1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478810 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Östersund 2022-11-23

« · 2411096 · » Till forumet


Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
BobbyG: Nu har vi bara 2 lag kvar som vi inte vunnit mot.

Löven knäpper vi förhoppningsvis på lördag, problemet är Södertälje som seriemakarna skyddar på något vis.

Första mötet sker 7:e december, inte konstigt att SSK ligger så högt. Lätt att vinna om man inte behöver spela mot oss
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Bad_Brett: Varför skulle det vara skämskudde att stå bakom mänskliga rättigheter och allas lika värde?
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Hampie: Min tanke. Något måste det vara. Det har gått 3 månader sedan försäsongen började på is. Helt omöjligt att han fortfarande är så otränad.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Gavelo: Tror ändå att med den toppkapacitet han visat att han har, och vi leder serien med 7 poäng, så kan vi kosta på oss att ge Marenis tid och chilla lite.

Hur mycket värt vore det inte ifall han skulle komma tillbaka till den kapaciteten till slutspelet?
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Hakning-Henrik: kanske en släng av post covid. Känns nästan för otränad för att det ska vara normalt.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Tarasov: precis. Byt ut marenis mot Darren Haydar
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
BobbyG: Någon som vet vart man kan se spelarstatistik för varje match? Är främst istider per spelare jag skulle vilja kika på
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Bad_Brett: Om du byter lag (eftersom alla människors lika värde är trams) och slutar skriva här så blir alla vinnare
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Nucky: Jag känner att det blev lite rotation och att de kanske inte hittade varandra riktigt idag men med någon mer match så kan det säkert bli bättre. Södergran ÄR riktigt bra, men Aagard var ganska osynlig idag. Sen saknades inte chanser, men de gick inte in idag, så är det ibland tänker jag.

Men Marenis är bedrövlig, kämpar i 20 sekunder sen helt slut och stum i benen. Är man så trött hela tiden så är det klart att man inte klarar av att göra poäng. Jag börjar fundera på om han är/har varit sjuk på något sätt? Hade han varit otränad i början av säsongen hade han byggt upp fysiken till att klara en eller 2 perioder utan att bli stum i benen. Nu blir han det i första bytet.

Sen måste jag ge en eloge till vår juniorkedja som kämpar och är allmänt jobbiga. Jag förväntar mig misstag, men de gör förvånansvärt få och jag måste ändå säga att det ser ut som att de ger positiv energi till laget när de kämpar i vartenda byte. Dessutom kommer de till bra lägen också!
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Tarasov: syns att dackell fått bra skolning i modo :)
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Bad_Brett: Den dagen Trump-älskare respekterar och inkluderar alla, oavsett läggning, nationalitet etc. ska de nog få sig en liten manifestation också🚩🍭
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Bad_Brett: Börjar mer och mer förstå varför du gillar modigs. Osympatiska personer håller ihop! Att du dagligen får in modigs i meningarna är ju bara ett skämt. Börjar bli riktigt löjligt nu om jag ska vara ärlig.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
modomille: Ser fram emot den dag då folk manifesterar för att vi Trump-älskare ska känna oss inkluderade och respekterade.

Det här med "allas lika värde" är tämligen selektivt.

#TRUMP2024
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Från Hörnefors: MoDo gör väl som de blir tillsagda för annars får de inga skattepengar. Inkluderingskonsulten de anlitade för några veckor sedan är för övrigt kommundirektörens fru.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Dundee: istället för att sitta och oroa sig för saker som inte har hänt och som vi inte kan påverka så kan vi istället sträcka på oss, vi håller alla på seriens bästa lag och det är inte ens nära i dagsläget att ett annat lag ska vara det, djurgården är för dåliga båda spelarmässigt och tränare och björklöven är svajiga.

hinken har koll på läget, jag skulle bli förvånad om niederbach är sista forward in, och vi vet att det ska in en back och en målvakt till
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Bad_Brett: Du är i form idag, ett fyrverkeri av visdomsord sprider du över församlingen
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Bad_Brett: Du har sunkiga värderingar.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Tarasov: Första hela match jag sett med Modo i år
Jo säg nu på hovet också iofs
Men satan så överlägsen Dickinsson är, skapar sig själv tid och yta så som riktigt bra pjäser gör
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Confusius: Mora är väl ganska överallt med sitt mas prat?
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Dundee: Vi är det lag som gör flest mål i ligan, och idag fattas alltså Woods, Sven och Theo 2 vilka tillsammans vore en toppkedja i vilket lag som helst i den här ligan, men vi ska alltså värva ÄNNU mer just nu? :)
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Bad_Brett: Handlar väl inte riktigt om det men men
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Från Hörnefors: Åfan. Trodde vi hade regnbågstema i juni. Samt pride i juli/augusti.

Klart vi behöver HBTQIABCDEFGH-vecka i november också.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Bad_Brett: nja.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Dundee: Har du missat att vi har tagit in Niederbach? Tycker det är en bra början.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
hk: Nog är det lustigt hur vi tjatar så mycket om "hot mot demokratin", samtidigt som vi har noll respekt för att olika kulturer har olika uppfattningar.

