1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480027 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Oskarshamn 14/11

1776337 · » Till forumet


Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Monno:
Helber kallar kvalet för 40 miljonerskvalet tycka vad man vill om honom men han borde rimligen veta.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Mydar: Vi har ju tappat runt 20 mille i TV-pengar också. Det är inget man drar in hur som helst...
Arenan är lika dyr för det.
Sen brukar (ska?) en degradering i regel innebära att sponsorernas summor minskar. Mindre värde i produkten = mindre värt att betala för reklam hos dom.
Där tror jag dock Ö-viks näringsliv ställt upp något alldeles enormt. Många skrev på samma avtal som i SHL.
Det är de riktiga hjältarna för Modo Hockey det.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Mydar:
Nej det har jag svårt att se vare sig på lång eller kort sikt.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
J F K: och nu över 6000, -fortsätter såhär så.. Kan Modo tjäna på att ligga i allsvenskan istället för SHL? Det är ju betydligt fler derby matcher numera, visst man har tappat 1000 åskådare men lönerna är väl samtidigt lägre (hoppas jag
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Smurfen: Sedan har du förra säsongens sista match den 1/4, 59.08! SUCK
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Monno: Mitch Wahl till Västervik.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Monno: senast någon i Modo som hade de initialerna var väl Fredrik Warg?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Eller: Haha du ska ha funderat bra mkt på vem tusan som har initialerna FW i Modo. ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Monno: jaa, trögt av mig :)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Eller: Forward :-)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Eller: enligt swehockey var det 6,23,14,15 och 93 som var inne när kvitteringen kom.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Monno: FW ?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Eller: Jo sen var ju det målet i 6 mot 5. Så att det då är någon som är fri kanske man får räkna med. Fast ja, att det ska vara raka vägen uppe i slottet är såklart inte bra. Framförallt då FW missar täcka skottet som istället går mellan benen på FW (tror jag?) och gör det ännu svårare för Hanses.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
J F K: Jo, det kan jag nog hålla med om. Angående passningsspelet tycker jag att en del av spelarna går alldeles för länge med pucken trots att det finns bra spelalternativ. Då de väl passar så söker de en för svår passning istället för att slå den korta enkla passningen.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Eller: Jo, men det har trots allt blivit bättre de senaste matcherna.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Carl Lejonkräk: undrar hur långt ner i seriesystemet Modo kommer innan man omvärderar överbelastning i egen zon? Som det ser ut nu så lämnas stora delar av slottet helt obevakat när man går bort sig vid sargkanterna. Det är bara att titta på kvitteringen igår, stort sett öppen gata rakt fram mot mål.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Biljaletdinov: Det är två saker i det. De du nämner kommer aldrig att kunna - likt Enström - slå improviserade, snabba passningar. Det man önskar är dock att man genom träning vet var medspelarna bör vara och därmed kan slå passningen utan att behöva ha alldeles för bra spelsinne. Typ som Skellefteå med sina uppspel.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
J F K: 6002 nu!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Sven Tuta: Varför inte planera för en staty utan för arenan? :-)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
J F K: jovisst, men varken Paris, Hedman eller Eidstedt bidrar med särskilt lysande uppspel...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
J F K: 5900 biljetter redan sålda inför fredag fram till lunch idag... 7350 är numera max om man släpper folk till de avstängda sektionerna, vilket man verkar villiga till nu.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Carl Lejonkräk: Hade Modo nio juniorer igår eller vad är det? Fyra backar som spelade. Forwards med Wernblom var det fem om jag räknar rätt. Det är förmodligen klart mest i allsvenskan och man ska inte glömma att det är tufft när för många och för unga spelare väntas ta bärande roller. Förmodligen är det en stor bidragande orsak till paniken på slutet...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
J F K: Tänk vad spännande det hade varit att få se vad en annan tränare hade kunnat utföra med detta material.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Biljaletdinov: Jo, vi får alldeles för ofta anfalla mot samlat försvar därför att vi inte får uppspelen att stämma. Speciellt mot lag som backar hem som igår blir det ännu viktigare att få till lite snabba spelvändningar innan de hunnit få till sitt igelkottsförsvar. Det där med att ideligen vända hem fungerar inte!
Statisktiskt är det oerhört få mål som görs efter ett långt spelövertag, utan de flesta mål görs inom ett fåtal sekunder från det att man vunnit pucken.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
J F K: håller med där, men skulle ändå vilja påstå aat många av backarna är alldeles för dåliga på att spela ur egen zon. För långsamt och för omständligt. Hanses är mycket bra och bakåt är de flesta backarna ok.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
J F K: Ja med god konkurens av han som kommenterade MIF-RBK! CMore verkar inte bry sig speciellt mycket när de inte har en studio att sitta och snacka i periodpauserna direkt..
Han som kommenterade SHL matchen lät som en elektriker eller bildproducent som de hade satt i den stolen som utfyllnad typ..
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
hanzon: De kom förvisso in lite senare och hann inte vara med i början av silly season. Dvs, några av värvningarna skedde utan deras inblandning.

Nu känns det i och för sig inte längre som om defensiven är katastrofal. Igår var den faktiskt helt ok tills vi planenligt slutade åka skridskor. Det var offensiven som var alldeles för tam. Det skulle till en sextonåring för att inse att passa sig in på mållinjen eller att ta skott inte behöver vara ett alternativ först när alla andra möjligheter är uttömda (såsom dribbla eller passa).

