1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474669 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Oskarshamn 1/11

1848421 · » Till forumet


Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Robin Ztorken L:
Eller så är han lika bra som han varit de senaste 6-8 säsongerna. Dvs han hör hemma i en roll som ytter i en 3-4 lina, kommer inte göra något större avtryck i anfallszon. Tkr faktiskt han är lite bättre som ytter, några uppåkningar med puck in i anfzon. Här är jag rätt nyfiken på lönen hans, vilken till viss del skall spela roll när man bedömer en spelare.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
locken: Nej, det märks verkligen tydligt att han inte hänger med i svängarna.
Han behöver träna ikapp, om det nu inte är så att någon skada hämmar honom.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Ogie Ogilthorpe: Är han så otränad borde han väl få börga i övikhockey ock spela sig i form där....vi har inte råd att ha en spelare i en sådan form att han sänker laget. Då är det bättre att någon junior får spela!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Tarasov: Det är möjligt! Björklöven kanske vill ha honom?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Upptäckte rätt nyligen att Max Friberg som jag gick i samma skola som, spelar i Frölunda nu. Jag borde ha vetat detta för längesen men har väl inte följt hans karriär sen han drog till Nordamerika. Aldrig varit kompis med Max, men har flera gamla klasskompisar som aldrig lyckades bli hockeyproffs (La av efter ca 2 säsonger i Skövde IK A-lag) och via dom så känner jag Max :)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Zource:
:) fö borde det inte bli utlåning för Oscar Ö nu?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Tarasov: Att få in två spelare i laget som är 20 eller äldre känns bra! Jag litar inte på hockeyspelare som inte får handla på bolaget!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
J F K:
Karlqvist - Jakobsson kommer bli allsvenskans svar på Panarin-Kane!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Nucky: Med risk för att vara tjatig. Han kunde inte bryta in ifjol för att han hade klubban åt fel håll. Skulle han runda backen när han kommer på vänsterkanten får han avsluta med backhand. Dessutom VET redan backen innan att han ska försöka runda honom då alternativet att kliva in före backen och skjuta inte går (för att då fick han skjuta backhand).

Nu när han kommer på högerkanten kan han antingen runda och bryta in, eller alltså finta, gå på insidan och ta skott utan att då tvingas använda backhand.

Jag kan inte för mitt liv begripa hur AJ spelade Jakobsson på vänstersidan hela säsongen. Man tar ju bort hans vassaste vapen i kontringarna.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
J F K: Jag tycker att folk här inne missar att Hägga inte spelade på hela förra året.

Det är en sak att försäsongsträna och sköta det bra. Men matchkondition är faktiskt en helt annan sak.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Tarasov: Jag är positivt överraskad av Ekarv, visade tendenser till playmaker igår samtidigt som han kändes hyfsat trygg i defensiven. Detta trots att han bara varit med 1 träning.
Vann dessutom 10/14 tekningar, det behövs!

Jakobsson var precis så rapp som man kommer ihåg, bröt dessutom in på mål ett antal ggr istället för att svänga ut mot sargen. Tycker det var hans svaghet ifjol, valde alltid enklaste vägen.
Lovar gott!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
J F K: Håller med dig fullt ut, känns ju som om Hägga har hela världen på sina axlar just nu. så här dålig ska han bara inte va!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
J F K:
Visst är vi bättre än förra året men det känns inte riktigt som vi har "taktpinnen" i matcherna på det sätt man önskar sig av lag som har ambitionen att utmana på slutet av säsongen. Sen är matcherna någorlunda täta och ett avstånd mellan lagen kan vara skenbara, men det känns ändå som vi inte gjort tillräckligt många bra matcher av de 14 som spelats. Å andra sidan så vinner man inga slutspel på hösten.

Ekarv-linan kan nog bli riktigt bra om några matcher. Ekarv tekade rätt bra igår.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
hanzon: Jag skulle säga att det kan vi inte ha en aning om utan att vara i omklädningsrummet och båset inför, under och efter match.

Både Jörgen Jönsson och Rickard Wallin har någon gång klivit av uppdraget som kapten för att det varit för betungande och gjort att de inte kunnat/orkat fokusera på sitt eget spel. Med tanke på det är det naivt att tro att det bara är ett spel för galleriet.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Tarasov: Molin ska vara kapten för laget, inte Häggström!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Tarasov: Igår tycker jag att vi skapade riktigt mycket med tanke på hur spelbilden såg ut. Ifjol skapade vi många fler halvchanser, medan vi exempelvis igår fick till få sådana till förmån för att chanserna i sig var lite farligare.