Om 51% i Qatar inte vill se HBTQIABCDEFGHI+-manifestationer, så är det demokratiskt att sätta stopp för skiten.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Bad_Brett: Om du skulle idas läsa och följa med vad som händer runt MoDo skulle du förstå. Men att sitta och drägla över Modigs klipp tar väll all din tid.
Ö-vik har regnbågesvecka för ett inkluderande samhälle och MoDo är samarbetspartner där och har en regnbågsmatch.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
eltifoso:
Klass slår oftast vilja så även idag!
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Dundee:
Jag saknar VILJA i dagens match sjukt irriterande att man vinner när man inte vill!!!
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
J F K: Vi leder serien för vi har seriens absolut bästa kedja när den är hel. Tar man bort nu som Woods så märks det så sjukt tydligt vad en sådan spelare betyder för denna grupp. Vi haft otroligt tur att få vara skadefria tills nu men när vi får en skada på en sådan klass spelare så är vi tunna.

Vi har gjort en kanon prestation hitils och satt oss i en jävligt bra sits. Ska man ej då ta vara på det och ge oss så bra förutsättningar som möjligt för att kunna utmana om shl? Hv lyfte in 5 kanon pjäser och alla vet ju hur det slutade. Endå ledde dom serien överlägset. Och vi vet ju själv hur vi agerade ifjol vi gav oss aldrig en ärlig chans.

Djurgården , Löven mfl kommer öppna plånboken men visst vi kan sitta nöjt att vi vann serien men det är väl inte det vi spelar för? Vi spelar väl för nå shl. Att vinna serien är ju en bra start på att ge sig bra förutsätter inför slutspelet.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Heyerdal: Apropå ingenting: Vad i helsikke snackar Näsén för dialekt? Kan inte placera den överhuvudtaget, låter helskumt haha.

I övrigt är vi det klart bättre laget i 50 minuter, och borde naturligtvis vunnit mycket klarare. Östersund gör det ändå imponerande, och hoppas verkligen att dom håller sig kvar. Vi behöver alla Norrländska lag vi kan få.

Är det bara jag som får känslan av att om någon av Näsén, Bernhardt, Woods, eller Dickinson är borta skadade så sjunker vi mentalt? Ifjol kändes det och syntes som att när Sam försvann skadad så var det över i serien mot Löven, vi vek ner oss totalt mentalt.
Vi skulle verkligen må bra av att få in några till högkvalitativa spelare, så vi inte blir så enormt beroende av att 1 eller 2 viktiga spelare är borta.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Bad_Brett: det är regnbågsvecka i stan
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Gavelo: Se till att skeppa omgående, det är Hinkens stora problem just nu.
Marenis har gjort sitt hos oss nu, bedrövligt dålig.

Katastrof på Wikipedia, så kommer Marenis upp som förklaring.
Leta i klubbar som vill byta jämt, eller att vi lägger massa pengar emellan
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Bad_Brett: Hej då!
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Heyerdal: fasiken har inte Gradin nån tid för gymmet..
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Gavelo: skulle nog ta marenis alla dagar före #14 om det inte vore en kostnadsfråga.
Dock skulle jag byta marenis mot ville snellman rätt av i dagsläget. Han gjorde ju iaf ett snyggt mål
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Clay.2: Undrar jag också. Om det är något tramsigt ställningstagande mot kaptensbindlarna i Qatar byter jag fan lag. Skämskudde deluxe.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Gavelo: Kommer såklart försvinna så fort vi breddat truppen.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Rödluvan: Då kan vi avskriva Marenis som en bra hockeyspelare, möter man ett så dåligt motstånd i 50 minuter och inte ens syns på banan så har man inget i Modo att göra.

Finns ingen junior i A-truppen som är sämre i dagsläget
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Silly: varför har MoDo sådanadär armbindlar ?
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Dundee: När man läser ditt inlägg känns det som vi skulle vara typ sjua. Vi leder serien rätt överlägset...
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Heyerdal: Ah giganten ville öva lite försvarsspel..
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Confusius: Grattis till segern!!!!! Ni va bättre ikväll men öik är hyfsade elr hur!!
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Confusius: Var aldrig orolig som objektivt åskådare

Lyssnar man på luckner så kan man tro att Östersund var det bättre laget
Klagade på allt trots att ni var totalt totalt överlägsna

Men inte ett positivt ord om allt bra ni gjorde men väldigt snabb att påpeka minsta misstag

Klasskillnad var det oavsett vad han jiddrar om
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
ToddW: oj va svettigt det blev
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Silly: Burskydd med 10 sek kvar…
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
ToddW: Ha ha..
ÖIK tar Time out vid våran icing och våra gubbar får vila efter ett långt byte!
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
JonteD: jag förutsätter att det kommer sluta så.
Enda chansen är väl att klippa kentää tillbaka så han inte kan köpa loss hela världen inför slutspelet.
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Rödluvan: Ouuufff..
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Rödluvan: Ramträff!!!!!!!!
Låst ämne

Sv: MoDo - Östersund 2022-11-23
Heyerdal: Kommer kännas en jävla bragd om Östersund knte kvitterar nj
Låst ämne

« · 2411096 · »