Hela anfallsspelet skulle mått väldigt mycket bättre av lite fler skott och lite enklare passningsspel. Man måste inte göra det så fruktansvärt snygg och svårt hela tiden. Med ett par snabba pass kan man öppna upp försvaret, utan att slå en magisk flippmacka rakt igenom boxen. Det driver dessutom upp tempot istället för att det som nu bara dras ned medans vi sakta glider omkring och letar den avgörande passningen.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Sven Tuta: Ja nu är det väl inte bara pga av Svarten, det är ju andra med också, Ödmark,Hedberg och Sundström.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Sven Tuta: Då ska man veta att bara, hopplöst sist, SSK är det enda lag som släppt in fler mål än oss. Nu får vi förlita oss till att det blir bättre med honom mellan stolparna, för sämre kan det inte bli.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Smurfen: Vart hade detta tagit vägen utan Hanses! Det måste vara Svartens största triumf och det känns bra att få ge honom lite beröm bland allt skit han fått utstå
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Smurfen: Ja, det finns ju en anledning till varför vi är ett bottenlag i allsvenskan.
Detta, som du påpekar, är en av dom...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Monno: En annan sak som också jag reagerar på är hur otroligt dåliga passningar dom slår till varandra ibland.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Har inte att släppa in tunga mål i slutet av matcher alltid varit lite av MODOs grej?finalen mot Brynäs 99, finalen mot Djurgården 00...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Sven Tuta: Det där har alltid förundrat mig. Hur ett helt lag kan vara dåligt eller bra nästan samtidigt jämt.
Det är väldigt sällan en kedja råkar vara ensamt bra eller dålig.
Psykologi i dess ädlaste form.

Självförtroende is The shit.

Samma i PP. Första 5 matcherna hade vi flera varianter som funkade. Karlkvist kunde spela med förbundna ögon nästan.
Nu verkar vi inte ha en enda variant längre...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Smurfen: jag tycker också att de ser trötta ut i slutet av perioderna och särskilt i sista perioden. Tycker att de dumpar puck för ofta och får jaga för mycket så de blir trötta, de spiller för mycket kraft på det spelet de använder sig av nu. De måste spela smartare.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Sven Tuta: Kan ju inte bara bero på den mentala biten heller , tycker många gånger det ser ut som om att plötsligt så har motståndarna en helt annan fart i bena än vad våra killar ha.
Modo spelarna ser nästan ut som om att dom går på knäna i vissa lägen under sista perioden.

Men jag kan ha grymt fel också trots mina 40 år som Modo supporter och näst intill sett alla matcher på hemmaplan .
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Sven Tuta: om det nu blir så du måste skälla på onsdag kan du väl skälla från mig också ;)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Smurfen: Den mentala biten är fan inte lätt. Att några spelare presterar dåligt, men ett helt lag samtidigt. Var det inte samma visa för en två tre år sedan vi hade samma trend, förlorade många matcher i slutet.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Sven Tuta: Gör du det så får du nästan legend status av mig !!!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Eller: Helt rätt, förvirrad efter förlusten. Ska faktiskt se matchen live. Jobbar i Västerås denna vecka men åker ned på onsdag och ser den. Om vi åker på däng och ni ser någon efter matchen som står i båset och skäller ut spelarna så är det jag.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
J F K: Å då är min fundering : Varför blir det så ???
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Smurfen: Det är ändå bara sista minuten. Lägger man till hela sista perioden då vi gått från aggressiva till paralyserade åskådare medan motståndarna får matchen i sin hand är det rätt tydligt.

Ändå använder man idrottspsykolog...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Gjorde en liten snabbanalys på SWE Hockey när det gäller tappade poäng i sista minuten under denna säsong :

Oskarshamn - Modo = 0 p
59.03 2-1 IKO

Modo - SSK = 2 p sudden
59.10 4 - 4 SSK

Vita Hästen - Modo = 0 p
59.45 2 - 1 Vita Hästen

Modo - Oskarshamn = 1 p
59.28 1 - 1 IKO

Kan ha missat något !

Vad säger man ?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Eller: Korrekt, Man får hoppas på att grabbarna får peta in några puckar så dom får tillbaka självförtroendet när dom möter Björklöven på Fredag. Blir nog fullsatt om vi vinner mot Södertälje :).
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Sven Tuta: redan på onsdag är det väl bortamatch mot Södertälje?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
J F K: I början av serien var vi bäst i PP och spelet katastrof. Nu är spelet hyfsat och PP katastrof. Saker o ting förändras
Nu gäller det att skaka av sig detta (igen) (har snart hjärnskakning) och se fram emot lite fredagsmys. För på fredag förutsätter jag ett taggat revanchsuget lag. För vi har sett att laget kan spela riktigt bra när de vill.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
Webmaster: Nåja, spelet fem mot fem ser allt mer ok ut i alla fall. Målvakten är bra.

Pp uruselt och när matchen står och väger är vi sämst i serien. Då tappar vi allt.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
J F K: Sämst på banan och inte ens på plats i arenan, alltid lika tragikomiskt i slutet av matcher när ett lag tar ut målvakten och kommentatorn fattar inte att de är sex på plan förrän de startar om anfallet i egen zon.
Då man ser att målet är tomt.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
hk: Molin verkar inte förstå att alla kunnat se hans straff mot AIK.
Iofs funkade den ju för Zucca en hel säsong.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 14/11
hk: Denna match går inte till historien på något sätt men man skäms lite ändå, att spelare kan vara så jävla under isen från dag till dag är ett mysterium.
Kommentera

1776337 · »