Jag tror kedjan med Jakobsson kommer att bli riktigt bra. Ekarv var bättre än jag väntat mig igår. Inte alls bara offensiv, utan tog ett bra ansvar bakåt när Karlkvist och Jakobsson drog iväg.
Kommentera


Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Robin Ztorken L
Det känns ändå som vi tagit ett steg framåt gentemot förra säsongen, för visst känns det som att vi inte skulle klarat att komma tillbaka och göra 4-3 förra året. Även när vi spelare dåligt så släppet vi inte in 5-6 mål eller 7 för delen. Vi är med i matcherna på ett annat sätt än förras säsongen. Samtidigt finns det ett och annat att jobba på, känns inte som att vi skapar så mycket i 5-5, vet inte om det bara är en känsla men upplever det så. Så förhoppningsvis kan man haka på i topp 5 och växa in i det.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Berit82:
Nej har alltid sett det "C" som en amerikagrej. Däremot finns det uppenbart ledare på plan. Vår ledare klev fram igår när det stod 3-3 och satte ett mål, dessutom skapar han läget åt sig själv. Sen kan det finnas kvalitéer utanför isen, som motiverar ett C men Häggström är såpass långt ner i FW hierarkin att jag inte ser honom som ledare i det avseendet. Även imponerad av hur Hedman klivit fram denna säsongen så ett C på honom hade kanske inte varit fel, men känns ändå som att Molin är ledaren.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Berit82: Handlar nog mer om att man ska ha bra ledare i laget än just att dom ska ha ett C. Detta med titlar och ragnordning är ju inte riktigt "the shit" i sverige överlag.
Jag tror t.ex. Lundqvist hade varit lika nyttig i Frölunda om han haft ett A eller inget alls på bröstet. (eller magen eller vart Frölunda nu gömt C:et i sitt reklamjippo till tröja).

Man behöver inte en titel för att vara en bra ledare. Däremot kan det vara så att man som spelare känner en viss press av att vara kapten för ett lag. Så där håller jag med dig lite.
Men för själva lagets skull tror jag det viktiga är att det finns ledare i laget, inte att just den med C är en utomordentlig ledare.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Monno: Nej visst är det så. Samtidigt så kan man väl tro att de faktiskt förväntar sig bra spel med lagom mycket poäng. Hade man inte det så skulle inte tredjelänken vara Karla.
Otroligt skönt med en vinst. Skönt också att vi börjat bygga en liten liten "trend".
Det kanske ger spelarna lite självförtroende och med lite flyt så kanske det blir mindre kaotiskt i egen zon framöver.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Mydar: Ja, en sak är helt klar att Oskarshamn ihop med Pantern är nog de två bästa lagen jag sett så här långt, så tre pinnar igår var verkligen en välbehövlig skräll.
Risken är väl stor nu att det blir ett riktigt bottenapp mot Västervik.

Men kan vi sy ihop tre till där, då kanske man börjar våga tro på detta...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Gavelo: Ja, jag lyssnade denna matchen på sportradion medan jag fixade käket i köket, det lät inte helt övertygande men viktigaste just nu är att man vunnit 2 matcher i rad. Det blir lite andrum. Plötsligt känns det lite bättre även om det inte alls förvånar mig man spelar enligt samma mönster som föregående år. Upp o ner i tabellen som en jojo. Men idag ska jag va glad för mitt favvo lag vann!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Tarasov: Tror du inte att du känner så just för att du är modoit? Vi har ju egentligen inte haft någon riktig kapten sedan Svartvadet. Jag tror att en sån som Lundqvist i Frölunda är väldigt viktig som kapten, trots att han är en rätt vidrig spelare
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
locken:
Kaptensrollen känns mest som en formsak i Sverige, i Nordamerika är det nog en större grej.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Woody: Ja ni är ju fantastiska. Den här uppbackningen från våra norra förort känns ju som ett riktigt brödraskap.
Det bor en Timråit i oss alla. Ni bevisar det igen.
Tack bröder!!!!
:-)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
hanzon: Frågan är om kaptensbindeln är oket, en del klarar inte pressen en del växer!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
locken: Absolut gör han det, men jag saknar gnistan i Häggström, var är den?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Tarasov: Modo ska inte vara helt nöjd som förening för än man står där med ett 3dje guld och kan satsa på ett 4e.

