stillbilder på den.

Det var ju snarare krokben än en regelrätt spark, så 2 matcher känns rätt rimligt och kanske till och med lite väl hårt.

JonathanF: nja kolla på alla bilder som finns, det är en solklar spark. Och det var efter slutsignal dessutom. Så ja han kom under riktigt billigt.

JoJo2613: Det spelar ingen roll för oss oavsett och Hallin blev ej skadad men det betyder alltså att man kan totalt sänka någon efter slutsingal och endast få två matcher om DN ska vara konsekventa.

SPOODI: Sänka någon?
Jag tycker det är grövre än en tripping, men skaderisken är snudd på minimal.

SPOODI: kollat lite avstängningar i shl å då har vi ex illegal check to the head utförd av hv santeri hattaka. Gav två matcher.. var är skaderisken störst... krokben eller tackling mot huvud. Som någon skrev, kanske lite hårt med två matcker för målvakten

« · 2938154