1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478882 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Södertälje 2021-01-27

2135605 · » Till forumet


Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
puffe: Lite märkligt att vi tydligen har landat förstärkning för nästa säsong men för denna säsong så går det inget vidare🤔
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
puffe: Timrå är ju också ute och fiskar och frågan blir hur länge kan man vänta på dom om dom nu inte redan är klara.
SHL skall först göra sina val och Finnar och andra lag skall se över sina lag .å vi får dom som är sådär det är ju självklart .
Men det är lite spännande att se vilka som inte platsar i våra lag .
Eller tråkigt .
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Ogie Ogilthorpe: Håller med, Boivin slutar även spela i vissa situatoner(i egen zon då) , han är allt vår nye Lintner, en av de mest tongivande anfallarna, men när vi inte har en Timander därbak river det upp onda sår i försvaret.

Håller även med om Rockwood, fast inte att han är lyckad(beror på vad han kostar och vad syftet var med honom).

Nu är min negativitet nerspräntadkriven. I morgon vinne vi igen
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
snowden: Ja, tyvärr enda nöjet vi har snart. Brukar inte yla mest efter avgång, men snacket om att vi ska in med toppcenter, ytterforward med spets mm. Börjar brinna i knutarna nu.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Nisse på Mon or: Neej, uppenbarligen inte.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Robin Ztorken L: Angående Styfen. Om jag minns rätt så fanns det ingen plats för honom vare sig i juniorlag eller i seniorlag på ledarsidan i Timrå. Var väl helt outbildad som tränare...förutom 12/13 i Kovland, är det 8e säsongen och samtliga inom Modos organisation. Märkte ingen under alla dessa år att han inte var något coachämne?
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Tarasov: Jag kan ha fel, men jag tycker nog att juniornernas problem är att flytta puck och uppspelen.

Jag tycker de problem du beskriver är symptomatiska för andra kedjan, som innehåller 3 spelare som är dåliga defensivt och vinner för lite närkamper.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Ogie Ogilthorpe:
Samtidig ser inte juniorer till att vi kan behålla pucken, och har väldigt svårt att få fast pucken i anfallszon. När de är inne så handlar det mest om att överleva, iaf såvitt jag kan bedöma.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Steken84: Som jag varit inne på. När vi packar så många framför mål så blir rollfördelningen otydlig. Ingen vet vem som ska markera.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Ogie Ogilthorpe: Wallinder har varit ganska dålig enligt mig de senaste matcherna. Gör en hel del misstagoch ställer vänner i dåligt läge osv.
Tror han skulle må gott av att få vila en del.
Sen är det förståss korrekt att det inte är han som ska lastas för att vi ligger där vi ligger. Han befinner sig ju i ett sådant läge som gör att det mer är OK att han blandar och ger.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Steken84: Det är knappast juniorernas fel att det går dåligt. Lindewall är helt klart en av våra mest stabila forwards defensivt. Wallinder är grym. Nordin har gjort det riktigt stabilt när han kommit in. Bra beslut, vinner mycket närkamper och rätt duktig på skridskorna för sin storlek.

Problemet ligger snarare i seniorspelarna spelar f-n med huvudet under armen. Igår:
- Boivin missar helt i merkeringen på SSKs 4:a.
- Dahlrot följer sin spelare ner i hörnet när det står en spelare framför mål på SSK:s trea.
- Rockwood är en lyckad värvning, men han förlorar sjukt mycket närkamper och markeingsspelet är ett skämt. Han är konstant på FEL SIDA om sin spelare.
- Svenningson spelar med oerhört mycket risk i många situatuiner där pucktapp kan bli ett mål i backen. Och tappar lite titt som tätt puck i offensiv zon. Vissa grejer igår var helt sjuka. Hade LP spelat som svenningsson så hade hans arsel varit bänkat. Vinner få närkamper. Och producerar noll.
- Jellvert är inte direkt dålig, han tar sina kamper och ligger rätt. Men han har gått ner sig oerhört sedan ifjol och presterar som en fjärde center. Ingen kritik här för det inte.