Nåväl gnutta överdrivet. Men jag tillhör skaran som inte fattar hur man kan gå in i en serie och gå med på att man ska förlora ett gäng matcher.

För att vara realistisk. Ingen i Modo ska vara nöjd med annat än att Modo är en SHL klubb igen. Som en långsiktigt mål är det enda rätta.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Nucky: Två gånger, eller så länge som ni gör som man kan förvänta sig av en lojal lillebror. Så länge vi båda vinner både man väl kunna glädjas, eller hur medborgare!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Woody: Hur många gånger tänker du dra samma skämt?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Woody:
Akta dig för ev jinx bror, den kraften är stark....
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Dundee:
Nu har vi troligen en av de största budgetarna i allsvenskan, då känns som att man iaf skall kunna utman om topp-4 för att man skall vara nöjd med helheten. Sen finns det såklart nyanser, låt oss säga att man slutar 7:a men är någon poäng från 4:a så kan jag kanske leva med det, och gör man ett bra playoff så mkt förlåtet. Men att vara nöjd med topp-8 tycker jag inte man skall vara som förening, givet de ekonomiska förutsättningarna. Då har gjort/fel misslyckats i något led, tkr iaf jag.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Woody: innan man vunnit ett ynka litet SM-guld kan man inte vara storebror. Sedan kanske en check i elitseriens maratontabell kan ge ett definitivt svar på frågan.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Tarasov: Grattis än en gång! Så har ni kravlat er över strecket. Jag måste ändå säga att ni är för söta när ni besegrar AIK och Oskarshamn bara för att se till att storebror ska få lucka mot just de lagen. Gulle!!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Monno: Känns som om Jacobsson gjorde den bästa matchen av dom nya !
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Nucky: Ja se bara SSKs seger mot oss. Det var ju en likvärdig match med skillnaden att SSK var sämre från början av matchen.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Monno:
Gott som fan med 3 poäng!
Underskatta inte en seger som denna, det bygger självförtroende.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
RedNek: Jag känner igen det där. Spelar man mot lag från Stockholm eller söder därom från man tåla det. Undantaget är väl Leksand då, som är någon slags motsvarighet till fotbollens Hammarby. Hoppas ni håller undan.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Rytter: Kunde inte sagt det bättre själv. Det går ut på att vinna sedan hur man gör det spelar då inte mig någon roll. Det lag som gör flest mål vinner och får poängen det är det som räknas. Skönt att grabbarna fått vinna 2 raka nu får in lite positiva tongångar i laget igen. Men åter igen det är ett ungt lag det kommer bli en bergodalbana men förhoppningen är ju att man lyckas ha tillräckligt med poäng för komma top 8 och gör vi det ska vi vara väldigt nöjda.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Rytter:
Bulldozern har börjat rulla;)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Robin Ztorken L:
Skönt att Molin/Eriksson gör skäl för sina löner, som jag antar är rejäla sett till allsvenskan. Men hade hoppats att man kunde fler ”bra” matcher i sträck. Skönt att KJ är tillbaka, klar förstärkning. Hoppas vi kan ligga kring 5-8 plats framöver.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
MorganaLefaey: Handlar ju inte om att dom ska ösa in poäng. Tror nästan ingen förväntat sig det.
Men jag förväntade mig att båda två skulle vara jobbiga jävlar att möta och se till att köra slut på kedjorna dom möter. Men lite av den varan än. Häggström började ju bra men.

Se nu är vi sämst 8a helt plötsligt.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
hk: Detta var en ren stöld, Modo är bättre och effektiv i 1:a sen finns det inte många ljusglimtar förutom enstaka moment men överlag är IKO överlägset det bästa laget för kvällen sett över alla 3.
Men man får vara otroligt nöjd med poäng och 3 är som sagt lite av en stöld
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
MODO Hockey - IK Oskarshamn 5-3
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Domsjö: de lär inte vara billigast heller. Kommer ju från högre liga.
Det här med att bara börja producera är inte alltid lätt.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
J F K:

Det var inte snyggt, det var inte stabilt utan svajade åt alla håll. Men spelar ingen roll ingen kan ta av oss de 3 poängen, inte ens ztorken hur mycket han än gnäller och klagar.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Gavelo: Tre värdefulla poäng.
Totalt utpelade men lyckas vinna
Starkt!!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
hk: jaaaa!!!!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
hk: Ja men på två försök sätter även en som får betalt för att spela hockey pucken!
Kommentera

1848421 · »