1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481542 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Oskarshamn 14/11

« · 1775591 Till forumet


Modo - Oskarshamn 14/11
4 raka segern?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Tarasov: Det vore förbannat skönt faktiskt.
Såg att Lindgren är sjundeback numera. Jag förstår det fullt ut. Han är på tok för vek och är osmart dessutom. Man behöver inte vara ruskigt stark, men då får man i alla fall utnyttja de kilon man har.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
J F K:
Håller faktiskt med;) däremot tkr jag han är den back som hantera blålinjen bäst i PP, Paris skall i princip bara skjuta, men han kan inte ta positionen till vänster både Björklund/Karlqvist går före.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
J F K: Varken Berglund eller Sellgren är större än Lindgren, och ingen av dom, har samma problem i egen zon.
Berglund har spelat så lite iofs. Men mot Sellgren kan man jämföra rättvist.
Lindgren är grym i PP men hans offensiva uppsida i 5mot5 tycker jag inte har visats tillräckligt för att man ska leva med defensiven.

Tycker iofs att Paris offensiva uppsida inte visat sig kompensera hans brist på hastighet heller men. Paris är åtminstone stark och har bra räckvidd bara han hinner på rätt plats.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Monno:
Både DP och Hedman har väldigt svårt att få flyt i spelet ur zon, fastnar ofta
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Monno: Ärligt talat vet jag inte hur många frilägen Lindgren passat fram till, så att säga att han inte visar offensiv uppsida i 5-5 tycker jag är orättvist...den back med överlägset bäst uppspel.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Tarasov: Tycker Hedman har lyft sig på slutet, men i stort tycker jag att du har rätt....
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Ogie Ogilthorpe: Skriver dock att den inte uppväger hans svaga defensiv. Inte att den var dålig eller inte finns. Han är nog den absolut bästa backen offensivt. Men överlägsa sämsta defensivt också.
T.ex. Cumiskey, horribel defensivt men en uppsida offensivt som gör att man kan leva med det. (Eller nästan iaf)

Det jag stör mig på med Lindgren är att han ser så nochalant ut i egen zon. Jag tror att om han bara lagt ned lite mer arbeta på att göra klart situationerna i egen zon skulle han lyfta sig mycket. Talangen har han ju.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Monno: Och sedan går han så hårt på motståndaren i egen zon. Han borde vara lite mer passiv och se till att han har kroppen mellan motståndaren och målet, men han utmanar nästan motståndaren i en mot en och förlorar varenda gång. (Lite samma som Cumiskey förresten, som också stötte på tok för hårt).

Det känns inte som om det skulle vara så svårt att rätta till, men när lindgren nu gjort samma misstag i princip i ett och ett halvt år börjar man undra...

För övrigt var väl Toby Enström också kopiöst nonchalant i egen zon, tills det helt plötsligt lossnade guldsäsongen.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Monno: Då är det dax. Vinner vi fjärde raka? Det är väl många år sedan det hände. Spåkulan säger 4-2 vinst.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
MODO Hockey - IK Oskarshamn 0-0
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Webmaster: bra avvägningar hittills och ingen farlighet har vi släppt till. Skulle vilja ha snabbare spelvändningar då vi vänder hem lite för ofta. Der drar ner tempot...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
J F K: Vilken kanal sänds matchen på?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
modomille: Den streamas.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
J F K:

Tappade mycket efter en fin inledning. Hoppas man kan utnyttja PP:et nu för att få momentum i matchen.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
modomille: bara stream.
Ett tag klev Oskarshamn upp och skapade halvchanser, men nu är det pp för oss. Rätt jämt hittills, men vi känns lite tyngre. Bättre skymning framför mål och lite längre anfall.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
J F K: Om man nu tänker köra med kommentatorer som inte är på plats under budgetmatcher så kan man väl för fan i alla fall ha med två stycken så det kan bolla till varandra. Helst någon som kan hockey, men man ska väl inte drömma för mycket.

Spelet ser bra ut.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
hk: Spelet ser absolut bra ut.
Sätt nu upp Drew i PP
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Robin Ztorken L:
Vi spelar bra mao!;)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Modo suger i pp.
För dåligt tempo i passningarna. Direktskott finns inte.
Annars en okej period men inte mer
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
hk: Frågan är vad som är värst, bildkvalitet eller kommentatorn.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Steken84:
Vilka kör man med?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Tarasov: Troligtvis Lindgren... pöjken vågar inte skjuta
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
modomille:

Nej Lindgren har inte spelat något PP vad jag kan se. Det är Paris i första och han har haft några tunga skott, får man bara honom att ta skott har vi ett riktigt giftigt vapen, han träffar ofta mål och skjuter hårt så det blir nästan alltid farligt. Så vi måste lyckas sätt upp honom i skottläge.

