1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478919 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Pantern 17/8

1761742 · » Till forumet


Sv: Modo - Pantern 17/8
Carl Lejonkräk: Ja vi åkte trotts allt ur under dessa former. Så uppenbarligen är det ju inte omöjligt. :-)

Nu äre world cup!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Carl Lejonkräk: nej tänk en sån ikon som Jörgen Jönsson i färjestad han kände efter spelar karriären att nu ska jag göra succé även som lite chef men vad han blev ensam ingen kunde väl tro att han skulle dra till Växjö 😁
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Monno: KHK och framförallt Leksand skrämmer ingen och nog har ett allsvenskt lag med luft under vingarna chans mot dem alltid. Leksands trupp är kass och KHK slåss även mot en allt sämre ekonomi så jag tror att i alla fall ett lag kan trilla ut igen.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Gavelo: Nu när man ligger i AS så saknar man kvalserien, känns som att det var lättare att ta sig upp när den fanns. Sen var den serien väldigt spännande att följa.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Gavelo: Ja fast vi vet ju inte heller det med all säkerhet. Det vet vi först om kanske 3år. :-)
Men nog känns det sannolikt som det kan bli så.

Som sagt ändå, AIK hade ändå en spelmässigt chans mot KHK. Honken var dock jävligt bra.
Och Leksand som var helt jävla utspelade lyckades ju uppenbarligen gå upp ändå.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Monno: Precis så jag menar, med detta nya system där man möts i bäst av 7 så är det nog oerhört sällan vi kommer få se ett nytt lag i shl, hoppas naturligtvis jag har fel men känslan är att man behöver en galaktisk tur om man skall kunna manövrera ut ett shl lag i en matchserie.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Gavelo: Ja nu har det ju ändå gått upp ett lag varje år. Men det återstår ju att se om det var tillfälligheter.
Första året var ju lite speciellt och Leksand var ju bara sjukt.

Sen kan man ju säga att om KHK fått för sig att göra en Modo och nöja sig med de målvakter man hade så hade nog AIK gått upp också...
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
modomille: Modo har som målsättning att gå upp men det är svårt för att inte säga nästan omöjligt, det krävs ett smärre mirakel och en sådan medflyt att det blir löjligt i en matchserie över 7 mot ett bättre lag med helt andra resurser och en hemmamatch mer.

Shl är inte en stängd liga men jag tror inte vi kommer få se några nya lag i den ligan underifrån på många många år.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
modomille: Känns som en säsong när Modo kommer ta sina poäng på bortaplan till största delen. Pressen på hemmaplan brukat vara jobbig i Modos situation.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Nucky: Jag håller med,vi ska inte stressa upp oss ännu. Herregud två seriematcher har laget hunnit spela. Och redan så hackas det på spelarna.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Nucky:
Blir iaf ett litet elddop mot Oskarshamn borta
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Monno:
Tom bur blir plus resp minus
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
J F K: Ja gör man alla mål utom två i numerärt överläge så är det svårt att få nå vidare +-.

Hur är det. Räknas mål i tom bur som plus? Bara PP som inte räknas dit va?
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Errik forsell : Hedman kommer bli livsviktig när det blir tätare och hårdare matcher.
Jag själv är inte fullt så negativ som många härinne.
Man har ett bra målvaktspel och special teams funkar bra, vilket kan ge en hel del poäng som vi inte förtjänar med det spel vi har just nu. Det skvallrar dock om att det finns hög potential i laget.

Spelet i 5/5 hackar betänkligt, men man får inte glömma att man är i en ny liga med ett helt nytt lag. Lite längre startsträcka än 2 matcher kommer man nog behöva.

Jag är inte orolig.. (ännu)
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Tarasov: tidigare säsonger
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Errik forsell :
Menar du denna säs eller tidigare säsonger?
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
J F K: ja hedman önskade man ju vara den nya timander el Hasse
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Errik forsell : efter två matcher kan man inte dra för mycket slutsatser av plus/minus, men visst ser framförallt Engström väldigt yr ut. Hedman kanske har det lite jobbigt då han plötsligt ska vara kulturbärare och den man ska se upp till. (efter att ha varit längre ned i hierarkin tidigare säsonger). Han ser också lite seg ut så kanske han fortfarande är lite nedtränad.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Knerten: särskilt smickrande är ju inte statsen på Enström och hedman i +/- men hjärtat för klubben är nog på rätta stället
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Monno: Att ha tagit onödiga utvisningar vid fel tillfällen har vi väl gjort väldigt ofta. Just för vi har blivit frånåkta och blivit nerpressade.

Regehr t.ex. Kom inte och påstå att utvisningarna inte varit ett problem.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
J F K:
Känner i princip samma, på pluskontot tycker jag det verkar som om Jakobsson/ Rundqvist verkar kunna ta ett steg framåt. Det händer iaf en del kring Jakobsson framåt
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Carl Lejonkräk: känner efter LH som tränare innan AJ nådes botten nu kan det bara bli bättre
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Monno: Vad käbblar du i? Det ända jag har skrivit, var ett svar till Nucky som påstod att alla lag självklart har målsättningen att gå upp. Men så är inte fallet då tex lag som Pantern och Västervik har som målsättning att etablera sig i ligan.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
J F K: AJ har en del att bevisa måste jag säga. Visst laget tränar hårt och kör på bra på matcherna också men vad som är Modos taktik är inte lätt att lista ut när man ser matcherna.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Monno: Jag tycker att det var jobbigt att se matchen igår. Det finns väldigt få saker som är bra. Bjurö var återigen bra i mål. Modo är duktiga på att gå på mål och skapa riktigt bra chanser när man väl får lägen.