Jag skulle kunna göra listan mycket längre.....
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Tittade på highlights från matchen igår då jag inte kunde se hela. Alltså vi har stora problem med att markera spelare i slottet. 3 av målen görs där. Tror inte att backarna vet vem som ska markera vem så vi zonar lite istället. 1-0, 3-2 och 4-2 är så oerhört dåligt att släppa in.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Steken84: På tal om att byta tränare, eller göra förändringar i båset.
AIK har väl vunnit varenda match sedan Åhlund lämnade, dom har ryckt ifrån oss rejält.
Vi borde nog göra detsamma innan katastrofen är ett faktum.

Styf har inte det här laget med sig längre, bara att konstatera nu för ingeting blir bättre, snarare tvärtom.
Sen att efter matcherna behöva lyssna på hans floskler gör bara ännu mer ont i hjärtat.
Som läget ser ut just nu har vi bara ett sämre lag i serien och det är Kristianstad men vi kan inte hoppas på att slå dom heller i ett kval.

Något måste göras och det är nu, helst igår!!!
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Djuunaz: Han skämdes så över vad han ställt till med...
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Heyerdal: Han la av. Hittade en artikel om det, blev pappa och ville inte lira i Europa längre.
Kommentera


Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Djuunaz: vad hände med honom, la han av eller skadad?
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Tarasov: är väl back?
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Heyerdal: Tror det var för nästa säsong, inte för denna.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Heyerdal: Brock Montpetit? Han har inte spelat sen dess så jag vet inte om du blandar ihop han med någon.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Tarasov: låst på Expressen men tolkade rubriken så som det var han
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Heyerdal:
Du tänker på honom.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Heyerdal:
Brock Montpetit ??
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Heyerdal:
Inte Brock Monpetit han har inte lirat sen dess.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Steken84: han som avgjorde mot Modo i kvalet mot Lif? Just tappat namnet, ska visst vara klar för oss
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Man kan fan inte stå och säga att vi var inte där idag. Man kan inte bara vara påkopplad när det vankas derby på hemmais!
Antingen så lyssnar inte spelarna på tränarna eller så skiter dom fullständigt hur det går för modo.

Ett alternativ skulle vara att plocka in någon gammal modospelare med stort hjärta i båset som pådrivare. Sen kan man inte ha 4-5 juniorer i truppen varje match. Inte i ett bottenlag som har en negativ trend. Ingen junior kommer bli bättre av det. Inte laget heller.

Det är ingen ide att analysera vad som gått snett denna säsong för allting har gått snett. Allt som kan gå fel har gått fel.

I modos fall så verkar man inte förstå allvaret. Man besitter inte kompetensen varken i styrelsen eller i det sportsliga.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Sven Tuta: Håller med.

Tror inte ett panikartat tränarbyte kommer göra undrverk heller. Vi vet vad som meddelats ut av ledningen. Nu kör vi på det 👍
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
AddMan: Håller med att det lätt blir en häxjakt, men mkt som skrivs i samband med en förlust skrivs i affekt. Folk är förbannade över att orsaken inte åtgärdas. Visst att ta in nya spelare kan väl kanske rädda upp laget för stunden. Men kör du i diket med bilen när det är ishalka, och du drar upp bilen ur diket, fortsätter sedan färden med dina blanka sommardäck så hamnar du snart i diket igen. Nä, åtgärda orsaken.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Sven Tuta:
Visst,
Min poäng är att man kan inte köra en häxjakt på Styf.
Problemet ligger djupare än så.

Nyförvärv kan vara en lösning att få in ny styrka i gruppen och på så sätt lyfta.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
AddMan: Symptom, fel och orsak är tre ledord vid analys av ett problem, samt för att lösa ett problem måsta man först förstått problemet, har man inte gjort det kan du aldrig lösa problemet (har Modo förstått problemet?). Om man dessutom inte förstår innebörden av de tre ledorden, då är man riktigt illa ute. Symtomet i detta fall är spelet. Felet är att ingen verkar förstå taktiken/spelidén, och orsaken är tränare/ledning som bestämt så här ska vi spela. Så att köpa in nya spelare är lite som att kissa i sängen för att hålla värmen.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Smurfen: Så är det!

