NuMo: Thomas har väl fasen haft fler chanser idag än vad som borde vara möjligt. Synd att han inte får dit dem, för han är riktigt duktig på att söka upp sina lägen. Det känns som om han blivit flera klasser bättre än under Huras.
Förövrigt tycker jag att Skröder är matchen lirare i Modo, trots att han inte gjort mål än. Vilken härlig inställning, bra passningar och bra avslut. Det är gamla ungskröder som spelar ikväll.
S-vikaren: Ja, jag vet inte. Det är långt kvar och vi kan om resultaten går rätt vara där tillslut.
Vi klarar ju fan inte av att göra mål även när vi har tryck, men jag är imponerat över hur man offrar sig i Skellefteå, det är verkligen superkvalitet även mot Modo i botten av tabellen.
Vi måste matcha desperationen framåt, så är det bara, ifall vi skall få poäng i den här matchen. Andreas matchar så bra det går. Vi tog ut målvakten när vi hade PP senast t.ex, trots att vi bara var i 12:e minuten.
NuMo: Inte i anfallszon, utan den minsta risk att åka på en kontring. Oavsett hur fel man ligger då så får man inte ta en utvisning. Jag tycker att det är dålig disciplin.
Håller inte med dig. Det är ju för att man inte är riktigt hundra procent i position och därför kör man fultrix för att kompensera. Roughing kan ju ske överallt på planen så det säger jag inget om, det är dåligt oavsett vart det är.
Vi är betydligt bättre nu än tidigare under säsongen och ger faktiskt topplagen en match. Synd att vi inte kunde börja med det här tidigare för vi är nästan hopplöst långt efter och det kommer fortfarande att ta ett tag innan vår egen identitet i spelet sätter sig. Att vi drar på oss fler utvisningar än motståndarna är ett tecken på att vi fortfarande ligger fel i positioner och att vi är lite efter i spelet.
Ändå. Inför Frölunda och Skellefteå så räknade vi med 0 poäng. Vi har tre. Nu har vi Brynäs borta. Skulle vara otroligt skönt om vi lyckades sno en poäng där. Vi spela ganska stabilt nu så vem vet?
Rytter: Fast vi har ju inte kunnat matcha skellefteås fart tidigare. Vi har kontrat in lite puckar och varit med i matcherna mot dem tidigare, men inte på det här sättet.
Fast jag tyckte nog att Skellefteå var bättre än Brynäs jag. Jag tycker faktiskt stt vi gör en bättre match än Brynäs då gjorde. Det är iofs ingen tröst.
Då gjorde vi våra mål i flyktiga anfall. Men vi spelade ju bortaspel då och kunde ta vara på spelvändningar och misstag från Frölunda, misstag som var ovanligt tydliga.
Skellefteå är ju riktigt bra på att döda vårat anfallsspel och när vi kommer in i anfallszonen så har de en otrolig kvalité i sitt positionsspel och en styrka vi inte kan matcha, man-man.
Vi måste bli bättre i avsluten när vi gjort spelvändning och får läge. Deras målvakt är heltät efter isen så jag tror vi måste träffa kryssen.
Är väl såhär det är att vara ett bottenlag. Man kan matcha de bästa till stora delar men det är de sista 5-10% + flytet som saknas. SAIK tar till vara på sina lägen trots att vi till stora delar varit bättre i 5 mot 5.
Visst att vi måste ha poäng, men spelet är ju ljusår bättre jämfört med under Huras, är det någon som tror att vi inte klarar ett kval ifall vi håller nivån över de senaste 4-5 matcherna?
NuMo: Matchen påminner mycket om SAIK-Brynäs häromdagen, Brynäs skapade nog så mycket speciellt i början men resultatet blev 3-1. Man blir fett less på den då de alltid vinner oavsett matchbild, Anledningen är nog att de har kvalitet på alla positioner och därav i längden är det bästa laget..
NuMo: Öberg tog inte heed som han borde där. De missade överlappningen. Många passningar bakom ryggen och annat svårt från honom. Han borde spela lite enklare.
NuMo: Nu börjar raset som vanligt mot Skellefteå. Vi har spelat otroligt bra halva matchen men vi sätter tyvärr ej någon av alla våra chanser vi haft. Vi har haft mer chanser en vanligt mot Skellefteå. Då gäller det att ta vara på dom med.
jeensen: Flyttmål. Tar lite på Bjurö som styr den stolpe in. Synd då vi varit bättre än Skellefteå ett tag. Hur Fan kan vi alltid få så mycket utvisningar mot oss? De släpper två solklara från Skellefteå och tar en likvärdig på oss.
Skröder tror att han är Niklas Sundström. Ännu en lysande backhandpassning.
VA!
Hur i helv! gick det där till? Skellefteå gör mål rakt upp i bortre krysset via ett lurigt dragskott. Tycker faktiskt inte att det gick att försvara sig mot.
NuMo: Hasselbackspotatis görs inte i en handvändning... Vi skulle fått utdelning på några av chanserna vi har nu (och så klart gör gruvpojkarna mål i samma ögonblick)...
Skellefteå får en turfriläges efter att Hedman missat, men Bjurö spelar bra.
Flera spelare spelar riktigt bra tycker jag. Skröder är lysande och slår backhandpassningar nästan som Susse. Öberg också bra och Lapierre känns skön med sina långa dragningar.
Nu skulle vi behöva en turstuds framför deras mål för där är det trångt, men vi tar kampen i alla fall även om vi inte får lägen mot mål.
NuMo: väldigt roligt att se Modo spela just nu. Vilken otrolig skillnad motför tidigare på säsongen! Man håller faktiskt jämna steg med Skellefteå och spelar med hög intensitet och fysiskt hårt. Passningsspelet ser också bättre ut, nog en kombination av betydligt hårdare träning och bättre självförtroende. Tror fortfarande att det blir väldigt svårt att vinna matchen, men om man fortsätter spela såhär finns goda möjligheter att klättra ett par placeringar i tabellen.
NuMo: att vi är snäppet sämre än Skellefteå kan jag köpa. Faktum är att jag tycker stt vi för första gången på många år kan matcha dem hyggligt gällande farten. Sedan är de ett bättre lag som sagt, men jag gillar verkligen vad vi visat upp efter jul.
Absolut, men Skellefteå känns lite vassare och ställer Modos försvar 2 mot 1 några gånger.
Nu får vi spela box igen, det gick bra förra gången och ser bra ut nu också.
När vi etablerar anfall själva så har vi en tendens att flytta puck snabbt till backskott som gör att deras målvakt måste göra en förflyttning, det är ju bra, men det finns inga spelare som skymmer de gångerna, så det blir ju inga problem för målvakten ändå.