Tarasov: Plus att vi äntligen spelar stabilt när vi spelar på resultat. ett helt annat lag än förut. Nu borde väl ett par tusen till vilja hjälpa fram oss hemma. Usel publiksiffra, men bra stämning. Alla som klankat på Hanses har väl gömt sej i en grotta nu. Grät när MoDo vann guld senast, men några tårar kom efter 3-2 målet, Gud så vackert. Hann snyfta o sen kommer Björklund från egen zon, några tårar till.
Många gånger undrar man varför man la så jävla mycket tid, energi o pengar på ett lag, sen får man se detta, haha
modomille: Mkt viktig seger. Dels så vinner vi utan att Karlqvist gör poäng, dels så ger vi OIK nåt att fundera över om vi stöter på varann igen. Sist men inte minst Linus P vinner matchen genom sin skicklighet, vilket är viktigt gör många matche är rätt jämna så de han har kan avgöra. Nu väntar vi bara på att Norlinder har en sådan match.... kommer komma.... lovar👍😉
Webmaster: jag skiter i hur det går denna säsongen, längtar redan till o följa LP och Norlinders utveckling nästa säsong, snacka om guldkorn som kommit fram ”bara sådär”! Älska Modo!
Älskar inställningen och kampmomenten och det märks att man har växlat upp. Det man saknar lite är kylan när man får avslutslägen. Oskarshamn är ett bra bevis på det.
Det där med att spela fast oss ofta tycker jag inte stämmer sett över hela perioden. Det var sista 5 det svajade men fram till det spelade vi riktigt bra och kom snabbt ur egen zon och spelade knappt fast oss en gång. Känndes väldigt kontrollerat fram till 5 min kvar.
Enda jag tyckte var att vi chansade lite för mycket i mittzon och gick på lite för hårt och huvudlöst. Lyckas vi inte pressa fast och dom kommer förbi kan vi ju inte stöta så hårt i mittzon om vi inte är säker på situationen och att vi vinner pucken eller närkampen.
Många gånger undrar man varför man la så jävla mycket tid, energi o pengar på ett lag, sen får man se detta, haha