Tycker man kan sluta med att kasta all skit på Styf nu.
Börjar nästan bli lite obehagligt.
Är väl lika mycket ledningens fel.

Får hoppas Glader har ett par tunga pjäser på väg in så kanske vi kan klättra ett par placeringar.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Gäsp: jaha då vet vi vad som gäller, bortförklaringar och det eviga skitsnacket att det finns en plan/ offensiv back ev
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Bössa 68: Vår väldigt kompetenta tränare.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Robin Ztorken L: tom boorken kunne göra ett bättre jobb än dessa okunniga a-hål🤧
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Gäsp: vem sa de?
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Smurfen:

Principer får aldrig stå över klubbens överlevnad. Vi är ju för fan på väg ner mot Div1. Dags att gnugga ögonen och inse verkligheten. VAKNA nu ledningen!
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Gäsp: bästa citatet ikväll är: "vi är inte där än" .
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Gäsp: Den här säsongen ser mörk ut. Men det kommer en ny säsong väldigt snart och då kommer ni ha åtminstone en ny tränare men skulle inte förvåna mig om en ny sc också. Ni är tillbaka och slåss i toppen nästa år.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
JoseGonzales: Tveksamt att det vänder faktiskt!
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Gäsp: Hur lugnt som helst. Sov gott, det kommer vända för er förr eller senare!
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
JoseGonzales: Jag stänger min sura otrevliga käft för ikväll. Ja är inte bitter inte inte inte.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Gäsp:
Jo samtidigt verkar ett antal modoiter vara intresserade av att diskutera med honom, och han sköter sig bra här inne så vi kan bemöta honom med respekt. Likväl som gäster skall uppföra sig kan man visa lite gästfrihet också.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Gäsp: Då får du säga åt Rytter att sluta avkräva mig svar.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Smurfen: Är så sjukt att i en sån anrik förening som ändå Modo är att det inte finns mer Hockeykunnigt folk som sitter på sådana stolar i föreningen och verkligen inte ser det vi fans/sponsorer ser , med tanke på att det bara rullar på !

Det gör mig sjukt frustrerande !!
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
JoseGonzales: stäng käften, fan vad du tjatar!
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Kunglouie: Tror aldrig det skulle hända , det har nog också gått över till en princip sak att dom skulle flytta på Styf i detta läge , TYVÄRR !
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Kunglouie: Oavsett vad faan man gör så måste Styf bort det är nu, inte sen!!!

Nu får det vara nog med inkompetens
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Rytter: Jag besvarade frågan i ditt första inlägg. Om du läser mitt inlägg så skriver jag att det KÄNNS som man I PRINCIP skulle kunna gå igenom alla nyförvärv och inget motsvarat förväntningarna utom Peters. Läs det igen och försök förstå meningen bakom.

Det betyder INTE att alla nyförvärv utom Peters är floppar utan en svepande åsikt generellt över era nyförvärv. Och om du är nöjd med era nyförvärv generellt förutom de 4 du nämner av alla han värvat så förtjänar ni att ligga där ni ligger.

Glader är chefen över Modo hockeys herrverksamhet. Ni har 9 vinster och 17 förluster och ligger endast före Kristianstad och Väsby. Det är ett praktfiasko med högst budget (ihop med oss).
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
JoseGonzales: Kryp nu tillbaka över dyngdiket innan trollmor kommer och tar dig i örat. Små troll får inte vara vakna så här sent.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Varför inte testa en enkel smidig lösning? Låt "Piva" ta över huvudcoachningen, ställ tillbaka Styf som assisterande. Styf är ej är kompetent eller bekväm med huvudansvaret.

Då Piva Johansson har många år som huvudcoach under bältet kan jag omöjligt se att han skulle göra det sämre. Då slipper vi sparka någon, och gör bara en omstrukturering. Det bör ju även Styf gå med på då han sagt att han är helt prestigelös och bara vill MODOs bästa.
Kommentera

2135605 · »