Sedan har det varit stenqvist och sellgren i den andra uppställningen.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
modomille: Lindgren har spelat ungefär 0 minuter i PP. Vilket jag kanske tycker är fel. Men samtidigt vill väl AJ visa att man måste prestera i alla spelformer.
Sellgren och Stenqvist i andra PP och Paris i första med Karlkvist eller hur det blir.

Jäkla konstigt då vi ju var bra i PP i början av säsongen. Iofs var ju det de enda också.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Monno: Jag fattar ingeting. Förra året såg jag nog 15 matcher med Tingsryd, han inte mer än sätta på TVn innan Parish skicka en bössa i krysset.
Nu är han ju iskall, fattade Modo varför man tog hit honom?

Han måste ges chansen att skjuta mängder med skott varje match
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Robin Ztorken L: Nu lirar Lindgren PP.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Monno: Kändes mest som tur i början, vi hade två varianter som funkade bra direkt efter tekning.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Monno:

Och han utmärkte sig direkt genom att vara extremt nonchalant på blålinjen.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Rytter: Verkar taktiskt av IOK att ta utvisningar, snart har vi sänkt tempot så lågt att grillorna fryser fast.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Rytter: Självförtroendet i PP är inte direkt på topp.
Obefintligt passningstempo.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Rytter:
I början hade man en uppställning som fungerade bra, tycker det är synd att man frångick den.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Rytter: Nu blir det väl som vanligt, massor av spel och sen ett skitmål i baken
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Monno: Jo, det var juste det jag undrade över.
Varför inte utnytja Drews bössa?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Robin Ztorken L: utan att ens vara i närheten av vad jag förväntar mig av Paris så tycker jag att han spelat upp sig något. Han är inte samma säkerhetsrisk nu.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Robin Ztorken L: För att då måste man få till en bra passning till honom. Och riktigt där är vi tydligen inte än.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
J F K:

Han ser lite snabbare ut och med bättre ork än tidigt i serien. Är ändå stabil i egenzon nu, det som saknas är ju produktionen framåt.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Rytter: Han är fortfarande väldigt långt ifrån fjolårsformen, men han har nog varit sjukt dåligt tränad när han kom.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Rytter:
Vi skapar ju farligare chanser åt dem än åt oss. Det känn som att vi tar rakar väg mot mål när vi skapar åt dem.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
J F K: Tur Hanses är stabil, Alba som glömde bort att man ska försvara också där.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
hk: Vart är Byron??? Spelar han? Rundqvist med Karla och Molin nu.

Edit: Nu lirar han PP iaf. Verkar petad från 1a kedjan?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Monno: IKO tyckte att tempot blev lite för högt igen, bäst att peta farlig i ansiktet lite snabbt.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Monno:

Ja sedan spelar Werner Jr med Björklund och Byron.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Monno: Det är omständligt och daltas för mycket istället för att spela enkelt, men när vi tar skotten är de Fan alltid mitt på målvakten.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Rytter: Ja ok. Tyckte han inte spelade på länge så tänkte han gått och skadat sig. Vore ju typiskt.

Asså detta kan bli VM i kompensation i 3dje perioden. Vi skulle verkligen behöva ett mål...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
J F K: Nu är det fan löjligt.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Uselt tempo. Varför har man 2 righare i bak i pp? In framför mål och skym och ta returer.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Monno:

Vi får skylla oss själva ifall vi förlorar här, vi har fått hur många pp som helst och med lite normal utdelning så skulle vi gått ifrån med 1-2 mål. IKO kommer få chanser i PP i tredje och garanterat sätta sina chanser då.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Paris vill ju inte ens skjuta, han har flera riktigt bra lägen uppe på blå och så spelar ner puckarna hela tiden till spelaren nedanför eller i sidled.,
Självförtroende 0 .. kan man säga, Han som var PP Kung förra säsongen
Verkar inte vara uttalat att han skall ta avsluten.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
hk: fan vad segt.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Rytter: Tror inte Wahl vore fel.. Senast i allsvenskan hittade ju han iaf till målet!
Kommentera

« · 1775591