Annars kändes laget oerhört utspritt och man kunde inte hjälpa varandra. Anfallen kom aldrig samlade, utan det var en och en. Forechecking fick inget riktigt tryck då vår tredjegubbe inte tordes ta deras avlastare som enkelt kunde användas för att spela ur situationen för pantern. I egen zon var vi ibland för aggressiva och tappade helt markeringen. (på deras andra mål har de två killar fria framför vårt mål).

Vi var sämre både med puck och utan puck. Suck.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Knerten: Öhh har en tendens vi haft i flera år varit att vi tagit utvisningar?
Vi har väl typ alltid legat i mitten en utvisningsligan?
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
jå1: Så är det helt klart! Jag känner mest vi har ett oprövat lag där vi ser hur säsongen kommer se ut runt jul, tendenserna känns inte bra men det som känns bra är att vi får med oss poäng när vi spelar skit, ett gott tecken iaf.

Dom tendenserna jag menar som inte känns bra är just att våra svagheter vi haft i flera år fortsätter vi visa upp, hönsgård i försvaret och alla dessa utvisningar bl.a.

För att vi ska kunna vara ett topplag måste defensiven fungera och sluta upp med skitutvisningarna, det som sänkte oss igår, en hel period försvann igår för att vi spelade BP.

Offensiven är jag inte så orolig för, förbättringar kan göras där i 5v5 o det tror jag kommer bli bättre.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Monno: självklart är målet att gå upp men jag tror förstärkning behövs om det ska gå hela vägen finns många lag i allsvenskan som kan spela utan förväntningar att gå upp sånt kan sätta griller i skallen
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
EArk: Men du vill ju så gärna få oss att vara stora seriefavoriter och gärna lite uppblåsta för att vi vill upp?
Som att Timrå har ett annat mål?
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Monno: Läs vad jag skrev igen.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
EArk: Fast det vore ju korkat av oss att ha målsättningen att etablera oss i Allsvenskan...
Alla vet ju att går inte Modo upp i år eller inom några år så är det ett rejält stålbad som väntar.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Knerten: Näe, klart att dyrare inte alltid är bättre. Men skall man ranka lag på förhand så tenderar dyraste trupperna hamna överst.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Nucky: Det tvivlar jag starkt på att alla lag har satt som målsättning. Känns inte som att lag som Pantern och Västervik har som målsättning att gå upp den här säsongen, utan har nog snarare som målsättning att etablera sig i HA
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
jå1: dyrare trupp ja. Men den är oprövad iom att den är helt ny nästan. Vi om nåt lag har ju fått det bevisat att en dyr trupp är inte lika med bra trupp!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
kulltorp: Klart som fan alla lag har målsättningen att gå upp.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
kulltorp: modos största problem är just hemvändare och junisar som ges tid att utvecklas innan dess kan vi glömma shl
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
jå1: spela shl vill nog alla lag! Skål och fortsatt trevlig helg!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Gavelo: Hahah. Nä inte för alla lag i serien. Bara Modo faktiskt. Jag vet inte att jag läst att ngt annat lag har som målsättning att gå upp i SHL i år, kanske AIK.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Tarasov: Det är inte alls omöjligt.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Monno: Fast skiljer det 2 poäng inför den matchen så är ni ändå favoriter ;)
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
jå1: Fast favoritstämpeln i den matchen kommer knappast baseras på tippning och ekonomi. Utan snarare på resultaten i matcherna innan. Just nu leder ju ni där. ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Nucky: Njae, båda lagen är tippade i toppen. Ni har hemmaplan, ni har en dyrare trupp och ni vill till SHL, i min värld bär ni favoritstämpeln.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
leo: vi får nog vänja oss eftersom susse var den sista vassa hemvändaren när inte sedinarna känner intresse och hjärta så tror jag inte vi nåt givet shl lag med stomme i jag hoppas Werners pöjk kommer blir trendbrytare och visa hjärta
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
jå1: Ja, Timrå har satsat långsiktigt under några år och det börjar ni nu få betalt för.
Blir intressant match den 12:e(?) i Fjällräven, där ni förmodligen får bära favoritstämpeln.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Nucky: Sund satsning tar tid, hade givetvis varit roligt om vi hade Modos ekonomi så vi också hade kunnat satsat mot SHL ;) Skämt åsido, har man harvat på nedre halvan av HA i några år med konkurshot hängande så är allt positivt rätt mysigt.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Wilhelm Tell: Redan bokat plats i " Kvarnsten"-Arena den 20-okt.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Per HApps: Ser verkligen fram emot första derbyt. Då skiljer vi männen från pojkarna 😀😀
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Nucky: Att du inte är läskunnig är jag den första att beklaga.
Grattis till poäng mot Pantern, bra att ta poäng hemma.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Så jävla dåligt.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 17/8
Nucky: Så typiskt tik fans. När röken har lagt sig och bubblorna slutat bubbla så inser dom igen
att Modo är bästa laget i länet 😂
Kommentera

1761742 · »